Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 0:49



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Topgear 11/12/05 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S /2006
Bericht Topgear 11/12/05
Zag ik dat nu goed? Snelheid testje Topgear een 997 2 tegen 997 4. De 4 was halve seconde sneller dan de 2. Maar volgens mij was de 992 4 een S :!: en de 2 niet :!: .
_________________________________________
Puts a smile on my face every day


12 dec 2005 11:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht Re: Topgear 11/12/05
corry schreef:
Zag ik dat nu goed? Snelheid testje Topgear een 997 2 tegen 997 4. De 4 was halve seconde sneller dan de 2. Maar volgens mij was de 992 4 een S :!: en de 2 niet :!: .


Volgens mij zag je dat verkeerd.

OT: Wat een auto trouwens die Veyron :roll:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


12 dec 2005 12:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S /2006
Bericht Re: Topgear 11/12/05
Harley schreef:
corry schreef:
Zag ik dat nu goed? Snelheid testje Topgear een 997 2 tegen 997 4. De 4 was halve seconde sneller dan de 2. Maar volgens mij was de 992 4 een S :!: en de 2 niet :!: .


Volgens mij zag je dat verkeerd.

OT: Wat een auto trouwens die Veyron :roll:



Ja hier past eerbiedig zwijgen.
_________________________________________
Puts a smile on my face every day


12 dec 2005 12:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
En dan te bedenken dat zo'n auto wel de koop van de eeuw is... :D

Waarom?

Hij kost ruim een miljoen, dat wel, maar hij heeft de producent 7x zoveel gekost om te bouwen...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


12 dec 2005 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Antwerpen & Geel
Bericht 
de carrera 4 had duidelijk de 4 uitlaatpijpen van de 4s, maar dit was
de sportuitlaatkit die erop gemonteerd is. Je zag dat deze in chromé waren, vandaar...
Ik denk niet dat ze bij topgear vals zouden spelen, wat zouden ze daarmee nu willen bewijzen?


12 dec 2005 12:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S /2006
Bericht 
Ik ga dinsdagavond om 20.00 toch nog eens kijken. Inderdaad de 4 was een S, uitlaatpijpen en er stond S op. Daarom viel mij dat ineens op. Nu dacht ik dat de 2 de ovale uitlaat had van de 3.6 ltr. en volgens mij stond er geen S op maar alleen Carrera.
_________________________________________
Puts a smile on my face every day


12 dec 2005 13:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
corry schreef:
Ik ga dinsdagavond om 20.00 toch nog eens kijken. Inderdaad de 4 was een S, uitlaatpijpen en er stond S op. Daarom viel mij dat ineens op. Nu dacht ik dat de 2 de ovale uitlaat had van de 3.6 ltr. en volgens mij stond er geen S op maar alleen Carrera.


Op het Brits forum "pistonheads" voeren ze dezelfde discussie...blijkt toch om een gewone te gaan en niet de "S"...Iemand had bij een close-up van de achterkant gemerkt dat de "S" ontbrak in het opschrift...over dat van de uitlaat heb je wel gelijk, was me ook opgevallen :)

PS: Wat een mooie wagen hé in 't rood!!!...en wat een klein verschil in tijd (0.5s)...en de C2 was de leukere om rijden... :D :D :D
_________________________________________
Respekt für die Eltern


12 dec 2005 13:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
En dan te bedenken dat zo'n auto wel de koop van de eeuw is... :D

Waarom?

Hij kost ruim een miljoen, dat wel, maar hij heeft de producent 7x zoveel gekost om te bouwen...


Volgens mij is dat wel inclusief ontwikkelingskosten... En is het niet 4x zoveel? (ik dacht 1,25 mio om 5 mio)


12 dec 2005 13:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Niet muggeziften :wink: Ze vernoemden 5 million, Engelse ponden dus, reken maar om...

