Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 21:41



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Cadeau voor mijn vader: Ritje in de Porsche Panamera 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Cadeau voor mijn vader: Ritje in de Porsche Panamera
Beste leden van het Porsche forum,

Ik heb een verzoek voor iedereen die een Porsche Panamera in zijn bezit heeft.

Mijn vader wordt binnenkort 70 jaar en gaat ook met pensioen, waarvoor hij een groot feest gaat geven aankomend weekend. Mijn vader is een groot autoliefhebber en autorijden is een grote hobby van hem. Eén van zijn droomauto’s is de Porsche Panamera en ik wil hem dan ook heel graag een ritje in deze mooie auto cadeau doen. Ik heb al meerdere bedrijven en garages benaderd, maar helaas nog zonder succes. Als laatste optie benader ik nu een aantal Porsche groepen op het internet.

Mijn vraag is dan ook of iemand in deze groep, die een Porsche Panamera heeft of iemand kent met een Porsche Panamera, bereid is om mijn vader een proefrit te laten maken. Dit zal de rit van zijn leven zijn. Ik ben bereid hier een eventuele vergoeding voor te betalen.

Mijn vader is woonachtig in het Noorden, dus zal het het handigst zijn als de rit mogelijk is in de provincies Groningen, Friesland of Drenthe. Ikzelf ben woonachtig in Deventer, dus in de provincie Overijssel zal ook nog een optie zijn.

Als u bereid bent mij te helpen met dit cadeau voor mijn vader, reageer dan op dit bericht!

Alvast dank!

Groet,

Maud


10 apr 2024 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: Cadeau voor mijn vader: Ritje in de Porsche Panamera
Leuk idee maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hun auto voor een vriendelijke prijs aan een vreemde verhuren.

Wel zijn er bedrijven die dat doen maar dat is dan wel meteen een heel serieus cadeau.
Eerste Google:
- https://www.meijersautobedrijf.nl/welkom-bij-meijers-autobedrijf-porsche-panamera/
- https://www.broersautoverhuur.nl/index.php/nl/luxe-huur-autos/porsche-panamera-new


10 apr 2024 11:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Cadeau voor mijn vader: Ritje in de Porsche Panamera
Je hoeft je auto ook niet meteen te verhuren. Je kunt ook zeggen: "hier is de sleutel, maar ik ga er wel naast zitten"
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


10 apr 2024 11:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cadeau voor mijn vader: Ritje in de Porsche Panamera
@Polydeukes Dit is inderdaad ook de gedachtegang! Ik snap natuurlijk dat je een vreemde niet in je mooie Porsche laat wegrijden. De eigenaar mag dan natuurlijk gewoon bij de rit aanwezig zijn. De ervaring van het rijden in een Porsche zal al heel bijzonder zijn!


10 apr 2024 13:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Cadeau voor mijn vader: Ritje in de Porsche Panamera
MaudRL schreef:
binnenkort 70 jaar


Veel autoverhuurders hanteren een maximum leeftijd van 69 jaar ...

Succes met het vinden van een (tijdelijke) Panamera :!:


10 apr 2024 13:27
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Cadeau voor mijn vader: Ritje in de Porsche Panamera
Ik weet niet hoe goed je vader kan autorijden en hoe goed hij met vermogen kan omgaan, maar weet dat een Panamera een zeer grote auto is, met vaak veel vermogen die je goed op de weg moet positioneren, zeker als het smal is.

Voor een beetje context, mijn vrouw vind het niet fijn met mijn Panamera te rijden. Ze rijdt een Volvo XC60 T5 als dagelijks vervoer, dus is gewend aan een grote auto met redelijk veel vermogen.

Ik zou in jouw geval gewoon Porsche Centrum Groningen bellen voor een proefrit.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


10 apr 2024 13:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cadeau voor mijn vader: Ritje in de Porsche Panamera
@Clueless Autobedrijf Meijers heb ik al gemaild, zij hebben helaas geen Panamera meer in hun collectie. Autobedrijf Broers zal ik mailen, dank!


