Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 1:16



Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
NPC leuk of niet leuk? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht NPC leuk of niet leuk?
Ik overweeg om lid te worden van de NPC.
Heb het informatie pakket inmiddels ontvangen.
Ik weet dat er een aantal forummers lid zijn.
Mijn vraag is aan wel of niet leden wat hun ervaringen zijn?
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


29 nov 2005 12:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Het zit hier vol met Pro en Contra's, of je hier dus wijzer gaat worden met die vraag :roll:

Ikzelf ben ASPIRANT lid, en nog maar enkele malen naar een activiteit geweest, en daar een gezellige tijd gehad. Ik denk echter dat de gezelligheid meer van de personen afhangt waarmee je mee omgaat, dan de club in het algemeen.

Je moet natuurlijk wel met de titel van Aspirant lid kunnen leven :twisted: :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


29 nov 2005 12:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Niet weer hé :wink: Ga maar eens "zoeken" op het forum. Informatie in overvloed en inderdaad heel veel meningen zoals altijd. Gewoon zelf ervaren is het beste :wink:
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


29 nov 2005 12:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Mark,

Gewoon doen :!:

Mijn lidmaatschapnr is dacht ik 0019 en meer als 20 jaar lid :!:

Prachtige positieve mensen, super.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


29 nov 2005 12:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
ppp 356 schreef:
Je moet natuurlijk wel met de titel van Aspirant lid kunnen leven :twisted: :wink:


Jaar, na jaar, na jaar....... :wink:

Nee hoor, gewoon een stuk of 5 evenementen meedoen op jaarbasis; that should do the trick! :wink:

Is mij overigens nog niet gelukt... :cry:


29 nov 2005 13:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Gewoon doen,een jaar aankijken en dan beslissen.


29 nov 2005 13:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht zoeken
Jan A. (964 C4) schreef:
Niet weer hé :wink: Ga maar eens "zoeken" op het forum. Informatie in overvloed en inderdaad heel veel meningen zoals altijd. Gewoon zelf ervaren is het beste :wink:


Sorry hoor! maar met de zoekfunctie op NPC vind ik niets bijzonder buiten
geneuzel over wel of geen Porsche world&911 blad en het moeilijk te verteren aspirant lidmaatschap. Dit zijn gegevens die je vooraf weet en dus naar schikt of niet... :wink:
Ben dus gewoon WEL geinteresseerd in jullie persoonlijke mening.
Met name of het gezellig is of niet? Heb ook wel eens gehoord dat er
nogal een elitair sfeertje hangt. Is dit zo of valt dit mee? Of moeten aspirantjes altijd de drankjes rondbrengen en later de afwas doen? :twisted: Normaal zijn jullie ook niet zo terughoudend dus kom maar op
met jullie mening :mrgreen:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


29 nov 2005 14:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
ER schreef:
Nee hoor, gewoon een stuk of 5 evenementen meedoen op jaarbasis; that should do the trick!


Dat is mij voorlopig nog niet gelukt, en dat zit er ook niet direct aan te komen.
Dus blijf ik lekker Aspirant lid :lol:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


29 nov 2005 14:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Welcome to the club! :wink:

Ben toch wel benieuwd hoe groot het aandeel aspirant-leden nou eigenlijk is.... John?

Maar da's mij om het even. Gezellige evenementen en het "club-gevoel" is prettig merkbaar bij de NPC.


29 nov 2005 14:24
Profiel
Bericht 
Ik ben zelf 7 jaar lid geweest van de PCH de Porsche Club Holland. De PCH en de NPC organiseren enkele evenementen per jaar gezamelijk. De Porsche Days op Zandvoort organiseren ze om de beurt. Op zich vond ik het rijden en samenzijn in clubverband wel leuk. Heb ook in het verleden wel evenementen georganiseerd en schreef in het magazine regelmatig stukjes, had ook mijn vaste eigen pagina. Ja, dat saamhorigheidsgevoel van Porsche liefhebbers vond ik wel leuk. Niet dat ik zo'n club mens ben, hóór! Maar gezellig op een zondagmiddag toeren, even een bakkie doen of wat eten, over Porsches praten en elkaars auto bekijken, ach dat is best leuk. De PCH en de NPC organiseren ook heel veel circuitdagen. Daar zitten ook vaak rijvaardigheidstrainingen bij en dat is erg leuk! Gewoon proberen, dus!