Ach, 'k vind het een mooie wagen en enorm indrukwekkend, maar hoe frustrerend is het om voor 99% van de tijd amper enkele % van het beschikbare vermogen aan te kunnen spreken ?

Zal trouwens een interessante verzekeringspremie zijn :shock:


12 dec 2005 14:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
ik zag het duel niet
maar was het op droog wegdek ?
maar een halve seconde verschil, moet je daarvoor een 4s kopen... :shock:


12 dec 2005 14:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Carrera4s schreef:
Zal trouwens een interessante verzekeringspremie zijn :shock:


JC zat vanuit de Veyron te bellen over wat de verzekering zou kosten ("Nee, het is geen Rover, het is een Bugatti, B-U-G-A-T-T-I"), hij kreeg 'm niet verzekerd... :shock: :o
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


12 dec 2005 14:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Carrera4s schreef:
Ze vernoemden 5 million, Engelse ponden dus, reken maar om...


Die 1,25 was toch ook in ponden? Of ik heb het verkeerd verstaan, dat kan ook...


12 dec 2005 15:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S /2006
Bericht 
F@RGO schreef:
ik zag het duel niet
maar was het op droog wegdek ?
maar een halve seconde verschil, moet je daarvoor een 4s kopen... :shock:


Ja was droog en binnen slalom-circuit met Stig. JC vond de 4 met 300plus PK onzin, maar wel nodig in de Bugatti met 1000 PK. Of ie het heeft weet ik eigenlijk niet, zal haast wel moeten
_________________________________________
Puts a smile on my face every day


12 dec 2005 16:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Carrera4s schreef:
Ze vernoemden 5 million, Engelse ponden dus, reken maar om...


Die 1,25 was toch ook in ponden? Of ik heb het verkeerd verstaan, dat kan ook...


Kweenie wat ie in Engeland kost maar hier kost de Veyron €1,8 miljoen inclusief belastingen. Exclusief zal dat ongeveer de helft zijn en JC noemde een kostprijs van bijna €7,5 miljoen. Inclusief ontwikkelingskosten uiteraard.


12 dec 2005 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S /2006
Bericht 
Idd op elke verkochte Veyron legt VW 5.000.000 Euro toe. Probeer er maar een te bestellen. Kost 2 milj (je leent de aanbetaling 15% vd bank met als onderpand je Veyron)en je verkoopt hem voor 4 milj.
_________________________________________
Puts a smile on my face every day


12 dec 2005 17:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
Exclusief zal dat ongeveer de helft zijn


Gelukkig niet. Het is (om en nabij) delen door 1,38 (let wel, bij goedkope auto's gaat dit volledig mank, maar bij dit soort prijzen klopt het wel redelijk). Dan kom je op 1,3 mio in Euro's.

MAAR. De prijs ex. BTW en ex. BPM willen per Europees land nog wel eens lager zijn, waarbij NL door de BPM daar altijd aan de lage kant zit. Dan nog lijkt 1,25 mio in ponden te hoog...

Hoe dan ook, ik had 1,25 mio verstaan. Maar dat kan gewoon fout zijn.


12 dec 2005 17:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
corry schreef:
Idd op elke verkochte Veyron legt VW 5.000.000 Euro toe. Probeer er maar een te bestellen. Kost 2 milj (je leent de aanbetaling 15% vd bank met als onderpand je Veyron)en je verkoopt hem voor 4 milj.


Ikke niet snappe.. :? :scratch:
Waarom zou VW 5 miljoen € per auto gaan toeleggen??!??
Vast niet omdat ze hun klanten zo ontzettend aardig vinden :?
_________________________________________
Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)


12 dec 2005 17:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
carrera32 schreef:
Waarom zou VW 5 miljoen € per auto gaan toeleggen??!??
Vast niet omdat ze hun klanten zo ontzettend aardig vinden :?


Imagebuilder. Ferrari legt toe op de Enzo, Porsche op de Carrera GT, enz.

Bovendien is het gewoon het speeltje van Piech.


