Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 19:39



Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Typisch rijgedrag 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Bij mij ligt achter 205 en voor 195. Ik vind echter 205 te breed voor deze velgmaat dus ik zou dat niet meer doen. Ze lagen er echter al op. De volgende keer wordt het bij mijn wagen rondom 195/65. Deze heeft dezelfde rolomtrek als 185/70.


16 feb 2006 16:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Om nog es terug on topic te komen....

Hoe rij je een 911 het doetreffenst? Laat remmen, traag de bocht in en vervolgens zachtjes weer op 't gas? Of vroeg remmen en snelheid doseren vooraleer de bocht in te gaan zodanig dat de achterkant rustig op z'n plaats blijft?

Wie "kent" de kneepjes?...Alle info is welkom, maar graag in het bijzonder wat ervaringen over de 3.0-3.2 modellen :wink:

thnx guys
_________________________________________
Respekt für die Eltern


08 maart 2006 19:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
patrick911 schreef:
@Ingo,

Als jij toch bij Car Care gaat informeren, laat je ons dan even weten wat ie je adviseerd? In jouw geval moet het wel type "VR" zijn.
Ik ben wel benieuwd of ie dat ("H" type voor een 911T) met opzet gedaan heeft. Gezien zijn kennis zou me dat nl niet verbazen.... 8)


Hij staat nu bij CarCare en er komen Vredestein banden onder. Heb 'm eigenlijk niet gevraagd waarom en welk type. Zal wel goed zijn, lijkt me. Als ik 'm terug heb (paar andere reparaties die nog moesten gebeuren w.o. kettingspanners), laat ik het precieze type wel even weten.
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


08 maart 2006 21:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
MichM3 schreef:
Om nog es terug on topic te komen....

Hoe rij je een 911 het doetreffenst? Laat remmen, traag de bocht in en vervolgens zachtjes weer op 't gas? Of vroeg remmen en snelheid doseren vooraleer de bocht in te gaan zodanig dat de achterkant rustig op z'n plaats blijft?

Wie "kent" de kneepjes?...Alle info is welkom, maar graag in het bijzonder wat ervaringen over de 3.0-3.2 modellen :wink:

thnx guys


Zoals ik al eerder poste: Porsche high-performance driving handbook, Vic Elford, ISBN 0-87938-849-8
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


08 maart 2006 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Back in business again! (996 turbo '02)
Bericht 
Hi MarkS,

Ik heb gezocht naar reviews over dit boek.
Een van de opmerkingen hierover is:

There is nothing in the whole book which is particular to driving Porsches or rear engined cars.

Heb jij het boek zelf gelezen?
Is er een Nederlandstalige versie?

Massa....
_________________________________________
Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)


08 maart 2006 21:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
@Massa

Enige tijd geleden het boek gelezen. Staat wel degelijk uitvoerig beschreven wat de specifieke rij eigenschappen zijn van de verschillende auto configuraties (ook 911). Verschillende gewichtsverdelingen afhankelijk van positie motor, versnellingsbak etc. Gevolgen van handelingen (gas geven, remmen e.d.) voor gewichtsverplaatsing en rijgedrag. Bochtengedrag, "heel-toe" remmen/terugschakelen e.d.

Wilde het boek er even bijpakken om aan te geven welk(e) hoofdstuk(ken) best te lezen. Maar ivm aankomende verhuizing is de afdeling "porsche boeken" al in dozen ingepakt.

Ik zal niet zeggen dat het boek een "must" is voor iedere 911 rijder. Dat moet ieder voor zich maar bepalen. Maar ik vond het zelf een aardige theorethische aanvulling (het blijft natuurlijk een boek) op de praktijk beleving (het rijden). Natuurlijk gaat niet het hele boek specifiek over de 911, wat dat betreft kan de titel wat verwarring oproepen, maar bepaalde uitgangspunten voor het rijden met (sport)auto's zijn ook universeel.

De opmerking in "jouw" recensie dat het boek helemaal niet gaat over Porsches of sportauto's met de motor achterin kan ik niet onderschrijven. Het is misschien ook maar net wat je verwacht. Om iets te begrijpen van het specifieke rijgedrag van een 911 (bijvoorbeeld) zul je ook wat basisprincipes moeten kennen van rijgedrag van auto's in algemene zin. Zeg maar (met een groot woord) wat algemene natuurkundige wetten en principes. En inderdaad, het woordje Porsche of 911 komt niet op iedere pagina voor. Dan wordt het misschien voor sommigen en wat saai verhaal.

