Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 8:58



Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Cayman S? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht Cayman S?
Jullie weten vast wel dat ik iets tegen de CaymanS heb.
Wie van jullie Junks kan mij overtuigen, zodat ook ik de Cayman S een topauto vind? :twisted:

In mijn ogen het grootste minpunt aan de Cayman: Hij is misschien zelfs beter dan de 911.
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


20 dec 2005 19:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Waarom is dat voor jou een minpunt?


20 dec 2005 20:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Omdat ik de 911 dé Porsche vind, en dan ontwikkeld Porsche, een auto die mooi, snel goedkoop en misschien zelfs beter is dan de 911. Zoiets doe je niet, naar mijn mening.

Ik weet ook dat het een goede auto is, en dat het goed is voor Porsche's economie.
Maar het is zo zonde om hem zo goed te maken!
Ik zou hem gewoon dat uiterlijk geven, en dan Boxster coupé noemen, met dezelfde motor als de boxter en dan net iets betere prestaties.

Misschien is een auto met achter motor niet slim, maar het hoort er gewoon bij! En ik vindt dat Porsche die nostalgie vast moet houden. De CaymanS kan veel mensen weerhouden van het kopen van een 911, want het is een Porsche met goed uiterlijk en goede prestaties, zoals de 911, maar dan een berg geld goedkoper!
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


20 dec 2005 20:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Geel
Bericht 
Wij zitten gewoon allemaal vast aan de 911, en weten allemaal eigenlijk wel dat het concept 911 is feite niet klopt; de motor achter de achteras, kun je een slechtere plaats bedenken? Iedere echte sportauto heeft een middenmotor. En ik geloof nog steeds dat dat de beste plek is voor een motor. Denk dat ze in de F1 echt wel voor een andere locatie voor de motor hadden gekozen moest dit niet zo zijn. Dus als sportwagen? Is de Cayman denk ik wel de betere. Jammer dat er maar 2 stoelen in zitten...


20 dec 2005 20:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Simpel, er zullen inderdaad een aantal 911-kopers overstappen naar een Cayman... Echter, er zullen ook een hoop NIET-Porsche kopers een Cayman kopen... En die groep is vele malen groter dan die "paar" 911-kopers die overstappen op een "niet-911"...

Verkijk je er niet op, de meeste mensen die een 911 kunnen betalen, zullen een 911 blijven rijden. Die kopen de wagen niet omdat het een Porsche is, maar omdat het een Porsche 911 is.

Ik vind zelf de Cayman een mooi alternatief voor de "goedkopere" optie (sorry, maar 82k euro kaal kan ik niet goedkoop noemen, echt niet), en het is dus een goed idee om die wagen te maken! Middenmotor en Porsche gaan ook al een flinke tijd terug, dus dat kan de reden niet zijn...

Maar net als met de Boxster, is hij nèt te klein naar mijn zin. Op een of andere manier mis ik volgens mij nèt 1 tandje op de stoelverstelling... :cry:


20 dec 2005 20:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht Re: Cayman S?
R.M.Boosten schreef:
Wie van jullie Junks kan mij overtuigen, zodat ook ik de Cayman S een topauto vind? :twisted:


Na zaterdag misschien ........... dan heb ik een testrit ermee gemaakt. :wink:


20 dec 2005 20:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Cayman S?
ER schreef:
Na zaterdag misschien ........... dan heb ik een testrit ermee gemaakt. :wink:


.... dan pas :roll:

In mijn beleving doet de Cayman kleiner aan van binnen dan een Boxster ... buiten deze 'jas die je aandoet' kreeg ik er een beetje een GT3(rs) gevoel bij ...

Jeetje wat gaat dat ding van jetje ... gewoon aan het gas blijven hangen - ongeacht versnelling en toerental ... bizar :arrow: niet te beschrijven ..

Maar zoals paSCal al aangeeft ... een prijskaartje van rondom de 100.000 euro voor wat leuks .... :?

De geruchten over een Cayman RS werden niet direct afgewimpeld .. maar op mijn vraag of er ook een Cayman zonder S uitgebracht gaat worden werd negatief gereageerd :idea:

Afbeelding

Olaf -Schnappie-Temmer- 8)


20 dec 2005 22:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Omdat ik de 911 dé Porsche vind, en dan ontwikkeld Porsche, een auto die mooi, snel goedkoop en misschien zelfs beter is dan de 911. Zoiets doe je niet, naar mijn mening.

