Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 8:49



Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
125€ weggegooid ? 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
ER schreef:
EriC4C schreef:
rechtsbijstand, voor een geschil van €125 :?: :roll:


Kan ik je niet adviseren. Maar ieder zijn meug......... :lol:

Even de polisvoorwaarden lezen voor je er een beroep op doet. ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


03 okt 2005 22:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Sluit me aan bij Horn. Vergeten die 125 euro. Is even slikken, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Maar kan me wel voorstellen dat je je bekocht voelt...

En dan ook dat stemmetje dat de hele dag tegen je zegt:

En wat als het waar is?

En wat als het waar is?

En wat als het waar is?

En wat als het waar is?

En wat als het waar is?


:twisted: :wink:


03 okt 2005 22:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Vanuit mijn autoverleden zeer goede ervaringen opgedaan bij Kronenburg Motorsport te Geldrop.

Uiterst korrekte eigenaar (John v. Kronenburg), ervaring opgedaan bij Bob v.d. Zijden, alwaar naar verluidt ook Karel Pellinkhof (Carly Motors) zijn eerste schreden heeft gezet.

Regelmatig rollenbanksessies gehouden, waaronder met een Porsche club.

De uiterst nauwkeurige bank (Bosch) en testruimte zijn gedurende de metingen vrij te betreden (enige voorzichtigheid is wel geboden).

Indien jullie willen wil ik wel een Porsche Forum Rollenbank Sessie organiseren.
Prijsindicatie: bij minimaal 10 auto's (max. 20) ca. € 50,00 per auto.

Ik hoor wel of er interesse is, dan zet ik wel even een topic op.

Marcel
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


03 okt 2005 22:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Hey Koen,

geen leuk nieuws om te horen. Heb er toch ook mijn twijfels bij. Amai, 125 euro is ook niet van de poes.

Ik herinner me dat er op Francorchamps regelmatig een mobiele testbank komt. Een vriend van me heeft ooit daar zijn 924 laten testen. Ik geloof dat hij 50 euro betaald heeft en hij was tevreden over het resultaat.
Ik heb er ook nog een foto van :

Afbeelding

Hier de link met meer info : http://www.erikbotman.nl/

En daar mag je er wel bijblijven :D

Gr,
Rufie
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


03 okt 2005 22:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Yup, tijdens vorige Spa Porschedagen stond dat mobiele ding er ook.

Vind 'm wel goed trouwens, een forumuitje naar een testbank! 8)


03 okt 2005 23:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Bericht 
911-lover schreef:
Nu nog mijn moeder ompraten dat zij die op boete zich neemt (betalen zal ik wel zelf) :?


U hebt on line gezocht in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands.
U hebt gezocht op koen:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

koen (bn.)
1 [form.] dapper, moedig

:wink:
_________________________________________
ieder zijn meug!


03 okt 2005 23:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ja , maar ik moet nog één jaartje boetevrij blijven ( hebik hier ergens al eens eerder vermeld) en dan mag ik ze terug op mijn naam nemen.
Als ik nog één boete kreeg in de vijf volgende jaren na uitspraak (al was het fout parkeren) verloor ik mijn rijbewijs voor vijf jaar en moest het erna via rijschool terug proberen te halen.
Persoonlijke afrekening van mijn ex-schoonvader (grifier op de politierechtbank) omdat ik zijn dochter heb laten betrappen en zij daardoor de rechtszaak van scheiding verloor (wilde ze niet meer na eerst alle rekeningen geplundert te hebben) .
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


03 okt 2005 23:27
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
rufie schreef:
Een vriend van me heeft ooit daar zijn 924 laten testen. Ik geloof dat hij 50 euro betaald heeft en hij was tevreden over het resultaat.
Ik heb er ook nog een foto van :

Afbeelding


Hé Rufie, ik zou die vriend maar niet vertrouwen. Hij heeft je voor de gek gehouden...
Dat is helemaal geen 924... :wink: :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 okt 2005 0:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
hahaha, ik wist dat ik die commentaar ging krijgen...maar geef toe dat dit toch mooier is om naar te kijken :D
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


04 okt 2005 0:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
das klote koen

zo blijft het nog 1 groot mysterie

en die 125 euro :?


mijn rechtsbijstand gaat pas vanaf 250 euro acties ondernemen
_________________________________________
duitse laagvlieger


04 okt 2005 0:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Gat in de markt:

Rollenbankje kopen en iedereen een uitdraai verkopen +10pk volgens standaard. Iedereen tevreden...

... want daar lijkt het op als ik deze posts allemaal lees. Te weinig vermogen en je bent 'opgelicht', goede resultaten en het was een 'nauwkeurige rollenbank'
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


04 okt 2005 8:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
hahaha...dat is wel zo ja! Als die rollenbank dezelfde 'significante afwijking' had gehad, maar dan naar boven, dan was er denk ik geen 911-lover geweest die twijfelde aan de test! :twisted: Waarschijnlijk wel de forummers hier trouwens.... :wink:


04 okt 2005 9:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
912 schreef:
... want daar lijkt het op als ik deze posts allemaal lees. Te weinig vermogen en je bent 'opgelicht', goede resultaten en het was een 'nauwkeurige rollenbank'
;)

Ach, als ie maar prettig rijdt toch? Is 198pk dan zo raar laag? Even serieus, het is een auto van 12 jaar oud, die redelijk "high-performance" was/is voor zijn tijd... Het ZOU toch kunnen, of niet? Lees: je hoort toch altijd dat motoren na een aantal jaren hun vermogen wat verliezen, dat een motor na revisie weer de "volle xxx pk'tjes" heeft, wat verliest een motor dan op zo'n tijd?


