Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 20:11



Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Carjacking 
Auteur Bericht
Bericht Carjacking
Quote:

" Toename autodiefstal onder dreiging geweld
Steeds meer eigenaren van met name Mercedessen, BMW's, Porsches en Jaguars worden onder dreiging van geweld gedwongen hun autosleuteltjes af te staan. " Bron: autotelegraaf

Mijn auto heeft een track and tracingsysteem. Echter dat voorkomt carjacking natuurlijk niet. Voorkomen is belangrijk. Lijkt makkelijker gezegd dan gedaan. Zo is het gebruik van pepperspray of een gun die een electrische shock afgeeft verboden, maar wel effectief en misschien levensreddend. Vroeger had ik altijd een tafelpoot bij me voor het geval dat. De meeste carjackings vinden volgens mij in de late avonduren plaats. Probeer dan stille, verlaten plekken in de late avonduren zoveel mogelijk te vermijden.
Anderen hier ook andere tips?


28 dec 2005 14:28
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 type-1 1985
alkmaar - oudorp
Bericht 
deur op slot?
Maarja met je deur op slot rijden lijkt mij ook niet erg prettig om een of andere reden :roll:
_________________________________________
--<< PORSCHE POWER >>--

944 Granat Rot '85


28 dec 2005 14:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Goed verzekeren, en de wagen netjes meegeven met de code van het alarm erbij, en indien nog krijgen ze mijn portefeuille er nog bij ook.

Laar maar iemand anders de held uithangen voor een idiote wagen.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


28 dec 2005 14:48
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Carjacking
ECT schreef:
Anderen hier ook andere tips?


Geen tips :arrow: gewoon blijven doen wat je altijd doet ... want als er geen car meer valt te jacken komen ze wel even bij je thuis :idea:

Afslag Delft Zuid is ook zo'n punt ... is al tot 2 keer toe een Porschist van een 11je berooft ... toch mijd ik deze plek niet ... zal me alleen een paar keer bedenken op het moment dat ik daar bijvoorbeeld (zachtjes) vanachter wordt aangereden .... verder is het te hopen dat de car-jacker van voren komt ... kan je 'm tenminste voor z'n fl!kker rijden :twisted:

Ow ... en de 993 heeft volgens mij net als de 964 een paniek-knop om de deuren te ont- en ver- grendelen :wink: maar wat doe je als je tegen een loodvergiftiging zit aan te kijken :roll:

Track & trace werkt overigens niet als de auto in een container gereden is/wordt .... en wat doe je als je 'signaal' krijgt dat je Porsche in west-africa oid weer opduikt :?: :?:

Als mijn 11je gestolen wordt hoop ik toch echt dat ze 'm nooit meer terug vinden :!:


28 dec 2005 14:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ik zeg nu ook: lekker meegeven dat ding, als het moet nog even uitleggen hoe 'ie werkt. Maar de vraag is wel hoe je reageert als het echt gebeurt: misschien dat je wel heel ondoordacht, door emotie gedreven, reageert. Maar of het wijs is? :roll:

En idd, verzekeringstechnisch is het het handigste als 'ie nooit meer gevonden wordt. Ik zie het al voor me: een telefoontje van je verzekeringsmaatschappij: goed nieuws, we hebben 'm gevonden, heeft wel een flink klappertje gemaakt, maar hij is net niet total-loss, dus u ontvangt van ons wat centen om 'm te laten maken, en veel plezier ermee! :cry:


28 dec 2005 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht Re: Carjacking
ECT schreef:
Anderen hier ook andere tips?

Een wat klassiekere Porsche kopen, ook weer niet te oud, die financiëel (nog) niet zo aantrekkelijk is. :wink:


28 dec 2005 15:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
MS964 schreef:
Ik zeg nu ook: lekker meegeven dat ding, als het moet nog even uitleggen hoe 'ie werkt. Maar de vraag is wel hoe je reageert als het echt gebeurt: misschien dat je wel heel ondoordacht, door emotie gedreven, reageert. Maar of het wijs is?


Als ze 's nachts met bivakmuts en een koppel pistolen voor je staan, en je vrouw en kinderen thuis zijn, kan ik je verzekeren, dat je die sleutels zo snel mogelijk kwijt wilt, aan die kerels.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


28 dec 2005 15:07
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Valt dat gewoon onder je diefstal verzekering zo'n carjacking? er is immers geen braak. Het is iig lastig te bewijzen als er geen getuigen zijn.


28 dec 2005 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
heb een sleutel naast me stoel liggen om me wielmoeren na te kunnen "stellen", als je anders iets van een sleutel of knuppel naast je stoel legt, kun je nadien van voorbedachte rade worden aangeklaagd :!:
_________________________________________
Scarface, knew it too, porsche is the car to drive


28 dec 2005 15:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Valt voor 100% onder je diefstalverzekering, weet ik spijtig genoeg uit ervaring. Al 2X een home jacking gehad. :evil: :evil:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


28 dec 2005 15:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Pff, je hebt dat idd ooit al 's verteld hier.....Maar wat is dát heftig zeg! :oops: Hoop het nooit mee te maken.


28 dec 2005 15:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik help je hopen, want op de politie, moet je op dat moment niet rekenen.
Mijn vader, was toen sneller ter plaatse dan de politie :roll:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


28 dec 2005 15:39
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ik help je hopen, want op de politie, moet je op dat moment niet rekenen.


