Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 13:26



Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
5 cillinder ???????? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC 1981
Bericht 5 cillinder ????????
Laatst,tijdens een rit,hoorde ik dat de moter niet egaal liep.
Monteur gebeld,die zei dat een van de kleppen hoogstwaarschijnlijk vast zat,dat gebeurde wel vaker met dit model van die leeftijd.
Hij kon het wel verhelpen door met een hamer voorzichtig op de deksel te tikken.
Het zal toch niet zo zijn dat ik elke keer met een hamer onder de moterkap moet telkens als dit zich voordoet?
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lost zich dit op? :roll: :? :?: :?:
_________________________________________
"elfers"doen het na tienen


31 okt 2005 10:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ooit heb ik eens een motorbrand gehad in de 356.
Mij heeft men toen verteld, dat er een klep blijven zitten is, dit heeft voor een terugslag gezorgd in de carburator, met als gevolgd brand in de carburator.

Nu een klep die blijft hangen, slaagt die niet tegen de pistons? Mij lijkt het toch niet echt gezond.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


31 okt 2005 10:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
ppp 356 schreef:

Nu een klep die blijft hangen, slaagt die niet tegen de pistons? Mij lijkt het toch niet echt gezond.


bij sommige motoren raakt de klep de zuiger niet, maar of dat bij zijn moter ook is, ik ging daar on iedergeval niet op zitten wachten of op zo'n brandje als jij had,,zonde
_________________________________________
remmen is angst


31 okt 2005 10:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC 1981
Bericht 
rob964.c4 schreef:
ppp 356 schreef:

Nu een klep die blijft hangen, slaagt die niet tegen de pistons? Mij lijkt het toch niet echt gezond.


bij sommige motoren raakt de klep de zuiger niet, maar of dat bij zijn moter ook is, ik ging daar on iedergeval niet op zitten wachten of op zo'n brandje als jij had,,zonde


Donderdag breng ik de auto weg en neem deze raad zeker mee.
Alvast bedankt.
_________________________________________
"elfers"doen het na tienen


31 okt 2005 11:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: 5 cillinder ????????
Ed schreef:
Monteur gebeld,die zei dat een van de kleppen hoogstwaarschijnlijk vast zat,dat gebeurde wel vaker met dit model van die leeftijd.
Hij kon het wel verhelpen door met een hamer voorzichtig op de deksel te tikken.
Het zal toch niet zo zijn dat ik elke keer met een hamer onder de moterkap moet telkens als dit zich voordoet?
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lost zich dit op? :roll: :? :?: :?:

Ben bang voor je dat dit slechts een indicatie is van (veel) erger en dat dit zich niet vanzelf oplost, maar je (veel) geld gaat kosten :( ..... maar weet je zeker dat het een vastzittende klep was en geen injector :?: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


31 okt 2005 11:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
ppp 356 schreef:
Nu een klep die blijft hangen, slaagt die niet tegen de pistons? Mij lijkt het toch niet echt gezond.

als die de zuiger raakt is het een kettingreactie van jewelste.

Dan zuiger, dan cililnderwand, dan zuigerstang ,dan krukas, kunnen we doorgaan....

Laten nakijken zou ik doen voor de grote kosten beginnen.


31 okt 2005 11:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC 1981
Bericht Re: 5 cillinder ????????
EriC4C schreef:
Ed schreef:
Monteur gebeld,die zei dat een van de kleppen hoogstwaarschijnlijk vast zat,dat gebeurde wel vaker met dit model van die leeftijd.
Hij kon het wel verhelpen door met een hamer voorzichtig op de deksel te tikken.
Het zal toch niet zo zijn dat ik elke keer met een hamer onder de moterkap moet telkens als dit zich voordoet?
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lost zich dit op? :roll: :? :?: :?:

Ben bang voor je dat dit slechts een indicatie is van (veel) erger en dat dit zich niet vanzelf oplost, maar je (veel) geld gaat kosten :( ..... maar weet je zeker dat het een vastzittende klep was en geen injector :?: :wink:




Het was iets met de injectoren ja,maar volgens de monteur was er niet veel aan de hand.Hij had laatst ook nog zo'n geval,en was zo te verhelpen. Toch...... :shock:
_________________________________________
"elfers"doen het na tienen


31 okt 2005 11:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: 5 cillinder ????????
Ed schreef:
EriC4C schreef:
..... maar weet je zeker dat het een vastzittende klep was en geen injector :?: :wink:

Het was iets met de injectoren ja,maar volgens de monteur was er niet veel aan de hand.Hij had laatst ook nog zo'n geval,en was zo te verhelpen. Toch...... :shock:

Vastzittende = vervuilde injectoren is inderdaad niet verontrustend en relatief eenvoudig & goedkoop te laten verhelpen. Laat je niet verleiden tot het gebruik van een toevoeging aan de benzine, maar doe het direct goed: injectoren (laten) demonteren en ultrasoon laten reinigen. :salut:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


