Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Porsche Japans import

14 aug 2026 14:28

Hoi hoi;
Heb een Porsche gezien maar dit is een Japanse import. Hij staat al in Nederland en ook op Nederlands kenteken: wat zijn dingen die belangrijk zijn voor een aanloop.

Re: Porsche Japans import

14 aug 2026 15:04

Alles wat voor andere landen ook belangrijk is. Verifieerbare historie, facturen, en km-stand. AKK. Niet trappen in het standaard verhaal dat Japanse auto’s altijd keurig bereden zijn en dat er alleen Japanse boekjes bijzitten.

Daarnaast checken dat je radio/nav werkt op de europese frequenties.

Ik snap niet zo goed waarom je een Japanse auto zou willen als er meestal meer dan genoeg keus is in Duitse auto’s. Als ze goedkoper zijn is daar meestal een goede reden voor.

14 aug 2026 16:52

@dg,
Japanse auto’s (niet per se Porsche) hebben (hadden?) vaak een relatief lage kilometerstand, daar dergelijke auto’s als een Porsche meer als statussymbool dan als rijdersauto werden gebruikt. Veel auto’s hebben (hadden?) vaak langere tijd stilgestaan (wat ook weer niet goed is voor een auto).

Hoeft bij de auto van TS uiteraard geheel niet het geval te zijn overigens.

14 aug 2026 17:12

Dat is absoluut waar - ik ken Japan goed. En dat geldt overigens niet alleen voor Porsche. Ik heb toen ik in Pakistan woonde en werkte eens een Toyota Corolla Corolla (jawel) op een Japanse veiling site gekocht - voor 1800 dollar plus shipping. Auto was 9 jaar oud en had 5000 km gelopen. Helemaal nieuw, plastic zat nog aan de binnenkant van de deuren. En natuurlijk die aandoenlijke kanten hoesjes om de hoofsteunen.....ja, Japanners zijn keurige mensen. Drie jaar in de auto gereden, een keer olie ververst en voor 7000 dollar verkocht aan een ongelooflijk blije koper.
Plaats een reactie