Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 14:08



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Vlotte 968CS 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht Vlotte 968CS
Ik kwam op mijn speurtocht op het net naar Porsche Info deze sublieme modificatie tegen van een 968CS. De motor is voorzien van oa een Supercharger die het vermogen eventjes opschroeft naar 429,5 PK bij 7500 opm

Citaat:
As you will probably all know already, we quote the standard 9m supercharger kit power output as 350bhp on a standard engine but we regularly see 360-370bhp on a fresh motor. However following an inpromptu discussions with the supercharger manufacturer whilst we were displaying the car at Autosport International in January, he convinced us that running the blower faster would get us the right side of 400bhp. It seemed rude not to try it.....

The changes that we have had to make in comparison to the stock kit are:
1. change stock 6 rib to 7 rib poly-vee belt drive pulleys
2. larger injectors
3. Cat test pipe
4. Larger Air flow meter


Afbeelding Afbeelding

(edit door paSCal: omwille van laadtijd, de plaatje naar thumbnails-met-link omgezet!)
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


04 apr 2006 22:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
..ziet er heel spectaculair uit...maar ja, de vraag blijft natuurlijk hoelang zoiets houdt...het mag dan nog een Porsche zijn en wat meer "marge" hebben voor zulke toestanden, maar bijna 200pk en 200 NM erbij... :shock:

Wat met de koppeling? Steken ze een dikkere cilinderkoppakking om de compressie verhouding te verhogen?

Meestal zijn compressorkitje's wel vrij goedkoop in verhouding tot het vermogen dat je ermee wint (in tegenstelling tot het "fijne" tuningwerk voor atmosferische motoren....ik heb es een tijdje geëxperimenteerd met een carbon airbox en Alpha-N sturing op m'n e30 M3 (20pk winst) en was evenveel geld kwijt als voor een compressorkit op de vr6 :wink: ...het dit laatste wel ni meer gedaan wegens illegaal in België

Zou jij zo'n compressor op je 968 overwegen? Of hou je'm ook liever "origineel" en is de eneige tuning die je zou overwegen van atmosferische aard?
_________________________________________
Respekt für die Eltern


04 apr 2006 23:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik doe niks motorisch aan mijn wagen.
Ik ben er zeer tevreden over en nu is zij perfect. (Zowel kilometers als OB als gebruik en verbruik)
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


05 apr 2006 0:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
911-lover schreef:
Ik doe niks motorisch aan mijn wagen.
Ik ben er zeer tevreden over en nu is zij perfect. (Zowel kilometers als OB als gebruik en verbruik)


Kom Koen, je hebt er vast wel over nagedacht...! :roll:


05 apr 2006 1:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Neen toch niet :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


05 apr 2006 11:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Ik neem aan dat de 16V kop vervangen is door een 8V kop, aangezien (hoge) drukvulling niet samen lijkt te gaan met de 16 kleppen. Dat verklaart ook waarom de 968 Turbo (S) gewoon 8 kleppen heeft.

Op het porsche-944 forum is dit onderwerp al vele malen aan de orde geweest. Het blijkt dat de leverancier van de supercharger set voor de S2/968 geen rijdend voorbeeld (meer?) heeft.... :roll:


05 apr 2006 12:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Op de foto is anders nog wel de 16v kop te zien. Zal dan waarschijnlijk toch wel werken.
_________________________________________
NPC 0577


05 apr 2006 12:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Je hebt gelijk, er lijkt inderdaad een standaard 968 kop op te zitten :shock:

Gek... alle ervaringsdeskundigen zeggen dat het niet kan :? Of misschien toch... voor een paar ritjes dan :wink:


05 apr 2006 12:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Jort schreef:
Ik neem aan dat de 16V kop vervangen is door een 8V kop, aangezien (hoge) drukvulling niet samen lijkt te gaan met de 16 kleppen. Dat verklaart ook waarom de 968 Turbo (S) gewoon 8 kleppen heeft.


