Pagina 1 van 2
Is Porsche millennium-proof: wat te doen na de 999?
Geplaatst: 18 feb 2006 11:23
door thijzer
Als Porsche blijft doornummeren, dan krijgen we de 996,997,998 en dan de 999. What's next? De 1000?
Geplaatst: 18 feb 2006 11:28
door ppp 356
Of dat hij nu 997, 998 of 6226 noemt in de fabriek, Porsche en zijn aanhangers blijven hem gewoon 911 noemen.
Ik zal altijd zeggen dat ik een 911 heb, en pas het type nadien.
http://www.porsche.be/home/home.htm
Geplaatst: 18 feb 2006 13:54
door Nine-eleven
Beginnen we weer bij 901, Peugeot is de toenmalige discussie allang vergeten . . . .
Geplaatst: 18 feb 2006 16:57
door horn
1000 kan ook niet, heeft Peugeot ook vast weer moeite mee. Die hebben gauw 1007 ingepikt terwijl zij nog genoeg nummertjes over hadden. Eikels...
Ik denk dat Porsche overgaat op namen, ingezet bij Boxster en sindsdien doorgezet.
Je hoort toch ook nooit iemand zeggen
'ik? ik rij een Porsche 986'
Mijn kapper zegt ook altijd gewoon dat hij een Boxster rijdt...

Geplaatst: 18 feb 2006 17:40
door Olaf
Nine-eleven schreef:Beginnen we weer bij 901, Peugeot is de toenmalige discussie allang vergeten . . . .
.... daar geloof ik nou helemaal niks van

leer mij die fransozen kennen
... de tijd zal het leren

Geplaatst: 18 feb 2006 17:44
door 924
horn schreef:Mijn kapper zegt ook altijd gewoon dat hij een Boxster rijdt...

De mijne weet alleen dat hij een carrera rijdt, maar geen 993 vermoed ik

Geplaatst: 18 feb 2006 17:45
door red devil
Ik wist niet dat kappers zoveel verdienden.

Geplaatst: 18 feb 2006 17:47
door 924
red devil schreef:Ik wist niet dat kappers zoveel verdienden.

Hij heeft ook nog een bepaalde functie in een winkel van Chanel te Brussel.
Geplaatst: 18 feb 2006 18:23
door ppp 356
red devil schreef:Ik wist niet dat kappers zoveel verdienden.

De Belgische kappers gaan niet voor minder dan een 997S

Geplaatst: 18 feb 2006 18:47
door Rob Herfst
ppp 356 schreef:red devil schreef:Ik wist niet dat kappers zoveel verdienden.

De Belgische kappers gaan niet voor minder dan een 997S

of een 997 cabrio

Geplaatst: 18 feb 2006 22:14
door 911-lover
horn schreef:
Ik denk dat Porsche overgaat op namen, ingezet bij Boxster en sindsdien doorgezet.
Dat denk ik ook. Kijk maar naar Cayenne , Cayman en binnenkort de Panamera .
Geplaatst: 19 feb 2006 0:11
door Gerco
Daarentegen heeft de "911 lijn" altijd een nummer codering gekregen, en ik denk niet dat "een nieuwe" 911 opeens een naam gaat krijgen....

Geplaatst: 19 feb 2006 0:20
door plh
Ligt wel in de lijn der verwachting, "gewoon": Carrera
Geplaatst: 19 feb 2006 9:27
door Olaf
plh schreef:Ligt wel in de lijn der verwachting, "gewoon": Carrera
Hmmm ... toch maar weer dat originele logo terug op de motorkap plakken
Is overigens wel waar mensen zo :

van gaan kijken .. als
CARRERA het antwoord op de vraag, wat voor een porsche heb je dan

, is
Geplaatst: 19 feb 2006 9:38
door Maxfli
Ik denk ook dat de cijfers vervangen gaan worden door letters. Helaas. Want die namen zijn altijd zo...Cijfers niet, daar heb ik eigenlijk geen mening over, dat is gewoon een gegeven.
Tenzij ze een lettercombinatie met een cijfer maken: de Carrera 4. Das helemaal top!

