Pagina 1 van 2
Topgear 11/12/05
Geplaatst: 12 dec 2005 11:38
door corry
Zag ik dat nu goed? Snelheid testje Topgear een 997 2 tegen 997 4. De 4 was halve seconde sneller dan de 2. Maar volgens mij was de 992 4 een S

en de 2 niet

.
Re: Topgear 11/12/05
Geplaatst: 12 dec 2005 12:07
door Harley
corry schreef:Zag ik dat nu goed? Snelheid testje Topgear een 997 2 tegen 997 4. De 4 was halve seconde sneller dan de 2. Maar volgens mij was de 992 4 een S

en de 2 niet

.
Volgens mij zag je dat verkeerd.
OT: Wat een auto trouwens die Veyron

Re: Topgear 11/12/05
Geplaatst: 12 dec 2005 12:12
door corry
Harley schreef:corry schreef:Zag ik dat nu goed? Snelheid testje Topgear een 997 2 tegen 997 4. De 4 was halve seconde sneller dan de 2. Maar volgens mij was de 992 4 een S

en de 2 niet

.
Volgens mij zag je dat verkeerd.
OT: Wat een auto trouwens die Veyron

Ja hier past eerbiedig zwijgen.
Geplaatst: 12 dec 2005 12:17
door Black Betty
En dan te bedenken dat zo'n auto wel de koop van de eeuw is...
Waarom?
Hij kost ruim een miljoen, dat wel, maar hij heeft de producent 7x zoveel gekost om te bouwen...
Geplaatst: 12 dec 2005 12:25
door Flyer..
de carrera 4 had duidelijk de 4 uitlaatpijpen van de 4s, maar dit was
de sportuitlaatkit die erop gemonteerd is. Je zag dat deze in chromé waren, vandaar...
Ik denk niet dat ze bij topgear vals zouden spelen, wat zouden ze daarmee nu willen bewijzen?
Geplaatst: 12 dec 2005 13:00
door corry
Ik ga dinsdagavond om 20.00 toch nog eens kijken. Inderdaad de 4 was een S, uitlaatpijpen en er stond S op. Daarom viel mij dat ineens op. Nu dacht ik dat de 2 de ovale uitlaat had van de 3.6 ltr. en volgens mij stond er geen S op maar alleen Carrera.
Geplaatst: 12 dec 2005 13:25
door MichM3
corry schreef:Ik ga dinsdagavond om 20.00 toch nog eens kijken. Inderdaad de 4 was een S, uitlaatpijpen en er stond S op. Daarom viel mij dat ineens op. Nu dacht ik dat de 2 de ovale uitlaat had van de 3.6 ltr. en volgens mij stond er geen S op maar alleen Carrera.
Op het Brits forum "pistonheads" voeren ze dezelfde discussie...blijkt toch om een gewone te gaan en niet de "S"...Iemand had bij een close-up van de achterkant gemerkt dat de "S" ontbrak in het opschrift...over dat van de uitlaat heb je wel gelijk, was me ook opgevallen
PS: Wat een mooie wagen hé in 't rood!!!...en wat een klein verschil in tijd (0.5s)...en de C2 was de leukere om rijden...

Geplaatst: 12 dec 2005 13:32
door Devils son
SPEEDY944 schreef:En dan te bedenken dat zo'n auto wel de koop van de eeuw is...
Waarom?
Hij kost ruim een miljoen, dat wel, maar hij heeft de producent 7x zoveel gekost om te bouwen...
Volgens mij is dat wel inclusief ontwikkelingskosten... En is het niet 4x zoveel? (ik dacht 1,25 mio om 5 mio)
Geplaatst: 12 dec 2005 14:18
door Carrera4s
Niet muggeziften

Ze vernoemden 5 million, Engelse ponden dus, reken maar om...
Ach, 'k vind het een mooie wagen en enorm indrukwekkend, maar hoe frustrerend is het om voor 99% van de tijd amper enkele % van het beschikbare vermogen aan te kunnen spreken ?
Zal trouwens een interessante verzekeringspremie zijn

Geplaatst: 12 dec 2005 14:22
door F@RGO
ik zag het duel niet
maar was het op droog wegdek ?
maar een halve seconde verschil, moet je daarvoor een 4s kopen...

