Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 11:14



Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
911 SC: Kromme Drijfstang ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
mhoeneveld schreef:
yohanv schreef:
Aan de andere kant... Als het straks achter de rug is, weet ik wel wat voor motortje er in ligt te brullen.... En wat je veel vaker hoort op dit forum... Als ie bij Erwin geweest is, krijg je er dubbel zoveel plezier voor terug... Dus dan is alle pech ook weer snel vergeten.... :wink: :wink:


En daar moet je maar gewoon aan blijven denken :wink:


En zo is dat!!!!

En wat betreft het stukjes rijden... Nadat de ellende begon met het 'tikken' durfde ik er nog amper in te rijden... En net voordat het begon was het de bedoeling om een trip door Duitsland te gaan... Maar verder dan Groningen ben ik toen niet gekomen....En ook ik probeer elke kans te pakken om er in te gaan rijden... En dat blazeuuuuhhh op de autobahn... Daar zie ik naar uit!!!! Nu met een gezonde motor....
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


15 mei 2006 23:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
yohanv schreef:
En dat blazeuuuuhhh op de autobahn... Daar zie ik naar uit!!!! Nu met een gezonde motor....



.... dus pas nadat je een gezonde 'inrij' periode achter de rug hebt :wink:


16 mei 2006 0:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Olaf schreef:
yohanv schreef:
En dat blazeuuuuhhh op de autobahn... Daar zie ik naar uit!!!! Nu met een gezonde motor....



.... dus pas nadat je een gezonde 'inrij' periode achter de rug hebt :wink:


Daar inderdaad wel rekening mee houden.... Dus correctie:

En dat blazeuuuuhhh op de autobahn... Daar zie ik naar uit!!!! Nu met een gezonde ingereden motor.

Ik zal het vast nog wel horen, maar wat is een richtlijn eigenlijk voor het gezond inrijden van een gereviseerde motor.. ???
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


16 mei 2006 0:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
yohanv schreef:
Ik zal het vast nog wel horen, maar wat is een richtlijn eigenlijk voor het gezond inrijden van een gereviseerde motor.. ???



Luister maar naar Herr Doctor Renntech :idea: :wink:


.... maar het is iets in de orde en grootte van 1500 Km niet boven de 3000 rpm .... daarna bij een goed warmgelopen machine lekker af en toe doorhalen .... en dan de eerste beurt .... nieuwe olie - klepspeling controleren etc etc ....


16 mei 2006 0:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Olaf schreef:
yohanv schreef:
Ik zal het vast nog wel horen, maar wat is een richtlijn eigenlijk voor het gezond inrijden van een gereviseerde motor.. ???



Luister maar naar Herr Doctor Renntech :idea: :wink:


.... maar het is iets in de orde en grootte van 1500 Km niet boven de 3000 rpm .... daarna bij een goed warmgelopen machine lekker af en toe doorhalen .... en dan de eerste beurt .... nieuwe olie - klepspeling controleren etc etc ....


:scratch: Inderdaad... Eerst luisteren naar Doctor Renntech, voordat ik uberhaubt maar mijn eigen ideeen er over heb.... :wink:

Maar je reactie komt wel aardig geloofwaardig over.... Niet boven de 3000 rpm had ik dan niet verwacht, maar ik luister/lees veel naar degenen die iets meer ervaring hebben met elfjes....
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


16 mei 2006 0:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
yohanv schreef:
... maar ik luister/lees veel naar degenen die iets meer ervaring hebben met elfjes....


.... en gereviseerde motorblokken :wink:


Olaf -inmiddels25000Kmmetde'nieuwe'motor- 8)


16 mei 2006 0:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Olaf schreef:
yohanv schreef:
... maar ik luister/lees veel naar degenen die iets meer ervaring hebben met elfjes....


.... en gereviseerde motorblokken :wink:


Olaf -inmiddels25000Kmmetde'nieuwe'motor- 8)


Zie... Dan komt de kennis dus niet alleen uit boekjes :thumleft:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


16 mei 2006 0:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Het was toch iets van: de eerste 1000km niet boven de 3000rpm, daarna elke 500km, 500rpm erbovenop ofzo? Zoiets staat me bij (sjit, alweer te lang geleden!)... En natuurlijk wel "wisselen" met het toerental, dus niet 1000km 120 gaan rijden (3000rpm in zijn 5 ;) )...


16 mei 2006 8:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Maar hoe zit het met deze omstreden manier van inrijden? Iemand al geprobeerd?
_________________________________________
NPC 0577


16 mei 2006 11:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Double G schreef:
Maar hoe zit het met deze omstreden manier van inrijden? Iemand al geprobeerd?

is een topic over geweest
:twisted: heb me rot gezocht :?

ben benieuwd, wie durft :shock:
_________________________________________
Got coffee?


16 mei 2006 11:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Marco schreef:
is een topic over geweest
:twisted: heb me rot gezocht :?


Ik kon hem ook niet meer vinden. Zouden sommige mensen het er dan niet mee eens zijn geweest :twisted: :wink:
_________________________________________
NPC 0577


16 mei 2006 11:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
paSCal schreef:
Het was toch iets van: de eerste 1000km niet boven de 3000rpm, daarna elke 500km, 500rpm erbovenop ofzo? Zoiets staat me bij (sjit, alweer te lang geleden!)...


FF rekenenen; Mijn auto heeft 257.000 km gelopen........
Dan mag ik nu dus 259.000 toeren maken....... :wink:
Bij welke km stand precies wat is altijd een beetje gissen maar belangrijk is dat je de motor kans geeft goed in te slijten en daarna in ieder geval een goede beurt geeft zodat al het slijpsel weer uit het carter is.