Ik weet ook dat het een goede auto is, en dat het goed is voor Porsche's economie.
Maar het is zo zonde om hem zo goed te maken!
Ik zou hem gewoon dat uiterlijk geven, en dan Boxster coupé noemen, met dezelfde motor als de boxter en dan net iets betere prestaties.

Misschien is een auto met achter motor niet slim, maar het hoort er gewoon bij! En ik vindt dat Porsche die nostalgie vast moet houden. De CaymanS kan veel mensen weerhouden van het kopen van een 911, want het is een Porsche met goed uiterlijk en goede prestaties, zoals de 911, maar dan een berg geld goedkoper!


Eigenlijk zeg je 2 dingen. De Cayman S is te goed in vergelijking tot de 911 en maakt deze bijna overbodig. Wel, zoals anderen al hebben aangegeven blijft er voor de 911 absoluut een doelgroep, maar is dit een minpunt voor de consument? Zoals jij het brengt zou het voor Porsche een minpunt kunnen zijn.

Vervolgens zeg je in tegenspraak met het bovenstaande dat Porsche trouw moet blijven aan het concept met de motor achter de achteras, zoals gebruikt in de 911. Eigenlijk geef je zelf dus al aan dat de 911 uniek is en blijft en daarmee bestaansrecht heeft en houdt.

Ik zie het probleem niet. Het feit dat er vroeg of laat een ander Porsche model de 911 in bijvoorbeeld wegligging voorbijstreeft is niet iets van de laatste jaren. De 944 gaf de 911 van eind jaren '80 op dat punt ook al klop. Deed dat afbreuk aan de 911 verkopen? Geenszins. Je kunt je overige modellen niet op elk punt overdreven onder de 911 blijven positioneren, zolang de concurrentie ook voorwaarts marcheert.


20 dec 2005 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Antwerpen & Geel
Bericht 
Derstraks even gestopt bij Verellen en stonden 2 exemplaren,
was eerste maal dat ik hem in het echt zag.
eerste indruk: ziet er werkelijk mooier uit dan op mijn TFT
2e indruk: stukken knapper in vergelijking met nieuwe boxter..
3e indruk: tov de 997 toch een waardige 'kleinere broer/zus'


20 dec 2005 22:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
U heeft helemaal gelijk, maar waarop ik doel is het gevoel van de consument.
Mijn Porsche gevoel.
Porsche staat voor mij voor iets unieks, iets speciaals.
Nu zegt u bijvoorbeeld, een Cayenne is ook niet speciaal!?
Daarop antwoordt ik: Jawel! Het was de eerste echt snelle SUV mét ook nog goede terreincapaciteiten.

De Cayman S vind ik overbodig, geen bedreiging voor de 997. Hij heeft niet die Historie en Nostalgie zoals de andere Porsches dat hebben. DIE twee dingen zijn voor mij juist het "ultieme Porsche gevoel".
Ook zou u kunnen zeggen:
De Boxster voldoet ook niet echt aan je eisen voor jouw Porsche gevoel?
Waarop ik antwoord:
Nee, Maar het is géén overbodig model. De Boxster is een Porsche, een mooie roadster voor een zacht prijsje, met zachtere prestaties.

Ik had het dus Wél gewaardeerd als er een Boxster Coupé was gemaakt! (ook als deze de naam Cayman krijgen zou). Maar, dan had ik wel graag gezien, dat deze iets minder als de Boxster kostte, en dat hij dezelfde motor had met iets betere prestaties die je van een coupé verwachten kunt.
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


20 dec 2005 22:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
De Cayenne was zeker niet de eerste snelle SUV. De Lamborghini LM is hem al bijna 2 decennia eerder voorgegaan. Dat de Cayenne Turbo bij introductie de snelste SUV was, is een feit. Maar "snel" is natuurlijk een relatief begrip.

Bijna elke auto heeft wel iets uniek, het is maar net hoever je het wilt zoeken.

Stel je zoekt een snelle auto met middenmotor, perfect weggedrag (beter dan bijv. een M3), niet te spartaans (geschikt als reisauto), vloeiende coupé-vorm (geen pukkel van een hardtop), redelijk wat bruikbare bagageruimte én voor minder dan een ton? In die categorie is de Cayman S voorlopig ook nog (even) uniek.

