Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 8:41



Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Gevaarlijk wellicht, maar toch:is een Boxster S een porsche? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Heb laatst een weekeinde in een Boxster S mogen rijden, en moet jullie inderdaad gelijk geven; het rijdt prima. Met name de gewichtsverdeling is natuurlijk beter, en dat voel je in de bochten (rijdt een beetje als een M3, of is dat een belediging?).
Geluid (aanzuiging lucht links?) was indrukwekkend.
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


12 dec 2005 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
BoxsterS en (e46) M3 zijn totaal verschillende auto's.

Boxer vs in-line
mid-engine vs front-engine
1300kg vs 1500kg
geen sper vs sper

Beide zeer lekker, maar IMHO niet te vergelijken...


Mark.


13 dec 2005 20:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Rescue987 schreef:
Hoooi!!
Hier even een berichtje van Rescue911! De gezelligste jongen (nou ja, jongen) van het forum! Joehoe!!!!
Een Boxster is echt wel een echte Porsche hoor mallerd!
Mijn vriend en ik hebben 'm pas gekocht en we hebben er zo'n lol mee!!
We nemen meestal ook onze chiawa (of hoe je dat ook schrijft) hondjes mee mee voorin, met hun roze strikjes in, maar van mijn vriend mogen ze niet op de stoeltjes! De mallerd!
En vandeweek vlogen onze cosmo's er bijna uit toen we open reden!
Nou ik zou zeggen toedeloe, en je kunt altijd even langs komen bij ons voor een bakkie thee.. :wink:


Ok ... geen kappersauto dan, Remco :?: :twisted: :evil: :wink:


13 dec 2005 20:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Wat bedoel je Olaf ?
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


13 dec 2005 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4
Breda
Bericht 
Epicurus schreef:
Heb laatst een weekeinde in een Boxster S mogen rijden, en moet jullie inderdaad gelijk geven; het rijdt prima. Met name de gewichtsverdeling is natuurlijk beter, en dat voel je in de bochten (rijdt een beetje als een M3, of is dat een belediging?).
Geluid (aanzuiging lucht links?) was indrukwekkend.


M3 vind ik meer 'auto' dan een Boxster (s)...je voelt in mijn optiek meer dat het gewicht verplaatst. Wel echt een super bak die M3, alleen niet meer als het nieuwe model er is!


16 dec 2005 23:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
V-spec schreef:
Epicurus schreef:
Heb laatst een weekeinde in een Boxster S mogen rijden, en moet jullie inderdaad gelijk geven; het rijdt prima. Met name de gewichtsverdeling is natuurlijk beter, en dat voel je in de bochten (rijdt een beetje als een M3, of is dat een belediging?).
Geluid (aanzuiging lucht links?) was indrukwekkend.


M3 vind ik meer 'auto' dan een Boxster (s)...je voelt in mijn optiek meer dat het gewicht verplaatst. Wel echt een super bak die M3, alleen niet meer als het nieuwe model er is!


helemaal mee eens
_________________________________________
duitse laagvlieger


17 dec 2005 0:18
Profiel
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
Een hummer is ook "meer auto", maar of dat nou positief is ? ;-)

Mark
(e46 m3 is topbak. Ook als de e90 uitkomt. Wel wat groot/zwaar maar erg fijn. Niet te vergelijken met een Boxster(s), op geen enkel front)


17 dec 2005 0:58
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Vorig jaar op Hockenheim de M3-training (2 dagen) gedaan. Was erg leerzaam en leuk. Wat daar goed te voelen was, vond ik het duidelijke verschil tussen Porsche en BMW; zelfs de M3 (toch een sportief model...) rijdt toch nog een beetje als een GT. De 50-50 gewichtsverdeling vond ik te vergelijken met de Boxster, het vermogen is natuurlijk duidelijk indrukwekkender. Nou vind ik het persoonlijk 'knapper' van een fabrikant als deze een 'perfect sturende, en goed op de weg liggende' auto kan maken, dan 'gewoonweg' veel PK's produceren. We kennen allemaal het slogan van Pirelli; Power is Nothing without Control.
M3 - Boxster S, ik denk dat dat nog wel eens spannend kan worden op een circuit. Weet iemand of er een vergelijkende test is gedaan ?