31 okt 2005 11:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Eric,

Lees dit meer op het forum, vuile injectoren :!:

In al die jaren nog nooit meegemaakt, wel altijd de diverse filters op tijd vernieuwd.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


31 okt 2005 12:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Mijn "analyse" en mogelijke oplossing baseer ik ook op het feit dat ik dit probleem (veel) vaker lees hier, niet o.b.v. eigen ervaring. ;)

De injectoren van mijn 911 zijn een jaar geleden wel gereinigd, maar dat was om een mogelijke oorzaak van het onregelmatig stationair lopen uit te sluiten. Helaas bleken vervuilde injectoren niet de oorzaak ervan te zijn. :cry:

De laatste tijd wordt er niet veel meer over gesproken hier, maar er was een periode waarin het er op leek dat het reinigen van de injectoren haarlemmerolie ;) was voor "alle" problemen m.b.t. de motor. :roll:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


31 okt 2005 15:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht Re: 5 cillinder ????????
EriC4C schreef:
Vastzittende = vervuilde injectoren is inderdaad niet verontrustend en relatief eenvoudig & goedkoop te laten verhelpen. Laat je niet verleiden tot het gebruik van een toevoeging aan de benzine, maar doe het direct goed: injectoren (laten) demonteren en ultrasoon laten reinigen. :salut:

Welcome to the club :?
Hopelijk vervuilde injectoren. Sowieso een hoop troep in je benzinetank. Laten nakijken met de endoscoop en reinigen.
Anders -> Big trouble in paradise, als het nog niet te laat is.
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


31 okt 2005 20:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Lou,

Dat filter wat voor je injectie zit, haalt die het vuil er niet uit dan :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


31 okt 2005 22:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht Re: 5 cillinder ????????
Ed schreef:
Laatst,tijdens een rit,hoorde ik dat de moter niet egaal liep.
Monteur gebeld,die zei dat een van de kleppen hoogstwaarschijnlijk vast zat,dat gebeurde wel vaker met dit model van die leeftijd.
Hij kon het wel verhelpen door met een hamer voorzichtig op de deksel te tikken.
Het zal toch niet zo zijn dat ik elke keer met een hamer onder de moterkap moet telkens als dit zich voordoet?
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lost zich dit op? :roll: :? :?: :?:


Van dit verhaal klopt niet veel. Ik kan niet inschatten of de monteur het fout heeft of jij niet goed herhaalt wat hij vertelde.

En de injectoren waar hierboven over gesproken wordt zijn allemaal van het elektrische type, die kunnen wel eens vastzitten en met een tikje losschieten. Bij een Kontinu injector is dit anders. :roll:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


31 okt 2005 23:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC 1981
Bericht 
Misschien dat jij het weet:De auto trekt niet door en volgas in z'n vrij houd de moter in. Het is net of hij op 5 cillinders loopt. :shock:
_________________________________________
"elfers"doen het na tienen


31 okt 2005 23:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
dat wordt een ritje steenwijk :lol:

forum korting vragen :?: :arrow: :idea: :roll:
_________________________________________
duitse laagvlieger


31 okt 2005 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC 1981
Bericht 
Diagnose vragen mag.
Toch..... :shock: :shock:
_________________________________________
"elfers"doen het na tienen


31 okt 2005 23:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Ed schreef:
Misschien dat jij het weet:De auto trekt niet door en volgas in z'n vrij houd de moter in. Het is net of hij op 5 cillinders loopt. :shock:


Helaas is deze beschrijving te beknopt om hier een gericht antwoord op te geven. Want loopt hij bijvoorbeeld echt wel op 5 cilinders?


Als je ermee naar een garage gaat, dan kun je het beste wel naar een Porsche Dealer of Specialist gaan.
Een "gewone" universele garage heeft meestal geen zin.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


31 okt 2005 23:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC 1981
Bericht 
Donderdag naar de specialist.
Voorheen Inzinger.
_________________________________________
"elfers"doen het na tienen


31 okt 2005 23:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
molen934 schreef:
Lou,

Dat filter wat voor je injectie zit, haalt die het vuil er niet uit dan :?:

Niet alles, vooral die hele kleine petieterige vuiltjes, die dan je injectoren laten vastzitten.

Met een stetoscoop met een klein puntje deraan kan je horen of je injectoren werken of niet. Een zachte tik met een hamertje kan hem wel doen los schieten.
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


01 nov 2005 0:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Lou schreef:
Een zachte tik met een hamertje kan hem wel doen los schieten.

Met een "dure" hamer met vertraagde impact of met een "gewone" en wat later slaan dan je had willen doen :?: ;)

:lol::^::lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


01 nov 2005 14:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Hè hè :wink:
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


02 nov 2005 8:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DStout


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.