Pagina 1 van 1
5 cillinder ????????
Geplaatst: 31 okt 2005 10:39
door Ed
Laatst,tijdens een rit,hoorde ik dat de moter niet egaal liep.
Monteur gebeld,die zei dat een van de kleppen hoogstwaarschijnlijk vast zat,dat gebeurde wel vaker met dit model van die leeftijd.
Hij kon het wel verhelpen door met een hamer voorzichtig op de deksel te tikken.
Het zal toch niet zo zijn dat ik elke keer met een hamer onder de moterkap moet telkens als dit zich voordoet?
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lost zich dit op?

Geplaatst: 31 okt 2005 10:45
door ppp 356
Ooit heb ik eens een motorbrand gehad in de 356.
Mij heeft men toen verteld, dat er een klep blijven zitten is, dit heeft voor een terugslag gezorgd in de carburator, met als gevolgd brand in de carburator.
Nu een klep die blijft hangen, slaagt die niet tegen de pistons? Mij lijkt het toch niet echt gezond.
Geplaatst: 31 okt 2005 10:49
door rob964.c4
ppp 356 schreef:
Nu een klep die blijft hangen, slaagt die niet tegen de pistons? Mij lijkt het toch niet echt gezond.
bij sommige motoren raakt de klep de zuiger niet, maar of dat bij zijn moter ook is, ik ging daar on iedergeval niet op zitten wachten of op zo'n brandje als jij had,,zonde
Geplaatst: 31 okt 2005 11:02
door Ed
rob964.c4 schreef:ppp 356 schreef:
Nu een klep die blijft hangen, slaagt die niet tegen de pistons? Mij lijkt het toch niet echt gezond.
bij sommige motoren raakt de klep de zuiger niet, maar of dat bij zijn moter ook is, ik ging daar on iedergeval niet op zitten wachten of op zo'n brandje als jij had,,zonde
Donderdag breng ik de auto weg en neem deze raad zeker mee.
Alvast bedankt.
Re: 5 cillinder ????????
Geplaatst: 31 okt 2005 11:03
door EriC4C
Ed schreef:Monteur gebeld,die zei dat een van de kleppen hoogstwaarschijnlijk vast zat,dat gebeurde wel vaker met dit model van die leeftijd.
Hij kon het wel verhelpen door met een hamer voorzichtig op de deksel te tikken.
Het zal toch niet zo zijn dat ik elke keer met een hamer onder de moterkap moet telkens als dit zich voordoet?
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lost zich dit op?

Ben bang voor je dat dit slechts een indicatie is van (veel) erger en dat dit zich niet vanzelf oplost, maar je (veel) geld gaat kosten

..... maar weet je zeker dat het een vastzittende klep was en geen injector

Geplaatst: 31 okt 2005 11:03
door F@RGO
ppp 356 schreef:Nu een klep die blijft hangen, slaagt die niet tegen de pistons? Mij lijkt het toch niet echt gezond.
als die de zuiger raakt is het een kettingreactie van jewelste.
Dan zuiger, dan cililnderwand, dan zuigerstang ,dan krukas, kunnen we doorgaan....
Laten nakijken zou ik doen voor de grote kosten beginnen.
Re: 5 cillinder ????????
Geplaatst: 31 okt 2005 11:12
door Ed
EriC4C schreef:Ed schreef:Monteur gebeld,die zei dat een van de kleppen hoogstwaarschijnlijk vast zat,dat gebeurde wel vaker met dit model van die leeftijd.
Hij kon het wel verhelpen door met een hamer voorzichtig op de deksel te tikken.
Het zal toch niet zo zijn dat ik elke keer met een hamer onder de moterkap moet telkens als dit zich voordoet?
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lost zich dit op?

Ben bang voor je dat dit slechts een indicatie is van (veel) erger en dat dit zich niet vanzelf oplost, maar je (veel) geld gaat kosten

..... maar weet je zeker dat het een vastzittende klep was en geen injector

Het was iets met de injectoren ja,maar volgens de monteur was er niet veel aan de hand.Hij had laatst ook nog zo'n geval,en was zo te verhelpen. Toch......

Re: 5 cillinder ????????
Geplaatst: 31 okt 2005 11:25
door EriC4C
Ed schreef:EriC4C schreef: ..... maar weet je zeker dat het een vastzittende klep was en geen injector

Het was iets met de injectoren ja,maar volgens de monteur was er niet veel aan de hand.Hij had laatst ook nog zo'n geval,en was zo te verhelpen. Toch......

Vastzittende = vervuilde injectoren is inderdaad niet verontrustend en relatief eenvoudig & goedkoop te laten verhelpen. Laat je niet verleiden tot het gebruik van een toevoeging aan de benzine, maar doe het direct goed: injectoren (laten) demonteren en ultrasoon laten reinigen.