Deze 2 uitspraken kan ik echter nog steeds niet rijmen:

Citaat:
De Cayman S vind ik overbodig, geen bedreiging voor de 997

Citaat:
Omdat ik de 911 dé Porsche vind, en dan ontwikkeld Porsche, een auto die mooi, snel goedkoop en misschien zelfs beter is dan de 911. Zoiets doe je niet, naar mijn mening.


Bijna 10 jaar na de introductie als mosterd na de maaltijd nog even een dakje op een Boxster schroeven zou wel erg goedkoop zijn. Daar komt zelfs Porsche anno 2006 niet mee weg. Ook niet als je alleen de naam verandert. Het moest specialer zijn dan dat. Ik denk dat Porsche daarin is geslaagd, maar naast de technische verbeteringen blijft de "beauty in the eyes of the beholder".


Laatst bijgewerkt door Jort op 20 dec 2005 23:56, in totaal 3 keer bewerkt.



20 dec 2005 23:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
de Cayman is ook uniek, maar toch zou ik het meer waarderen als het gewoon een coupé boxster was.

De LM was óók een mijlpaal! Laten we het zo noemen.

over de twee zinnen:
1: Ik gaf toe dat de Cayman geen bedreiging voor de 997 was, en gaf een inleiding tot mijn verhaal.

2:Porsches paradepaardje is al jaren de 911, nu ontwerpen zij een auto die technisch gezien, beter is. Normaalgenomen zou dit niet uitmaken, maar bij Porsche bijt dit, puur omdat je de magie die de 911 heeft een deel verplaatst naar een ander model.

Ik weet dat ik zeer vaag ben, en dat het eigenlijk je reinse onzin is. Maar dit is gewoon mijn gevoel over Porsche!
Als u mij niet begrijpt, is dat heus niet erg ;)

Edit: Ik zie dat ik eindelijk mijn 3 Bomen heb verdient! :D (Maar nog steeds dat verdomde Rakker erbij :twisted: )
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


Laatst bijgewerkt door R.M.Boosten op 20 dec 2005 23:23, in totaal 1 keer bewerkt.



20 dec 2005 23:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Daarop antwoordt ik: Jawel! Het was de eerste echt snelle SUV mét ook nog goede terreincapaciteiten.


Ken je klassiekers :roll: :wink:
G55AMG.
Dan staat de Cayenne al lang met zijn spiegels tot in het slijk, als deze jongen in actie begint te komen. Als je met een Cayenne tegen +200km/u deze jongen in de achteruitkijkspiegel krijgt, ga je echt wel opzij, om niet het risico te lopen, dat hij gewoon over je gaat.

Afbeelding
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


20 dec 2005 23:22
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Het is inderdaad een imposante auto, en je hebt gelijk dat de Cayenne niet zo'n impact had, maar hij was toch heel speciaal. Al is het om zijn sportieve look.

Als we het nu dan toch over de G hebben, check de G van Brabus! Een heus beest!
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


20 dec 2005 23:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Bijna geen verschil tussen de G55AMG en de Brabus, enkel de binnenafwerking van de Brabus is veel luxueuzer .
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


20 dec 2005 23:28
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
R.M.Boosten schreef:

2:Porsches paradepaardje is al jaren de 911, nu ontwerpen zij een auto die technisch gezien, beter is. Normaalgenomen zou dit niet uitmaken, maar bij Porsche bijt dit, puur omdat je de magie die de 911 heeft een deel verplaatst naar een ander model.



Dat is ook niet helemaal waar. Het huidige paradepaardje van Porsche is toch echt CGT en de 928 is ook een tijd lang de meerdere geweest van de 911, al was het alleen maar in prijs.


20 dec 2005 23:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Ik doel op de prestaties :)

En nee, de CGT is niet het paradepaardje van Porsche, Op boekjes die je krijgt van Porsche, staat daar een CGT of een 911 ;)
Porsche heeft wel geprobeert de 928 als paradepaardje te gebruiken, maar zoals jullie allen weten waren de mensen te gehecht aan het 911 model ;)

Desondanks, zie ik de Cayman (en iedere andere Porsche) wel als een echte Porsche.
Ook is de kans groot dat ik de Cayman S ooit ga waarderen, dat had ik met de 914 en Transaxles ook ;)
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


20 dec 2005 23:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
De Brabusmotor levert in de G-klasse 610 pk bij 5300 tpm en heeft het gigantische koppel van 1006 Nm bij 1750 tpm. De G V12 accelereert in 5,3 s van 0-100 km/h en heeft een elektronisch begrensde topsnelheid van 230 km/h.

