Pagina 1 van 2
GT3 RS krijgt klapband
Geplaatst: 25 okt 2005 23:58
door rufie
Geplaatst: 26 okt 2005 0:08
door rob964.c4
dat had veel slechter kunnen aflopen.
robert
Geplaatst: 26 okt 2005 6:59
door robbie965
Geplaatst: 26 okt 2005 7:08
door horn
waarom hij nou ineens zijn voorruit verliest bij een klapband is me nog onduidelijk...

Geplaatst: 26 okt 2005 7:26
door ER
horn schreef:waarom hij nou ineens zijn voorruit verliest bij een klapband is me nog onduidelijk...

Dt viel me óók direct op...
Maar wel heftig. Gelukkig niet net vóór het ingaan van deze bocht......
Geplaatst: 26 okt 2005 7:41
door Maxfli
Whoeps
Die ruit gaat eruit door de luchtdruk, het stuk plastic ernaast ook zo te zien. Wellicht heeft ie zijn raam open? Of rijden ze daar ook met luchtrem-kleppen op het dak en slaat de wind dan tegen het raam?
Maar dat een raam eruit gaat zou toch niet mogen, tis erg gevaarlijk voor de anderen.
Geplaatst: 26 okt 2005 9:40
door John
Nou ben ik geen techneut, maar toch.
Mijn idee is dat er toch ergens een airbag ploft (zit dat dan in een GT3??) en dan kan de ruit er uit vliegen.
Tijdens de fabrieksreis (vorige maand) is me daar verteld dat de ruiten op een dusdanige manier zijn verlijmd dat ze bij een groot drukverschil er uit knallen, want tja die enorme extra stijgende druk in de cabine met openschietende plofzakken kunnen onze trommelvliezen niet aan.
Vandaar dat de ruiten bij een Porsche er uit vliegen.
Ik heb het ook maar van een man (Volker Spannagel) die bij Porsche AG zit en de club heeft ontvangen en de fabriek heeft laten zien, en vond het ook een vreemd verhaal.
Geplaatst: 26 okt 2005 10:07
door ER
John4S schreef:Tijdens de fabrieksreis (vorige maand) is me daar verteld dat de ruiten op een dusdanige manier zijn verlijmd dat ze bij een groot drukverschil er uit knallen, want tja die enorme extra stijgende druk in de cabine met openschietende plofzakken kunnen onze trommelvliezen niet aan.
Klinkt aannemelijk John. Dan moet er een airbag geactiveerd worden door de kracht, tegen de voor- of achterbumper???? Klap tegen het chassis?
Dat laatste is vaak de reden dat bij een auto-ongeluk letsels ontstaan bij personen van de hulpdiensten. Voor extricatie (het bevrijden van een beklemd slachtoffer) is ALTIJD deactivatie van de airbags verplicht.
Geplaatst: 26 okt 2005 10:10
door Olaf
Volgens mij scheurt de ruit bovenin het midden voordat deze eruit klapt ...
Gezien de het 'donutje' wat de Porsche maakt naar aanleiding van de klapband zou het mij niks verbazen dat bv de betonnen wand is geraakt ... alhoewel dit in het filmpje niet duidelijk naar voren komt ..
Geplaatst: 26 okt 2005 10:26
door rob964.c4
ik denk als je kijkt op de foto dat het net lijkt of er geen zijraam inzit.
wat ik wel raar vind, lijkt me niet echt lekker met die snelheden.
En als hij dan dwars gaat komt het raam eruit.
hij raakt trouwens niet de muur
robert
Geplaatst: 26 okt 2005 10:29
door Marco
klapt met de voorkant op de grond (3e foto), dat zal de reden zijn van de vliegende ruit
Geplaatst: 26 okt 2005 10:31
door Olaf
rob964.c4 schreef:
hij raakt trouwens niet de muur
Nee, maar wel de grond

.... voorwieltjes los van de aardbol
Ik had overigens de fot's niet gezien ...
.... maar wat veen schade zo'n klapband nog aan kan richten

Geplaatst: 26 okt 2005 10:33
door rufie
Is ook geen standaard voorruit. Bovenaan voorruit zie je 3 'sluitingen?'.
Zie je wel dikwijls bij race-auto's. Wat is de functie hiervan ? Het vlugger kunnen vervangen van een voorruit ?
Beetje mijn tekst aangepast, want er waren er hier al twee vlugger

Geplaatst: 26 okt 2005 10:34
door Marco
Geplaatst: 26 okt 2005 11:05
door porsche964C4
Dit jaar drie keer naar de GT3 cup geweest en in totaal kregen 5 auto's een klap band

. Mischien is het voor de nederlandse GT3 cup handig om eens naar een andere banderlevenrancier te kijken.
van welke raceklasse is dit filmpje?
Geplaatst: 26 okt 2005 11:13
door EriC4C
Maxfli schreef:Die ruit gaat eruit door de luchtdruk .....
Inderdaad
Stel je eens voor welke druk met die snelheid op de voorruit staat. Deze valt plotseling weg en, belangrijker nog, komt vanwege het ontbreken van een zijruit er vervolgens van binnen uit op te staan. Logisch vervolg .....
Vanwege airbag lijkt me onmogelijk aangezien die moet worden geactiveerd doordat de auto ergens tegen aan klapt en ..... een airbag op een oval-car

:!::?:
Eric
-eerderbezoekervandeDaytonaoval- 
Geplaatst: 26 okt 2005 12:26
door F@RGO
kom het maar tegen op de openbare weg.....
op het circuit is het al bibberen ....

Geplaatst: 26 okt 2005 12:42
door Henk
Maar wat komt hij nou tegen op de baan? (eerste foto)
Geplaatst: 26 okt 2005 12:54
door F@RGO
een stuk van de wagen zekers.. , denk ik
Geplaatst: 26 okt 2005 13:00
door Henk
gevolg of oorzaak?

Geplaatst: 26 okt 2005 13:13
door F@RGO
HenkC2C schreef:gevolg of oorzaak?

dakketwistekzoetuijzeggen

Geplaatst: 26 okt 2005 19:07
door Joost993
Airbag???????? in welke raceauto zit nou in een airbag

Zover ik weet is het alleen bij DTM geprobeerd maar een airbag in een raceauto is een heel ander verhaal als bij een straatauto.
Voorruit vliegt er naar mijn idee uit omdat er geen zijraam inzit, bij een spin krijg je zo een heel andere druk in de auto.
Geplaatst: 26 okt 2005 19:16
door Joost993
Geplaatst: 26 okt 2005 22:02
door Beltar
Heeeeeeeeeeeeeel jammer..., maar mooie pics

Geplaatst: 26 okt 2005 22:29
door rufie
Joost Houben schreef:

Haahahahahahha,
kijk papa ! Zonder handen !!!!!