Pagina 1 van 2
...een 996 carrera 2 of carrera 4....
Geplaatst: 12 feb 2006 14:55
door V-spec
tja...spreekt voor zich, roept u maar

Geplaatst: 12 feb 2006 15:00
door Erick
Gebrui zoekfunctie.
Discussie is al heel regelmatig gevoerd.
Geplaatst: 12 feb 2006 15:01
door willem.964.c2
C2
NIXANDERS
Willem.
Als ik offroad wil koop ik wel een ATV

Geplaatst: 12 feb 2006 15:02
door Erick
of een ATB

Geplaatst: 12 feb 2006 15:03
door willem.964.c2
Geplaatst: 12 feb 2006 15:14
door V-spec
Erick schreef:Gebrui zoekfunctie.
Discussie is al heel regelmatig gevoerd.
trefwoord? kon namelijk niets vinden...
Geplaatst: 12 feb 2006 16:04
door F@RGO
Das een keus,
ik verkies een c2, maar als ik een occ zoek en ik zie een mooie c4 zou ik het niet laten.
Met al die psm systemen is een c2 voldoende tot goed bij gladde wegen.
Mocht ik in zwitserland wonen of dagdagelijks op de weg moeten dan zou ik een C4 nemen.
Nadeel is de prijs nieuw, c4 is duurder maar oogt iets breder.
U verliest wel plaats in de koffer voor bij een C4.
Bij een 996 zou ik persoonlijk voor de 4s gaan omdat die echt mooier is,
kost natuurlijk ook weer meer.
Ikzelf had al drie posjes en iedere keer 2 wielaandrijving,
en ik ben er echt tevreden over.
Carrera 4 rijders zijn ook altijd tevreden denk ik
Geplaatst: 12 feb 2006 16:25
door horn
alsof je het verschil gaat merken...
of wordt het je dagelijkse auto in ijzel, mist en regen?
Geplaatst: 12 feb 2006 18:27
door red devil
Gewoon een dikke turbo kopen.

Geplaatst: 12 feb 2006 19:08
door Butzi
Heb je vorige topic er even bij gezocht. Je bent nu dus niet meer op zoek naar een 993 Targa? En het budget van maximaal 35 mille staat nog wel? Voor dat bedrag kun je moeilijk een nette 996 aanschaffen. Dus dan is de vraag Carrera 2 of 4 niet meer relevant. Maakt trouwens in de praktijk weinig uit , zoals Horn ook al zei.
Geplaatst: 13 feb 2006 21:52
door V-spec
horn schreef:alsof je het verschil gaat merken...
of wordt het je dagelijkse auto in ijzel, mist en regen?
niet voor dagelijks gebruik...wel veel hoop ik, dealer vertelde mij dat door differentieel verhouding auto nog steeds beetje neiging tot overstuur heeft, dus dat is mooi!
Geplaatst: 13 feb 2006 22:01
door V-spec
Butzi schreef:Heb je vorige topic er even bij gezocht. Je bent nu dus niet meer op zoek naar een 993 Targa? En het budget van maximaal 35 mille staat nog wel? Voor dat bedrag kun je moeilijk een nette 996 aanschaffen. Dus dan is de vraag Carrera 2 of 4 niet meer relevant. Maakt trouwens in de praktijk weinig uit , zoals Horn ook al zei.
Zoals ik al zei (uh...schreef): ik twijfel gewoon erg.. 996 meer een moderne auto, mooi interieur en meer 'high tech'....daarentegen de 993 en zeker een Targa, meer een liefhebbers auto.
Zelf rijd ik momenteel A4 tdi, dus vanuit die optiek (qua uitstraling van exterieur en interieur) past de 996 misschien wel beter bij mij, ben daarentegen wel echt 'sport auto liefhebber', vandaar weer meer de 993...
en dan de financiën, 35k voor 993 Targa is niet onmogelijk (geduld is een schone...) echter gedurende zoektocht kom je zo hier en daar toch ook erg mooie 996 (2 of 4) tegen, vaak scherper geprijsd dan de bewuste 993 Targa...
Kortom; eerst maar even proefrit en dan kiezen. Budget is streefbudget wat vanzelfsprekend hoger ligt bij betrouwbare 996

Geplaatst: 13 feb 2006 22:02
door V-spec
F@RGO schreef:Das een keus,
....Nadeel is de prijs nieuw, c4 is duurder maar oogt iets breder....
Is dat ook zo?
Geplaatst: 13 feb 2006 22:02
door Teun
Ik heb pas een 4s gekocht. Dat had net zo goed een 2s kunnen zijn. De verschillen zijn marginaal en mi alleen merkbaar bij nat weer. Maar ja, dan komt die van mij niet buiten.

