Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 7:07



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Vorige eigenaar (historie) opsporen via chassisnummer 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht Vorige eigenaar (historie) opsporen via chassisnummer
Ik zou graag weten wie de vorige eigenaar van mijn wagen is. ('t Is te zeggen, niet de vorige, want dat is degene waar ik mijn wagen van kocht, maar die daarvoor, want dat is de eerste eigenaar).

Ik heb geen enkel papier waar ik hun naam op kan terug vinden. Is dit te checken aan de hand van het chassisnummer?
In België of bij Porsche rechtstreeks?


20 okt 2005 12:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
Je kunt hier in NL alleen via

http://www.rdw.nlchecken wannner dat een voertuig op naam is gezet maar niet van wie hij is geweest :!:

In Duitsland kun je dat meen ik wel checken met een fahrzeugbrief die je erbij krijgt wannner je ereentje koopt :idea: :wink:
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


20 okt 2005 13:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Volgens mij moet Porsche - in theorie - kunnen zeggen aan welke dealer de wagen werd geleverd. Die laatste moet dan op zijn beurt wel kunnen zien wie de koper is.

Let wel, zeker ben ik niet, maar dit lijkt me vrij logisch... :wink:


20 okt 2005 14:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
928 S4 '91
Bericht 
Ik zou het heel maf vinden als je de oorspronkelijke eigenaar terug kunt vinden, indien die niet de boekjes afgetekend heeft. Immers, het is maar de vraag of jij het wel zo leuk vind om als latere eigenaars zomaar even jouw gegevens krijgen ...


20 okt 2005 15:31
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 '89 carrera coupe
den haag
Bericht 
De rijksdienst voor het wegverkeer in Veendam, registreerd wel de historie van alle voertuigen, dus daar is terug te zoeken tot de eerste afgifte van het kenteken in Nederland. Via het chassisnr. is dat ook te doen. Voor particulieren heb ik mijn twijfels of dat op te vragen is! Maar je zou er eens een belletje aan kunnen wagen. De huidige eigenaar van een kenteken is voor pariculieren gewoon opvraagbaar, zijn wel kosten aan verbonden. adres: Europaweg 205, Postbus 777, 2700 AT Zoetermeer.
klantenservice 0900 07 39 (€ 0,10 p.m.)
Maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 17:00 uur


20 okt 2005 18:10
Profiel
Bericht 
Via Pon, de Nationale Autopas en het RDW kan je de historie achterhalen maar ook wie de vorige eigenaars zijn.


20 okt 2005 18:22
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
Dit is steeds voor Nederlandse wagens, terwijl de mijne wel degelijk een Belgische is :(


21 okt 2005 9:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ECT schreef:
Via Pon, de Nationale Autopas en het RDW kan je de historie achterhalen maar ook wie de vorige eigenaars zijn.


geven geen namen af, weet ik uit ervaring.
wellicht obv kenteken/chassisnr uit de admin bij het bedrijf dat de eerste onderhoudsbeurt heeft uitgevoerd? :roll: :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 okt 2005 9:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
928 S4 '91
Bericht 
rvdbee schreef:
De huidige eigenaar van een kenteken is voor pariculieren gewoon opvraagbaar, zijn wel kosten aan verbonden. adres: Europaweg 205, Postbus 777, 2700 AT Zoetermeer.
klantenservice 0900 07 39 (€ 0,10 p.m.)
Maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 17:00 uur


Dat betwijfel ik, daar er niet voor niets zoveel ophef waren over mensen die doorreden na het tanken. Pomp-eigenaars konden zelfs als ze de dader op film hadden staan (hetgeen vaak zo was) niets doen, want ze hadden geen toegang tot het kentekenregister. En politie, ja, die deden uiterarad niets. (Nu is dus na al die ophef, via een kleine aanpassing voor hen voortaan wel toegestaan een 'speciale' officier van justitie in te schakelen.)

Dus ik weet eigenlijk zeker dat je je vergist!


21 okt 2005 9:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
rvdbee schreef:
De huidige eigenaar van een kenteken is voor pariculieren gewoon opvraagbaar, zijn wel kosten aan verbonden. adres: Europaweg 205, Postbus 777, 2700 AT Zoetermeer.
klantenservice 0900 07 39 (€ 0,10 p.m.)
Maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 17:00 uur


Dit was wel ooit zo, maar is volgens mij al 5 jaar niet meer het geval...
heb vroeger wel eens de eigenaar opgevraagd van een auto die achtergelaten was op onze bedrijfsparkeerplaats. Heb 3 jaar geleden de eigenaar van een kenteken op willen vragen die had getracht in te breken, maar toen werd ik naar de politie doorverwezen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 okt 2005 9:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bladerunner, Flitser80, joris_h, vdleer


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.