Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 6:52



Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Wat moet ik nou precies tanken 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht Wat moet ik nou precies tanken
Hallo allemaal, wij hebben sinds afgelopen vrijdag een 911 3.2 van '86 en nu vragen wij ons af wat daar nu precies voor een brandstof in moet.
De dealer zij dat er al euro 95 in kan en dat af en toe een keer 98 geen kwaad kan, maar aan de binnenkant van het tankklepje staat dat er euro 98 met een bepaalt octaangehalte in moet.

Dus kan iemand mij mischien helpen met wat ik nu moet tanken, alvast bedankt

M.V.G. Michael


22 nov 2005 20:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Euro 98(oktaangetal) met een bepaald oktaan-gehalte.


22 nov 2005 20:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Das dan duidelijk toch?Klepje=Porsche.Vraag me af wie je dealer is :roll:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


22 nov 2005 20:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 coupe / 968 Kobalt blauw
Leusden
Bericht 
Ja ik zou het ook even aan je klepje vragen.
Die heeft vast het juiste antwoord.

Niet dat ie meteen stuk gaat hoor als er perongeluk eens 95 ingooid hoor.
_________________________________________
Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.


22 nov 2005 20:58
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
hoe hoger het octaan gehalte, hoe beter
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


22 nov 2005 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 '86
belgië
Bericht 
hallo,

Ik dacht dat de motronic het aantal graden voorontsteking afstelt a.d.h. van het octaangehalte.. ( inspelen op mogelijke detonatie)

Een lager octaangetal betekent dan gewoonweg minder vermogen . kwaad kunnen is echter nog iets anders!

Ik tank echter altijd 98.. ( jup , ik wil die laatste paar ponys :D )

nogmaals, zeker ben'k niet, ik hoop dat iemand m'n verhaal kan staven!

...of op een deftig gestaafde manier de dieperik inboort... :twisted:

grtz

Y.
_________________________________________
Ce qui compte dans une vie, c'est l'intensité d'une vie, pas la durée d'une vie .


22 nov 2005 21:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Kijk even na wat voor motor er in de auto zit.

Auto's zonder Kat hebben een hogere compressie, dan moet er 98 in.
Is het een auto met Kat dan is de compressie lager en kan er gewoon 95 in; onzin om dan 98 te tanken.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


22 nov 2005 21:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
heb in mijn 964 soms euro 95 en soms eurosuper 98 getankt. kan niet zeggen dat ik het verschil echt merkte. maar dat kan goed aan mij liggen. :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 nov 2005 21:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
bemerkte vandaag aan de pomp dat 98 maar liefst 12 eurocent duurder is dan 95 ....

... is toch weer een oud Holands kwartje :?

Wie kan er zowel 95 als 98 tanken en merkt hierbij verschil in het verbruik :?: :?:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


22 nov 2005 21:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
Allereerst bedankt voor het zo snel reageren.

Nou hebben ik de oude eigenaar gebeld en die zegt altijd euro 95 getankt te hebben zonder problemen.

En ik zou eerlijk gezegt niet weten hoe je kan zien of het een motor met of zonder kat is, zou een van jullie dat mischien weten?


Alvast bedankt.

Michael


22 nov 2005 21:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 '86
belgië
Bericht 
Zit er vooraan, bovenop die kleine uitlaatdemper een lamda sonde ( komt een draad uit)?

Zoja, kat off course, zit er niets : gewone demper ..
207->217->232 pk


grt,

Y.
_________________________________________
Ce qui compte dans une vie, c'est l'intensité d'une vie, pas la durée d'une vie .


22 nov 2005 21:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
Sorry voor het wat laat zeggen, maar is dit ook zo te zien bij een orriginele vanaf Duitsland geleverde sportdemper?

Nogmaals mijn veronschuldigingen.

Michael.


22 nov 2005 22:19
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Olaf schreef:
Wie kan er zowel 95 als 98 tanken en merkt hierbij verschil in het verbruik :?: :?:

Ik :arrow: Afbeelding
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


22 nov 2005 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
even googlen....

Er is een aantal jaren geleden afgesproken tussen de autofabrikanten en de brandstofleveranciers dat het hoogste octaangetal in Europa 95 RON zou zijn. Deze benzine heeft daarom Eurosuper als naam gekregen. De automobielfabrikanten hebben sindsdien hun motoren afgestemd op Eurosuper. Het octaangetal legt de compressieverhouding, de vulling en de voorontstekingshoek aan banden. Met de (onverwachte) komst van ongelode 98 RON benzine kwamen de autofabrikanten voor een keuze te staan: óf de eerder gemaakte afspraak nakomen óf de motoren aanpassen aan de zogenoemde Superplus benzine. Op papier is voor alle motoren 95 RON benzine voorgeschreven, ze kunnen er dus probleemloos op draaien. De praktijk is echter dat de Europese motorfabrikanten hun motoren hebben afgestemd op 98 RON. Dat verklaart de toename van de compressieverhouding en wordt ook steeds vaker toegegeven in de technische beschrijvingen. Deze nieuwe motorengeneratie levert dankzij de hogere compressieverhouding en het aangepaste ontstekings- en inspuittijdstip betere prestaties of verbruikt minder brandstof. Zodra Eurosuper wordt getankt stelt de pingelsensor detoneren vast en wordt het ontstekingstijdstip verlaat. Daardoor nemen de prestaties af of het verbruik toe. Voor alle duidelijkheid: als een motor voor 95 RON benzine is gebouwd, verandert er niets aan de prestaties of het verbruik als er 98 RON wordt getankt. Het omgekeerde is wel het geval. Motorschades doen zich niet meer voor omdat het motormanagement die voorkomt.


