Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Pekel... Doorrijden of wegzetten?

01 dec 2005 20:37

Vrolijke forummers,

Nu er weer kwistig met pekel wordt gestrooid op onze wegen heb ik toch een ongemakkelijk gevoel mbt mijn Porsche.

Bij het rijden op een natte weg kan ik (bijv. op mijn voorruit) zien dat mijn wagen een flinke pekeldouche krijgt. Na zo'n rit ziet de wagen er niet uit, overal zit pekel.

Nu heb ik het idee dat wanneer ik dan mijn wagen voor 2 a 3 dagen parkeer, en het is vochtig weer, de pekel flink aan het werk gaat met het metaal van mijn auto (corrosie).

Na elke rit of om de paar dagen naar de 'American Carwash' het totale programma met onderdouche laten uitvoeren helpt misschien wel, maar is niet goedkoop en kost veel tijd. Bovendien rij ik terug ook weer door de pekel...

Nu mijn vraag: wat doen de meeste van jullie: dit gewoon laten gebeuren (dus doorrijden in de winter) of tijdelijk veilig wegzetten?

Ben benieuwd...

01 dec 2005 20:45

Heb 'm sinds gisteren voor het eerst geschorst.

Re: Pekel... Doorrijden of wegzetten?

01 dec 2005 20:53

Retep968 schreef:Nu mijn vraag: wat doen de meeste van jullie: dit gewoon laten gebeuren (dus doorrijden in de winter) of tijdelijk veilig wegzetten?


Beide :!: Rij eigenlijk het hele jaar door - maar als ik 'm weg zet is dat wel spik en span .... :idea:

Auto's zijn gemaakt om te rijden - anders had je beter een (sta)caravan kunnen kopen :wink:

01 dec 2005 21:21

schorsen vind ik wat ver gaan..

Ze komt nooit buiten als de weg vochtig is( bij pekel), maar met een winterzonnetje, droge binnenwegeltjes...
:lol:
Dat kan ik niet missen hoor :!:

+ beter vr haar om ze om de 2 weken dan een lekkerrrre 100km te gunnen , dan haar vr 4 maanden stil te laten staan...

grt,

Y.

01 dec 2005 21:36

Na 4 maanden stilstand denk ik dat de reanimatie niet mee zal vallen! :oops:

Re: Pekel... Doorrijden of wegzetten?

01 dec 2005 21:37

Retep968 schreef:Vrolijke forummers,

Nu er weer kwistig met pekel wordt gestrooid op onze wegen heb ik toch een ongemakkelijk gevoel mbt mijn Porsche.

Bij het rijden op een natte weg kan ik (bijv. op mijn voorruit) zien dat mijn wagen een flinke pekeldouche krijgt. Na zo'n rit ziet de wagen er niet uit, overal zit pekel.

Nu heb ik het idee dat wanneer ik dan mijn wagen voor 2 a 3 dagen parkeer, en het is vochtig weer, de pekel flink aan het werk gaat met het metaal van mijn auto (corrosie).

Na elke rit of om de paar dagen naar de 'American Carwash' het totale programma met onderdouche laten uitvoeren helpt misschien wel, maar is niet goedkoop en kost veel tijd. Bovendien rij ik terug ook weer door de pekel...

Nu mijn vraag: wat doen de meeste van jullie: dit gewoon laten gebeuren (dus doorrijden in de winter) of tijdelijk veilig wegzetten?

Ben benieuwd...


:shock:

Rijden met dat ding! Daar issie toch voor gemaakt?

hadtie maar geen auto moeten worden!

01 dec 2005 21:39

De mijne is het hele jaar aangemeld en verzekerd.
Nu staat zij mooi opgepoetst in de garage onder haar zijltje te wachten op een mooi zonnig (liefst droog) dagje om weer met haar baasje te gaan toeren. :wink:

01 dec 2005 21:47

Het leven is kort, geniet er dus van!
Je leeft nu, heb nu een mooie Porsche, gebruik hem dan ook NU!!
Vertroetel hem wel voor je hem wegzet.
Dan heb je lang en veel plezier van je bolide.

01 dec 2005 22:03

Nicolò schreef:Na 4 maanden stilstand denk ik dat de reanimatie niet mee zal vallen! :oops:


Starten, 2seconden, broemmmm, aan.

Pekel is en blijft nadelig voor de carrosserie...

01 dec 2005 22:17

Pekel is en blijft nadelig voor de carrosserie... en vooral voor de onderbouw!!! Aan het nadelig effect kom je niet onderuit, zeker niet als de wagen met het aanwezige strooizout in een vochtige plaats wordt achtergelaten. Vochtig strooizout werkt 3x agressiever. Vergeet vooral niet dat zelfs opgedroogd strooizout ook een licht bijtende werking heeft op de toplaag van de vernis!!!

De boodschap is dus regelmatig je auto te reinigen met producten die een beschermend laagje op de vernis leggen (maar beslist niet op basis van siliconen, aangezien dit sterk hinderend en nadelig bij eventuele herschildering na gebeurlijk ongeval) en de onderbouw te waxen... zo hoef je je minder zorgen te maken voor eventueel optredende corrosie.

Wax vooral de moeilijk bereikbare holtes a.d.h.v. een waxvernevelaar, die op praktische en snelle wijze alle uithoekjes en anders onbereikbare plaatsen beschermt tegen het nadelige strooizout (pekel).

Vriendelijke en sportieve Porsche 996 C4-groetjes,
Torquehorse.
Laatst bijgewerkt door 996C4-Torquehorse op 01 dec 2005 22:22, in totaal 2 keer bewerkt.