De recensies op amazon geven wel een goed beeld van hetgeen je kunt verwachten (sommigen ietwat genuanceerder dan de andere): http://www.amazon.com/gp/product/0879388498/103-9714980-7179869?v=glance&n=283155

Verder zou ik zeggen, vooral zelf veel rijden in de P en uitproberen, misschien wat karten, een rally/race cursus (ben ik zelf ook nog van plan).
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


08 maart 2006 22:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Back in business again! (996 turbo '02)
Bericht 
Hi MarkS,

Veel rijden is stukken leuker dan de theorie. Karten heb ik veel gedaan en ook een rally/race-cursus staat nog op mijn verlanglijstje.
Misschien in combinatie met het behalen van een race-licentie.
Zijn hier veel Porsche-rijders die de race-licentie met hun Porsche hebben gehaald?

Massa...
_________________________________________
Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)


08 maart 2006 22:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Massa schreef:
Zijn hier veel Porsche-rijders die de race-licentie met hun Porsche hebben gehaald?


Daar is hier al een draadje over aan de gang Massa , verschillenden zijn geïnterresseerd in 't volgen van een licentie-cursus.


08 maart 2006 22:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik dat boek van Elford lang geleden ook gekocht...
Dom, want sturen leer je niet uit een boekie :mrgreen:

Toch is het wel een leuk boek, niet zozeer vanwege de beschreven rij-technieken, maar vanwege de verhalen/annekdotes van Elford
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


09 maart 2006 2:46
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jeroen914 schreef:
In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik dat boek van Elford lang geleden ook gekocht...
Dom, want sturen leer je niet uit een boekie :mrgreen:

Toch is het wel een leuk boek, niet zozeer vanwege de beschreven rij-technieken, maar vanwege de verhalen/annekdotes van Elford


Onze eikel, ziet er wel veel beter uit tegenwoordig :)
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


09 maart 2006 7:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Ziet er strak uit inderdaad! :lol:

Een Total Makeover gehad?


09 maart 2006 8:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
verliefd geworden op een witte VW Golf GTi? :wink: :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 maart 2006 8:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
ingo schreef:
patrick911 schreef:
@Ingo,

Als jij toch bij Car Care gaat informeren, laat je ons dan even weten wat ie je adviseerd? In jouw geval moet het wel type "VR" zijn.
Ik ben wel benieuwd of ie dat ("H" type voor een 911T) met opzet gedaan heeft. Gezien zijn kennis zou me dat nl niet verbazen.... 8)


Hij staat nu bij CarCare en er komen Vredestein banden onder. Heb 'm eigenlijk niet gevraagd waarom en welk type. Zal wel goed zijn, lijkt me. Als ik 'm terug heb (paar andere reparaties die nog moesten gebeuren w.o. kettingspanners), laat ik het precieze type wel even weten.


Ingo, zou ik wel even checken, want voor zover ik weet heeft Vredenstein geen VR in de maat 185/70 15.

Btw, je hebt met Paul toch wel duidelijke afspraken gemaakt he? :wink:
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


09 maart 2006 10:16
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Jeroen914 schreef:
In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik dat boek van Elford lang geleden ook gekocht...
Dom, want sturen leer je niet uit een boekie :mrgreen:


Dus je hebt niet even dat plaatje van Elford uitgeprobeerd met dat touwtje aan het stuur en aan je grote teen (rechtervoet)?? :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 maart 2006 20:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Massa schreef:
Zijn hier veel Porsche-rijders die de race-licentie met hun Porsche hebben gehaald?



Twee in ieder geval :lol:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


09 maart 2006 23:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
patrick911 schreef:
ingo schreef:
patrick911 schreef:
@Ingo,

Als jij toch bij Car Care gaat informeren, laat je ons dan even weten wat ie je adviseerd? In jouw geval moet het wel type "VR" zijn.
Ik ben wel benieuwd of ie dat ("H" type voor een 911T) met opzet gedaan heeft. Gezien zijn kennis zou me dat nl niet verbazen.... 8)


Hij staat nu bij CarCare en er komen Vredestein banden onder. Heb 'm eigenlijk niet gevraagd waarom en welk type. Zal wel goed zijn, lijkt me. Als ik 'm terug heb (paar andere reparaties die nog moesten gebeuren w.o. kettingspanners), laat ik het precieze type wel even weten.


