Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 2:01



Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Wat moet ik nou precies tanken 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
André 3.0 schreef:
wel ALTIJD met een volle tank wegzetten!!!!

:evil: :x :twisted:

wel ALTIJD met een volle tank wegzetten!!!!

8) :cheesy: :lol: :wink:


27 nov 2005 23:56
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Rob Herfst schreef:
André 3.0 schreef:
wel ALTIJD met een volle tank wegzetten!!!!

:evil: :x :twisted:

wel ALTIJD met een volle tank wegzetten!!!!

8) :cheesy: :lol: :wink:

Leuk hoor!
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


28 nov 2005 0:03
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Moderne auto's zoals de X5 'merken' wel degelijk een verschil tussen 95
en 98, de ECU verandert diverse instellingen in het motormanagement, en dat heb ik diverse keren terug kunnen zien in het verbruik; met 95 is dat verbruik ongeveer 1:6 gemiddeld (valt toch mee voor een motorinhoud van 4.4 liter...?) en met 98 gaat dat naar 1:7 gemiddeld.
Zoals eerder aangegeven is dit niet gemeten met 1 tank 95 en 1 tank 98 maar diverse keren opnieuw.
Hiervoor moet de auto natuurlijk wel voldoen aan randvoorwaarden zoals de knocksensors, een modern brein én de mogelijkheid om bijvoorbeeld de ontsteking aan te passen, maar deze mogelijkheden komen natuurlijk vaak samen voor in een auto.
Zoals ik eerder las hééft de 3.2 uit 1986 dat > conclusie is dus: 98 gaan tanken ! (géén V-POWER....)
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


28 nov 2005 8:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
tank zelf ook 98, naar alle tevredenheid
echter inderdaad geen v-power (dit vond hij niet lekker)
bp ultimate zit op de route en bevalt me prima
_________________________________________
Got coffee?


28 nov 2005 10:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC 1981
Bericht 
Heb de laatste keren V-power getankt op aan raden van mijn monteur,nadat ik klachten had over vast zittende injectoren.
(Ik tankte eerst altijd Mobil super 98.) Maar ik merk nog steeds geen verschil.Hij loopt nog steeds niet lekker.De volgende keren ga ik BP Ultimate proberen. Word vervolgd :!: :!:
_________________________________________
"elfers"doen het na tienen


28 nov 2005 10:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
de mijne ging slechter lopen op v-power
kan me niet voorstellen dat het aan die ene octaan minder lag; zal wel juist veel vuil zijn losgekomen denk ik
bp bevalt mij en mijn witte dame prima, je zal het wel een paar keer moeten tanken voor het gaat "werken" denk ik
_________________________________________
Got coffee?


28 nov 2005 10:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
Ik heb zelf niet bepaalt verstant van benzine en ik hoor regelmatig dat BP ultimate ''volgens mij ook 98'' goed bevalt dus we gaan dat maar proberen en afwachten dan maar. :D


M.V.G. Michael


28 nov 2005 20:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
3.2 zonder kat gewoon 98 tanken. die additieven in V-power en ultimate enzo daar geloof ik niet zo in.


28 nov 2005 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
wolf schreef:
3.2 zonder kat gewoon 98 tanken. die additieven in V-power en ultimate enzo daar geloof ik niet zo in.





BP ultimate is 98 en V power weet ik eerlijk gezegt niet.


28 nov 2005 21:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
ook 98. probeer texaco.


28 nov 2005 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
wolf schreef:
ook 98. probeer texaco.



Eerst de BP maar proberen denk ik, die zit om de hoek en de texaco is nog een flink eind rijden.


28 nov 2005 21:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Laatst gevraagd bij Shell station; Shell claimt octaan 97 voor V-power
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


28 nov 2005 23:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
Marco schreef:
de mijne ging slechter lopen op v-power
kan me niet voorstellen dat het aan die ene octaan minder lag; zal wel juist veel vuil zijn losgekomen denk ik
bp bevalt mij en mijn witte dame prima, je zal het wel een paar keer moeten tanken voor het gaat "werken" denk ik


weer een aanhanger :o
_________________________________________
duitse laagvlieger


29 nov 2005 1:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Epicurus schreef:
Laatst gevraagd bij Shell station; Shell claimt octaan 97 voor V-power

Tegenwoordig staat op de Shell-pompen dat V-Power 95 octaan is.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


29 nov 2005 1:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.