29 nov 2005 14:43
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Zelf ook net ASPIRANT-lid van NPC. 1 keer meegedaan aan toertocht (Giethoorn). Vond het erg gezellig, maar wel ander publiek dan op PF. Gemiddeld wat nieuwere auto's, en wat oudere chauffeurs. :wink: En volgende event waar ik aan meedoe is Tweede Kerstdag, circuit Zandvoort. Ben benieuwd!


29 nov 2005 15:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Wat betreft dat elitaire sfeertje, daar heb ik bij de NPC nog niet veel van gemerkt, en ik ben toch al een jaar of 5 lid. Het grootste gedeelte van de leden zijn volgens mij allemaal echte liefhebbers zoals de meeste hier op het forum. Er zullen altijd uitzonderingen zijn, maar mijn ervaring is dat iedereen met elk type P welkom is. Zelf ben ik jaren lang lid geweest met een 944 en ik had toch niet het gevoel "er niet bij te horen". Mensen die zich beter voelen dan een ander heb je overal, maar die zijn naar mijn ervaring erg in de minderheid bij de NPC. Dus meld je gewoon een peer aan voor een "proefevenement", en bepaal zelf of je lid wilt worden of niet. Ik heb er in ieder geval nooit spijt van gehad.
_________________________________________
NPC 0577


29 nov 2005 15:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
MS964 schreef,


wat nieuwere auto's, en wat oudere chauffeurs


Doet zeer :oops:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


29 nov 2005 15:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Absoluut doen.

Gewoon een jaar aankijken, bevalt het niet (lijkt me sterk) kun je altijd opzeggen.

Erick
(NPC-er)
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


29 nov 2005 15:40
Profiel Twitter 
Bericht 
Ik denk juist dat het hele gewone "jongens" zijn bij de NPC. De PCH heeft veeleer de naam juist elitair te zijn.


29 nov 2005 15:41
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht mooi oud
Ach, net als onze auto's worden de bestuurders ook mooier naarmate ze ouder worden toch!? :wink:
PS: Alvast thanks voor jullie reakties :lol:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


29 nov 2005 15:43
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Gewoon lid worden, een jaartje proberen en wedden dat je lid blijft, mits je natuurlijk wel naar een paar evenementen komt kijken.

Vergeet vooral niet de sportieve evenementen (slalom-circuittraining-car control dagen), natuurljk een paar toertochtjes en je proeft het no nonsens sfeertje, of de technische avond, ook altijd mooi.

Ook de buitenlandse trips (neeeeeeeeee ik ga niet verklappen wat er voor moois in 2006 gaat gebeuren, na 10-12-2005 pas), zijn altijd een daverend succes.

Verder geen gepats etc. veel (actieve) forummers zijn NPC, ik schat een procent of 30.


De gemiddelde leeftijd op de club is een jaar of 40, dus idd mensen van in de twintig en in de zestig, nou en, allemaal Porschisten in diverse soorten en maten, auto's van elk type, van 914-924-928-911-968- 1 carrera GT-KJN etc. etc. (oja ook waterkoelers mogen lid worden :lol: )


Join the club zou ik zeggen.




John (penningmeester ai. NPC)



(oja we geven ook nog een clubblaadje uit, en pasjes voor 10 % korting bij de Dealer op onderdelen, kweet ff niet precies meer welke hoor, pin me er niet aan vast)


29 nov 2005 16:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Nou niet teveel je NPC-pet op John ;)....

Zoals al eerder gezegd, het maakt niet uit of er TIG ongezellige mensen bij een club zitten of niet, als je met een gezellig clubje ernaartoe gaat, is het altijd leuk. Ik vind persoonlijk wel, dat er inderdaad wat oudere mensen bij de NPC zitten, mensen die "door-de-week" hard moeten werken en in het weekend dus "lekker-los" kunnen gaan... Met de "wat oudere" mensen krijg je automatische dat ze wat nieuwere wagens rijden. Kijk maar naar de slalom, tot voor kort was Anne een klasse op zichzelf ;)... Nu rijden er geloof ik 3 2.7/3.0/3.2's mee ;).... (racers daargelaten)...

