Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 10:29



Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Terugroepactie Porsche 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht Terugroepactie Porsche 911
STUTTGART (ANP/DPA) - De Duitse sportwagenfabrikant Porsche roept wereldwijd bijna 19.000 auto’s van het type 911 Carrera terug wegens gebreken aan de uitlaat.
Dat maakte Porsche woensdag bekend.
Het gaat in totaal om 18.627 wagens van de types 911 Carrera S en 911 Carrera 4S, die zijn gebouwd tussen 20 april 2004 en 21 oktober 2005.
Volgens Porsche hebben de uitlaten van de auto’s gebrekkige lasnaden. Dit kan leiden tot een rammelend geluid of zelfs tot het afbreken van de uitlaat. Er zijn al dertig probleemgevallen bekend, aldus Porsche.
Het autobedrijf uit Stuttgart riep in februari 2004 meer dan 22.000 terreinwagens van het type Cayenne terug wegens technische problemen. In mei 2004 verving Porsche de achterste gordelsluitingen bij meer dan 40.000 Cayennes.


11 jan 2006 17:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
normaal val ik daar ook bij,
maar er is al een mail naar mijn dealer gestuurd....


11 jan 2006 17:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Onze Cayenne S heeft én het gordelprobleem gehad, én het sierlijstprobleem (én het bekende probleem met het motortje van de achterruit)

Eigenlijk valt Porsche weinig te verwijten, foutjes zitten nou eenmaal in nieuwe types!
Het is zelfs heel mooi van ze dat ze gratis service ter reparatie bieden voor zulke problemen die aan hen liggen.
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


11 jan 2006 20:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Het is zelfs heel mooi van ze dat ze gratis service ter reparatie bieden voor zulke problemen die aan hen liggen.


Is dit niet normaal :roll: :roll:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


11 jan 2006 20:29
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Dat verwachten wij ja, maar service is vaak vele malen slechter!
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


11 jan 2006 21:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Onze Cayenne S heeft én het gordelprobleem gehad, én het sierlijstprobleem (én het bekende probleem met het motortje van de achterruit)

Eigenlijk valt Porsche weinig te verwijten, foutjes zitten nou eenmaal in nieuwe types!
Het is zelfs heel mooi van ze dat ze gratis service ter reparatie bieden voor zulke problemen die aan hen liggen.


Ik vind het schandalig dat zoiets bij zo'n merk, en zo'n dure auto voorkomt. Als ik een nieuwe auto koop, van wat voor een merk dan ook, en ik moet er tig keer mee terug voor domme kleine mankementjes, is het gelijk de laatste keer geweest dat ik ooit nog een auto koop van dat merk.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


12 jan 2006 15:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Wel Michael, dan vrees ik dat je geen nieuwe wagen meer zult moeten kopen. Het is tegenwoordig schering en inslag, al deze kleine mankementen.
Ik heb het zelf meegemaakt met Mercedes, Mini (BMW) Opel.
Zelf heb ik momenteel goede ervaringen met Audi, maar heb dan weer een kennis die het ene probleem na het andere heeft.
De minste klachten hoor ik van Toyota, maar laat dat nou juist een van de merken zijn, waar ik geen intresse in heb.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


12 jan 2006 16:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Heb met nog geen enkele auto terug hoeven te gaan die ik nieuw heb gekocht.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


12 jan 2006 17:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik vind het prachtig voor jou, maar ik denk dat je meer de uitzondering ben dan de regel.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


12 jan 2006 17:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
geen
Hilversum
Bericht 
Ik wou het inderdaad net zeggen, mijn hele familie rijdt in toyota's (avensis, carolla's en yarisen) maar geen een van alle hebben ooit problemen.
De meeste zijn juist overgestapt van andere merken (o.a. audi) omdat ze merkten dat er veel minder mankementen waren aan de toyota's.
Ook zitten de toya's motorisch goed in elkaar, en de prestaties zijn in vergelijking met de concurrentie goed te noemen.

