Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 10:06



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche Club 

Wat vinden jullie?
Eens 58%  58%  [ 25 ]
Oneens 42%  42%  [ 18 ]
Totaal aantal stemmen : 43

Porsche Club 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Porsche Club
Stelling:

Door de start en ontwikkeling van het PorscheForum is spontaan een club Porsche liefhebbers ontstaan die de behoefte aan de NPC(-activiteiten) vermindert.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


18 apr 2004 20:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht 
Daar kan ik het alleen maar mee oneens zijn.
Om te beginnen denk ik dat een forum waar men over Porsche zaken kan praten op geen enkele wijze concurrentie kan zijn voor een organisatie die evenementen organiseert om van die Porsches te genieten. Hooguit kan je concluderen dat het forum van de NPC niet erg populair is.
Verder krijg ik het idee dat er maar een tien- tot twintigtal mensen actief aan dit forum deelnemen. Als zo'n klein aantal "dissidenten" (als ze dat al zijn) de NPC overbodig zouden maken dan had de NPC sowieso al geen bestaansrecht.
In vele landen zie je dat er Porsche clubs bestaan en los daarvan goede fora. Bijvoorbeeld de PCA in de VS en de fora 6speedonline.com, funcarsonline.com en rennlist.com. In die gevallen blijken de fora hooguit de lokale clubs te vesterken doordat er actiever gecommuniceerd wordt over evenementen.
Het feit dat er fora bestaan waar over voetbal gesproken wordt maakt ook de lokale voetbalclubs niet overbodig.


18 apr 2004 22:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster na 997 cabrio 987 S 986 S 993 coupe en 964 coupe
Den Haag
Bericht 
ONEENS,
datgene waartoe een NPC in staat is, is een gevolg van jarenlang evenementen organiseren, en de ervaring gebruiken om deze steeds verder te verbeteren. :D Ik denk wel dat naarmate het FORUM groeid er steeds meer dingen mogelijk zijn, en er op termijn wel wat verschuiving plaats zal vinden. Hierdoor zal het risico ontstaan dat op termijn ook bij het Forum voor evenementen betaald moet worden. :(
Wat wel leuk is, is dat het FORUM veel onafhankelijker van PON kan opereren. :ba: Waardoor ook de concurenten van PON het FORUM kunnen sponseren. Dit kan natuurlijk wel leuke uitjes opleveren.

Tot die tijd staat de NPC nog op de hoogste trede.

Greetings.
_________________________________________
Gas is alles, maar alleen op gepaste momenten.


18 apr 2004 22:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Ik heb elders al uitgelegd hoe ik erover denk. Maar ik denk zeker niet dat een forum als dit de NPC overbodig maakt. Integendeel. Als ik zie hoeveel leden de NPC heeft en hoeveel mensen daar hartstikke tevreden over zijn, zegt dat genoeg.
En dat het nou (op dit moment) niet bij mij past, zegt niks over het bestaansrecht van de NPC. Ik denk dat John gelijk heeft dat het een goede club met goede activiteiten is.

Wil mezelf ook niet te boek zien staan als 'dissident'. Ben ik nl. niet!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 apr 2004 22:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Club
EriC4C schreef:
Stelling:

Door de start en ontwikkeling van het PorscheForum is spontaan een club Porsche liefhebbers ontstaan die de behoefte aan de NPC(-activiteiten) vermindert.


Voor MIJ wel, op dit moment (in mijn leven).
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 apr 2004 22:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Als buitenlander en buitenstaander kan ik hier objectief zijn. :wink:

Het ene sluit het andere niet uit, ze kunnen alleen maar complementair zijn. Een club is geen forum en omgekeerd. Wat niet wil zeggen dat ze in de doelstellingen niet naar elkaar kunnen toegroeien.

In België heb je buiten de officiële Porsche Club nog wel enkele andere clubs, bv. de club in Francorchamps, POCA, Tielt,.......Je kan aansluiten waar je wil en hierin heeft iedereen uiteraard de volledige vrijheid.

Ik ben het dus niet eens met deze stelling en breng mijn stem dan ook zo uit. (als het mag als buitenlander. Klein geschreven omdat Sjonnie er anders moeite mee heeft :wink: )
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


18 apr 2004 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
hmz ... ook NIET mee eens hoor ...

Voor mij ist eigenlijk HEEEEEEL eenvoudig ...

Waar, wie of wat er georganiseerd wordt ... en het spreekt me aan ... doe ik mee ... of het nou de Club is ... of t forum ... of Bin Laden met zen aanhang ... daar trek ik mij geen r**t van aan :wink:

Ik doe alleen wat IK en mijn meisje leuk vinden op Porsche gebied ...
Kan toch nie eenvoudiger hé ...

