Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 23:02



Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
LET OP: Verkeersboetes in Duitsland drastisch omhoog 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht LET OP: Verkeersboetes in Duitsland drastisch omhoog
Verkeersboetes in Duitsland drastisch omhoog

Uitgegeven: 17 mei 2006 07:16
Laatst gewijzigd: 17 mei 2006 07:36

BERLIJN - Duitsland wil sommige verkeersboetes drastisch verhogen. Bovenmatig alcohol- en drugsgebruik kan 3000 euro gaan kosten. Bij forse snelheidsovertredingen en bumperkleven moet de automobilist rekening houden met een geldstraf tot 2000 euro.

Chauffeurs van te zwaar beladen vrachtwagens riskeren ook een boete tot 2000 euro.


Minister Tiefensee van Verkeer presenteert zijn plannen woensdag, meldden Duitse media. Met de opbrengst van de verdubbelde boetes wil de bewindsman de verkeersveiligheid verbeteren. Pas als het in de portemonnee werkelijk pijn doet, veranderen wegpiraten hun gedrag, redeneert de sociaaldemocraat.


17 mei 2006 8:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera 2
Amsterdam
Bericht 
Kan iemand mij uitleggen hoe het nu precies zit met die onbeperkte snellheden in duitsland ? Overal waar ik kom zie ik borden met een maximumsnelheid.... Wil namelijk binnenkort mijn top eens gaan opzoeken. Hoe hard mag je bijvoorbeeld als je bij Arnhem de grens over gaat ?


17 mei 2006 8:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Steeds meer stukken inDuitsland waar een snelheidbeperking geldt!!!
Daar wordt inmiddels ook zeer veel gecontroleerd!!
Ze hebben aan Koos Spee kunnen zien, hoeveel geld je daarmee naar binnen kan harken!

Op de snelweg Arnhem-Oberhausen mag je i.p zo hard als je kan/wilt, maar op sommige stukken geldt wel een snelheidsbeperking tussen 22.00 uur en 06.00 uur, in verband geluidsoverlast voor een aantal dorpen langs te route.

Als je in Duitsland aan de top bent geweest, laat nog even weten wat jij van de wegligging vindt van de 993 op hoge snelheid.........er loopt hier namelijk een draadje over! :wink:


17 mei 2006 8:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
erikdrij schreef:
Hoe hard mag je bijvoorbeeld als je bij Arnhem de grens over gaat ?


Als je hier :wink: de grens overgaat, de A3 op, mag je zo hard je wilt, tenzij men natuurlijk ergens bezig is. Kan je nu al zeggen, dat je wss geen top gaat halen op dit stuk...meestal behoorlijk druk met linksrijdende rukkers , ook zitten er behoorlijke bochten in, wat bij snelheden boven 250 écht oppassen is. Gek genoeg is dezelfde weg terug veel beter te doen, dus gebruik 'm om lekker op temperatuur te komen en draai na zo'n 45' om...heb je meteen mooi aan de snelheid kunnen wennen, want in Amsterdam en omstreken zul je nooit in deze richting komen.
Een véél mooier stuk, ook richting Oberhausen is vanuit Goch richting Kamp Lintfort...daar hebben we deze rit gereden...een van de mooiste tot nu toe :wink: ...op poten gezet door onze veel-poster Horn :wink:


17 mei 2006 8:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera 2
Amsterdam
Bericht 
Hey Rob,

Ik heb al eens 265 op de digiteller gedaan met drie man in de wagen en dat ging prima. Ik laat het je weten als ik meer ervaringen heb :D :D


17 mei 2006 13:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
erikdrij schreef:
Hey Rob,

Ik heb al eens 265 op de digiteller gedaan met drie man in de wagen en dat ging prima. Ik laat het je weten als ik meer ervaringen heb :D :D


zeker met 3 "zwaargewichten" en een volle tank benzine :!: :?: :shock:
vind het knap, de wagen schijnt nm. nogal te dweilen bij 200+, geen last hiervan :?:
by the way, richting Kamp Lintfort is cool, mooie rechte stukken en een goede afstand :P .
bij de steenkolenbergen weer omdraaien en weer op huis aan, tof ritje vanuit Nijmegen voor een saaie zondagochtend :D :D .