Kwalitatief zitten de auto's ook perfect in elkaar ik rijd zelf in een 14 jaar oude starlet met 270.000 km op de teller, en rijd al 3 jaar zonder kosten (wel banden en remmen en olie enzo). Ik rijd deze auto omdat hij goedkoop was en goedkoop is om in te rijden. (hoe voordeliger ik nu rijd, hoe eerder de Porsche voor de deur staat).

Maar toyota slaat volkomen de plank mis qua design, het gebruik van materialen in het interieur en dergelijke, en het comfort is ook te beperkt.

Maar ik snap niet dat een merk met een matig imago en operend in het laagste prijssegment in staat is een kwalatief betere auto neer te zetten, dan grote duurdere merken zoals BMW, Mercedes, Audi en dergelijke.
_________________________________________
Weet wat je zegt, maar zeg niet wat je weet


12 jan 2006 18:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
porsche964C4 schreef:
Ik wou het inderdaad net zeggen, mijn hele familie rijdt in toyota's (avensis, carolla's en yarisen) maar geen een van alle hebben ooit problemen.


Wil je het emailadres van iemand die om de haverklap problemen heeft met zijn Toyota?

Zeker de in Europa geproduceerde Toyota's zijn kwalitatief niets beter dan Europese auto's (mits niet te zuidelijk gelegen...).


12 jan 2006 18:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:
Wil je het emailadres van iemand die om de haverklap problemen heeft met zijn Toyota?


Das dan ook meer uitzondering dan de regel.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


12 jan 2006 18:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
porsche964C4 schreef:
Ik wou het inderdaad net zeggen, mijn hele familie rijdt in toyota's (avensis, carolla's en yarisen) maar geen een van alle hebben ooit problemen.
De meeste zijn juist overgestapt van andere merken (o.a. audi) omdat ze merkten dat er veel minder mankementen waren aan de toyota's.
Ook zitten de toya's motorisch goed in elkaar, en de prestaties zijn in vergelijking met de concurrentie goed te noemen.

Kwalitatief zitten de auto's ook perfect in elkaar ik rijd zelf in een 14 jaar oude starlet met 270.000 km op de teller, en rijd al 3 jaar zonder kosten (wel banden en remmen en olie enzo). Ik rijd deze auto omdat hij goedkoop was en goedkoop is om in te rijden. (hoe voordeliger ik nu rijd, hoe eerder de Porsche voor de deur staat).

Maar toyota slaat volkomen de plank mis qua design, het gebruik van materialen in het interieur en dergelijke, en het comfort is ook te beperkt.

Maar ik snap niet dat een merk met een matig imago en operend in het laagste prijssegment in staat is een kwalatief betere auto neer te zetten, dan grote duurdere merken zoals BMW, Mercedes, Audi en dergelijke.


Is die starlet niet toevallig de dh-gh-37?
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


12 jan 2006 18:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
michael schreef:
Heb met nog geen enkele auto terug hoeven te gaan die ik nieuw heb gekocht.

Zolang ze hun verantwoordelijkheid opnemen is alles ok voor mij,
btw, er zijn maar een dertigtal gevallen gekend met dit probleem,
voor alle zekerheid is het een controle , maar vooralsnog heb ik geen brief gekregen.
Ik wacht nog af.


12 jan 2006 18:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
michael schreef:

Das dan ook meer uitzondering dan de regel.


Ik ken veel meer mensen die probleemloos met hun auto rijden, dan mensen die wel vaak problemen hebben. En vaak merk je als je bij die mensen in de auto zit waar de problemen vandaan komen...

De betrouwbaarheid van een auto komt eerst en vooral vanuit de bestuurder. Niet dat er helemaal geen kwaliteitsverschil zit tussen de merken, maar het is niet zo groot als wel eens wordt gedacht en het wordt steeds kleiner.


12 jan 2006 18:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Devils son schreef:
De betrouwbaarheid van een auto komt eerst en vooral vanuit de bestuurder.