Geplaatst: 12 dec 2005 14:24
door Harley
Carrera4s schreef:Zal trouwens een interessante verzekeringspremie zijn

JC zat vanuit de Veyron te bellen over wat de verzekering zou kosten ("Nee, het is geen Rover, het is een Bugatti, B-U-G-A-T-T-I"), hij kreeg 'm niet verzekerd...

Geplaatst: 12 dec 2005 15:14
door Devils son
Carrera4s schreef:Ze vernoemden 5 million, Engelse ponden dus, reken maar om...
Die 1,25 was toch ook in ponden? Of ik heb het verkeerd verstaan, dat kan ook...
Geplaatst: 12 dec 2005 16:38
door corry
F@RGO schreef:ik zag het duel niet
maar was het op droog wegdek ?
maar een halve seconde verschil, moet je daarvoor een 4s kopen...

Ja was droog en binnen slalom-circuit met Stig. JC vond de 4 met 300plus PK onzin, maar wel nodig in de Bugatti met 1000 PK. Of ie het heeft weet ik eigenlijk niet, zal haast wel moeten
Geplaatst: 12 dec 2005 17:15
door Jort
Devils son schreef:Carrera4s schreef:Ze vernoemden 5 million, Engelse ponden dus, reken maar om...
Die 1,25 was toch ook in ponden? Of ik heb het verkeerd verstaan, dat kan ook...
Kweenie wat ie in Engeland kost maar hier kost de Veyron €1,8 miljoen inclusief belastingen. Exclusief zal dat ongeveer de helft zijn en JC noemde een kostprijs van bijna €7,5 miljoen. Inclusief ontwikkelingskosten uiteraard.
Geplaatst: 12 dec 2005 17:34
door corry
Idd op elke verkochte Veyron legt VW 5.000.000 Euro toe. Probeer er maar een te bestellen. Kost 2 milj (je leent de aanbetaling 15% vd bank met als onderpand je Veyron)en je verkoopt hem voor 4 milj.
Geplaatst: 12 dec 2005 17:36
door Devils son
Jort schreef:Exclusief zal dat ongeveer de helft zijn
Gelukkig niet. Het is (om en nabij) delen door 1,38 (let wel, bij goedkope auto's gaat dit volledig mank, maar bij dit soort prijzen klopt het wel redelijk). Dan kom je op 1,3 mio in Euro's.
MAAR. De prijs ex. BTW en ex. BPM willen per Europees land nog wel eens lager zijn, waarbij NL door de BPM daar altijd aan de lage kant zit. Dan nog lijkt 1,25 mio in ponden te hoog...
Hoe dan ook, ik had 1,25 mio verstaan. Maar dat kan gewoon fout zijn.
Geplaatst: 12 dec 2005 17:45
door carrera32
corry schreef:Idd op elke verkochte Veyron legt VW 5.000.000 Euro toe. Probeer er maar een te bestellen. Kost 2 milj (je leent de aanbetaling 15% vd bank met als onderpand je Veyron)en je verkoopt hem voor 4 milj.
Ikke niet snappe..
Waarom zou VW 5 miljoen € per auto gaan toeleggen??!??
Vast niet omdat ze hun klanten zo ontzettend aardig vinden

Geplaatst: 12 dec 2005 17:49
door Devils son
carrera32 schreef:Waarom zou VW 5 miljoen € per auto gaan toeleggen??!??
Vast niet omdat ze hun klanten zo ontzettend aardig vinden

