Pagina 1 van 1
Oplossing: Ophangbeugels hardtop.
Geplaatst: 12 mei 2006 20:58
door Boxy&Boraman
Ik ben al een tijdje op zoek naar ophangbeugels voor de hardtop. Aangezien ik €100,- of meer veel te veel vind voor zo iets "simpels" ben ik vanmiddag even aan het klussen geslagen.
Het is echt te simpel voor woorden, en de kosten zijn nog geen €10,-
Hier het resultaat:
2 aan elkaar geplakte "deurstoppers" als afstandhouder

Geplaatst: 12 mei 2006 21:35
door F@RGO
Wel, dat is keurig gedaan.
ik zie dat u dicht met uw neus bij de muur staat,
ik heb een draadje aan de plafond hangen met een plastiek dopje aan het uiteinde, dat tikt tegen mijn voorruit als ik binnenrij... dan staat ie netjes op zijn plaats, een meetpunt als het ware.
Zo weet ik dat mijn poort op 10 cm van mijn bumper staat.
Geplaatst: 12 mei 2006 21:42
door Boxy&Boraman
Ik rij hem altijd naar binnen op 30cm van de muur, de rest duw ik hem naar voren.

Geplaatst: 12 mei 2006 21:50
door 911-lover
Dito hier.
Ik rij hem altijd tot ongeveer op de plaats en de laatste halve meter tot meter duw ik de wgens op hu plaats
Geplaatst: 13 mei 2006 0:02
door knoet
knap gemaakt
als ik jou was zou ik ze in grote oplage gaan fabriceren

Geplaatst: 13 mei 2006 8:24
door D-Dreamer
Slim gemaakt hoor!
Over parkeren... ik heb het touwtje juist aan het eind van de garage aan het plafond hangen. (met halverwege in het gezichtsveld een gekleurd schuimblokje)
Nu kan ik er óf voor- óf achteruit inparkeren zonder de muur aan te raken
Geplaatst: 13 mei 2006 8:36
door tumtum
helemaal goed, mooi hobbywerk.
waar heb je de beugeltjes waar de hardtop aan hangt vandaan of zijn deze zelf gemaakt (zaag, haakse slijper?)
Dit ga ik ook doen dan is dat ding van de grond.
Met het kurkje aan het plafond om aan te geven hoever je nog naar de muur toe kan rijden werk ik al jaren. heel simpel maar o zo doeltreffend.
Geplaatst: 13 mei 2006 8:50
door Boxy&Boraman
De beugels heb ik zelf gemaakt van plaatstaal 3 mm dik.
Geplaatst: 13 mei 2006 10:19
door horn
tumtum schreef:Met het kurkje aan het plafond om aan te geven hoever je nog naar de muur toe kan rijden werk ik al jaren. heel simpel maar o zo doeltreffend.
Is John4S dan de enige die hier een mooie professionele oplossing voor heeft?
(ook dit was weer een logistieke service van horns koeriersdienst
)
Geplaatst: 13 mei 2006 10:44
door ER
D-Dreamer schreef:Nu kan ik er óf voor- óf achteruit inparkeren zonder de muur aan te raken
Is dat zo? Is de afstand van voorbumper tot midden voorruit, hetzelfde als de afstand achterbumper tot halverwege achterruit bij een Boxster?
Wanneer je de auto erg dicht tegen de muur wilt parkeren (en dat wil je, anders was dit gedoe niet nodig...) dan is dat natuurlijk van eminent belang.
Nooit gemeten.
Geplaatst: 13 mei 2006 12:10
door Boxy&Boraman
Als je het de 1e keer met voldoende snelheid uitprobeert, past het altijd

Geplaatst: 13 mei 2006 14:12
door D-Dreamer
ER schreef:D-Dreamer schreef:Nu kan ik er óf voor- óf achteruit inparkeren zonder de muur aan te raken
Is dat zo? Is de afstand van voorbumper tot midden voorruit, hetzelfde als de afstand achterbumper tot halverwege achterruit bij een Boxster?
Wanneer je de auto erg dicht tegen de muur wilt parkeren (en dat wil je, anders was dit gedoe niet nodig...) dan is dat natuurlijk van eminent belang.
Nooit gemeten.
Ik rij met of de voor of de achterbumper tegen het touwtje en zie aan de beweging dat ik er "ben"

Geplaatst: 13 mei 2006 16:27
door Marco
horn schreef:tumtum schreef:Met het kurkje aan het plafond om aan te geven hoever je nog naar de muur toe kan rijden werk ik al jaren. heel simpel maar o zo doeltreffend.
Is John4S dan de enige die hier een mooie professionele oplossing voor heeft?
(ook dit was weer een logistieke service van horns koeriersdienst
)
was het topic ook al aan het zoeken, foto van die rubbers waren ook al niet meer te vinden

