Roadtrip / band vervangen na plakken?
Geplaatst: 22 jun 2026 17:01
Ter inleiding (mijn vraag staat onderaan):
Ik heb er net een fraaie roadtrip opzitten, naar de Italiaanse Bloemenriviera en een stukje Cöte d'azur.
Heenweg via de San Bernardino-pas, terugweg via de Gotthard-pas (kon lekker achter een Ferrari aanscheuren...).
3400 km precies.


In de Boxster was zelfs plaats voor en kampeeruitrusting achterin! Met passen en meten, dat wel, maar wij hadden een noodoplossing als we geen B&B konden vinden... We kregen nog wel commentaar op de camping op onze opvallende kampeercombinatie...

Langs de Italiaanse kust in mooie etappes naar Monaco gereden, en daar nog even een stuk circuit meegepakt, 3 dagen na F1 race. Ook nog even een staande start gemaakt vanaf P1. Ik kwam beter weg dan Max

Was een geweldige trip, die alleen in het begin, nét voor de Italiaanse grens, werd ontsiert door een lekke band... Een verdacht uitziende scherpe punt (leek wel een bijgeslepen schroef), gelukkig midden in het loopvlak. Plakken met het pompje werkte niet (gat te groot, en achteraf gezien was er nóg een gat). Zwitserse ANWB heeft er twee proppen in gezet, en wij konden weer op pad. Daarna nog wel laten balanceren (want ik voelde trilling) en opnieuw van binnenuit laten plakken bij Euromaster.


Nu mijn vraag: is het verstandig om de band nu te vervangen, of kan ik de plakpleisters gewoon vertrouwen?
Ik heb er net een fraaie roadtrip opzitten, naar de Italiaanse Bloemenriviera en een stukje Cöte d'azur.
Heenweg via de San Bernardino-pas, terugweg via de Gotthard-pas (kon lekker achter een Ferrari aanscheuren...).
3400 km precies.


In de Boxster was zelfs plaats voor en kampeeruitrusting achterin! Met passen en meten, dat wel, maar wij hadden een noodoplossing als we geen B&B konden vinden... We kregen nog wel commentaar op de camping op onze opvallende kampeercombinatie...

Langs de Italiaanse kust in mooie etappes naar Monaco gereden, en daar nog even een stuk circuit meegepakt, 3 dagen na F1 race. Ook nog even een staande start gemaakt vanaf P1. Ik kwam beter weg dan Max

Was een geweldige trip, die alleen in het begin, nét voor de Italiaanse grens, werd ontsiert door een lekke band... Een verdacht uitziende scherpe punt (leek wel een bijgeslepen schroef), gelukkig midden in het loopvlak. Plakken met het pompje werkte niet (gat te groot, en achteraf gezien was er nóg een gat). Zwitserse ANWB heeft er twee proppen in gezet, en wij konden weer op pad. Daarna nog wel laten balanceren (want ik voelde trilling) en opnieuw van binnenuit laten plakken bij Euromaster.


Nu mijn vraag: is het verstandig om de band nu te vervangen, of kan ik de plakpleisters gewoon vertrouwen?