Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 13:03



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
*zucht* Porsche Koorts.. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 S Targa '68 & 964 C4 '93 & 911 Speedster '89
Bericht 
Frost, als jij je rijbewijs hebt, kom je maar een paar uurtjes sturen in een Porsche van TF, zoveel enthousiasme voor ons merk moet worden beloond!


19 mei 2006 9:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Hette schreef:
Frost, als jij je rijbewijs hebt, kom je maar een paar uurtjes sturen in een Porsche van TF, zoveel enthousiasme voor ons merk moet worden beloond!

kijk... weer een extra stimulans om op te schieten met je rijbewijs
_________________________________________
Got coffee?


19 mei 2006 9:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
Hette schreef:
Frost, als jij je rijbewijs hebt, kom je maar een paar uurtjes sturen in een Porsche van TF, zoveel enthousiasme voor ons merk moet worden beloond!


Ik heb ook al een paar jaartjes mijn rijbewijs, maar heb geen P meer :(

Mag ik ook niet een paar uurtjes komen sturen bij jou?


19 mei 2006 9:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
mensen, laat Frost lekker zijn ding doen :D :!:
is cool dat hij net zo gek op ons merk is als wij en dan weten de meesten onder ons: denken doe je met het hart, niet met het verstand :!: :!: :!:
dus ik begrijp hem wel en vind; zijn geld = zijn beslissing (al moet je goede raad nooit in de wind slaan!).
zoek je auto, rij ermee, vergelijk met andere en voor je beperkte budjet: laat altijd een keuring verrichten of neem een betrouwbare monteur anders mee.
anders koop je wellicht een kat in de zak en dan ben jij verder van huis :cry:

voor de rest, enjoy the hunt for 944 :!: :P
grtz, craze

bel anders ff van Kessel in Deurne, is een echte autohandelaar maar heeft bij mij een goede naam, geregeld leuke auto's voor niet teveel en veel onderdelen op de plank.


19 mei 2006 10:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
craze schreef:
mensen, laat Frost lekker zijn ding doen :D :!:


Uiteraard mag dat ook :wink: en gun ik iedereen dat, maar ik ben het wel met ppp356 eens. Het laatste wat ik iemand toewens is dat z'n enthousiasme straks getemperd wordt doordat je niet kan rijden of andere financiele malaise. Het is o zo verleidelijk, maar beter wachten en het straks goed doen, als nu meteen toegeven en balen als het niet goed uitpakt.
My 2 cents...


19 mei 2006 10:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
craze schreef:
mensen, laat Frost lekker haar ding doen :D :!:
is cool dat zij net zo gek op ons merk is als wij en dan weten de meesten onder ons: denken doe je met het hart, niet met het verstand :!: :!: :!:
dus ik begrijp haar wel en vind; haar geld = haar beslissing (al moet je goede raad nooit in de wind slaan!).
zoek je auto, rij ermee, vergelijk met andere en voor je beperkte budjet: laat altijd een keuring verrichten of neem een betrouwbare monteur anders mee.
anders koop je wellicht een kat in de zak en dan ben jij verder van huis :cry:

voor de rest, enjoy the hunt for 944 :!: :P

grtz, craze

bel anders ff van Kessel in Deurne, is een echte autohandelaar maar heeft bij mij een goede naam, geregeld leuke auto's voor niet teveel en veel onderdelen op de plank.


:wink:


19 mei 2006 12:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Los van het feit of het qua verzekring op is te brengen als beginnend bestuurder zou ik ten aller tijde met een 924 beginnen. Met achterwiel aandrijving rijden is iets heel anders dan de voorwielaangedreven lesautos. Daarnaast heeft een 924 ook al vermogen genoeg in huis om lekker snel in het verkeer mee te komen zonder dat je in ieder bocht 360° om je as tolt :wink:

Een kleine annekdote;
Ik heb zelf altijd achterwielaangedreven autos gereden en ik kan me nog goed herinneren dat ik na het behalen van mijn rijbewijs achter het stuur van een Rover 3500 Vitesse kroop voor een proefritje. Op de eerste kruising ging het al mis. Bocht naar links. Net te veel gas op het natte wegdek en ik zag alle lichtmasten en verkeerslichten voorbij flitsen. Nog een mazzel dat ik toen niks geraakt heb.
Los van op het circuit is het me daarna nooit meer gebeurd al is een flink driftende auto nog wel eens regelmaat maar dan heb ik het zelf nog redelijk onder controle. :oops:

En als een Porsche 924 te ver buiten bereik licht kun je ook altijd kiezen voor een ander achterwiel aangedreven auto om in ieder geval de ervaring hiermee op te doen.

