Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 mei 2024 15:00



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Semi klassieker verzekering 944 cabrio ??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Tijdelijk Porsche-loos; Jaguar XJ8;
Maastricht
Bericht Semi klassieker verzekering 944 cabrio ???
Vorige week heb ik een porsche 944 cabrio uit 1990 aangeschaft. :D
Ik wil hem tegen diefstal verzekeren, maar de meeste verzekeringen doen dat niet. Weet iemand een verzekering waar ik de 944 als semi-klassieker kan verzekeren ?
Jeweetwel getaxeerd en dan als old/youngtimer....

Frans oet Mestreech....


07 maart 2006 10:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
ff Probonis bellen, sporttimer/youngtimer ?!

http://www.probonus.nl/

suc6 :P , Harm


07 maart 2006 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Diks :?:
_________________________________________
TURBO EARGASM !


07 maart 2006 11:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
KNAC, GIO-groep, Avéro, Europeesche, etcetera, etcetera...

Tik bij een zoekmachine gewoon eens 'oldtimerverzekering' of 'klassiekerverzekering' in en je zult zien dat er tal van opties zijn...

Ik vraag me alleen af of een auto uit 1990 wel als youngtimer te verzekeren is, want 15/16 jaar oud vind ik nou niet echt bepaald een 'youngtimer'-leeftijd...

Ik heb net een Twingo van 1992 verkocht en dat kun je toch echt niet als youngtimer beschouwen.

Waarom verzeker je 'm niet 'gewoon' tegen dagwaarde? Bij een auto van deze leeftijd zal de dagwaarde en de getaxeerde waarde elkaar immers niet zoveel ontlopen.
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


07 maart 2006 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Tijdelijk Porsche-loos; Jaguar XJ8;
Maastricht
Bericht 
Probleem is dat de meeste verzekeringen de auto niet casco of beperkt casco willen verzekeren. Als ze het al doen, betaal je een flinke premie en heb je een eigen risico van 10% vd catalogus waarde....
Dagwaarde valt altijd tegen, dit is echt niet de waarde vd auto. :(

Na wat speurwerk kan ik de auto toch via de 'europeesche' verzekeren als semi-klassieker tegen een getaxeerde waarde. :D


07 maart 2006 17:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ik heb hele goede ervaringen met de verzekering van de KNAC. Die geven zelfs de optie van 10.000 km voor een klassieker. Ze hebben alleen als eis dat je er nog een andere auto naast moet hebben...
Als je daarbij via de KNAC een klassiekerabonnement neemt, kun je je ANWB lidmaatschap opzeggen....

De dagwaarde bij een auto van 1990 zal overigens nauwelijks afwijken van de taxatiewaarde! Als dat wel het geval is, is de auto óf verkeerd getaxeerd, óf de dagwaarde wordt verkeerd (vaak te laag) door een expert ingeschat...

Kijk de voorwaarden van de Europeesche overigens even goed na! Verzeker je ervan dat de taxatiewaarde ook de uitkeringsbasis is en niet slechts dient tot berekening van de premie.

Kijk ook goed na wat de rest van de eisen zijn om dekking aan de verzekering te kunnen ontlenen! (eis 2de auto, aantoonbaar hobby-matig gebruik, etcetera)

Dat een dekking wordt verleend en/of een auto door de acceptatie-afdeling van een verzekeraar wordt geaccepteerd, betekent nog niet dat er in geval van schade ook daadwerkelijk dekking bestaat! Als tijdens expertise of schadetaxatie blijkt dat de auto ander gebruikt is/wordt dan volgens de polisvoorwaarden wordt geeist kán de verzekeraar een (casco)uitkering weigeren!
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


07 maart 2006 19:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.