Dus volledig oneens met deze stelling :!: :!: :!: :!:

Dirk
:wink:


19 apr 2004 0:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Ik ben het er wel mee EENS maar dat komt voornamelijk door persoonlijke omstandigheden, work - life balance, en de daarmee gepaardgaande (leuk woord!) hoeveelheid vrije tijd (en nu niet gaan zeuren waarom ik dan die Harley heb gekocht). Het forum + activiteiten biedt mij momenteel meer dan genoeg...


19 apr 2004 7:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC 3.0 Targa
Aalten
Bericht 
Ik weet niet wat de praktijk uitwijst ...maar het lijkt mij onzin dat ineens de behoefte minder word....doen ze toch iets niet goed denk ik.....Het klinkt in mn oren ook alsof een beetje gezonde concurrentie niet mag......Ik denk dat het niet uitmaakt hoeveel clubs er zijn...zolang er maar genoeg mensen zijn die kunnen genieten van hun P en club......
_________________________________________
Als er een wil is zit ik op de weg......


19 apr 2004 9:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik ben ook voor de gezonde concurrentie! Dat impliceert dat de stelling juist is. And, "no hard feelings" about this.


19 apr 2004 9:30
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche Club
De stelling-nemer schreef:
Door de start en ontwikkeling van het PorscheForum is spontaan een club Porsche liefhebbers ontstaan die de behoefte aan de NPC(-activiteiten) vermindert.


Niet helemaal mee eens, bijna oneens .... had mij voor de rumoerigheid over NPC op dit forum er nog nooit mee bezig gehouden ... wel een paar kennissen die lid van NPC zijn, het "duur" vinden, maar naar hun idee nog geen goed alternatief hebben gevonden ....

Verder zijn er nog clubjes zoals PFD, waar ik (ook) lid van ben, voor een paar grijpstuivers per jaar een aantal keren het clubblad en minimaal een keer per maand een activiteit - ook veel circuit evenementen ...

MAW -> Door de start van- en ontwikkelingen op en om het PorscheForum.NL is een club NPC leden ontstaan die minder behoeft heeft aan NPC activiteiten ....
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


19 apr 2004 14:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
ONEENS

Hoewel ik geen lid ben van de NPC (om diverse redenen), ben ik van mening dat een forum vooralsnog de activiteiten van een landelijk opererende Porsche club niet kan vervangen.

Een aanvulling op elkaar is natuurlijk een uitermate gezonde situatie.

Enne. . . last but not least . . . ieder moet natuurlijk zijn of haar Porsche beleving op ieders eigen manier invullen.

In ieder geval, Forum en Porsche clubs: keep going !!
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


20 apr 2004 22:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:
Ik ben het er wel mee EENS maar dat komt voornamelijk door persoonlijke omstandigheden, work - life balance, en de daarmee gepaardgaande (leuk woord!) hoeveelheid vrije tijd (en nu niet gaan zeuren waarom ik dan die Harley heb gekocht). Het forum + activiteiten biedt mij momenteel meer dan genoeg...


EENS, ik kan Marcel alleen maar de hand schudden, ik zit in precies hetzelfde schuitje.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


15 dec 2004 1:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Jezus... wat een gezeik over de NPC zeg :roll:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


15 dec 2004 2:07
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
8 maand tijd nodig gehad om dit topic te ontdekken heren ... :mrgreen: :D :wink:


15 dec 2004 6:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Eens, met dien verstande dat wat mij betreft de activiteiten van Prikbord/Porscheforum en NPC elkaar aanvullen.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


15 dec 2004 11:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
ONEENS !!!!!

De NPC is een geweldige club.
Daar kan geen Porsche Forum tegenop !!! :wink: :wink:

Erik Koster
(Die trots is om lid van de NPC te zijn)


15 dec 2004 22:52
Profiel Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Erick schreef:
ONEENS !!!!!:wink: :wink:

Erik Koster
(Die trots is om lid van de Nederlandse Padvinders Club te zijn)


Nu nam ik je toch al niet zo serieus :wink: :wink: :wink: en gelukkig ben je voor de rest van de lezers de :wink: x2 niet vergeten :roll:

Olaf -dievroegerookpadvinderisgeweest- :shock:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


15 dec 2004 22:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
JIJ BENT ECHT GOED !!!

Mag ik je handtekening.