De G55AMG, officiële gegevens 5.6s naar de 100, en begrensd op 210km/u. Die top haalt de G400CDI ook, dus een beetje klooie met de begrenzer, stelt je gemakkelijk in staat om het luchtruim met +230 te doorklieven.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


20 dec 2005 23:40
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Dat zal best allemaal, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat de Brabus G (de versie van een paar ton) onder de 5 sec. naar de 100 lanceert.

Ik weet helaas de bron nietmeer en kan dus ook geen betrouwbaarheid controleren :(
Mijn excuses voor mijn uitspraken mochten deze niet kloppen.
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


20 dec 2005 23:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Als je onder "paradepaardje" verstaat: meest herkenbaar of meest bekend, dan heb je gelijk.

Ik dacht bij "paradepaardje" meer aan het(prijs)technisch aspect. Laten zien waartoe je als fabrikant in staat bent.

Vroeg of laat is het concept van de 911 niet langer te verbeteren en zal de concurrentie Porsche daardoor op een aantal gebieden voorbijsluipen. Onverwacht lang heeft men dat moment kunnen rekken door verfijning van het bestaande.

De Cayman is enkel een voorbode van de toekomst. Één die wellicht wel de acceptatie vindt die bijvoorbeeld de 928 moest ontberen. Hoe je het ook wendt of keert, de huidige 911 heeft al een aantal van zijn unieke eigenschappen verloren (het gemene weggedrag, de luchtkoeling... etc.) Dit waren ooit voor bijna elke Porsche-adept heilige huisjes. Maar anno 2005/2006 gelden andere normen.


20 dec 2005 23:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar toch bezit de 997 in mijn ogen, nog genoeg historie :D

Met het begrip Paradepaardje bedoel ik inderdaad herkenbaarheid.
_________________________________________
Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | Voorheen: 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 986 '97 | 996.1 '99 | 993 4S '96


20 dec 2005 23:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht Re: Cayman S?
R.M.Boosten schreef:
Jullie weten vast wel dat ik iets tegen de CaymanS heb.
Wie van jullie Junks kan mij overtuigen, zodat ook ik de Cayman S een topauto vind? :twisted:

In mijn ogen het grootste minpunt aan de Cayman: Hij is misschien zelfs beter dan de 911.


porsche zorgt er wel voor dat de gayman niet beter wordt als hun paradepaardje
_________________________________________
duitse laagvlieger


21 dec 2005 0:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
ppp 356 schreef:
De Brabusmotor levert in de G-klasse 610 pk bij 5300 tpm en heeft het gigantische koppel van 1006 Nm bij 1750 tpm. De G V12 accelereert in 5,3 s van 0-100 km/h en heeft een elektronisch begrensde topsnelheid van 230 km/h.

De G55AMG, officiële gegevens 5.6s naar de 100, en begrensd op 210km/u. Die top haalt de G400CDI ook, dus een beetje klooie met de begrenzer, stelt je gemakkelijk in staat om het luchtruim met +230 te doorklieven.

Is wel een beest van een auto, maar zijn vierkantig uiterlijk vind ik toch niet echt elegant. En om dan nog maar te zwijgen over die Lamborghini van 20 jaar geleden. Ik herinner me nog een uitzending van Top Gear waarin die getest werd. Dat ding krijg je met moeite door een bocht, om dan nog maar te zwijgen over de kost van die banden en het verbruik.
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


21 dec 2005 0:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
De Lambo was ook ontwikkeld als concurrent van de Hummer. Een woestijn/terrein racer en een snelle.


21 dec 2005 0:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
rufie schreef:
Is wel een beest van een auto, maar zijn vierkantig uiterlijk vind ik toch niet echt elegant. En om dan nog maar te zwijgen over die Lamborghini van 20 jaar geleden.


Ben ik wel met je eens Rufie. De Merc is een dijk van een auto en een off the road Koning. Maar qua elegantie wint de Cayenne het bij mij. Heel persoonlijk, maar ik vind de looks toch ook voornaam voor zo'n "gezinsauto".

Niet dat ik er een ga kopen of zo......


21 dec 2005 0:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JanCarrera3.2, joris_h


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.