grtz, craze


17 mei 2006 13:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
De maximum snelheid wordt steeds meer aan banden gelegd in Duitsland en waar je gisteren nog onbeperkt hard kon staat vandaag in eens een bordje met 130 er opn en 100m verder een geëmigreerde delegatie van Koos Spee :wink:

Erg jammer en er gaan steeds meer geluiden op om de maximum snelheid overal op 130 te gaan begrenzen, mede door druk vanuit de EU.

Het blijft dus opletten want die borden met maximum snelheid zijn klein en er staat vaak nog een onderschrift bij dat je bij 200+ niet kunt lezen. :wink:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


17 mei 2006 13:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Citaat:
Het blijft dus opletten want die borden met maximum snelheid zijn klein en er staat vaak nog een onderschrift bij dat je bij 200+ niet kunt lezen.


Meestal staat er "Larmschutz" onder geschreven wat inderdaad betekent dat tussen een bepaalde tijd meestal 22:00 - 06:00 (zoals op het stuk rond Wesel op de 3 richting Oberhausen) wegens geluidsoverlast voor de omringende dorpen er een snelheidsbeperking geldt.

Ik rijd dit stuk elke week als ik vanuit Dortmund weer naar mijn familie ga en ik waarschuw jullie alvast, ook daar wordt er steeds vaker gecontroleerd.

Waar je nog meer voor moet oppassen is dat een snelheidsovertreding in een "Baustelle - wegwerkzaamheden" DUBBEL telt!

Voor de rest..........DURCH FAHREN!!! :twisted: :twisted: 8)
_________________________________________
Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden ! 8)


Laatst bijgewerkt door Porsche912 op 17 mei 2006 23:37, in totaal 1 keer bewerkt.



17 mei 2006 22:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Porsche912 schreef:
Voor de rest.......... DURCH FAHREN!!! :twisted: :twisted: 8)

Jij zou zeker moeten weten, dat je dat nou net niet hier zo moet omschrijven..... :shock: :twisted:
En nee, Koen je hoeft hem niet in te koppen! :x :wink:

de quote ook maar ff mee ge-edit! :wink:


Laatst bijgewerkt door Rob Herfst op 17 mei 2006 23:42, in totaal 1 keer bewerkt.



17 mei 2006 22:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Ha ha, toen ik mijn post terug las realiseerde ik me het....maar dat schrijf je met een S (BLASEN) dacht ik...

(Ach met een Nederlandse vriendin heb ik dat probleem zoiezo niet.. :D )

Maar goed, heb 'm ge-edit :wink:
_________________________________________
Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden ! 8)


17 mei 2006 23:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht 
houd ook rekening met 10 % tellerafwijking toch? of telt dat niet voor de digiteller?
ik reed n.l ooit eens 218km/h, maarja aangezien hij fabrieksaf maar 208 km/h kon vond ik dat al een beetje raar. ( toen vertelde ze me van die 10 % )

Leander
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


17 mei 2006 23:47
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: LET OP: Verkeersboetes in Duitsland drastisch omhoog
Boxy&Boraman schreef:
Bovenmatig alcohol- en drugsgebruik kan 3000 euro gaan kosten.


Dacht dat in Duitsland die boete gerelateerd was aan de hoogte van je inkomen :roll:


18 mei 2006 13:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Neen , dat is een in land dat ietsje noordelijker ligt :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


18 mei 2006 13:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
leander schreef:
houd ook rekening met 10 % tellerafwijking toch? of telt dat niet voor de digiteller?
ik reed n.l ooit eens 218km/h, maarja aangezien hij fabrieksaf maar 208 km/h kon vond ik dat al een beetje raar. ( toen vertelde ze me van die 10 % )

Leander


Vreemd dat fabrikanten zowieso 6% tellerafwijking moeten aanhouden. Maakt het alleen maar verwarrend :wink:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


18 mei 2006 13:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 GT3 mkII
Omgeving Delft
Bericht 
Let wel op dat, indien je in Duitsland (veel) harder rijdt dan 130 km en je betrokken raakt bij een ongeluk, jij altijd als verantwoordelijke wordt gezien. Ook al is het niet jouw schuld!!


