Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 9:50



Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Top 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
vandaar je kapsel :wink:
_________________________________________
duitse laagvlieger


14 okt 2005 6:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
De 250 hebben er toen :wink:zeer velen van ons even aangedaan...was mooi..


14 okt 2005 10:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jurgen schreef:
Moet wel zeggen, dat wat bij 280 nog leuk is, het boven de 300 érg inspannend rijden is ; de weg wordt erg smal en op hoge snelheid wordt de neus toch wat licht.


Ik vind dat op de openbare weg boven de 240-250 km/u het rijden al zeer inspannend wordt. Andere auto's (ook al zijn het er maar een paar) komen steeds snel dichterbij en je moet supergeconcentreerd zijn om zeker (voor zover dat kan) te weten dat ze niets geks gaan doen.


14 okt 2005 10:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Beste Devil...ik hoop dat je mij niet aanziet voor iemand die met280+ gaat knallen, terwijl er redelijk verkeer op de weg is.. 8)

Als er op de lege snelweg een enkeling rijd, zóu het kunnen...rijden er 2 achter elkaar ga ik in de verte echt van het gas...mensen hebben dan gewoon niet in de gaten hoe snel je nadert, kun je ze dan ook moeilijk kwalijk nemen...(hoewel...Hollanders soms.. :twisted: )


14 okt 2005 10:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Snel rijden is voor een groot deel gewenning.

Bestuurders, die veel snel rijden, kunnen afstanden en remwegen naar verloop van tijd veel beter inschatten, dan mensen die maar sporadisch snel rijden.

Dit brengt met zich mee, dat het ook voor bepaalde mensen minder inspannender is dan voor andere. Ik kan me best voorstellen dat mensen rijden tegen 280, nog redelijk relaxed vinden, en voor andere 160 dan weer zeer vermoeiend is.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


14 okt 2005 10:33
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Snel rijden is voor een groot deel gewenning.

Bestuurders, die veel snel rijden, kunnen afstanden en remwegen naar verloop van tijd veel beter inschatten, dan mensen die maar sporadisch snel rijden.

Dit brengt met zich mee, dat het ook voor bepaalde mensen minder inspannender is dan voor andere. Ik kan me best voorstellen dat mensen rijden tegen 280, nog redelijk relaxed vinden, en voor andere 160 dan weer zeer vermoeiend is.


Eindelijk iemand met hetzelfde inzicht als ik. :thumleft:
En er is bijna niemand die dat wil inzien en/of begrijpenhoezeer men ook de moeite doet om het voor de anderen begrijpelijk te maken.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


14 okt 2005 10:52
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
ppp 356 schreef:
Snel rijden is voor een groot deel gewenning.

Bestuurders, die veel snel rijden, kunnen afstanden en remwegen naar verloop van tijd veel beter inschatten, dan mensen die maar sporadisch snel rijden.

Hoe meer alcohol ik drink, des te beter ik (hard) ga rijden. Zeker als ik het heel vaak doe. ;) :roll:

Devils son schreef:
Harder wilde de auto nog wel, maar de begrenzer liet het niet toe.

:scratch:

ECT schreef:
Ik kan wel de controle hebben over de weg en mijn auto, maar of een ander dat ook heeft is maar de vraag.

:thumright:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


14 okt 2005 10:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:
Snel rijden is voor een groot deel gewenning.


Helemaal waar. Geloof mij als ik zeg dat ik best wel mijzelf getraind heb op hogere snelheden. Maar ook een mens heeft zijn grenzen vwb reactievermogen, afstand die je vooruit kan kijken, enz.

En nog belangrijker: de omgeving gaat er geen snars beter van rijden als ik veel hardrijden train en juist voor dat laatste ben ik bevreesd. Ik hou die auto wel in bedwang en rechtuit rijden, of een flauwe bocht, is de moeite niet. Maar een malloot die even een cd-tje wisselt en dan vervolgens even twee meter naar links opschuift... Mijn stelregel is: vrije baan ertussen of even rustiger aan (en dat kan dan nog steeds 200+ zijn, mits de ingehaalde auto solo rijdt).


14 okt 2005 11:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Eric4C schreef:
Hoe meer alcohol ik drink, des te beter ik (hard) ga rijden. Zeker als ik het heel vaak doe.


Nee, die mensen denken dan weer dat ze beter kunnen rijden. Heeft iets met een bedwelmende geest te maken. :roll: :roll: :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


14 okt 2005 12:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
alhoewel ik al vele boetes kreeg kom ik dat maar niet gewend.

, 8) tju toch


14 okt 2005 12:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
ppp 356 schreef:
Eric4C schreef:
Hoe meer alcohol ik drink, des te beter ik (hard) ga rijden. Zeker als ik het heel vaak doe.

Nee, die mensen denken dan weer dat ze beter kunnen rijden. Heeft iets met een bedwelmende geest te maken. :roll: :roll: :wink:

Weer ;) gedronken Paul :?: en dat zo vroeg op de dag .....

ppp 356 schreef:
Snel rijden is voor een groot deel gewenning.

Bestuurders, die veel snel rijden, kunnen afstanden en remwegen naar verloop van tijd veel beter inschatten, dan mensen die maar sporadisch snel rijden.

;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


14 okt 2005 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996
Breda
Bericht 
250 met de mijne (3.2) op de snelweg van Eindhoven naar Antwerpen. Collega heeft foto gemaakt maar helaas nog niet toegestuurd.