Succes met het behalen van het begeerde roze papieertje in ieder geval en houd ons op de hoogte Frost
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


19 mei 2006 12:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
rufie schreef:
Ik zou toch voor de 944 gaan als het kan.
Zeg tegen je moeder dat dit de ideale boodschappenwagen is en als ze je niet gelooft, toon je maar eens deze foto :

Afbeelding


Wie plakt er nou 924S op een 944 :scratch:

:wink: :lol:
_________________________________________
NPC 0577


19 mei 2006 12:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Double G schreef:
Wie plakt er nou 924S op een 944 :scratch:

:wink: :lol:


Scherp gezien :shock:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


19 mei 2006 12:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Craze schreef:
mensen, laat Frost lekker zijn ding doen


Ik kan verkeerd zijn, kan het ook allemaal niet bijhouden, maar ik dacht dat Frost een vrouwelijke pf'r is.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


19 mei 2006 12:52
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
ppp 356 schreef:
Craze schreef:
mensen, laat Frost lekker zijn ding doen


Ik kan verkeerd zijn, kan het ook allemaal niet bijhouden, maar ik dacht dat Frost een vrouwelijke pf'r is.

Ah, zou MS964 dat bedoelen een stukje hoger?

:wink:
_________________________________________
NPC 0577


19 mei 2006 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Het is idd een 924S, maar de koffer is eigenlijk identiek aan een 944.

En ja, Frost is een zij :)
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


19 mei 2006 12:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Hoi Frost,

je bent heus ni de enige die kost wat kost met z'n achttiende de "maximale" wagen er probeert uit te persen die mogelijk is met zijn/haar budget...De HTS Autotechniek in Arnhem is je - gezien je passie - waarschijnlijk niet onbekend...Wel, zulke gesprekken en discussies waren dagelijkse kost daar. :wink: Iedereen spendeerde veel van z'n weinige en zuurverdiende centen aan wagens waar studenten normaal gezien niet mee rijden (VR6'en, Austin Healey's, E30 M3's, ook 924 en 944's..) Ergens lukte dit ook voor de meesten omdat eendracht macht maakt en iedereen wel z'n "connecties" had wanneer er zware of onvoorziene reparaties moesten uitgevoerd worden.

Ik heb er zelf een ding van geleerd: De kerels met de kleine auto's hebben een leuke tijd gehad op studiegebied, veel weggeweest, veel volk leren kennen en echt van hun tijd genoten...de gasten met de "dikke" auto's namen algemeen minder deel aan het studentenleven want de meeste aandacht ging naar de auto's.

Moest ik van u zijn, ik zou ni meteen jagen op een droomwagen maar ervoor zorgen dat ik veel mensen "ken". Velen onder hen zullen je maar al te graag trakteren op een ritje en je bijstaan met raad voor een eventuele zoektocht in spe 8) . Zo'n oude wagen drukt toch wel op je budget...of beter gezegd: "zet druk op je budget"..je weet immers nooit wanneer er iets gaat stuk gaan, je hebt steeds schrik dat er vandalen iets mee gaan uithalen,...

Ik zou ervoor kiezen om wat van 't leven te genieten...die 944 komt heus wel hoor..maar ten gepast tijde :wink:

Mich
_________________________________________
Respekt für die Eltern


19 mei 2006 13:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Hette schreef:
Frost, als jij je rijbewijs hebt, kom je maar een paar uurtjes sturen in een Porsche van TF, zoveel enthousiasme voor ons merk moet worden beloond!

Wauw, da's aardig Hette.... :cheesy:

Afbeelding


19 mei 2006 13:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Mich, je hebt gelijk, MAAR ben jij zo'n persoon die zijn hele hele leven al gek is geweest van het merk? Mag ik eens vragen hoe oud je nu bent en wanneer jij je eerste porsche kocht?

