Originele Porsche onderdelen zijn beter
Geplaatst: 05 aug 2024 11:24
Gezien het gesprek in een ander deel van het forum over niet-originele V-snaren, dacht ik dat het misschien handig zou zijn om mijn recente persoonlijke ervaring met niet originele onderdelen van afgelopen weekend met jullie te delen.
Eerst even over mijzelf: ik ben een ervaren sleutelaar en ik koop altijd originele Porsche-onderdelen voor veiligheids- of technische componenten. Voor relais of kleine grut wil ik wel eens een goede kwaliteit OE-merk kopen, maar 95% van wat ik koop is origineel Porsche.
Zoals velen van jullie weten, ben ik bezig met de restauratie van mijn 968 Cabrio. Ik dacht dat ik klaar was met het onderstel; alles vernieuwd en geüpgraded naar Koni. Ook heb ik nieuwe toplagers gemonteerd op de voorpoten, want de oude waren niet meer goed. Ik heb ze besteld bij Alpo, en Alpo weet dat ik uitsluitend origineel wil hebben.

Deze keer hebben ze me per abuis een setje aftermarket toplagers geleverd, die niet te onderscheiden waren van de echte, dus ik wist van niets. Zaterdag was het zover dat ik de wagen weer op haar wielen had en alle bouten en moeren van de ophanging op het juiste moment moest aandraaien.
De specificatie voor de moeren op de vier studs van de toplager is 25 Nm. Als je een beetje ervaring hebt met sleutelen, weet je dat dit niet heel veel is; bijvoorbeeld, een wielbout zet je al vast met 110 - 130 Nm.
In het proces van het aandraaien van de moeren op het juiste moment voelde ik een rare knak in mijn momentsleutel. Eerst dacht ik dat mijn momentsleutel defect was, maar wat bleek? Ik had de stud volledig afgebroken en ik was nog niet eens bij 25 Nm

Dit is gewoon levensgevaarlijk; stel dat deze studs allemaal breken op een bergpas onder hoge belasting
.
Dus mensen, koop alsjeblieft geen aftermarket zooi en dring aan op origineel Porsche.
Eerst even over mijzelf: ik ben een ervaren sleutelaar en ik koop altijd originele Porsche-onderdelen voor veiligheids- of technische componenten. Voor relais of kleine grut wil ik wel eens een goede kwaliteit OE-merk kopen, maar 95% van wat ik koop is origineel Porsche.
Zoals velen van jullie weten, ben ik bezig met de restauratie van mijn 968 Cabrio. Ik dacht dat ik klaar was met het onderstel; alles vernieuwd en geüpgraded naar Koni. Ook heb ik nieuwe toplagers gemonteerd op de voorpoten, want de oude waren niet meer goed. Ik heb ze besteld bij Alpo, en Alpo weet dat ik uitsluitend origineel wil hebben.

Deze keer hebben ze me per abuis een setje aftermarket toplagers geleverd, die niet te onderscheiden waren van de echte, dus ik wist van niets. Zaterdag was het zover dat ik de wagen weer op haar wielen had en alle bouten en moeren van de ophanging op het juiste moment moest aandraaien.
De specificatie voor de moeren op de vier studs van de toplager is 25 Nm. Als je een beetje ervaring hebt met sleutelen, weet je dat dit niet heel veel is; bijvoorbeeld, een wielbout zet je al vast met 110 - 130 Nm.
In het proces van het aandraaien van de moeren op het juiste moment voelde ik een rare knak in mijn momentsleutel. Eerst dacht ik dat mijn momentsleutel defect was, maar wat bleek? Ik had de stud volledig afgebroken en ik was nog niet eens bij 25 Nm



Dit is gewoon levensgevaarlijk; stel dat deze studs allemaal breken op een bergpas onder hoge belasting

Dus mensen, koop alsjeblieft geen aftermarket zooi en dring aan op origineel Porsche.
