Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 19:34



Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Afgunst en desinteresse? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Marcel, wil jij m'n vriend worden :wink: ?
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


15 apr 2006 12:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Lijkt me heel leuk Michael. Je woont wel een eindje van mij vandaan. Maae eens kijken of de "Klik" er is.

Ik de jouwe ook.....
_________________________________________
Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid


15 apr 2006 12:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
In het Porscheforum zijn we toch één grote vriendenclub? :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


15 apr 2006 12:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Ik ken er wel die geen interesse hebben in wagens, die met een aftandse 205 rijden, en plots, 5 jaar later kopen ze een bmw break.

Plots verandert denk ik dan :)

en vragen of er iemand mijn vriendje wil zijn, pff, ik durf dat niet vragen als kapper hoor :lol:


15 apr 2006 12:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht 
WdePundert schreef:
In het Porscheforum zijn we toch één grote vriendenclub? :wink:


En zo is het maar net. :cheers:











Sjesus van een positiviteit :twisted: :twisted: :lol:


15 apr 2006 13:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht 
Marcel B. schreef:
Lijkt me heel leuk Michael. Je woont wel een eindje van mij vandaan. Maae eens kijken of de "Klik" er is.

Ik de jouwe ook.....


Jullie hebben in ieder geval 1 ding gemeen :pr: :pl:


15 apr 2006 13:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
F@RGO schreef:
Ik ken er wel die geen interesse hebben in wagens, die met een aftandse 205 rijden, en plots, 5 jaar later kopen ze een bmw break.

Plots verandert denk ik dan :)

en vragen of er iemand mijn vriendje wil zijn, pff, ik durf dat niet vragen als kapper hoor :lol:


HAHA :lol: !!
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


15 apr 2006 13:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Marcel B. schreef:
Lijkt me heel leuk Michael. Je woont wel een eindje van mij vandaan. Maae eens kijken of de "Klik" er is.

Ik de jouwe ook.....


Een 930 minimeeting ergens in de buurt van Nijmegen/Arnhem? Is voor de meesten goed te rijden.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


15 apr 2006 13:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Ook ik krijg wel eens negatieve reacties mbt mijn Porsche. Maar als je dan (zoals gisteravond) lekker in de buurt van de Vecht aan het rijden bent en een paar jochies van een jaar of 10 steken hun duim op en kijken je auto na, dan vergeet je al die negatieve b*llshit :lol: :!: Je hebt je Porsche voor jezelf en als jij er maar lol aan beleefd.
Ik denk dat er inderdaad veel ongezonde jaloezie is en ook dat veel mensen niet beseffen dat je een 911 kunt kopen voor de prijs van een gemiddelde middenklasser... (onderhoudskosten even buiten beschouwing latende :wink: ). En wat betreft vrienden? Je echte vrienden blijven over no matter what en de overige "vrienden"die je "verliest", ach... 8)
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


15 apr 2006 13:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Als ik de P uit de garage haal, dan staan de kleine mannen en meiden altijd al klaar met hun vingertjes in de oren om te genieten van het spektakel. Vinden ze ruig :lol: . Blijft altijd grappig om dat te zien.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


15 apr 2006 13:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
Wat zijn vrienden??

Op school had ik een hele goede vriendin, na school hebben we heel lang contact gehouden. Ze ging toen in Den Haag wonen en ik in Ede. Niet bepaalt dichtbij :roll: dus nu is de vriendschap verwatert, gewoon omdat we te ver van elkaar af wonen, we hebben andere bezigheden dan 15 jaar terug.

Ik heb nog een paar vrienden die ik heel af en toe zie, wonen niet al te ver bij elkaar vandaan, maar allebei druk en de behoefte is er niet... klinkt raar, maar ik heb geen zin om iedere week bij vrienden op bezoek te gaan, of andersom.

Je verandert in je leven, krijgt andere interesse, dus ook de mensen met wie je omgaat. Je ontmoet in ieder stadium van je leven andere mensen.