Ik zei dat ik volgend jaar misschien eens wilde kijken voor een 924/944, zal er zeker ook nog wel maanden over zitten te piekeren of ik het wel zal wagen in verband met mijn onstabiele werkgelegenheid. Bij TGP verdien ik tegen de 300 euro, ze moeten me dit jaar vast gaan aannemen, wegens mijn ervaring denk ik ook wel dat het zo gaat komen, maar het is natuurlijk geen baan waar ik zeg Ik ben Rijk! Absoluut niet! Zo vaak heb ik gedacht ga terug naar school, is beter voor de ontwikkeling, maar ja, tis toch WERK, werk dat ik overigens graag doe. Nu zit ik s'ochtends bij een callcenter waar ik ook kleine 300 euro verdien, en dan in de avonduren nog trampolinelessen geef voor kinderen. Heb dus genoeg te doen...ik hoop dat als ik in Juli mijn papiertje heb voor Telefoniste/receptioniste dat ik dan ergens een baan vind waar ik toch iets meer verdien, ben ik ook niet aangewezen op dat stomme CWI .. Als ik daar een extra uitkering krijg, heb ik zeker genoeg centen voor een 944, ook voor onderhoud, MAAR volgens mijn vriend mag je niet in bezit zijn van een auto als je extra aanvulling hebt. Dus ja, wat kan ik er zelf van zeggen; ik moet geduld hebben met die wens, mag hier en daan gaan kijken, zoals dit schatje hier: http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 06.html%3F
Maar eerst dat rijbewijs maar eens en de opleiding, dan misschien nog eigen stekkie vinden om te kunnen wonen *zucht* en dan...dan zijn we 20 jaar verder en ben ik oud en grijs :D
_________________________________________
DENK HELDER


19 mei 2006 13:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
Double G schreef:
ppp 356 schreef:
Craze schreef:
mensen, laat Frost lekker zijn ding doen


Ik kan verkeerd zijn, kan het ook allemaal niet bijhouden, maar ik dacht dat Frost een vrouwelijke pf'r is.

Ah, zou MS964 dat bedoelen een stukje hoger?

:wink:


oke, had het ook pas later door, man/vrouw who cares zo lang het maar rijd (in een Porsche, jullie dirty minds):twisted:

you go girl :!: :!: :!:

craze


19 mei 2006 13:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: *zucht* Porsche Koorts..
FROST schreef:
Zat er aan te denken misschien heel binnenkort, of ook pas volgend jaar van de zomer als ik echt ook dat rijbewijs heb, te gaan kijken voor mijn eigen Porsche..


Gewoon doen :arrow: Kijken :wink: .... daat leer je een hoop van en voordat je mss de Porsche (944) die je echt wilt hebben gevonden hebt, kan je wel een jaar(tje) verder zijn :idea:

FROST schreef:
Als startcapitaal dacht ik tussen de 2.000 tm 6.000 euro te gaan besteden, zonder de onderhoudskosten en dergelijke dan.. Is dit wel genoeg om een Knappe, technisch ook InOrde 944/924 te kopen??


Ga uit van bv. 4000 euri voor een 944 :arrow: hou je 2000 achter de hand voor onvoorziene (reparatie) kosten .... of bv een drift- of andere rijvaardigheid cursus.

Houdt buiten de verzekering ook rekening met de houderschapsbelasting en het benzine verbruik - Ik weet niet waar PaSCal 1 op 10 vandaag haalt - maar ik ben van mening dat de Permagrin-mobiel bij normaal straat-gebruik toch wel wat zuiniger is ...

Koop om te beginnen zeker geen Turjboo - dan heb je niks meer om naar uit te kijken op 944 gebied :twisted: :wink:

Bijkomend voordeel als je de Porsche op naam van je vriendje zet :arrow: Speeding-Tickets :idea: :twisted: :cheesy:

Succes :!: ook met het dromen en evt. niet kunnen slapen :wink:


19 mei 2006 14:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
FROST schreef:
Mich, je hebt gelijk, MAAR ben jij zo'n persoon die zijn hele hele leven al gek is geweest van het merk? Mag ik eens vragen hoe oud je nu bent en wanneer jij je eerste porsche kocht?