Geplaatst: 13 feb 2006 22:08
door ruud964
Geplaatst: 13 feb 2006 23:42
door Butzi
V-spec schreef:Butzi schreef:Heb je vorige topic er even bij gezocht. Je bent nu dus niet meer op zoek naar een 993 Targa? En het budget van maximaal 35 mille staat nog wel? Voor dat bedrag kun je moeilijk een nette 996 aanschaffen. Dus dan is de vraag Carrera 2 of 4 niet meer relevant. Maakt trouwens in de praktijk weinig uit , zoals Horn ook al zei.
Zoals ik al zei (uh...schreef): ik twijfel gewoon erg.. 996 meer een moderne auto, mooi interieur en meer 'high tech'....daarentegen de 993 en zeker een Targa, meer een liefhebbers auto.
Zelf rijd ik momenteel A4 tdi, dus vanuit die optiek (qua uitstraling van exterieur en interieur) past de 996 misschien wel beter bij mij, ben daarentegen wel echt 'sport auto liefhebber', vandaar weer meer de 993...
en dan de financiën, 35k voor 993 Targa is niet onmogelijk (geduld is een schone...) echter gedurende zoektocht kom je zo hier en daar toch ook erg mooie 996 (2 of 4) tegen, vaak scherper geprijsd dan de bewuste 993 Targa...
Kortom; eerst maar even proefrit en dan kiezen. Budget is streefbudget wat vanzelfsprekend hoger ligt bij betrouwbare 996

Jij moet echt gaan voor de 996, dat is gewoon een moderne auto , geschikt voor dagelijks gebruik. Ik ben zelf ook - op termijn - op zoek naar een 996,maar ben nog niet iets moois tegengekomen voor 35 K.
De wegligging van een 996 is al weer beter dan van de 993, carrera 4 heb je eigenlijk niet nodig bij "normaal" gebruik (ik heb zelf ook een 993 4S gehad, kon in de alledaagse praktijk niet veel verschil merken met huidige 2S).
Kortom , laat je niet leiden door 2- of 4- wielaandrijving.
Geplaatst: 14 feb 2006 10:14
door patrick911
red devil schreef:Gewoon een dikke turbo kopen.

Blijft de keuze nog steeds: Turbo of GT2...

Geplaatst: 14 feb 2006 11:13
door porscheaddict
rustig rondkijken 993 of 996 is persoonlijk(ik zou voor een 993 gaan, maar dat is mijn mening), van c2 of c4 zou ik het niet af laten hangen, als je de goede, geschikte auto met een interessante prijs gevonden hebt.
Geplaatst: 14 feb 2006 11:18
door molen934
Butzi,
Blijf nou gewoon bij je (mooie) 2S

Geplaatst: 14 feb 2006 11:19
door adu
De 996 is een heerlijke auto (ik kan het weten) en qua interieur inderdaad ver vooruit op de 993. Verschil tussen 2 en 4 heb ik niet ondervonden, maar de C2 voldoet voor mij uitstekend.
Overigens heeft mijn buurman net z'n 993 afgeleverd gekregen en ik moet zeggen ... niet te versmaden! Wellicht dat ik op termijn van 996 naar 993 (wellicht een S) ga. Ik rijd zelf maar weinig km's dus de hogere onderhoudskosten zijn voor mij van minder belang. Lijkt me wel leuk wat verschillende 911-jes in de loop van de tijd te rijden. Serieuse suggesties zijn dus altijd welkom ...

Geplaatst: 14 feb 2006 11:26
door ECT
Hallo Adu,
De 993's zijn inderdaad niet te versmaden.
Bij mij in de wijk rijdt er ook een zwarte 996 die regelmatig in mijn straatje rijdt. Eventjes stopt, naar mijn wagen kijkt en weer verder rijdt.
Normaal gesproken zie ik hem nooit.
Geplaatst: 14 feb 2006 11:33
door adu
ECT schreef:Hallo Adu,
De 993's zijn inderdaad niet te versmaden.
Bij mij in de wijk rijdt er ook een zwarte 996 die regelmatig in mijn straatje rijdt. Eventjes stopt, naar mijn wagen kijkt en weer verder rijdt.

Normaal gesproken zie ik hem nooit.
Yep, prachtige wagen, evenals de 996! Jammer dat je afgelopen vrijdag in bespreking ging, herkansing komt vast en zeker

Geplaatst: 14 feb 2006 20:22
door V-spec
patrick911 schreef:red devil schreef:Gewoon een dikke turbo kopen.

Blijft de keuze nog steeds: Turbo of GT2...

beiden serieus mooie bakken...boven budget echter...
Geplaatst: 14 feb 2006 22:37
door Butzi
molen934 schreef:Butzi,
Blijf nou gewoon bij je (mooie) 2S

Voorlopig nog wel , tot de ideale 996 in beeld komt ( voor een goede prijs). Ik zoek in ieder geval niet aktief, heb geen haast.
Geplaatst: 14 feb 2006 22:57
door willem.964.c2
Ik geef toe dat ik bij nat weer wel eens achter kon blijven en zelfs de P zou laten staan als het al te nat wegdek laat zien
Ook ben ik van mening dat je met een C4 veiliger een bocht uit kunt accelereren en nog wel eens sneller ook,,,maar dat neemt niet weg dat voor "mij" als ik de keuze zo hebben een C2 zou kiezen
Willem.
de rest had ik beter achterwege kunnen laten