Gewoon lekker genieten van alles om je heen, of dit nu met je oude vrienden is of met je nieuwe vrienden.
_________________________________________
Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~


15 apr 2006 17:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Sandra & Eric schreef:
Wat zijn vrienden??

Je ontmoet in ieder stadium van je leven andere mensen.


Zo zie ik dat ook. Het leven is net een treinreis. En vrienden zijn mensen
die een bepaald gedeelte van de reis meereizen. Sommigen stappen bij
een bepaalde halte uit om over te stappen. Bij elke halte stappen ook weer nieuwe mensen in. Voor jou Marcel zijn dit mischien wel PF mensen of gewoon andere Porsche liefhebbers. Anderen daarentegen blijven iets langer zitten en heel soms blijft er iemand de rest van je leven meereizen......Die moet je koesteren..... :wink:

Heb hetzelfde meegemaakt als jij dus herken het precies. Heb er ook best
wel veel over gepiekerd. Maar sinds ik er zo over denk als hierboven beschreven kan ik het beter een plaatsje geven.
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


15 apr 2006 19:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Dan ben ik toch dolblij dat mijn 4 beste vrienden ook tot het eindpunt meerijden...

Al woont er één in Londen - afstand is geen probleem. Ik denk dat je inderdaad eerder uit elkaar groeit omdat je andere prio's stelt dan dat je 100 km van elkaar af woont.
Met die huidige communicatiemogelijkheden kan afstand mijns inziens niet meer de hoofdreden zijn. Hoewel ik wel begrijp dat het moeilijker wordt. De vraag is of de vriendschap die extra moeite waard is. Moet ieder voor zich beantwoorden.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 apr 2006 19:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Vrienden minder zien??

Ik denk dat het niet gaat over een mooi huis of een Porsche. Wanneer je ouder wordt, en je vrienden ook, verander je. Jij verandert ook, ookal merk je dat misschien niet.

Het minder zien van je oude makkers is mij ook overkomen. Maar ik denk niet dat het door bezit komt, of afgunst. Ik zie ze minder, maar neem ze niets kwalijk. Ben van Amsterdam naar Nijkerk verhuisd vanwege een meisje, en na 2 jaar heeft geen van mijn beste vrienden nog mijn huis gezien.

Neem ik ze dat kwalijk? Ja en nee. Ik accepteer het. En den reis ik maar naar hun toe voor een biertje. Beter dan ze kwijt te raken. Want dat wil ik niet.

Zie het als een van de onvermijdelijke dingen van het ouder worden. meer niet. Denk ook niet dat je er al teveel achter moet zoeken.

P.S. ben 41 jaar....


Laatst bijgewerkt door Retep op 18 apr 2006 21:21, in totaal 1 keer bewerkt.



15 apr 2006 20:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
want wij zijn vrienden voor het leven of

hoe gaat het liedje ook alweer :roll:

Afbeelding

:lol: :lol: :lol: :lol:
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


15 apr 2006 21:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Marcel B. schreef:
Het lijkt inderdaad wel of je elkaar ontgroeit op een gegeven moment in de zin van levensdoel en interesses.
Misschien is ook daarom de oude "klik" er niet meer.


Marcel,

Ik ben nog iets jonger.... :wink: En zie het zo; eigenlijk heel simpel volgens mij, je bent op een gegeven moment geen lotgenoot meer van elkaar.

Op de middelbare school "tegen" de leraar, je ouders, altijd samen stappen week in week uit, concerten zelfde muziek smaak (zelf muzikant zijn in bands spelen etc.). Iedereen heeft daarnaast zijn eigen hobby maar zijn ondergeschikt aan de "vriendenclub". Bij de vervolgopleiding (HBO/WO) heb je dat gevoel ook nog en dan.....dan ga je werken ga je je eigen weg en "strijd" je voor je eigen belang.