Imagebuilder. Ferrari legt toe op de Enzo, Porsche op de Carrera GT, enz.
Bovendien is het gewoon het speeltje van Piech.
Geplaatst: 12 dec 2005 17:53
door Jort
Devils son schreef:Jort schreef:Exclusief zal dat ongeveer de helft zijn
Gelukkig niet. Het is (om en nabij) delen door 1,38 (let wel, bij goedkope auto's gaat dit volledig mank, maar bij dit soort prijzen klopt het wel redelijk). Dan kom je op 1,3 mio in Euro's.
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
Factor 1,64 keer de netto catalogusoprijs en je hebt de prijs inclusief BPM en BTW in dit geval. Kaal kost de Veyron in NL dus een kleine €1,1 miljoen.
Geplaatst: 12 dec 2005 18:33
door Devils son
Jort schreef:
Factor 1,64 keer de netto catalogusoprijs en je hebt de prijs inclusief BPM en BTW in dit geval. Kaal kost de Veyron in NL dus een kleine €1,1 miljoen.
1,1 mio. X 1,19 (=BTW) is toch 1,3 mio? Want de prijs ex. BPM is m.i. incl. BTW.
Geplaatst: 12 dec 2005 18:42
door Carrera4s
De cijfers die ik opving waren, telkens in Britse Pond : € 850000 verkoopprijs en 5 miljoen kosten per wagen.
Maar ach, wat doet het ertoe : "o sorry mijnheer, ik had een budget van 1 miljoen voorzien, maar nu ik verneem dat ik om de 12 minuten moet tanken en ik van mijn werkgever geen tankkaart meer krijg, zal ik helaas van de bestelling moeten afzien"

Geplaatst: 12 dec 2005 18:47
door Jort
Devils son schreef:Jort schreef:
Factor 1,64 keer de netto catalogusoprijs en je hebt de prijs inclusief BPM en BTW in dit geval. Kaal kost de Veyron in NL dus een kleine €1,1 miljoen.
1,1 mio. X 1,19 (=BTW) is toch 1,3 mio? Want de prijs ex. BPM is m.i. incl. BTW.
De prijs in Nederland inclusief BTW is toch niet interessant als je de verkoopprijs in NL wilt vergelijken met de kostprijs voor het VW concern?
Als het VW inderdaad €7,5 per auto kost dan is dat de netto prijs exclusief belastingen voor de consument neem ik aan.
Het ging erom wat VW erop toe legt en dat is in dit geval (NL) een verschil van ongeveer €6,4 miljoen.
Geplaatst: 12 dec 2005 19:02
door Devils son
Jort schreef:De prijs in Nederland inclusief BTW is toch niet interessant als je de verkoopprijs in NL wilt vergelijken met de kostprijs voor het VW concern?
Wel in de vergelijking die (naar ik meen) Speedy944 maakte: "het kost die en die zoveel om hem te maken, maar jij kan hem kopen voor zo en zoveel, hetgeen 1:zoveel is van de kostprijs."
Geplaatst: 12 dec 2005 19:26
door Jort
Ik neem aan dat Speedy het zo niet bedoelde aangezien dat een onzinnige vergelijking is. Indien wel zo bedoeld dan moet je de BPM ook in het verhaal betrekken.
SPEEDY944 schreef: Hij kost ruim een miljoen, dat wel, maar hij heeft de producent 7x zoveel gekost om te bouwen...
Ik lees nergens iets over BTW of BPM. En terecht.
Geplaatst: 12 dec 2005 19:49
door carrera32
Devils son schreef:carrera32 schreef:Waarom zou VW 5 miljoen € per auto gaan toeleggen??!??
Vast niet omdat ze hun klanten zo ontzettend aardig vinden

Imagebuilder. Ferrari legt toe op de Enzo, Porsche op de Carrera GT, enz.
Bovendien is het gewoon het speeltje van Piech.
Toch denk ik dat er maar heel weinig mensen bij het zien van een Bugatti de link met VW zullen leggen. M.a.w. zo'n geweldige imagebuilder vind ik het niet voor VW, en als je dan bedenkt wat VW voor de X keer 5 miljoen € aan
effectieve marketing had kunnen doen, vraag ik mij af of ze de Bugatti niet beter als een prototype hadden kunnen neerzetten om toch hun technisch kunnen te laten zien.