Geplaatst: 19 feb 2006 10:38
door ppp 356
De 964, 996, 997, en al zijn opvolgers blijven gewoon 911 noemen, net als hun voorgangers.
Beste bewijs, op de Jubi uitgaven, zet Porsche achteraan toch ook gewoon 911 op, en niet 964 30 Jahre

Geplaatst: 19 feb 2006 11:28
door horn
Zijn alleen interne fabrieksprojectnummers - volgens mij nooit bedoeld om extern ergens voor te gebruiken.
Geplaatst: 19 feb 2006 11:51
door ppp 356
horn schreef:Zijn alleen interne fabrieksprojectnummers - volgens mij nooit bedoeld om extern ergens voor te gebruiken.
Dus nummeren ze gewoon door, en gaan ze daar in Stutgart niet van wakker liggen als ze aan 999 zitten, denk ik.
Geplaatst: 19 feb 2006 12:12
door horn
ik denk eerlijk gezegd dat ze daar al overheen zijn.
Als de 997 een projectnummer is dat nu als is uitontwikkeld lijkt het me toch sterk dat ze in de laatste 2 a 3 jaar niet 3 andere projecten begonnen zijn...

Geplaatst: 19 feb 2006 14:31
door Marco
horn schreef:ik denk eerlijk gezegd dat ze daar al overheen zijn.
Als de 997 een projectnummer is dat nu als is uitontwikkeld lijkt het me toch sterk dat ze in de laatste 2 a 3 jaar niet 3 andere projecten begonnen zijn...

wat ben je weer scherrup vandaag

Geplaatst: 19 feb 2006 18:33
door ppp 356
horn schreef:ik denk eerlijk gezegd dat ze daar al overheen zijn.
Als de 997 een projectnummer is dat nu als is uitontwikkeld lijkt het me toch sterk dat ze in de laatste 2 a 3 jaar niet 3 andere projecten begonnen zijn...

Wie zegt dat ze alle nummers tussen de 1 en de 999 al hebben opgebruikt

De 0 nummers niet meegerekend.
Re: Is Porsche millennium-proof: wat te doen na de 999?
Geplaatst: 21 feb 2006 16:47
door ArminG
thijzer schreef:Als Porsche blijft doornummeren, dan krijgen we de 996,997,998 en dan de 999. What's next? De 1000?
Even zeiken: als die niet millennium proof is gaat het pas fout na 2000 ...
Itt tot wat velen denken/dachten begon het nieuwe millenium namelijk pas in 2001 en niet 2000.
Geplaatst: 21 feb 2006 16:49
door WdePundert
Dus de 9-serie houdt pas op bij 1001

Geplaatst: 21 feb 2006 17:03
door Black Betty
Het kan natuurlijk ook dat ze met een code ervoor of erachter gaan beginnen. In beetje in de geest van de 356A, B, C, etcetera...
Mogelijke opties is bijvoorbeeld een A ervoor (niet te 'Audi'?) of een andere letter (de P van Porsche?), een cijfer, een cijfer-lettercombinatie, etcetera, etcetera, etcetera...
Re: Is Porsche millennium-proof: wat te doen na de 999?
Geplaatst: 21 feb 2006 20:10
door horn
ArminG schreef:thijzer schreef:Als Porsche blijft doornummeren, dan krijgen we de 996,997,998 en dan de 999. What's next? De 1000?
Even zeiken: als die niet millennium proof is gaat het pas fout na 2000 ...
Itt tot wat velen denken/dachten begon het nieuwe millenium namelijk pas in 2001 en niet 2000.
ik meen me toch te herinneren dat het 00 als laatste 2 cijfers in datumnotatie de problemen op zou leveren? en dat was toch vanaf 1/1/00 het geval?