Double G schreef:
Maar hoe zit het met deze omstreden manier van inrijden? Iemand al geprobeerd?


Ik zou het niet zomaar aan durven. In de race wereld word het zo wel meer gedaan maar ja daar hoeft een blok ook geen 250.000 km mee te draaien. :wink:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


16 mei 2006 12:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
Double G schreef:
Maar hoe zit het met deze omstreden manier van inrijden? Iemand al geprobeerd?


Interesant topic.

Ik kan er ten dele in mee gaan.

Ik weet wel uit ervaring dat bepaalde motoren (zware (landbouw/grondverzet) dieselmotoren) olie gaan verbruiken als je ze gaat inrijden, als je ze direct na revisie gewoon belast, wat bij deze motoren meestal neer komt op vol vermogen doen ze dit niet.

Maar ik ga er ook vanuit dat de autofabrikanten niet gek zijn, als deze een bepaalde inloopmethode voorschrijven zullen ze dit niet uit hun dikke vinger gezogen hebben.
_________________________________________
FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD


16 mei 2006 19:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Even andersom gedacht.
Een garantie is een beperking van je rechten.
Het is toch vrij logisch dat de fabrikant er probeert voor te zorgen (door de kopers bang te maken) dat er in die periode geen schade naar boven zou komen .Dan zouden de kosten voor hun zijn. Daarna zien ze niets liever dan dat je komt met stukken.
Ik ken menige personen die juist hun wagen zwaar belasten in hun garantieperiode waardoor de fabrikant opdraait voor de schade. Dan zijn ze zeker dat als hun garantieperiode voorbij is de zwakke punten eruit gehaald zijn en of vervangen zonder dat ze er zelf voor moeten opdraaien.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


16 mei 2006 19:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Uit het tijdperk dat ik nog met RC brandstofauto's reed, weet ik nog dat inrijden van een nieuwe motor (of zuiger) erg belangrijk was.

Niet de (lange) inrijprocedure volgen betekende voor deze hoogtoerige (18.000-30.000 tpm) motoren een levensduur van enkele uren i.p.v. maanden. Proefondervindelijk vastgesteld. :oops:

Weliswaar tweetakt en volstrekt andere bouw, maar toch.


16 mei 2006 19:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Even met betrekking tot het inloop-toerental:
Het is altijd een beetje een kosten/baten analyse wat betreft het produceren van zo'n motor. De fabriek kan hem wel tot een dusdanige nauwkeurigheid fabrieken dat je direct flink kan jagen, maar dan is de prijs er ook naar.
Door gewoon een inloop periode aan te raden kunnen ze VEEL goedkoper de motoren produceren en het laatste beetje inwerken laten ze aan de consument over.
Elke zuiger moet namelijk éénzelfde slijtage patroon als zijn eigen cilinder aannemen: dit is een punt wat je, ondanks eergenoemde verhaal, nooit kan vermijden.
Je moet je voorstellen dat de zuigers en cilinders van een nieuwe motor altijd ruwer zijn dan een goed ingereden motor: door flink te gassen als je nog moet inlopen loop je het risico iets te rigoreus de erg ruwe plekjes af te vlakken: je vlakt ze dan namelijk niet af, maar je knalt er gewoon een deeltje materiaal uit. Door goed in te rijden sla je er niet brokken uit, maar slijt je de grote ruwheden er rustig af.


17 mei 2006 1:41
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Het begint best een interessant topic te worden.... Van een kromme drijfstang naar het veilig inrijden van een gerevisseerde motor. Ode aan Olaf :wink:

Het artikel over het regireuze inrijden is best interessant, maar er word nergens gerefereerd naar een gereviseerde motor.

Nu de gedachten gang van deze leek.... :roll: :roll:

De cylinders worden wel opnieuw gehoond voor een goede olie verdeling en er komen nieuwe zuigerveren op voor de pasvorm. Maar nu de motor dus al een 200.000 heeft gelopen, neem ik aan dat de vorm van de cylinders zelf ook een eigen (ei?) vorm hebben aangenomen (deze wordt volgens mij bij het honen e.d. niet opgelost.) De zuigerveren zullen moeten slijten naar de vorm van de zuigers. Ik neem aan dat best intrappen in het begin alleen maar schade betekend.....

Ik vertrouw het artikel niet !!!

Ik luister toch liever naar de Herr Renntech wat hij hierop heeft te zeggen. En ben ook best benieuwd wat hij voorsteld als de juiste inrij methode.
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


17 mei 2006 5:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
De zuigers zijn als ze eenmaal op bedrijfstemperatuur zijn gekomen ook niet rond. De zuigerveren slijten niet naar de vorm van de zuiger; ze zitten er alleen omheen geklemd waardoor ze automatisch dezelfde vorm aannemen.

Het is zware kost uit het verleden waar ik me eigenlijk weer eens opnieuw in moet verdiepen om te weten hoe het precies zat :wink:
_________________________________________
NPC 0577


17 mei 2006 13:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
yohanv schreef:
Ik vertrouw het artikel niet !!!

Ik luister toch liever naar de Herr Renntech wat hij hierop heeft te zeggen. En ben ook best benieuwd wat hij voorsteld als de juiste inrij methode.


Ik zou toch ook liever de klassieke methode aanhouden. Dat is 'proofen technology'. Ik denk dat Erwin niet veel anders zal verkondigen overigens. :wink:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


17 mei 2006 13:39
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Ja zo schieten we qua evolutie ook niet op, gewoon test and try :mrgreen:


17 mei 2006 14:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
wolf schreef:
Ja zo schieten we qua evolutie ook niet op, gewoon test and try :mrgreen:


Laat even weten hier Wolf of het succesvol was of dat je toch die garantie nodig had :lol:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


17 mei 2006 15:09
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.