Hier mag ik dan toch eens goed mee lachen hoop ik :roll: :roll:
De meest voorkomende problemen met nieuwe wagens zijn de stuurdozen die ze nodig hebben voor van alles en nog wat, hoe luxer de wagen, hoe meer problemen, zo simpel is het.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


12 jan 2006 20:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:

Hier mag ik dan toch eens goed mee lachen hoop ik :roll: :roll:
De meest voorkomende problemen met nieuwe wagens zijn de stuurdozen die ze nodig hebben voor van alles en nog wat, hoe luxer de wagen, hoe meer problemen, zo simpel is het.


In de klasse 7-serie, S, enz. Maar niet in de klasse waarin Toyota ook daadwerkelijk auto's verkoopt, wat bovendien het overgrote deel van de automobielen is.


12 jan 2006 21:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Ik kocht een vw golf nieuw, een vr6
ik moest benzine leidingen vervangen na 5 jaar onder garantie , wegens mogelijks brandgevaar, gratis vervangen.
(nooit geen last gehad ervan)

Mijn 996 c2 kreeg nieuwe zetels, was naar het schijnt een probleem mee bij serieuze aanrijding, nooit geen last van gehad, gewoon twee nieuwe zetels gehad, man man, wat ruikt dat lekker.....

Mijn 997 s zal misschien een check krijgen inzake het uitlaatprobleem, zal ik weten te zeggen, ik keek al eens onderin de wagen met mijn digitaal camerake, geen probleem te zien voorlopig, ik wacht wel op de brief.

Maw, mochten ik in die drie gevallen niet naar de garage geweest zijn , reed ik misschien nog steeds probleemloos rond met mijn wagens.

Maar autodealer nemen geen risico's.

En ik ben maar al te blij om es bij mijn dealer te kunnen binnenrijden, onderhoud hoeft anders maar om de 30000 km.

8) :) :D


12 jan 2006 21:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
schrijf dat maar es op uw buik,
toyota is de meest betrouwbare , maar geen enkele autobouwer kan probleemloze wagens bouwen....
dat is nu eenmaal zo.

Ik blijf porsche vertrouwen


12 jan 2006 21:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ik heb ook wel eens een verhaal gehoord dat sommige merken expres een terugroepactie houden, zodat het voor de klanten lijkt: "Goh, wat een service van dit merk. Uit voorzorg vervangen ze iets terwijl ik er niks van merkte!" Als je kijkt over wat voor aantallen dat het gaat bij zo'n terugroepactie en het aantal waar daadwerkelijk iets aan mankeerd zou het best een goede publiciteitsstunt kunnen zijn.




Hier komen vast reacties op :lol:
_________________________________________
NPC 0577


12 jan 2006 21:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Devils son schreef:

De betrouwbaarheid van een auto komt eerst en vooral vanuit de bestuurder. Niet dat er helemaal geen kwaliteitsverschil zit tussen de merken, maar het is niet zo groot als wel eens wordt gedacht en het wordt steeds kleiner.

Oei

ik zag in uw profiel staan bij gegeerde wagens....
"964, maar ook de McLaren F1, 300SL (1954), Ferrari 250 GT SWB. "

NIET KOPEN, vooral die laatste niet.

(fargo in een leuke bui :lol: )
blijf maar bij porsche :wink:


12 jan 2006 21:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ik zou een Lexus kopen:Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Da's m'n eigen Lexuspress
_________________________________________
NPC 0577


12 jan 2006 21:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Devils son schreef:
In de klasse 7-serie, S, enz. Maar niet in de klasse waarin Toyota ook daadwerkelijk auto's verkoopt, wat bovendien het overgrote deel van de automobielen is.


Toyota bouwt ook wagens in deze klasse, maar die noemen ze dan Lexus.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


12 jan 2006 22:19
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Een goede vriend heeft veel problemen met zijn Toyota RAV4, met name aan de versnellingsbak, en dat ligt niet aan hem. Hij heeft 'm onlangs verkocht, was het beu (was al het zoveelste euvel). Maandagmorgenexemplaar ?

Zoals gezegd : bij elk merk is het mogelijk...


12 jan 2006 22:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Tuurlijk carrera 4S
volkomen mee eens.

Ik heb liever fairplay
dan stilzwijgen.
Blijft langst duren.


12 jan 2006 22:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], LKPS, Tritus


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.