Geplaatst: 14 mei 2006 1:18
door horn
Marco schreef:was het topic ook al aan het zoeken, foto van die rubbers waren ook al niet meer te vinden

Nee, de googlebots werden er gek van. Toen hebben we alle hits van
John4S en
rubbers hier maar verwijderd...
Niet meer te vinden dus.
Maar het is deze in ieder geval, in het donkergrijs...
dus deze eigenlijk (even gefotoshopt

)

Geplaatst: 14 mei 2006 10:04
door Olaf
horn schreef:Maar het is
deze in ieder geval, in het donkergrijs...
Volgens mij heeft die van John4S maar 1 opstaand kantje

Geplaatst: 14 mei 2006 10:06
door Marco
staat mij ook bij

Geplaatst: 14 mei 2006 10:40
door erikdrij
Jongens, waar hebben we het hier over !!!! Een auto de garage inrijden en dan allemaal hulpmiddelen? Ga jullie schamen ! Een beetje chauffeur weet hoe lang zijn auto is. En dan nog: als je moet parkeren in een parkeergarage bij de albert heijn, gan je dan ook eerst de hele plek uitmeten ?? Kom op zeg.....
Geplaatst: 14 mei 2006 10:48
door red devil
erikdrij schreef:Jongens, waar hebben we het hier over !!!! Een auto de garage inrijden en dan allemaal hulpmiddelen? Ga jullie schamen ! Een beetje chauffeur weet hoe lang zijn auto is. En dan nog: als je moet parkeren in een parkeergarage bij de albert heijn, gan je dan ook eerst de hele plek uitmeten ?? Kom op zeg.....
Nee dan stapt mijn vrouw uit en zegt; "boem is hoo".

Geplaatst: 14 mei 2006 10:49
door leander
Ik ken iemand die het met sensoren heeft gedaan, en als hij die sensor doorbreekt dan schijnt er een lamp die dus aangeeft dat hij zich te dicht bij de muur begeeft. Zo kan het dus ook
leander
Geplaatst: 14 mei 2006 10:55
door Olaf
erikdrij schreef: ...als je moet parkeren in een parkeergarage bij de albert heijn ....
Op sommige plaatsen word ik toch echt liever niet gezien .....
Geplaatst: 14 mei 2006 12:41
door Anton
@Boxy: ziet er absoluut goed uit, maar ik zou dit niet durven...
Het hele gewicht hangt nu in haken aan de 3mm kleine dwarseindjes van de bevestigingspennen (toch?)
Met het gewicht van de ruit naar boven en van de muur af...
De haken aan de voorkant van het dak laat je volgens mij nu onbenut, en daar rust het dak in de verkrijgbare Porsche standaard wel degelijk op.
Zou het niet beter zijn het dak daar op te laten rusten in een paar beugels oid?
Mijn gedachten...
Geplaatst: 14 mei 2006 13:14
door horn
erikdrij schreef:Jongens, waar hebben we het hier over !!!! Een auto de garage inrijden en dan allemaal hulpmiddelen? Ga jullie schamen ! Een beetje chauffeur weet hoe lang zijn auto is. En dan nog: als je moet parkeren in een parkeergarage bij de albert heijn, gan je dan ook eerst de hele plek uitmeten ?? Kom op zeg.....
Je wilt niet weten hoeveel jippie (maar wel weer kostbare) schadetjes gereden worden bij het inrijden van je eigen garage "waar je nl. al 10.000x naar binnen gereden bent". En als ik bij de Albert Heijn moet parkeren in een plekje waar hij amper in past rij ik ook een blokkie om. Niet omdat ik hem daar niet in krijg, maar omdat dan tante Mien drie keer haar deur open gaat gooien om in haar Altootje te stappen.
Beste Erik, ik mag hopen dat jij nooit een parkeerschade rijdt. Maar na je stoere praat hierboven zal je het in een voorkomend geval hoogstwaarschijnlijk niet hier bekendmaken...

Geplaatst: 14 mei 2006 16:07
door Pascal
Even een rare vraag wellicht, maar wat weegt zo'n kap eigenlijk ? (ongeveer)
Geplaatst: 14 mei 2006 16:11
door Boxy&Boraman
ik denk maximaal 50 kg, waarschijnlijk minder.
Mijn haken kunnen dat gewicht zeker hebben, en de "haakjes" van de hardtop zeker.
Geplaatst: 14 mei 2006 21:50
door Anton
Het aluminium dak weegt volgens de Tequipment Boxster folder 25kg.