18 mei 2006 13:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Enkel als er duidelijk aangetoond kan worden dat het ongeval rechtstreeks of onrechtstreeks te wijten is aan de door jouw gereden snelheid.
VB kom ik aan 250 op het linkerspoor aan en er vliegt iemand ineens op nog geen 10 meter voor me aan 100 op mijn rijvak (al dan niet met richtingsaanwijzer) is deze (als het aantoonbaar is met of zonder getuigen) onherroepelijk in fout en niet de snelrijder.
Daarom dat als je in Duitsland binnerijdt er een blauw bord met 130 staat en geen wit met rode rand. 130 is een rcihtsnelheid. De snelheid mag hoger als het verkeer en de weersomstandigheden het toelaten.
Als men je bij stromende regen 250 ziet rijden op een stuk waar je vrij mag zal je minstens een aanmaning krijgen zoniet een boete.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


18 mei 2006 13:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 GT3 mkII
Omgeving Delft
Bericht 
Kan zijn hoor. Maar zo heb ik het niet begrepen.


18 mei 2006 13:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Volgens mij geld in Duitsland wat dat betreft dezelfde regel als wij hier in Nederland met autos en fietsers/voetgangers kennen. In eerste instantie ben je als altijd schuldig en zal jou onschuld bewijsbaar moeten zijn middels bijvoorbeeld getuigen.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


18 mei 2006 14:07
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Nee, 911-lover zegt het goed. En je hoeft als hardrijder niet te bewijzen, je moet aannemelijk maken dat de omstandigheden een hogere snelheid rechtvaardigden.


18 mei 2006 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 GT3 mkII
Omgeving Delft
Bericht 
Volgens mij moet je bewijzen dat je het ongeluk niet had kunnen voorkomen als je zachter had gereden. En dat is bijna ondoenlijk.


18 mei 2006 15:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Solid4S schreef:
Volgens mij moet je bewijzen dat je het ongeluk niet had kunnen voorkomen als je zachter had gereden. En dat is bijna ondoenlijk.


Volgens mij is dat de juiste strekking.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


18 mei 2006 16:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Solid4S schreef:
Volgens mij moet je bewijzen dat je het ongeluk niet had kunnen voorkomen als je zachter had gereden. En dat is bijna ondoenlijk.


En daarom is het ook onjuist.


18 mei 2006 16:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Devils son schreef:
Solid4S schreef:
Volgens mij moet je bewijzen dat je het ongeluk niet had kunnen voorkomen als je zachter had gereden. En dat is bijna ondoenlijk.


En daarom is het ook onjuist.


Her moet ik Devils son in bijstaan. De snelheid die je gereden hebt bij een ongeval is STEEDS te snel (al reed je maar 20 km/u) , daar als je trager was of stilstond het niet gebeurd was.
Ikzelf heb helaas voor een eeuwigheid (in 1988) . Bij een maneuver achterwaarts op een parking zo'n bekeuring gehad . Bij het beginnen met achteruit rijden uit mijn parkeervak kwam er eentje om de hoek gevlogen en die raakte ik lichtjes in zijn deur (Ford Sierra. Gevolg duek zonder plooi en zouit te halen met ontstopper). Daar het een leasingvoertuig was haalde hij er de politie bij.
Daardoor kreeg ik ook automatisch een boete.
En nu komt het ...... niet aangepaste snelheid :!: :!: :!:
Ik reed misschien 1 km/u :bang:
Daar is tegenin gegaan en de boete is verworpen.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


18 mei 2006 17:06
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aron 996


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.