04 okt 2005 9:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag of die 198 PK aan de wielen was of (omgerekend) aan de krukas.

Zou de waarde aan de wielen zijn... dan zou het zeker kunnen kloppen.

Standaard 239 PK. Beetje ouder: zeg 230 PK resterend. Transmissieverlies ong. 15%: 195,5 PK...

En let wel: als je dezelfde auto op drie verschillende dagen meet, dan krijg je normaliter drie verschillende resultaten. Het is nooit een 100% accurate meting.

De conclusie zou dus wel eens kunnen zijn: standaard 968 motor... No offence.


04 okt 2005 10:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
De wagen heeft nu slechts 84.000km op de teller dus dat zou zeer weinig zijn om zo'n verlies te hebben.
Die 198PK zijn idd op de wielen , maar jouw berekening klopt niet want hij heeft volgens de lijst 212 op het blok.
En alvoor de resultaten kwamen kreeg ik en mijn bijrijder een slecht gevoel en werd al gezegd door mijn bijrijder "wie weet zetten ze hemgewoon even in de garage en maken ze zelf hun printje. Rappe 125€ zonder iets te moeten doen"
Het is toch wel meer dan vreemd dat we niets mochten zien of zelfs in de buurt komen van die garage (achteraan het bedrijf).
De wagen werd door hun binnen gereden en dadelijk ging de poort terug dicht. We mochten enkel vooraan in de showroom (weinig show ;twee lege rekjes waar ooit folders in gelegen hebben, één plant op het einde van zijn leven en een E30 onder een dikke laag stof.
Verder die anderhalf uur NIEMAND gezien. Buiten één iemand die binnen kwam en het na 10 minuten terug afgestapt is omdat er niemand kwam.
Dus de omstandigheden allen deden het al twijfelachtig maken.
Ik begijp de redenering dat als het te min is het niet goed is en te veel wel , maar als een bekend iemand zich rot ellendig voelt daar zijn wagen in vergelijking met de mijne niet vooruit te branden is(ik heb ook alleen in zijn 968 gereden en hij alleen in de mijne en naderhand met z'n tweeen in de mijne) en die heeft op een andere plaats (zelfde testbank volgens Kempower) even meer dan 20 PK meer (en meer dan 100.000km meer op de teller dan ik) dan krijg je automatisch bedenkingen. Hij is zelfs met zijn wagen naderhand naar de garage gegaan om zijn wagen te laten nakijken daar het verschil zo groot was.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


04 okt 2005 11:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
911-lover schreef:
De wagen heeft nu slechts 84.000km op de teller dus dat zou zeer weinig zijn om zo'n verlies te hebben.
Die 198PK zijn idd op de wielen , maar jouw berekening klopt niet want hij heeft volgens de lijst 212 op het blok.

Maar ze hebben toch altijd zo'n correctie, dat je weet wat ie aan het blok doet? Of is dat die 212? (ik weet niet hoe die metingen enzo werken, dat terzijde)....


04 okt 2005 11:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
911-lover schreef:
Die 198PK zijn idd op de wielen , maar jouw berekening klopt niet want hij heeft volgens de lijst 212 op het blok.


Het is maar de vraag welke berekening wel of niet klopt. 6,5% transmissieverlies is weinig. En het is door hun niet gemeten, maar geschat.

En verder kun je twee metingen die op totaal verschillende tijdstippen zijn gedaan niet zomaar vergelijken.

Ik zou zeggen: doe een tweede test en totdat je die uitslag hebt weet je gewoon niet of deze meting onjuist is.


04 okt 2005 12:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Heb je geen uitdraai gekregen met de 'grafieken'? Daar moet een aantal basisgegevens ingevoerd worden (staan meestal boven- en/of onderaan de uitdraai). Daaruit kun je afleiden dat inderdaad jouw auto op de bank heeft gestaan en dát ie op de bank heeft gestaan; al biedt dit natuurlijk geen garanties (elk systeem is te 'flessen')...

Wat staat er op die uitdraai?

Scan 'm eens en plaats 'm... Dan kunnen we er wellicht meer 'inhoudelijk' iets over roepen...

Als je geen uitdraai hebt gekregen, maar een en anders slechts 'mondeling' te horen hebt gekregen, word ik toch wel heel achterdochtig/wantrouwend!
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


04 okt 2005 12:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht thanks
Afbeelding

Edwin is je dankbaar voor de (sluik)reklame :lol:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


04 okt 2005 12:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
maar wat doet die koeling aan de voorkant?
_________________________________________
Got coffee?


04 okt 2005 12:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Ik denk dat Kempower gelijk heeft.
198 pk aan de wielen.
Dus "gewone" 968.
Tijd voor een nieuwe Koen. :lol:


04 okt 2005 12:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Marco schreef:
maar wat doet die koeling aan de voorkant?


Oliekoeler :idea: :?:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


04 okt 2005 12:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Marco schreef:
maar wat doet die koeling aan de voorkant?
rij-wind simuleren ;).... (is nodig voor de koeling he ;) )


04 okt 2005 12:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ppp 356 schreef:
Marco schreef:
maar wat doet die koeling aan de voorkant?


Oliekoeler :idea: :?:

idd dat zal het zijn, verwacht bij een porsche toch zo'n ding eerder aan de achterkant
_________________________________________
Got coffee?


04 okt 2005 12:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Marco schreef:
verwacht bij een porsche toch zo'n ding eerder aan de achterkant


Niet bij de watergekoelde beste man :shock: :wink:
_________________________________________
t beste maar weer...


04 okt 2005 12:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.