Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 9:15



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Boorddocumenten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Maldegem
Bericht Boorddocumenten
Hallo,

vraagje voor de Belgen onder jullie:

Ik kan mijzelf trakteren op een Porsche 911 3.2 uit 1987; maar....er zijn geen boorddocumenten aanwezig. Zeker niet gestolen. Voldoende bewijzen etc.
Maar is er een mogelijkheid dat ik aan papieren kan komen? En zoja hoeveel zouden die mij kosten?


met vriendelijke groeten,

Scheltens Christian


29 maart 2006 11:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Als je een wagen koopt moet deze of boorddocumenten hebben of een bewijs van verlies van deze papieren (wordt aangevraagd door de laatste eigenaar bij de politie) .
Met dit bewijs kan jij een nieuw homologatie attest aanvragen via Porsche.
Een Keuringsbewijs en nieuw inschrijvingsboekje krijg je automatisch wanneer hij door de keuring geraakt. Daar moet je dus ook het officiele bewijs van verlies tonen.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


29 maart 2006 13:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
verkoper moet daar zowieso voor zorgen


in Belgie mag je geen auto verkopen zonder keuring
zonder papieren , geen keuring

nu , als ie die auto aan een Nederlander verkoopt , vervalt die regeling misschien , maar ik zou in jou plaats geen genoegen nemen, en ik zou die papieren eisen VOOR de verkoop.
_________________________________________
Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944


29 maart 2006 13:33
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
s_vandamme schreef:
verkoper moet daar zowieso voor zorgen
in Belgie mag je geen auto verkopen zonder keuring
zonder papieren , geen keuring


Niet correct.
In België mag je wel degelijk(nog steeds) een auto verkopen zonder keuring. Wat je sinds een paar jaren niet meer mag is met een ongekeurd voertuig zelf naar de keuring rijden. Nu moet een garage dat met Z-platen (garage platen) dat doen. Op het keuringspapier (en in de stations) worden die platen vermeld zodat de staat juist weet met hoeveel wagens die handelaar naar de keuring geweest is en moet daar dan ook de facturen van kunnen voorleggen. Dus vroeger kon je het zo , nu kost het 75€ exytra aan een garage.
Dit is uitgevonden door de staat om alle "zwartverkopers" uit te schakelen. :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


29 maart 2006 13:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1973 911s Targa
Rotterdam
Bericht 
911-lover schreef:
s_vandamme schreef:
verkoper moet daar zowieso voor zorgen
in Belgie mag je geen auto verkopen zonder keuring
zonder papieren , geen keuring


Niet correct.
In België mag je wel degelijk(nog steeds) een auto verkopen zonder keuring. Wat je sinds een paar jaren niet meer mag is met een ongekeurd voertuig zelf naar de keuring rijden. Nu moet een garage dat met Z-platen (garage platen) dat doen.


huh? is dat dan veranderd? vroeger kon je als particulier toch geen auto verkopen zonder dat ie opnieuw gekeurd werd???? tenzij als je aan een garage verkoopt.?
_________________________________________
Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944


29 maart 2006 14:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Neen , je kon steeds als particulier naar de keuring gaan met om het even welke wagen waar dan een ingeschreven plaat en de papieren die bij die plaat horen . vb ik koop een 993 en wilde er zelf mee naar de keuring. Dan voldeed het om mijn platen van mijn 968CS erop te hangen en de papieren mee te nemen van de 968CS. Je mocht er dan enkel mee rijden de kortste weg naar en van de keuring.
Dat is sinds een paar jaar veranderd. Je mag als particulier nog steeds een wagen verkopen (gekeurd of ongekeurd) maar het omhangen van de platen mag niet meer. Dus wil je als particulier een "vreemde" wagen gekeurd verkopen ga je naar een garage en die rijden dan met hun groene Z-platen op jouw wagen naar de keuring.
Hetzelfde dus als je een ongekeurde wagen koopt. Dan moet jij naar de garage gaan en hun met jouw wagen naar de keuring laten rijden.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


29 maart 2006 14:18
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht Re: Boorddocumenten
Chris_fst schreef:
Ik kan mijzelf trakteren op een Porsche 911 3.2 uit 1987;


Trakteren..........man das wel heel erg zachtjes uitgedrukt, das genieten Pur Sang.


Boorddocumenten (voor de domme Ollanders) bedoelen julllie daar kentekenbewijzen mee of de instructieboekjes?? ........mannen genoeg hier die laatste ff willen Xeroxen


29 maart 2006 14:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
De boorddocumenten is het kentekenbewij of je autopas :wink:
Wij hebben een homologatieattest en een roze inschrijvingsbewijs die steeds bij de wagen moet blijven.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


29 maart 2006 15:03
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frank K, joris_h


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.