Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 10:46



Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
stelling: duitser rijdt beter dan de 'vliegende hollander' 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Duitsland heeft bij mij de voorkeur als het gaat om verkeersgedrag, eten (beetje vet, maar dat vind ik dus wel lekker) en de omgeving (vooral Zuid-Duitsland kan erg mooi zijn). Verder valt het mij altijd op dat de mensen beleefd zijn en de bereidheid van winkelpersoneel je te woord te staan en te helpen. Daar kunnen we met elkaar in Nl een voorbeeld aan nemen.


18 jan 2006 10:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
adu schreef:
Duitsland heeft bij mij de voorkeur als het gaat om verkeersgedrag, eten (beetje vet, maar dat vind ik dus wel lekker) en de omgeving (vooral Zuid-Duitsland kan erg mooi zijn). Verder valt het mij altijd op dat de mensen beleefd zijn en de bereidheid van winkelpersoneel je te woord te staan en te helpen. Daar kunnen we met elkaar in Nl een voorbeeld aan nemen.

Kan na het WK Voetbal weer heel anders liggen! :lol:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


18 jan 2006 10:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Nicolò schreef:
(..) Kan na het WK Voetbal weer heel anders liggen! :lol:


Ik heb niks met voetbal (lees meestal pas in de krant dat er weer een Europacup wedstrijd o.i.d. is geweest) ... Doet me dus niks als "onze jongens" (alleen de uitdrukking al :puker: ) verliezen.


18 jan 2006 10:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Neem aan dat de meeste forummers hier wel redelijk pro-duits zijn vanwege het feit dat wij hier allen HET duitse product, de Porsche eren.

Als alle nederlandse voetbal supporters nu zoals jullie waren overwoog ik toch misschien nog eens om mijn appartement in Dortmund te verhuren met het WK. :wink:

:D
_________________________________________
Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden ! 8)


18 jan 2006 11:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ook ik sluit me voor 100% aan bij deze stelling.
Ik moet het helaas meermaals per week zelf ervaren daar ik zéééér regelmatig op de Duitse wegen zit.
Men kan bijna zeggen dat ik ook de Duitse rijstijl over genomen heb na 18jaar hoofdzakelijk mijn kilometers gevreten te hebben op de "Deutsche Autobahnen".
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


18 jan 2006 12:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
In België wordt momenteel een affichecampagne gevoerd, nu ivm het links (blijven) rijden.

www.watisuwexcuus.be

Is inderdaad een plaag, en als je zo'n middenvakplakker inhaalt en eens teken doet dat er recht ook nog plaats is, krijg je steevast een onbegrijpende blik. Goed dat men nu campagne voert.


18 jan 2006 13:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Moeten de medeweggebruikers nog wel rekening willen houden met mijn reservatie :lol: :lol:
Afbeelding
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


18 jan 2006 13:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht 
In België is het asociale gedrag van mensen die niet vaak op de weg zijn nog erger. Deze begrijpen de "signalen" niet op de weg, of redeneren meer in de zin van "je mag maar 120 dus ik rijd 120 links...want die vrachtwagens inhalen word ik ook beu"
Voorbeeld: weg van Temse naar Sint-Niklaas, 2-vaksbaan, 90 km/u. Laat op de avond kun je daar sneller rijden, overzichtelijke weg, weinig op of afritten. Dan rijd je daar rond 110km/u, passeer je een brave huisvader die dan met zijn lichten begint te knipperen "idioot, je rijdt te snel! Doodrijder enz..." Daarna eindigt de weg in een 50 km/U zone (grote borden), je past je snelheid aan, 50km/u, en wie "vliegt" je voorbij??? Die brave huisvader...
Professioneel rijd ik gemiddeld 50000km per jaar, en de Duitsers kun je nog steeds eruit halen adhv hun rijgedrag. En het is idd zo dat ze veel meer ervaring hebben met snel rijden en het inschatten van snelheid.


18 jan 2006 13:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S /2006
Bericht 
[
Citaat:
quote="924carreragt"]In België is het asociale gedrag van mensen die niet vaak op de weg zijn nog erger
.

Toch moet ik zeggen dat men in Belgie aan de kant gaat als je met je Porsche er een meter over 40 achter komt te zitten. Of men wacht even met inhalen als ze je zien aankomen.

Dat is in Nederland meestal niet het geval. Dus ja Duiters gediciplineerd und hofflich, gevolgd door de Belgen. En de Nederlanders ? laten we daar maar niet meer over hebben.
_________________________________________
Puts a smile on my face every day


18 jan 2006 15:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Inderdaad, heel opvallend als je in Duitsland rijdt, hoe verschillend er wordt gereageerd. Er is hier al vaker over geschreven, welke oorzaken daaraan ten grondslag (kunnen) liggen.
En als je weer terug bent op s'Neerlands wegen zal je dat zeker ook niet ontgaan. :cry:


18 jan 2006 15:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
het is me ook al opgevallen dat Nederlanders links blijven rijden, heb eens achter iemand gereden met een spoilerwagen hij reed (120 ikke 150 ofzo blijf wel op mooie afstand van hem) op de baan richting Duitsland, rechts niemand te bespeuren, trek eens met mijn lichten, die gast heeft me heel de tijd zitten lastigvallen remmen tot 50 km/u, 4 pinkers, was gechokeerd van die mentaliteit :cry:

en ja de Belgen beginnen die mentaliteit ook serieus te krijgen, hoeveel er je pas afsnijden gewoon om u te tergen, levensgevaarlijk gewoon,

ben ook voor de Duitse mentaliteit, en rijdt ook zo, mss die linksrijders eens naar Duitsland sturen voor een verkeersles :twisted:


18 jan 2006 16:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
KEV-911 schreef:
heb eens achter iemand gereden met een spoilerwagen hij reed (120 ikke 150 ofzo blijf wel op mooie afstand van hem)


Moet je mij eens uitleggen hoe je dat doet :roll: :lol: :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


18 jan 2006 16:36
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
ppp 356 schreef:
KEV-911 schreef:
heb eens achter iemand gereden met een spoilerwagen hij reed (120 ikke 150 ofzo blijf wel op mooie afstand van hem)


Moet je mij eens uitleggen hoe je dat doet :roll: :lol: :wink:

Spoilerwagens lijken altijd sneller te gaan! :lol:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


18 jan 2006 16:44
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
hehe :oops: , vertraagde en bleef op gepaste afstand, wel irritante mensen, was mooi weer en met een 944S2 cabrio onder de baan, voor de rest een leuke trip gehad :P


18 jan 2006 16:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht top
911-lover schreef:
Ook ik sluit me voor 100% aan bij deze stelling.
Ik moet het helaas meermaals per week zelf ervaren daar ik zéééér regelmatig op de Duitse wegen zit.
Men kan bijna zeggen dat ik ook de Duitse rijstijl over genomen heb na 18jaar hoofdzakelijk mijn kilometers gevreten te hebben op de "Deutsche Autobahnen".


Me too....met zo'n 50000km per jaar op de Autobahn! :lol:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


Laatst bijgewerkt door marknineoneone op 18 jan 2006 18:42, in totaal 1 keer bewerkt.



18 jan 2006 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Ja , ben ik helemaal mee eens :!:
Zij rijden veel gediciplineerder dan wij.
Daarom regent het hier in Nederland dan ook bekeuringen,
vanwege de vele overtredingen, borden negeren en ga zo maar door.
De gemiddelde Duitser houd zich keurig aan de verkeersregels.
_________________________________________
Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.


18 jan 2006 18:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 Coupe
Bericht Re: top
marknineoneone schreef:
Me to....met zo'n 50000km per jaar op de Autobahn! :lol:



BOFKONT :)


18 jan 2006 18:13
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht Re: top
petr-996-C2 schreef:
marknineoneone schreef:
Me to....met zo'n 50000km per jaar op de Autobahn! :lol:



BOFKONT :)


Morgen weer een ritje van 600km...
Helaas met de Benz i.p.v de P. :(
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


18 jan 2006 18:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Idem hier maar ipv een Benz een Beamer :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


18 jan 2006 20:04
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ppp 356 schreef:
Moeten de medeweggebruikers nog wel rekening willen houden met mijn reservatie :lol: :lol:


.... en dat is mij vandaag weer gebleken :arrow: tot 4 keer toe tussen Brussel en Anvers .... van die zuiderburen die zonder richting aan te geven het oto'tje zomaar naar links klappen :evil: .... dan nog liever een Nur Links fahrer :wink:


18 jan 2006 21:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
En dan geen tijd vinden voor een kop koffie in Schoten of Aartselaar :roll:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


18 jan 2006 22:30
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Olaf schreef:
[ .... dan nog liever een Nur Links fahrer :wink:


Dank je wel Olaf.. :lol: :lol:
_________________________________________
t beste maar weer...


18 jan 2006 23:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ppp 356 schreef:
En dan geen tijd vinden voor een kop koffie in Schoten of Aartselaar :roll:


:oops: .... maar ik heb nog wel aan je gedacht toen ik zowel de borden Schoten als Aartselaar zag :bang:


18 jan 2006 23:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
helaas ex - 964 :(
Venray
Bericht 
En dan in Frankrijk:

Teveel Fransozen rijden op die fantastische tolwegen rechts met CONTINUE het linkerknipperlicht aan.

Het eerste kwartier moet ik er altijd aan wennen voordat ik deze valsrichtingaangevende auto's gewoon inhaal.

Worden er nog Franse auto's gemaakt waarvan de knipperlichtstengel niet vanzelf in neutraalstand komt :?:


18 jan 2006 23:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
Richard 964 schreef:
En dan in Frankrijk:

Teveel Fransozen rijden op die fantastische tolwegen rechts met CONTINUE het linkerknipperlicht aan.

Het eerste kwartier moet ik er altijd aan wennen voordat ik deze valsrichtingaangevende auto's gewoon inhaal.

Worden er nog Franse auto's gemaakt waarvan de knipperlichtstengel niet vanzelf in neutraalstand komt :?:



ik heb in frankrijk dan zoiets van die is aan het inhalen met grote snelheid en dan kom ik achterop en dan blijkt dat hij 0f zij die vrachtauto met maar 5 km harder aan het inhalen is , blijft lastig :wink:


robert
_________________________________________
remmen is angst


19 jan 2006 1:10
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carras70, giuliettagta, Ti-Tourist (Erik)


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.