10 apr 2024 13:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cadeau voor mijn vader: Ritje in de Porsche Panamera
@Johann De Porsche garages in Groningen en Deventer heb ik al benaderd, deze hebben aangegeven dit helaas niet te doen.


10 apr 2024 14:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Cadeau voor mijn vader: Ritje in de Porsche Panamera
Ik ga hier nu iets controversieels zeggen, dus mensen vinden er vast iets van.

Maar waarom boek je niet gewoon een proefrit in een Panamera (al dan niet tweedehands) bij de Porsche dealer zonder dit nobele motief prijs te geven. De dealer gaat toch uit van de "sales funnel", met andere woorden van iedere zoveel contacten (zeg 100), maken zoveel mensen (zeg 10) een proefrit en kopen uiteindelijk zoveel mensen (zeg 1) een auto.

Waarom dat controversieel is, is omdat mensen dan vinden dat je niet eerlijk bent over je bedoelingen. Over die gedachte moet je zelf misschien ook even heen, en je vader misschien ook. Maar je kunt er ook anders over denken: ik heb 15 jaar geleden op dezelfde manier een proefrit gemaakt in een toen vrij jong gebruikte Seal Grau 997 cabrio bij Porsche Centrum Amsterdam. Ik wilde daar 15 jaar geleden niet de middelen niet voor vrijmaken, maar heb vorig jaar een Seal Grau 997 cabrio gekocht met precies dezelfde specificaties (en van hetzelfde bouwjaar) als waarin ik 15 jaar geleden heb proefgereden. Vanwege die proefrit.

En nee, ik heb hem niet bij Porsche Centrum Amsterdam gekocht, maar als deze of een soortgelijke daar gestaan had, had ik dat zeker wel gedaan.

Lang verhaal kort: is het een hele wilde gedachte om gewoon een proefrit bij de dealer te boeken en te zien wat daar van komt? Wie weet wat je vader daarna van plan is. :wink:

EDIT (ik was al even geleden begonnen aan dit bericht en had de nieuwe reacties ondertussen nog niet gezien): ik zie dat Johann hetzelfde zei met minder woorden. :lol: De dealers die jij benadert hebt, en vermoedelijke andere dealers ook, doen zoiets niet bij volledige openheid van zaken. Dan weten ze 100% zeker dat het niet tot ene verkoop leidt op de korte termijn. Maar als zij denken dat jij of je vader een potentiele koper kunnen zijn, dan doen ze het uiteraard wel. Daar hoef je echt niet al een getekende koopovereenkomst ofzoiets voor te hebben.


10 apr 2024 14:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht Re: Cadeau voor mijn vader: Ritje in de Porsche Panamera
Misschien dit? (geen ervaring mee...)
Auto staat zo te zien ergens in de buurt van Aalsmeer, met je pa de auto ophalen en een samen een dagje sturen?

https://www.snappcar.nl/auto-huren/auto ... 9ea1cbd9a0

Hopelijk lukt het voor je vader om er eens in te kunnen rijden, suc6


10 apr 2024 15:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Cadeau voor mijn vader: Ritje in de Porsche Panamera
Leuk idee Maud.

Wat je evt. kan overwegen: In tegenstelling tot de Nederlandse Porsche dealers, kun je bij o.m. veel Duitse Porsche dealers heel veel modellen huren voor een dagje. Kost natuurlijk wel wat, maar de prijs is wel een stuk schappelijker dan je vaak bij een commerciële verhuurder in Nederland zou betalen. Als je vader dicht bij Duitsland woont en het budget er is, dan zou je hier eens kunnen kijken. Niet elke vestiging verhuurt dezelfde types overigens.

https://customer.drive.porsche.com/de/e ... l-stations
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


10 apr 2024 15:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cadeau voor mijn vader: Ritje in de Porsche Panamera
@paulb en @Spastblast Bedankt voor de tips!


12 apr 2024 7:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.