Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 5:35



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Boxster S Tuning ?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Boxster S Tuning ??
Zijn er mensen die ervaring hebben met boxster tuning zoals bijvoorbeeld een "motormanagement" unint van FVD.

Pon Leusden begint te huilen wanneer je daar over begint...
_________________________________________
Het leven is één groot feest, je moet alleen wel zelf de slingers ophangen...


28 okt 2005 11:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Bosxter S Tuning ??
Jos da Boss schreef:

Pon Leusden begint te huilen wanneer je daar over begint...


Terecht overigens.

Als je de Boxster S niet snel genoeg vindt, heeft Porsche ook snellere modellen. Wil je per se Boxster blijven rijden, dan kan Alois Ruf je wel verder helpen.

Een chip zet gewoon weinig zoden aan de dijk bij een N/A auto.


28 okt 2005 12:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
compressortje :?:
_________________________________________
duitse laagvlieger


28 okt 2005 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Bosxter S Tuning ??
Devils son schreef:
Jos da Boss schreef:

Pon Leusden begint te huilen wanneer je daar over begint...


Terecht overigens.

Als je de Boxster S niet snel genoeg vindt, heeft Porsche ook snellere modellen. Wil je per se Boxster blijven rijden, dan kan Alois Ruf je wel verder helpen.

Een chip zet gewoon weinig zoden aan de dijk bij een N/A auto.


Dan kom maar eens in mijn auto rijden.
993metCartronickuurLK993


28 okt 2005 14:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Bosxter S Tuning ??
RS-R schreef:
Dan kom maar eens in mijn auto rijden.
993metCartronickuurLK993


Dat is prima. Als jij dan ook nog even voor ene standaard 993 wil zorgen, dan wil ik mij best opofferen en een dagje op de Nordschleife met beide auto's gaan stoeien... :twisted:

Ik heb geen idee wat de geclaimde resultaten zijn bij het Cartronic LK993 pakket. Maar met een chip alleen (zonder andere aanpassingen dus) kom je normaliter op een winst van maximaal 10%. de 272 PK gaat dan naar 300 PK en de 285 PK naar 315 PK. En bij een Porsche is het vaak minder omdat Porsche zelf al vrij goede managementsystemen heeft. Dat blijkt ook wel uit de claims die ik zie bij een aantal chipbakkers die de 993 in hun pakket hebben zitten.

Als je dus alleen de chip wijzigt dan ga je weinig verschil merken. Ga je de chip vervangen met andere componenten dan valt er wel meer winst te behalen. Maar echt significante vermogenswinsten kosten vaak serieus geld.

Ps op de site van cartronic zie ik dat er ook een lichtgewicht vliegwiel wordt gemonteerd. Dat scheelt voor het gevoel natuurlijk al. Met een chip daarbij kan de auto idd een stuk sneller aanvoelen. Maar of deze dan ook echt een heel stuk sneller is?


28 okt 2005 14:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Auto had voor aanpassing 282 pk, na aanpassing 309 pk.
Moet binnenkort terug om electronica aan te laten passen aan de race-kats.
Overigens kun je daar met andere nokkenassen een gegarandeerde 330 pk uit een 272 pk blok halen.( rijdbare pk's, met een redelijk normaal stationair toerental), het 285pk blok valt overigens wat moeilijker te tunen.


28 okt 2005 15:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Maar hier spreken we niet meer over alleen een chip.

Tuurlijk kun je meer uit een motor halen dmv andere nokkenassen, grotere injectoren, enz. Maar de kosten zijn als je alles optelt vaak niet mals. Voor weinig geld flink meer vermogen is eigenlijk alleen mogelijk bij geblazen motoren. En dan denk ik dat het iha kostenefficienter is om gewoon een snellere auto te kopen.


28 okt 2005 17:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.