Ingo, zou ik wel even checken, want voor zover ik weet heeft Vredenstein geen VR in de maat 185/70 15.

Btw, je hebt met Paul toch wel duidelijke afspraken gemaakt he? :wink:


Thnx. Ik ga morgen (vandaag) ff kijken. VR heeft te maken met snelheid toch? En je mag met 'mindere' banden bv in Duitsland niet rijden (officieel). Klopt dat? Zal het even ter sprake brengen dan....

Qua afspraken. Geen afspraken gemaakt op zich. Alleen dat de reparaties die nodig zijn, nodig zijn... Waaronder dus de kettinspanners. Had ik nog geen 500 km meer mee kunnen rijden, dus ben wel blij dat m'n autootje 't nog doet...;-)
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


10 maart 2006 2:40
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ingo schreef:
Qua afspraken. Geen afspraken gemaakt op zich. Alleen dat de reparaties die nodig zijn, nodig zijn...


oh oh oh...

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 maart 2006 8:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
ingo schreef:
Hij staat nu bij CarCare.... Heb 'm eigenlijk niet gevraagd waarom ... Zal wel goed zijn...


Tja Ingo...wat zal ik eens zeggen... 8)

Even los van 't bedrijf hoor...maar met zo'n instelling ga je wel over de knie :twisted:


10 maart 2006 10:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jurgen schreef:
Even los van 't bedrijf hoor...maar met zo'n instelling ga je wel over de knie :twisted:

Tja, wat zal ik eens zeggen ;) ..... in het algemeen zeer waarschijnlijk en in het bijzonder .....
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


10 maart 2006 10:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
...daar?

:twisted: :lol: :lol:


10 maart 2006 10:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Overkwam mij dus afgelopen jaar.
Kettingspanners, banden en wat kleinigheidjes met uurloon zit gauw op 2500 euro.
Vandaar dat ik hoopte dat ie goede afspraken heeft gemaakt, want Paul doet in z'n enthousiasme vaak meer dan afgesproken...
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


10 maart 2006 10:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Nee, dat zeg je verkeerd patrick.... Hij doet meer dan "eigenlijk nodig zou zijn", maar volgens mij niet meer dan afgesproken... ;)

(tenzij het losse afspraken zijn: "Doe maar wat nodig is" :cheesy: )


10 maart 2006 10:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
@paSCal:Klopt. Nu doe ik 'm inderdaad te kort.
Alleen houden Dhr Veens en ik er een andere mening op na van wat nodig is :wink:

Je hoort me trouwens niet klagen hoor; hij heeft fantastisch werk geleverd en ik ga er nog steeds naartoe; alleen spreken we tegenwoordig alles nauwkeurig af en dat bevalt prima.

Toch ga ik n.a.v. goede commentaren van anderen volgende keer toch ook eens bij Visser in H'sum kijken.
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


10 maart 2006 11:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
patrick911 schreef:
Overkwam mij dus afgelopen jaar.
Kettingspanners, banden en wat kleinigheidjes met uurloon zit gauw op 2500 euro.
Vandaar dat ik hoopte dat ie goede afspraken heeft gemaakt, want Paul doet in z'n enthousiasme vaak meer dan afgesproken...


...ik zit al bijna aan de 4000... pompje hier, filtertje daar, slangetje zus en ringetje zo...

maar wel allemaal reparaties die ik sowieso uitgevoerd wilde hebben. Nu de motor er uit is, worden ze echter allemaal in één keer gedaan en dat kost geld...
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


11 maart 2006 0:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht 
Toch schreef je dit toen je hem kocht.....

Citaat:
Paar kleine mankementjes (speling op rugleuning, kleine olielekkage (niet erg), knopje van ramenslinger rechts is er af, iets te veel toeren bij stationair met warme motor, oliedrukzender (dus -meter doet het niet) defect, verwarming rechts werkt niet en dat soort dingen


en dit.....

Citaat:
Lijkt veel, maar geen grote gebreken...



en dan toch al dit?

Citaat:
ik zit al bijna aan de 4000
_________________________________________
Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers


11 maart 2006 0:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AlexPorsche, Autoke, dejong, dunnerudy


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.