22 nov 2005 22:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
Kijk hier hebben we nou wat aan :wink: :wink:

Mijne loopt in ieder geval volgens mij hetzelfde op 95/98 :?: :!: :?:

Hebben we het trouwens al over V-Power gehad :?:

Laten ze je jaren gewoon ""sap "" tanken komen ze nu met iets dat schoner is ??tja voor de auto of voor het milieu??in ieder geval niet voor mijn beurs :roll: :roll:
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


22 nov 2005 22:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
De Geus schreef:
Hebben we het trouwens al over V-Power gehad :?:

:shock:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


22 nov 2005 22:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
D-Dreamer schreef:
. Motorschades doen zich niet meer voor omdat het motormanagement die voorkomt.
Heeft een 3.2 van 1986 dat management??
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


22 nov 2005 22:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Met dank aan een P-specialist.......... :lol: :wink:

Afbeelding

imho kun je wel gewoon 95 tanken,maar als je wilt blazen op een circuit is 98 beter.
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


22 nov 2005 22:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
De Geus schreef:
Hebben we het trouwens al over V-Power gehad :?:

Laten ze je jaren gewoon ""sap "" tanken komen ze nu met iets dat schoner is ??tja voor de auto of voor het milieu??in ieder geval niet voor mijn beurs :roll: :roll:


De ADAC, de Duitse zusterorganisatie van de ANWB, haalde de brandstof onlangs keihard onderuit. De organisatie vergeleek de prestaties van een op V-Power rijdende VW Golf 1.4, een BMW 316i, een Audi A3 2.0 FSI en een Porsche Boxster met de prestaties van gewone loodvrije benzine. De testuitslagen vielen niet in het voordeel van V-Power uit en de testpersonen voelden het verschil alleen in hun portemonnee. Ook de auto-industrie gelooft niet in de nieuwe brandstof. Volgens de fabrikanten kunnen moderne motoren het potentieel van 100 octaan niet benutten, omdat ze op maximaal 98 octaan zijn afgestemd.

De Nederlandse V-Power krijgt een lager octaangehalte. Shell wil niet zeggen hoeveel, maar deelt mee dat het geschikt is voor alle benzinemotoren die Euro 95 gebruiken. Toch leidt ook de Nederlandse V-Power volgens Shell tot betere prestaties. Onder meer door een vlottere en directere reactie op het gaspedaal. Maar een praktijktest van deze krant met een Alfa Romeo 147 1.6 wees deze week uit dat van betere prestaties of een vlottere reactie op het gaspedaal met V-Power niets te merken is.

Over minder brandstofverbruik wordt niet gerept. Blijft over de moeilijk te controleren reinigende werking op de motor en het lage zwavelgehalte. V-Power is 'zwavelvrij'. Dat betekent in dit geval minder dan tien milligram zwavel per liter, terwijl de meeste andere brandstoffen nu tot vijftig milligram zwavel bevatten. Dat is beter voor de katalysator en dus voor het milieu. Maar vanaf 1 januari volgend jaar hebben vrijwel alle brandstofmaatschappijen zwavelvrije benzine in hun programma.

Concurrent Esso zal nog voor het einde van dit jaar zwavelvrije benzine introduceren bij een groot aantal tankstations. Of dat de vervanger wordt van de huidige Euro 95 of dat het gaat om een nieuwe soort brandstof, wil Esso nog niet zeggen.


22 nov 2005 23:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
BP super 98


ik heb een keer V-power getankt

:cry: nooit meer
_________________________________________
duitse laagvlieger


22 nov 2005 23:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
ik tank ook 98 maar in duitsland tank ik met oct 100 en dat merk ik wel!


robert
_________________________________________
remmen is angst


23 nov 2005 1:39
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
rob964.c4 schreef:
ik tank ook 98 maar in duitsland tank ik met oct 100 en dat merk ik wel!


In Duitsland tank ik uitsluitend bij de "UFO-gelijkende" tankstations :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


23 nov 2005 9:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
@D-Dreamer:
Zie je ,ik wist het wel,alleen Kassa $$$$$$ voor de rest niks.
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


23 nov 2005 10:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb steeds 98 in de P's getankt :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


23 nov 2005 12:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
In de handleiding van de 968 staat duidelijk dat 98 octaan aan te bevelen is voor de beste prestaties.
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


23 nov 2005 12:39
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.