Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 15:15



Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Poetsen.......wat te doen. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
leti01 schreef eerder:

Ik heb mijn auto compleet laten spuiten bij Auto schade Den Bosch en ook de kap laten vervangen.


vandaar


robert
_________________________________________
remmen is angst


21 jun 2006 0:17
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Swissol van Martin
leti01 schreef:
Afbeelding

Zelfde resultaat had ik twee weken geleden na een eenvoudige wasbeurt :lol:
..... en dat terwijl de Protech-behandeling toch echt al 2,5 jaar en 30.000km geleden heeft plaatsgevonden. :idea: :^:
Was er zelf aangenaam door verrast.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


21 jun 2006 10:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Heb recent mijn P. met SWISSOL verwend en de ervaring is zeer positief.

Toen ik de auto kocht was deze met Zymol (vergelijkbaar) behandeld en zag er daardoor echt FANTASTISCH uit (NEE: niet alleen uiterlijk :evil: :P ).

De voorbehandeling is het meeste werk: met Cleaner Fluid de hele auto poetsen. Maar wat een heel groot voordeel is dat je dit product puur/direct gebruikt en niet op een vochtige doek die je steeds weer eerst vochtig moet maken met problemen als het weer TE vochtig is.. :(
Het product is makkelijk te verwerken en poets niet zwaar uit.

Hierna komt het leuke werk: met de blote hand(en) - ringen/horloges AF :!: - de auto dun insmeren. Het spul ruikt heerlijk, naar snoepjes of zo. Heel kort en licht uitpoetsen en dan de P. in de zon laten bakken :!: :D

Eventueel na een uur of 3 nog wat licht napoetsen, JA de warme lak mag in dit geval.

Resultaat? Vanavond te zien op Zandvoort :wink:

Oh ja, en dan nog de prijs: excl. BTW € 50 voor de 'standaard' Onyx was, € 25 voor de Cleaner Fluid en € 4 voor een witte poetspad(uitwasbaar). Met de pot was kan je zeker 30 keer toe!
Verder kan ik de Water Blade trekker aanbevelen. Veeg je 80 % van het water mee weg waardoor afzemen heel snel klaar is en er geen kalk vlekken ontstaan.
100 % aanbevolen! en nee ik heb geen.... :wink:
info@swissol.nl voor alle informatie


21 jun 2006 13:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Het spul ruikt heerlijk, naar snoepjes of zo.


Nou, na zo'n dagje hard poetsen rook ik s'avonds op de bank het spul nog continue. Da's niet echt lekker met een biertje..... :cry:

De wax is in een aantal varianten te krijgen, met oplopende percentages carnauba (en prijzen). Iemand die al eens een andere dan Onyx heeft kunnen vergelijken? Ik vraag me nl af of dat verschil (buiten in je portmonee) merkbaar is?


21 jun 2006 13:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
patrick911 schreef:
De wax is in een aantal varianten te krijgen, met oplopende percentages carnauba (en prijzen). Iemand die al eens een andere dan Onyx heeft kunnen vergelijken? Ik vraag me nl af of dat verschil (buiten in je portmonee) merkbaar is?

Heb ik me ook afgevraagd en toen maar die met slechts 30% Carnauba genomen, ipv de 'echte' met 40 % voor Duitse auto's en de dubbele prijs 8)

Misschien vanavond even vergelijken op Zandvoort Patrick :?: :P


21 jun 2006 13:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Misschien vanavond even vergelijken op Zandvoort Patrick :?: :P


Dat zal toch een andere keer worden Paul, want vanavond is er voetbal... :drunken:

Veel plezier daar!


21 jun 2006 13:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Jij ook veel plezier :D


21 jun 2006 13:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Verder kan ik de Water Blade trekker aanbevelen. Veeg je 80 % van het water mee weg waardoor afzemen heel snel klaar is en er geen kalk vlekken ontstaan.
rmatie



??? ik was de mijne simpel in de wasserette box (met de hand dus), dus gedemineraliseerd water dus geen kalkvlekken, en rijd deze dan gewoon nat naar huis. Dan is er echt 99% van het water af hoor....en hoef je niets af te zemen....en ik ben echt wel kritisch (15 jaar auto's gepoetst als bijbaantje)
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


21 jun 2006 13:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Marcel schreef:
....en ik ben echt wel kritisch (15 jaar auto's gepoetst als bijbaantje)


Dan weet je vast ook dat er nog al wat verschil is tussen een zilver kleurige en een metallic parellak zwarte, qua kalkvlekken e.d. :shock: :wink:


21 jun 2006 14:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Een zilvergrijze is idd samen met een witte de makkelijkste wagen om te wassen en proper te houden (zien minder snel vuil uit) .Met niet of weinig zemen zie je er nog niets op.
Hoe donkerder de kleur hoe erger men het minste ziet. Slecht of ongelijk zemen wordt dadelijk met strepen of vlekken afgestraft.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


21 jun 2006 15:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
dat is waar....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


21 jun 2006 15:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Verder kan ik de Water Blade trekker aanbevelen.


Mij staat bij dat die dingen een verhoogd krasgevaar zouden hebben (ooit een berichtje van Erwin over geweest hier?).

Heb 'm toen maar laten liggen en dus op ambachtelijke wijze staan zemen. Wel met de swissol cleaner en was gewerkt. Inderdaad... best spul..


21 jun 2006 18:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 3.2 S GT silver/cocoa
Noord Brabant
Bericht Re: Swissol van Martin
EriC4C schreef:
Zelfde resultaat had ik twee weken geleden na een eenvoudige wasbeurt :lol:
..... en dat terwijl de Protech-behandeling toch echt al 2,5 jaar en 30.000km geleden heeft plaatsgevonden. :idea: :^:
Was er zelf aangenaam door verrast.


Ik heb Protech op onze Mini gehad in het verleden, nooit een vergelijkbaar resultaat gehaald.

Protec is meer voor luie poetser en swissol of een ander product voor de actieve poetser. Het is slechts een voorbeeld ik hoef geen gelijk te krijgen!

Groet,

Leon :wink:


21 jun 2006 18:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Swissol van Martin
leti01 schreef:
EriC4C schreef:
Zelfde resultaat had ik twee weken geleden na een eenvoudige wasbeurt :lol:
..... en dat terwijl de Protech-behandeling toch echt al 2,5 jaar en 30.000km geleden heeft plaatsgevonden. :idea: :^:
Was er zelf aangenaam door verrast.

Ik heb Protech op onze Mini gehad in het verleden, nooit een vergelijkbaar resultaat gehaald.

Protec is meer voor luie poetser en swissol of een ander product voor de actieve poetser. Het is slechts een voorbeeld ik hoef geen gelijk te krijgen!

Gaat niet om het krijgen van gelijk wat mij betreft, maar om het krijgen van hetzelfde/vergelijkbaar resultaat met minder moeite. ;)

..... en inderdaad zoals ik eerder ook al schreef:
Protech is een aanrader voor mensen die liever rijden dan poetsen en met weinig moeite toch een glanzende auto willen hebben. :D
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


22 jun 2006 10:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DStout


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.