01 dec 2005 22:19

wat je zou kunnen overwegen zijn winterbanden met stalen velgen, die pekel is niet echt fijn voor je aluminiumpies...voor de rest lekker aan de drift

01 dec 2005 22:28

yep.De wintersloffen eronder en gaan :drive:

01 dec 2005 22:45

Gepoetst in de garage, met de pyama aan en aan de druppellader, wachtend op het voorjaar..................of een zonnige droge winterdag.

Ik ben zuinig op onze Boxster dus neem ik niet te veel risico met bevroren weggedeelten of sneeuw.

Trouwens de Bora gaat er wel voor..............wintersloffen eronder kettingen in het koffer. Zaterdag vroeg uit de veren en op naar Solden voor een weekje pret in de sneeuw. :compress:

01 dec 2005 23:06

zelf rijdt ik niet in de pekel , wel rijdt ik in de winter trouwens

maar als ik de porsche voor alledaags zou hebben zou ik ook gewoon door de pekel rijden

daar is hij toch voor, wat moet je anders als je geen keus hebt

01 dec 2005 23:26

Ik rij altijd door en ik ga mijn auto echt niet staan te wassen bij -3 of zo :roll: Trouwens eigenlijk was ik mijn auto's zo wie zo zelden :wink:

01 dec 2005 23:27

Nu rij ik niet veel met de P, maar pekel gaat me echt niet tegenhouden. Ze zijn tenslotte niet van peperkoek gemaakt. :roll:

02 dec 2005 0:26

Liever niet in de pekel, maar zo nu en dan kan ik het toch echt niet laten. Na een logeerpartij van enige tijd bij de specialist heb ik wel weer trek om een eind te rijden dus morgen gaat ie gewoon mee naar Essen en za.dag naar de modelautobeurs in Houten :)

Maar dat het funest is, is duidelijk: toen ik de 930 net had ff een tochtje ergens in het noorden des lands gedaan waarbij de nodige pekel over de weg werd gegooid. Na thuiskomst uiteraard uitvoering gepoetst, maar na een maand of 2 was er toch licht corrosie te zien op de stalen remleidingen. Niet erg en slechts een dun laagje, maar toch...

Paskal

Keuzeszzzz

02 dec 2005 1:19

Tja,

ik stal hem tot beter weer, maar een mooie winterdag wil ik hem nog wel eens een keer meenemen. Voor de rest staat ie nu al zo'n 2 weken in de garage met druppellader.

Verder denk ik dat de keuze wordt bepaald of je beschikt over stallingsruimte en overige auto's....het is niet zo moeilijk.

Pekel is gewoon agressief en een grote initiator van corrosie....

Aan u is de keuze.

mvgr.

Roi

02 dec 2005 2:04

Afbeelding

rijden met dat ding maar je ziet daar zijn ook andere die daar anders over denken wat natuurlijk prima is.

maar even over de wasstraat, dat doe ik dus niet(meer)
vorig jaar was de auto echt wit van de pekel dus een uitzondering en door de wastraat.
Ik zou het kort houden 2000 euro schade maar de wasstraat heeft betaald.(het was trouwens een grote zeer drukke en moderne wasstraat voor de genen die denken dat het iets oud en braks was)


robert

02 dec 2005 10:02

Tja, wie rijdt er wel graag in het strooizout met zijn wagen, of het nu een Porsche of een Peugeot is ?

Maar het is logisch dat je wel wat zuiniger bent op een dure wagen...

Maar bij glad weer ben ik het liefst met de 4S onderweg, stukken veiliger dan de BMW, die durft namelijk alle kanten opschuiven in de sneeuw :roll:

En zoals hier al veel gezegd : kan er echt wel tegen hoor.

Qua lak heb ik wel vertrouwen in de Protechbehandeling : als dat de agressie van vogelstront tegenhoudt, dan ook wel de gevolgen van het strooizout.

02 dec 2005 11:22

Stilstand is achteruitgang, kortom rijden met die bolide(s). :wink:

02 dec 2005 13:50

Rijden met die handel,
ik ga er zelfs mee op wintervakantie

02 dec 2005 15:28

Ja blijven rijden. Vind dat een P die na een lange winterrit goed smerig is, dat heeft wel iets. Dat zijn echte gebruikers.

02 dec 2005 15:30

F@RGO schreef:Rijden met die handel


Ja, da's makkelijk gezegd.
Die van mij heeft metaal dat zelfs al zonder zout snel roest.
Verzinkt? Was da?
Nu heb ik nog niet veel last van roest, maar dat hou ik graag zo.

'Ze' blijft dus netjes in de garage en in de bag.
Ik zal d'r op tijd opzoeken en verzorgen, maar rijden. Nu even niet!

02 dec 2005 15:31

Roi schreef:Verder denk ik dat de keuze wordt bepaald of je beschikt over stallingsruimte en overige auto's....het is niet zo moeilijk.

:res: ..... maar NEE!
Zoals Olaf schreef:Auto's zijn gemaakt om te rijden - anders had je beter een (sta)caravan kunnen kopen :wink:

8)


911 kompressor schreef:Liever niet in de pekel, maar zo nu en dan kan ik het toch echt niet laten. Na een logeerpartij van enige tijd bij de specialist heb ik wel weer trek om een eind te rijden dus ..... za.dag naar de modelautobeurs in Houten :)

Blijkbaar .....
911 kompressor eerder schreef:..... Het hele industrieterrein staat daar ram en ramvol met auto's. Je kunt je auto daar nauwelijks kwijt en dat wil ik mijn 930 niet aan doen.

:wink:
Plaats een reactie