En VSpec, wat bedoel je met 'meer auto' ?
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


17 dec 2005 12:12
Profiel
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
(e46) m3 maakt korte metten met een BoxsterS. Kijk maar naar de ring lap times.

Doet ie op power, niet op handling.

Mark.


17 dec 2005 13:19
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
markk schreef:
(e46) m3 maakt korte metten met een BoxsterS. Kijk maar naar de ring lap times.

Doet ie op power, niet op handling.

Mark.



Leuk om te weten;

Moet wel op power zijn, handling van M3 is m.i. minder.....

Tja, een beul van een motor natuurlijk, en ik durf het hier bijna niet te zeggen, maar onze Beierse Vrienden kunnen m.i. de beste motoren ter wereld in elkaar schroeven......
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


17 dec 2005 17:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
10 jaar geleden haalde bmw al 321 pk uit hun 3.2's

tegenover porsche 3.6 250 pk's
_________________________________________
duitse laagvlieger


17 dec 2005 20:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4
Breda
Bericht 
Epicurus schreef:

En VSpec, wat bedoel je met 'meer auto' ?


Feitelijk wat ik al zei: gewicht / beweging van de auto op het moment dat je probeert hard te gaan. Of, het is moeilijker om in een M3 'de grens op te zoeken' dan in een Boxster S in mijn optiek.


18 dec 2005 15:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
Rescue987 schreef:
Hoooi!!
Hier even een berichtje van Rescue911! De gezelligste jongen (nou ja, jongen) van het forum! Joehoe!!!!
Een Boxster is echt wel een echte Porsche hoor mallerd!
Mijn vriend en ik hebben 'm pas gekocht en we hebben er zo'n lol mee!!
We nemen meestal ook onze chiawa (of hoe je dat ook schrijft) hondjes mee mee voorin, met hun roze strikjes in, maar van mijn vriend mogen ze niet op de stoeltjes! De mallerd!
En vandeweek vlogen onze cosmo's er bijna uit toen we open reden!
Nou ik zou zeggen toedeloe, en je kunt altijd even langs komen bij ons voor een bakkie thee.. :wink:


Ik krijg ineens audi TT flashbacks :S

THE gays of Australia have voted the Audi TT Roadster as their choice for the inaugural Gay Car of The Year- Peoples choice.

The Audi TT Roadster topped the voting registering almost a quarter of the votes cast at the GAYAZ Expo which was held at the Melbourne’s Royal Exhibition Buildings on May 21-23. The Mazda RX8 came a close second.

The 10 contenders were displayed over the three days of the GAYAZ Expo which attracted 13,000 people. Close to 10 per cent of those attending voted for the award.
_________________________________________
Scarface, knew it too, porsche is the car to drive


18 dec 2005 15:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Voor diegenen die dit draadje over de Boxster hebben gevolgd, deze mensen kunnen de bevestiging van mijn gelijk bekijken in het draadje van de Cayman S.

(moderators, willen jullie hier een link zetten naar dat draadje, weet niet hoe dat moet)

De geschiedenis lijkt zich te herhalen..


21 dec 2005 0:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Als ik weet welk draadje bedoeld wil ik het wel hier linken , maar ik vind niet dadelijk een ander draadje van de Cayman S waar iets van je instaat :?:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


21 dec 2005 0:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Rescue911 schreef:
Voor diegenen die dit draadje over de Boxster hebben gevolgd, deze mensen kunnen de bevestiging van mijn gelijk bekijken in het draadje van de Cayman S.

(moderators, willen jullie hier een link zetten naar dat draadje, weet niet hoe dat moet)

De geschiedenis lijkt zich te herhalen..




Daar gaan we weer Rescue....!
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


21 dec 2005 9:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kattekrab


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.