Maareh: natuurlijk lopen er wat elitaire ballen rond, maar die heb je hier op het forum ook. Maar dat maakt toch niet uit? In hun ogen ben jij "niets", en in jouw ogen zijn zij opgeblazen ballen... Lekker naast elkaar leven... Prima toch?

(bovenstaande met een klein korreltje zout lezen, het gaat om de strekking ;) )

Eindconclusie: je moet doen wat je zelf wilt, ik ben lid (ja ja, vanaf volgend jaar zelfs officieel ;) ), en ga naar redelijk wat evenementen. Gezellige mensen meenemen, dan komt het vanzelf goed! (of niet, en dan zeg je je lidmaatschap weer op :cheesy: )


29 nov 2005 17:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht warm welkom
John4S schreef:
Join the club zou ik zeggen.

John (penningmeester ai. NPC)

Hmm wordt al behoorlijk enthousiast :lol:
In ieder geval al bedankt voor het warme welkom John. Je bent een goede
verkoper. Maar dat wist je zeker al... :lol:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


29 nov 2005 17:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
John4S schreef:
De gemiddelde leeftijd op de club is een jaar of 40, dus idd mensen van in de twintig en in de zestig

Dat klopt inderdaad wel aardig, John!

Hans (Molen934) 60 jaar en ik circa 20 jaar = gemiddeld inderdaad 40 jaar 8) :lol: :wink:
Ik voel mij inderdaad wel een beetje de Benjamin van de NPC :wink:


29 nov 2005 17:40
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
:lol: Mijn quote over nieuwere auto's en oudere chauffeurs is niet denigrerend bedoeld hoor, alleen vaststellend. Is trouwens ook niet vreemd: PF = internet = al snel een wat jonger publiek.

Wat is trouwens het grote verschil tussen NPC en PCH? :?:

Kende PCH helemaal niet, maar ze hebben iig wel een aardige site, stukken beter dan die van de NPC trouwens!


29 nov 2005 17:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
MS964 schreef:
Kende PCH helemaal niet, maar ze hebben iig wel een aardige site, stukken beter dan die van de NPC trouwens!


Heel kort door de bocht ;

PCH zit (gemm.) meer geld , hebben dacht ik ook een duidelijk strenger toelatingsbeleid....mede daardoor ook een ander publiek. NPC-ers gebruiken dit forum als hun thuis-forum... :twisted: :lol:


29 nov 2005 18:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Alleen al de buitenlandritten zijn de moeite van het lidmaatschap waard. Onze rit naar Barcelona is onvergetelijk. Niet alleen een hele mooie, soms ook erg spannende rit, maar vooral fijne mensen ontmoet. Op 28 januari heb ik er 12 over de vloer om te eten en de premiere mee te maken van de dubbele DVD die ik gemaakt heb over de rit.


29 nov 2005 19:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
kampen
Bericht 
gewoon doen.................

Ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt.
Leuke club met dito leden die zeker geen PUH PUH PUH mentaliteit hebben. Wij zijn inmiddels ook al een jaar of 6 lid en dat bevalt gewoon goed. Moeten alleen wat meer meedoen aan de evenementen aankomend jaar ( goed voornemen )

veel wijheid met je beslissing. :wink:
_________________________________________
Het is een virus ❤️


29 nov 2005 21:30
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht Re: NPC leuk of niet leuk?
marknineoneone schreef:
Mijn vraag is aan wel of niet leden wat hun ervaringen zijn?



Kom is vrijblijvend op tweede kerstdag naar het Circuit van Zandvoort (s'middags), daar is de jaarlijkse antikerstverveling, lekker boenderen met je Porsche (voor ingeschreven leden) op het circuit.

Maar rondom de baan (in Mickeys bar) een gezellig samenzijn van veel leden en niet leden, gewoon ff lekker deruit.
Kom ff langs proef de sfeer, en zoek mij op, en je krijgt een pintje van me en we babbelen ff bij.


29 nov 2005 22:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 97 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.