Cayenne turbo 450 PK, 500 PK nee 521 Pk doe mij die maar
Geplaatst: 04 jan 2006 12:00
Met 450 pk was de Cayenne Turbo al niet ondergemotoriseerd, maar veeleisende klanten bezochten na aanschaf nog een tuner voor een krachtkuur. Dat is nu niet meer nodig, want de nieuwe Turbo S krijgt van huis uit al 521 pk.
De vermogenswinst van 71 pk bij de 4,5-liter V8 werd bereikt door verhoging van de turbodruk met 0,2 bar, montage van een grotere intercooler en aanpassing van de motorelektronica. Het maximum koppel steeg met 100 Nm naar 720 Nm, wat bij een toerental tussen 2.750 en 3.750 voor de volle 100% beschikbaar is
Uiteindelijk heeft natuurlijk positieve gevolgen op de prestaties. De topsnelheid van de Turbo S bedraagt 270 km/h en de sprint van 0 naar 100 km/h duurt slechts 5,2 seconden. De gewone Turbo haalt 266 km/h en sprint in 5,6 seconden naar 100 km/h.
Rondom staat de Turbo S op 20-inch velgen met banden in de maat 275/40 R 20. De remschijven achter zijn met 30 mm en voor met 28 mm vergroot. Voor de rest zijn de verschillen met de gewone Turbo nihil. Een exacte prijs is nog niet bekend, maar gerekend wordt op een meerprijs van € 20.000.
De vermogenswinst van 71 pk bij de 4,5-liter V8 werd bereikt door verhoging van de turbodruk met 0,2 bar, montage van een grotere intercooler en aanpassing van de motorelektronica. Het maximum koppel steeg met 100 Nm naar 720 Nm, wat bij een toerental tussen 2.750 en 3.750 voor de volle 100% beschikbaar is
Uiteindelijk heeft natuurlijk positieve gevolgen op de prestaties. De topsnelheid van de Turbo S bedraagt 270 km/h en de sprint van 0 naar 100 km/h duurt slechts 5,2 seconden. De gewone Turbo haalt 266 km/h en sprint in 5,6 seconden naar 100 km/h.
Rondom staat de Turbo S op 20-inch velgen met banden in de maat 275/40 R 20. De remschijven achter zijn met 30 mm en voor met 28 mm vergroot. Voor de rest zijn de verschillen met de gewone Turbo nihil. Een exacte prijs is nog niet bekend, maar gerekend wordt op een meerprijs van € 20.000.