Sorry , maar die gegevens kloppen niet.
Het is wel waar dat voor de racerij regelmatig de 16 koppen vervangen worden door de 8V kop, maar de 968 Turbo S is wel degelijk standaard met een 16V kop geleverd :roll:

Citaat:
968 Turbo S
Front longitudinal inline four cylinder water cooled 16v VarioCam, KKK Turbo
2990 cc
305 bhp (350 bhp for Turbo RS)
6+R,sync rear drive


Afbeelding

De 968 Turbo RS (4 stuks: 1wit,1rood,1zwart ,1geel) zijn met een 8V kop geleverd

Citaat:
The car with it's 3.0 litre 4 cylinder engine and only 2 valves per cylinder featured a K27 turbo, the cylinder head was similar to the 944 Turbo S, rather than using the 16V 968 head.



Afbeelding
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


05 apr 2006 13:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
911-lover schreef:
Jort schreef:
Ik neem aan dat de 16V kop vervangen is door een 8V kop, aangezien (hoge) drukvulling niet samen lijkt te gaan met de 16 kleppen. Dat verklaart ook waarom de 968 Turbo (S) gewoon 8 kleppen heeft.


Sorry , maar die gegevens kloppen niet.
Het is wel waar dat voor de racerij regelmatig de 16 koppen vervangen worden door de 8V kop, maar de 968 Turbo S is wel degelijk standaard met een 16V kop geleverd :roll:


Nee, af fabriek hadden ze 8V

http://vista.pca.org/stl/968t.htm


05 apr 2006 13:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Jort schreef:
Je hebt gelijk, er lijkt inderdaad een standaard 968 kop op te zitten :shock:

Gek... alle ervaringsdeskundigen zeggen dat het niet kan :? Of misschien toch... voor een paar ritjes dan :wink:


Rijden doet de wagen wel zeker hoor :wink:

Afbeelding

En dit statement vind ik ook leuk
eigenaar van oa deze 968CS Supercharged schreef:
Interestingly we exhibited our 968 at the Autosport International Show at the NEC at Birmingham in January, at which we had a visitor to the stand who had been part of the 968 development team at Porsche. His comments were that the team had designed the engine with high compression/low boost in mind, hence why the heads has such large intake ports, but because the results were spectacular Porsche had to cap the project for fear that the 968 would outperform the 911 and damage sales, so a hasty redesign took place which resulted in the production 968 engine that we now know. To say that he was excited by our results was an understatement.

_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


05 apr 2006 13:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Jort schreef:

Nee, af fabriek hadden ze 8V

http://vista.pca.org/stl/968t.htm


:roll: Raar :?:

Afbeelding
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


05 apr 2006 13:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Zo kwamen ze de fabriek uitgerold:

Afbeelding

De "Turbo S" op de door jou getoonde foto is onder de kap in elk geval niet orgineel.

Dat je niet kunt rijden met een 16V en drukvulling heb ik ook niet beweerd. Doe eens navraag bij de leveranciers van deze superchargers en maak een concrete afspraak voor bezichtiging, zoals DrRon van het 944 forum heeft gedaan.


05 apr 2006 13:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
eigenaar van oa deze 968CS Supercharged schreef:
...but because the results were spectacular Porsche had to cap the project for fear that the 968 would outperform the 911 and damage sales


Waar hebben we dat vaker gehoord :?: .... :mrgreen:
Is dat niet precies waarom ze geen sper-dif in de cayman hebben gezet?


05 apr 2006 13:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Klopt, het verschil is dat de 968 Turbo S en RS bij voorbaat al in zéér beperkte oplage gebouwd zouden worden (op een paar handen te tellen). De auto was weliswaar geschikt voor de openbare weg maar was meer bedoeld voor het circuit en kon dan ook uitlsuitend rechtstreeks bij het Customer Sport Department in Weissach worden besteld.

Zie voor meer info hier en hier


05 apr 2006 13:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.