300 met een 964RS op de Franse snelwegen, heb mezelf echter ook beloofd dat nooit meer te doen. De wegen worden inderdaad wel erg smal op die snelheid, en voordat iemand in de gaten heeft dat er uberhaupt iets aankomt ben je er alweer voorbij.


14 okt 2005 14:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
laats met de ford van mijn vriendin 180 echte km op tom tom..

dacht dat ik kapot bleef.. :!: :!: :!:
_________________________________________
HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.


14 okt 2005 15:20
Profiel Facebook 
Bericht 
Devils son schreef:
Mijn stelregel is: vrije baan ertussen of even rustiger aan (en dat kan dan nog steeds 200+ zijn, mits de ingehaalde auto solo rijdt).


De Duitsers zijn het gewend om met hoge snelheden te rijden en ze anticiperen daarop: wat je Duitsers ziet doen is dat ze snel hun voorganger inhalen en direct daarna met knipperlichten aan (!) naar rechts gaan om zo snellere broeders aan te geven dat ze je en gezien hebben en geen rare uitwijkmanoeuvres uithalen. Maar het blijft altijd oppassen geblazen.

Een Hollander is dat niet gewend. Als ik op de Autobahn rij en ik zien vanaf een grote afstand een auto met gele kentekenplaten dan ga ik direct van het gas, omdat Hollanders de neiging hebben om plotseling uit te wijken om vervolgens met een sukkelgangetje een auto in te halen. Duitsers geven niets voor niets ver van te voren grootlichtsignalen af bij het passeren van een Hollander.
De grap gaat in Duitsland dat als je enkele malen zakt voor het Duitse rijexamen dan krijg je gele kentekenplaten :D :D

We hebben dus geen al te goede rijreputatie.

Ik rij alleen hard wanneer de situatie dit toelaat. Lege banen-liefst 3 of meer rijstroken en geen of nauwelijks verkeer. Mijn leven en mijn auto is me toch meer waard dan effe planke.


14 okt 2005 17:43
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996
Breda
Bericht 
De Duitsers houden inderdaad erg van ons op de snelweg.

NL = Nur Links Fahren, en daarnaast worden we "das Gelbe Gefahr" genoemd :cry:


14 okt 2005 17:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
ECT schreef:
De grap gaat in Duitsland dat als je enkele malen zakt voor het Duitse rijexamen dan krijg je gele kentekenplaten :D :D


:lol: mooi gevonden...wie had er geen last van Nur Links rijders tijdens de Oost-Brabant-rit...
[img]http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=7532[img][/img]


14 okt 2005 18:02
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
ppp 356 schreef:
RS-R schreef:
Betwijfel ik.
Hoe hard heb jij eigenlijk met jouw RS gereden. :?:


Dirkie, weet daar het antwoord op :wink:


3.8 L is de cilinderinhoud van mijn S :twisted: :twisted:
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


14 okt 2005 20:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
waarop slaat dat Beltar ?


14 okt 2005 21:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: Top
R.M.Boosten schreef:
Wat is het hardst dat jullie ooit met je Porsche hebben (durven/kunnen) rijden :) ?

Niet zelf gereden maar ik zat ernaast:
Cayenne S duiste autobahn 263KM/H


Durven en kunnen : Plank gas. Is circa 280 km/h op de teller :drive:
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


14 okt 2005 21:46
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
F@RGO schreef:
waarop slaat dat Beltar ?


Is een soort rebus
:twisted: :twisted:

hint: ppp schreef: dirkie weet het antwoord....

Zoiets is natuurlijk alleen door heeeeeeeeeeeeeeeeeele snuggere mensen op te lossen.... :twisted: :^:
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


14 okt 2005 21:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Rudike die hopelijk niet bij het CJIB en consorten werkt schreef:
250 met de mijne (3.2) op de snelweg van Eindhoven naar Antwerpen. Collega heeft foto gemaakt maar helaas nog niet toegestuurd.


:P :wink:


14 okt 2005 22:13
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Beltar schreef:
Zoiets is natuurlijk alleen door heeeeeeeeeeeeeeeeeele snuggere mensen op te lossen.... :twisted: :^:

Dank je :!: :wink: :lol: ..... maar als Paul zich er over uit had willen laten, dan had hij dat zelf wel gedaan.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


14 okt 2005 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Wijk bij Duurstede
Bericht 
Hardste wat ik heb gereden was in een Audi RS4 en dat was op de A 15 vanaf Nijmegen richting Tiel 272kmph wel s'nachts uiteraard en ja het is idd niet de beste plek om die snelheid te rijden maar ja... overigens niet zijn top die lag boven de 300 kmph :D


Laatst bijgewerkt door Rick911 op 17 okt 2005 6:31, in totaal 1 keer bewerkt.



14 okt 2005 23:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Ik doe ook een beetje mee...

240 km/u met dak open in mijn 968 cabriolet in Duitsland. Auto kon wel sneller maar ik durfde niet... E.e.a. ook vanwege mijn haar.

232 km/u op lege afsluitdijk met mijn toenmalige witte 924 S. Kon nog iets sneller maar sluizen kwamen in zicht.

Snelheden afgelezen op de teller.


14 okt 2005 23:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Retep968 schreef:
Auto kon wel sneller maar ik durfde niet... E.e.a. ook vanwege mijn haar.



En dáár heb ík nu weer geen last van... :( :wink:


14 okt 2005 23:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.