12 dec 2005 17:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Jort schreef:
Exclusief zal dat ongeveer de helft zijn


Gelukkig niet. Het is (om en nabij) delen door 1,38 (let wel, bij goedkope auto's gaat dit volledig mank, maar bij dit soort prijzen klopt het wel redelijk). Dan kom je op 1,3 mio in Euro's.


http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php

Factor 1,64 keer de netto catalogusoprijs en je hebt de prijs inclusief BPM en BTW in dit geval. Kaal kost de Veyron in NL dus een kleine €1,1 miljoen.


12 dec 2005 17:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:

Factor 1,64 keer de netto catalogusoprijs en je hebt de prijs inclusief BPM en BTW in dit geval. Kaal kost de Veyron in NL dus een kleine €1,1 miljoen.


1,1 mio. X 1,19 (=BTW) is toch 1,3 mio? Want de prijs ex. BPM is m.i. incl. BTW.


12 dec 2005 18:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
De cijfers die ik opving waren, telkens in Britse Pond : € 850000 verkoopprijs en 5 miljoen kosten per wagen.

Maar ach, wat doet het ertoe : "o sorry mijnheer, ik had een budget van 1 miljoen voorzien, maar nu ik verneem dat ik om de 12 minuten moet tanken en ik van mijn werkgever geen tankkaart meer krijg, zal ik helaas van de bestelling moeten afzien" :lol: :wink:


12 dec 2005 18:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Jort schreef:

Factor 1,64 keer de netto catalogusoprijs en je hebt de prijs inclusief BPM en BTW in dit geval. Kaal kost de Veyron in NL dus een kleine €1,1 miljoen.


1,1 mio. X 1,19 (=BTW) is toch 1,3 mio? Want de prijs ex. BPM is m.i. incl. BTW.


De prijs in Nederland inclusief BTW is toch niet interessant als je de verkoopprijs in NL wilt vergelijken met de kostprijs voor het VW concern?

Als het VW inderdaad €7,5 per auto kost dan is dat de netto prijs exclusief belastingen voor de consument neem ik aan.

Het ging erom wat VW erop toe legt en dat is in dit geval (NL) een verschil van ongeveer €6,4 miljoen.


12 dec 2005 18:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
De prijs in Nederland inclusief BTW is toch niet interessant als je de verkoopprijs in NL wilt vergelijken met de kostprijs voor het VW concern?


Wel in de vergelijking die (naar ik meen) Speedy944 maakte: "het kost die en die zoveel om hem te maken, maar jij kan hem kopen voor zo en zoveel, hetgeen 1:zoveel is van de kostprijs."


12 dec 2005 19:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Ik neem aan dat Speedy het zo niet bedoelde aangezien dat een onzinnige vergelijking is. Indien wel zo bedoeld dan moet je de BPM ook in het verhaal betrekken.

SPEEDY944 schreef:
Hij kost ruim een miljoen, dat wel, maar hij heeft de producent 7x zoveel gekost om te bouwen...


Ik lees nergens iets over BTW of BPM. En terecht.


12 dec 2005 19:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Devils son schreef:
carrera32 schreef:
Waarom zou VW 5 miljoen € per auto gaan toeleggen??!??
Vast niet omdat ze hun klanten zo ontzettend aardig vinden :?


Imagebuilder. Ferrari legt toe op de Enzo, Porsche op de Carrera GT, enz.

Bovendien is het gewoon het speeltje van Piech.


Toch denk ik dat er maar heel weinig mensen bij het zien van een Bugatti de link met VW zullen leggen. M.a.w. zo'n geweldige imagebuilder vind ik het niet voor VW, en als je dan bedenkt wat VW voor de X keer 5 miljoen € aan effectieve marketing had kunnen doen, vraag ik mij af of ze de Bugatti niet beter als een prototype hadden kunnen neerzetten om toch hun technisch kunnen te laten zien.
_________________________________________
Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)


12 dec 2005 19:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.