Groeten,

Erick
(je grootste fan)


15 dec 2004 23:15
Profiel Twitter 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Erick schreef:
De NPC is een geweldige club.
Daar kan geen Porsche Forum tegenop !!! :wink: :wink:

Erik Koster
(Die trots is om lid van de NPC te zijn)


Yep helemaal mee eens, maarrrrrrrrrrrrrrrrr

Moet Anne (ook een trouwe NPCer) wel gelijk geven dat er behoefte is aan een ander soort van contact buiten de clubs om, zeker het super succes van dit forum heeft daar wel aan bij gedragen, of het prikbord nog een succes is of dat geweest is volg ik niet, 't was wel een trendsetter.

De ideeen en enkele ritten hier vullen toch dat gaatje aan dat er is, er is dus, en dat bewijst Harald as zondag, grote behoefte aan een winterrit, ook de spontane koffie trefevenementen ook al een behoefte die er is.

Verder mis ik bij de NPC 1 ding, jaja John mist wat bij de NPC, een clubhonk of meetingplaats.

Kijk is naar al die motorjongens, die komen ook vaak bij elkaar (vaak en dealer Safe bv) en dat is vaak op de zaterdagmiddag, gewoon ff een ritje en een simpel oh praatje.

Nu hebbie dat een mini mini mini beetje bij de Wittebrug waar ze een tafel hebben met wat lectuur etc. daar kan ik als ik wil altijd koffie halen.

Vroeger (komt ie weer) toen ik nog bestuurslid was van de Opel GT club hadden we een honk in Oss, welke we 1 zaterdag in de maand open hadden, en das best gezellig.

Kom op een forum honk ik weet er al 1 in de buurt van Bilthoven, :wink:


15 dec 2004 23:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Erick schreef:
ONEENS !!!!!

De NPC is een geweldige club.
Daar kan geen Porsche Forum tegenop !!! :wink: :wink:

Erik Koster
(Die trots is om lid van de NPC te zijn)


Zoals ik al zei - ieder zijn meug!

Mijn 2 pennies:

ONEENS!!!!!
Het Porscheforum is een geweldige club.
Daar kan geen NPC tegenop !!!

Ben bij beiden meerdere malen geweest en ik weet het wel. Ben volgend jaar nog alleen Porscheforum lid. De echt leuke NPC gasten kom ik hier nl. ook weer tegen. Snijdt mijn mesje maar aan een kant, maar wel aan de scherpe kant! :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 dec 2004 23:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
John4S schreef:
Kom op een forum honk ik weet er al 1 in de buurt van Bilthoven, :wink:


Jaja, sinds jij hier bent geweest met die brute sound groeten mijn buren me niet meer. Niet omdat ze me niet aardig vinden, maar omdat ze voor de zekerheid met struiken peterselie in hun oren lopen... :lol: :lol:

Ach, op frequente tijden bakkie doen in een wegrestaurant (AC Noordeloos) of een iets leukere tent (wacht maar even op de lunchlokatie van zondag - sfeer en uitstraling die een AC helaas niet heeft) is een goed alternatief voor het gebrek aan forumhonk. Neemt niet weg dat je altijd van harte welkom bent voor een kopje versgemalen koffie... 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 dec 2004 23:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
vroegâh :wink: was het elke zaterdag dikke pret bij Hoogenboom (toen nog aan de Waalhaven), maar ja, dat was nog in de tijd van Hans Buijsrogge... Toen moest je op zaterdag bij wijze van spreken een nummertje trekken om de showroom binnen te komen :D

De PFD is in '97 begonnen met de zelfde soort ritjes als nu via forum/prikbord worden georganiseerd. De communicatie ging toen nog ouwerwets via de postbode en voorzichtig via e-mail, maar het principe was het zelfde...
De PFD heeft (al bijna even lang) ook elke maand een OH-meeting

Een "honk" hoeft niet per sé. Je kan ook gewoon bij een McD of AC afspreken (daar hebben ze koffie zat :D)
Organisatie kost geen moeite en geen geld (gewoon datum en tijd posten, de rest gaat van zelf)

Bottom line, het porsche forum is precies het zelfde als iedere andere club, de communicatie loopt alleen wat anders...
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


15 dec 2004 23:53
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Bottom line, het porsche forum is precies het zelfde als iedere andere club, de communicatie loopt alleen wat anders...


Met die uitzondering dat je ook zonder Porsche hier welkom bent, de meeste leden hier respect hebben voor mekaar als ze eenmaal de juiste sfeer te pakken hebben, je geen verplichtingen hebt wat betreft donaties en of aanwezigheden bij een boel activiteiten, etc...

Dit is voor mij de perfecte aanvulling op een clubgebeuren :D
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


16 dec 2004 0:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Porscheforum en Porscheclub is appelen met peren vergelijken.


16 dec 2004 8:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sparkplug


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.