Geplaatst: 31 okt 2005 12:35
door molen934
Eric,
Lees dit meer op het forum, vuile injectoren
In al die jaren nog nooit meegemaakt, wel altijd de diverse filters op tijd vernieuwd.
Geplaatst: 31 okt 2005 15:00
door EriC4C
Mijn "analyse" en mogelijke oplossing baseer ik ook op het feit dat ik dit probleem (veel) vaker lees hier, niet o.b.v. eigen ervaring.
De injectoren van mijn
911 zijn een jaar geleden wel gereinigd, maar dat was om een mogelijke oorzaak van het onregelmatig stationair lopen uit te sluiten. Helaas bleken vervuilde injectoren niet de oorzaak ervan te zijn.
De laatste tijd wordt er niet veel meer over gesproken hier, maar er was een periode waarin het er op leek dat het reinigen van de injectoren
haarlemmerolie 
was voor "alle" problemen m.b.t. de motor.

Re: 5 cillinder ????????
Geplaatst: 31 okt 2005 20:46
door Lou
EriC4C schreef:Vastzittende = vervuilde injectoren is inderdaad niet verontrustend en relatief eenvoudig & goedkoop te laten verhelpen. Laat je niet verleiden tot het gebruik van een toevoeging aan de benzine, maar doe het direct goed: injectoren (laten) demonteren en ultrasoon laten reinigen.

Welcome to the club
Hopelijk vervuilde injectoren. Sowieso een hoop troep in je benzinetank. Laten nakijken met de endoscoop en reinigen.
Anders -> Big trouble in paradise, als het nog niet te laat is.
Geplaatst: 31 okt 2005 22:07
door molen934
Lou,
Dat filter wat voor je injectie zit, haalt die het vuil er niet uit dan

Re: 5 cillinder ????????
Geplaatst: 31 okt 2005 23:17
door Renntech
Ed schreef:Laatst,tijdens een rit,hoorde ik dat de moter niet egaal liep.
Monteur gebeld,die zei dat een van de kleppen hoogstwaarschijnlijk vast zat,dat gebeurde wel vaker met dit model van die leeftijd.
Hij kon het wel verhelpen door met een hamer voorzichtig op de deksel te tikken.
Het zal toch niet zo zijn dat ik elke keer met een hamer onder de moterkap moet telkens als dit zich voordoet?
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lost zich dit op?

Van dit verhaal klopt niet veel. Ik kan niet inschatten of de monteur het fout heeft of jij niet goed herhaalt wat hij vertelde.
En de injectoren waar hierboven over gesproken wordt zijn allemaal van het elektrische type, die kunnen wel eens vastzitten en met een tikje losschieten. Bij een
Kontinu injector is dit anders.

Geplaatst: 31 okt 2005 23:29
door Ed
Misschien dat jij het weet:De auto trekt niet door en volgas in z'n vrij houd de moter in. Het is net of hij op 5 cillinders loopt.

Geplaatst: 31 okt 2005 23:39
door robbie965
Geplaatst: 31 okt 2005 23:42
door Ed
Diagnose vragen mag.
Toch.....

Geplaatst: 31 okt 2005 23:50
door Renntech
Ed schreef:Misschien dat jij het weet:De auto trekt niet door en volgas in z'n vrij houd de moter in. Het is net of hij op 5 cillinders loopt.

Helaas is deze beschrijving te beknopt om hier een gericht antwoord op te geven. Want loopt hij bijvoorbeeld echt wel op 5 cilinders?
Als je ermee naar een garage gaat, dan kun je het beste wel naar een Porsche Dealer of Specialist gaan.
Een "gewone" universele garage heeft meestal geen zin.
Geplaatst: 31 okt 2005 23:54
door Ed
Donderdag naar de specialist.
Voorheen Inzinger.
Geplaatst: 01 nov 2005 0:03
door Lou
molen934 schreef:Lou,
Dat filter wat voor je injectie zit, haalt die het vuil er niet uit dan

Niet alles, vooral die hele kleine petieterige vuiltjes, die dan je injectoren laten vastzitten.
Met een stetoscoop met een klein puntje deraan kan je horen of je injectoren werken of niet. Een zachte tik met een hamertje kan hem wel doen los schieten.
Geplaatst: 01 nov 2005 14:33
door EriC4C
Lou schreef:Een zachte tik met een hamertje kan hem wel doen los schieten.
Met een "dure"
hamer met vertraagde impact of met een "gewone" en wat later slaan dan je had willen doen

:^::lol:
Geplaatst: 02 nov 2005 8:50
door Lou
Hè hè