En als er dan "kids" om de hoek komen, wordt de vrije tijd anders ingevuld. Ik heb er geen problemen mee....maar lotgenoten door dik en dun, zijn we steeds minder aan het worden.....

O ja zou het bijna vergeten.....heeft volgens mij niet zoveel met het bezitten van een P te maken.

mvgr.
Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


15 apr 2006 23:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Een "vriend" zei ooit tegen mij: "iedereen gunt je alles, behalve succes!"
En inderdaad die zie ik ( gelukkig) niet meer.


16 apr 2006 10:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
horn schreef:
Dan ben ik toch dolblij dat mijn 4 beste vrienden ook tot het eindpunt meerijden...

Al woont er één in Londen - afstand is geen probleem. Ik denk dat je inderdaad eerder uit elkaar groeit omdat je andere prio's stelt dan dat je 100 km van elkaar af woont.
Met die huidige communicatiemogelijkheden kan afstand mijns inziens niet meer de hoofdreden zijn. Hoewel ik wel begrijp dat het moeilijker wordt. De vraag is of de vriendschap die extra moeite waard is. Moet ieder voor zich beantwoorden.


Afstand zou niets hoeven uitmaken, maar toch gebeurt het wel bij de meeste. Tja ik ben iemand die nog wel eens spontaan langs kom en op grote afstanden doe ik dat niet zo gauw. Ik vind het uiteraard geen probleem om een heel eind te rijden :lol: dat snapt iedereen, maar ik blijf dan wel een hele dag en dat lukt niet altijd om in te passen, ik vind het ook wel lekker om een dag lekker thuis te blijven.
_________________________________________
Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~


17 apr 2006 12:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Ik heb nog een keer het hele topic doorgelezen en ik wil jullie bedanken voor je openhartige bijdrage aan mijn stelling.

Nu ik weet dat het zeer regelmatig voorkomt en hoe jullie hiermee omgaan kan ik het makkelijker plaatsen en voor mezelf een manier vinden om er beter mee te leren omgaan.

Het is me echter ook duidelijk geworden dat verwijdering tussen jezelf en kennissen/vrienden niet altijd ligt aan het eventuele succes/bezit, maar ook aan de ontwikkelingen op het persoonlijke vlak.

Met name het gebruik van het woord "vriend" heeft voor mij een nieuwe betekenis gekregen.
Zo zijn er een tweetal vrienden gedegradeerd naar kennissen.

Ik las er ook uit dat meerdere mensen het gevoel hadden, dat het alleen bij hen was. Nu blijkt dus van niet.

Nogmaals dank voor jullie reacties.

Marcel B.
_________________________________________
Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid


18 apr 2006 14:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Graag gedaan Marcel! En mocht je nog eens ergens mee zitten, gooi het op het forum en we helpen je er weer doorheen :!: :lol: 8)
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


18 apr 2006 14:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Als ik even naar mijn eigen situatie kijk, dan kan ik me van m'n vrienden ook wel voorstellen dat het vervelend wordt als ik weer over Porsches, of weer over een toerrit begin......
Het is iets waar ik (en jullie hier allemaal) erg enthousiast over zijn, en anderen misschien (waarschijnlijk) wat minder.

Ik zou zelfs durven zweren dat mijn collega's me mijden op maandag :wink:

Maar mijn beste vriend heeft het financieel altijd moeilijker gehad en we hadden vroeger (als tieners) afgesproken dat degene die het eerst een Porsche zou hebben van de andere een kratje bier zou krijgen.
Mooi dat ie vorig jaar toch ineens met een kratje op de stoep stond... 8)

Dan staat dit dus los van vriendschap; we waarderen en respecteren elkaar en daar heeft mijn Porsche (gelukkig!) niks aan veranderd. Daarbij maakt dat het een ouder type is, en dat ik als kind al idolaat was van de 911 ook vast wel wat uit. :)


18 apr 2006 15:34
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JeroenSC


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.