Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 14:46



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Cayenne turbo 450 PK, 500 PK nee 521 Pk doe mij die maar 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
geen
Hilversum
Bericht Cayenne turbo 450 PK, 500 PK nee 521 Pk doe mij die maar
Met 450 pk was de Cayenne Turbo al niet ondergemotoriseerd, maar veeleisende klanten bezochten na aanschaf nog een tuner voor een krachtkuur. Dat is nu niet meer nodig, want de nieuwe Turbo S krijgt van huis uit al 521 pk.

De vermogenswinst van 71 pk bij de 4,5-liter V8 werd bereikt door verhoging van de turbodruk met 0,2 bar, montage van een grotere intercooler en aanpassing van de motorelektronica. Het maximum koppel steeg met 100 Nm naar 720 Nm, wat bij een toerental tussen 2.750 en 3.750 voor de volle 100% beschikbaar is
Uiteindelijk heeft natuurlijk positieve gevolgen op de prestaties. De topsnelheid van de Turbo S bedraagt 270 km/h en de sprint van 0 naar 100 km/h duurt slechts 5,2 seconden. De gewone Turbo haalt 266 km/h en sprint in 5,6 seconden naar 100 km/h.
Rondom staat de Turbo S op 20-inch velgen met banden in de maat 275/40 R 20. De remschijven achter zijn met 30 mm en voor met 28 mm vergroot. Voor de rest zijn de verschillen met de gewone Turbo nihil. Een exacte prijs is nog niet bekend, maar gerekend wordt op een meerprijs van € 20.000.
_________________________________________
Weet wat je zegt, maar zeg niet wat je weet


04 jan 2006 12:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Daar zullen de banden-fabrikanten wel erg blij van worden :!:



In de 911 & Porscheworld van deze maand stond een vraag van een Cayenne-bezitter die erg last had van banden-slijtage. De reactie van de expert was dat dit normaal was aangezien deze banden nogal wat te verduren krijgen.... dat wordt dus niet beter.
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


04 jan 2006 12:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Een zeer zinvolle verbetering. :roll:


04 jan 2006 17:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Het wachten is op de eerste bouwvakker die zo'n motor uit een schade Cayenne in zijn Transporter gaat sleutelen.... :? :wink:
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


04 jan 2006 21:44
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Het wachten is op de eerste bouwvakker die zo'n motor uit een schade Cayenne in zijn Transporter gaat sleutelen.... :? :wink:



Nou dan lepel ik hem wel in mijn (brood)bussie.

Wat een peekaa's zeg, moet super zijn om met zo'n masrtodont een beetje Ferrari van de weg te knallen.

Enkel heb je wel constant met zo'n KJN het idee dat je kinderen, op de achterbank, aan het einde van hun Mcshake zitten te slurpen, echter zijn zij het niet, maar is het je eigen sapvoorraad a anderhalve euro de liter.


05 jan 2006 9:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4
Tholen
Bericht 
John4S schreef:
Jeroen C3.0 schreef:
Het wachten is op de eerste bouwvakker die zo'n motor uit een schade Cayenne in zijn Transporter gaat sleutelen.... :? :wink:



Nou dan lepel ik hem wel in mijn (brood)bussie.

Wat een peekaa's zeg, moet super zijn om met zo'n masrtodont een beetje Ferrari van de weg te knallen.

Enkel heb je wel constant met zo'n KJN het idee dat je kinderen, op de achterbank, aan het einde van hun Mcshake zitten te slurpen, echter zijn zij het niet, maar is het je eigen sapvoorraad a anderhalve euro de liter.



http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,22749-1901373,00.html

Bouwvakkers doen het niet maar wel bekende Koks. Nu nog de Bakker :D :D :D :D :D :D


05 jan 2006 11:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Vanaf april 2006 is de Porsche Cayenne Turbo S tegen een basisprijs van 167.950 euro, incl. BTW en BPM via de vijf officiële Nederlandse Porsche dealerbedrijven leverbaar.

Bron: Autorai


05 jan 2006 16:29
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
WdePundert schreef:
Vanaf april 2006 is de Porsche Cayenne Turbo S tegen een basisprijs van 167.950 euro, incl. BTW en BPM via de vijf officiële Nederlandse Porsche dealerbedrijven leverbaar.

Bron: Autorai


Niet duur :lol: :lol: :wink:
_________________________________________
t beste maar weer...


06 jan 2006 0:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Schint toch goede handel te zijn voor Porsche.
Ook voor de 997S is er een tuning kit te verkrijgen +/- €11.000 incl

http://www.porsche.com/germany/accessoriesandservices/31ae894a-b8ac-4fd7-8042-1dc5f63289cd/n48/n227/?focus=leistungssteigerung911997&hideintro=true
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


06 jan 2006 0:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Antwerpen & Geel
Bericht 
nog meer pk's, ongelooflijk..

nu we toch over de cayenne bezig zijn, ik zoek al een tijd naar
een artikel over een test van de cayenne waar hij op een hele stijle helling naar boven rijdt, was iets van een 60% fzo ???
Ik vind dit nergens meer, weet iemand dit toevallig staan?


08 jan 2006 13:11
Profiel Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Dat was in de autovisie, vorig jaar, reden ze met een KJN turbo "Pike's Peak".


08 jan 2006 14:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], MY00


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.