Vanuit dat oogpunt vindt ik het helemaal niet zo slecht dat je bv in bepaalde Amerikaanse staten je eigen 'bezit' mag verdedigen .... maw een vreemd letterlijk van je erf mag knallen :idea:

Je mag IMO bij gevallen van home-jacking nog van geluk spreken dat je er zelf (lichamelijk) niks aan overhoudt (of hebt gehouden) .... van dichtbij :arrow: gevalletje home-jacking waarbij de rechtmatige eigenaar tijdens zijn slaap met een mes in de borst werd gestoken ....


28 dec 2005 15:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Olaf schreef:
Vanuit dat oogpunt vindt ik het helemaal niet zo slecht dat je bv in bepaalde Amerikaanse staten je eigen 'bezit' mag verdedigen .... maw een vreemd letterlijk van je erf mag knallen :idea:


ik denk niet dat je dat echt wilt, een wapenwedloop met criminelen...


28 dec 2005 16:14
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
kona bart schreef:
deur op slot?
Maarja met je deur op slot rijden lijkt mij ook niet erg prettig om een of andere reden :roll:


Reed laatst ook met 'central lock' ingeschakeld, deed even brief op de bus (motor liep), kom ik terug bij de auto: zaten de deuren nog fijn op slot..... Slecht over nagedacht door de jongens uit Weissach.....
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


28 dec 2005 16:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Als ik de central locking inschakel krijg ik bij de 968CS de deur niet open :!:
Dan moet ik steeds de locking uitschakelen
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


28 dec 2005 16:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Bij mij, gaat de central-lock pas in werking, als de wagen voor de eerste maal in, beweging gaat, of als je op de schakelaar drukt.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


28 dec 2005 16:30
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
ppp 356 schreef:
Bij mij, gaat de central-lock pas in werking, als de wagen voor de eerste maal in, beweging gaat, of als je op de schakelaar drukt.


Yep, Me too.

Ook als ik uitstap blijft ie open, pas na een snelheid boven de 5km per uur gaat ie automatisch dicht.

Zou deze optie er niet op zitten dan zal mijn vrouw geen meter met een auto rijden.


28 dec 2005 16:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ppp 356 schreef:
Goed verzekeren, en de wagen netjes meegeven met de code van het alarm erbij, en indien nog krijgen ze mijn portefeuille er nog bij ook.

Laar maar iemand anders de held uithangen voor een idiote wagen.

helemaal eens :!:
_________________________________________
Got coffee?


28 dec 2005 17:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
John4S schreef:
ppp 356 schreef:
Bij mij, gaat de central-lock pas in werking, als de wagen voor de eerste maal in, beweging gaat, of als je op de schakelaar drukt.


Yep, Me too.

Ook als ik uitstap blijft ie open, pas na een snelheid boven de 5km per uur gaat ie automatisch dicht.

Zou deze optie er niet op zitten dan zal mijn vrouw geen meter met een auto rijden.



Dat is ook mijn bedoeling.....


Is dus een duidelijke verbetering van 993 > 996
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


28 dec 2005 19:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
John4S schreef:
ppp 356 schreef:
Bij mij, gaat de central-lock pas in werking, als de wagen voor de eerste maal in, beweging gaat, of als je op de schakelaar drukt.


Yep, Me too.
Ook als ik uitstap blijft ie open, pas na een snelheid boven de 5km per uur gaat ie automatisch dicht.
Zou deze optie er niet op zitten dan zal mijn vrouw geen meter met een auto rijden.


Zit ook op m'n 3 serie touring,privacy control noemen ze dat.kan er niemand onverwachts in je auto stappen,of er iets uithalen voor een stoplicht.

Als je sneller gaat dan 10km/uur gaat alles op slot,stopt de auto en stap je uit gaat alleen dat portier open.

Op m'n P zat dit 30 jaar geleden nog niet op :roll: :wink: dus daar druk ik altijd de vergrendeling in als ik wegrijd.
maar bij een blaffer op m'n neus krijgen ze elke sleutel die ze maar willen
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


28 dec 2005 19:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht 
Als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik geen cabrio heb! :wink:


29 dec 2005 0:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Carjacking
ECT schreef:
Quote:

Zo is het gebruik van pepperspray of een gun die een electrische shock afgeeft verboden, maar wel effectief en misschien levensreddend. Vroeger had ik altijd een tafelpoot bij me voor het geval dat. De meeste carjackings vinden volgens mij in de late avonduren plaats. Probeer dan stille, verlaten plekken in de late avonduren zoveel mogelijk te vermijden.
Anderen hier ook andere tips?


Klinkt erg stoer, maar mijn inschatting is dat je zelf totaal verast wordt terwijl de dader goeed voorbereid en doelgericht toeslaat; tevens neem ik aan dat de gemiddelde forummer minder praktijkervaring heeft met uitoefenen van fysiek geweld dan degene die je auto probeert te kapen.
Grote kans dat je de dader niet vóór kunt zijn en jouw wapens eerder tegen je keren (zelf een klap met de tafelpoot of nog zwaarder geweld tegen je als reaktie).
Dan maar goedvinden en laten gebeuren: met grote tegenzin ja......ik wil nog wel graag bij mn kids kunnen komen na afloop.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


29 dec 2005 2:11
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Hallo Olaf,

Je schreef " afslag Delft Zuid is ook zo'n punt". Kan je daar iets meer over vertellen ?

gr.

Dick


29 dec 2005 9:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Ook snode plannen :?: :twisted: :wink: :wink:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


29 dec 2005 9:46
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gebe, Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.