..net 29 geworden, m'n eerste jaar HTS ligt nu 10 jaar achter me :wink:

ben autofreak in het algemeen, Porsche is daar een deel van...toen ik jouw leeftijd had, moest ik kost wat kost een Golf II GTI 16v hebben. Ik was 19 en ik had 'm...een prachtige wagen, aan de buitenkant althans! Me laten foppen door m'n emoties!!! 6 weken later heb ik 'm bij mekaar geveegd..m'n eigen domme fout, maar ook door het feit dat die wagen eigenlijk al z'n beste tijd gehad had => was ni 100% veilig meer, vooral vage remmen. Weg de 5000 euro waar ik hard voor gespaard had...

Ik zeg zeker ni dat jij dit gaat voorhebben, maar het kan gebeuren..denk er effe over na! Vandaar dat ik m'n stelling motiveerde om er andere dingen mee te doen...auto's zijn zo vergankelijk.
_________________________________________
Respekt für die Eltern


19 mei 2006 14:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
FROST schreef:
Maar eerst dat rijbewijs maar eens en de opleiding, dan misschien nog eigen stekkie vinden om te kunnen wonen *zucht* en dan...dan zijn we 20 jaar verder en ben ik oud en grijs :D


Ah don't worry, time solves every problem.
Frost ik was 11 of 12 toen ik bezeten werd door het Porsche virus en vanaf dat moment heb ik geroepen dat ik een 911 ging rijden. Toen ik 18 was en mijn rijbewijs had heb ik van allerlei luxe autos gereden maar die 911 bleef toch nog net buiten bereik. (Naast de aanschaf moet je goed bewust zijn van een financiele reserve voor het geval dat en ik heb toen "gelukkig" heel veel gereisd van dat geld)

Nu ben ik 40 en komt het moment heel dichbij om een 996 te kunnen kopen. Het heeft lang geduurd maar het geduld wordt meer dan beloond. In de tussentijd heb ik een flink aantal Porsches gereden waardoor ik ook een aardig beeld heb gekregen wat ik uiteindelijk zelf wilde kopen.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


19 mei 2006 14:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Achja... We zien het wel, zoals ik al zei was het me een beetje naar de kop gestegen *zeurende kinderen tzz!!*
Ik heb de foto's van die 924S en die 8 personen in de 944 laten zien aan mijn moeder, ze moest er om lachen en moest effe tegen jullie zeggen dat ze genezen is van het fabeltje dat er nix in een Porsche opgeborgen kan worden :shock: 8)
_________________________________________
DENK HELDER


19 mei 2006 14:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
FROST schreef:
Ik heb de foto's van die 924S en die 8 personen in de 944 laten zien aan mijn moeder, ze moest er om lachen en moest effe tegen jullie zeggen dat ze genezen is van het fabeltje dat er nix in een Porsche opgeborgen kan worden :shock: 8)


Frost, je kunt altijd nog een KJN kopen of dit op je 911 monteren....

Afbeelding
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


19 mei 2006 14:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht 
Yow F - toen ik 5 was kreeg ik een poster met een knalgroene 911 uit 1977 boven mn bed.....het heeft meer dan 20 jaar geduurd voor ze voor de deur stond....

Moraal: geduld hebben..en dan de auto van je dromen kopen.

In de tussentijd sparen en uitsparen, dus gewoon die Panda rijden...


19 mei 2006 15:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
FROST schreef:
Ik heb de foto's van die 924S en die 8 personen in de 944 laten zien aan mijn moeder, ze moest er om lachen en moest effe tegen jullie zeggen dat ze genezen is van het fabeltje dat er nix in een Porsche opgeborgen kan worden :shock: 8)


Waren er zelfs 9 :wink:


19 mei 2006 18:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Maar goed, ALS ik een 944 zou gaan kopen, waar moet ik dan op letten..? Hoe belangrijk is het dat de wagen geen deuken,krassen, pitjes etc heeft zodat het rijgedrag zou kunnen gaan beinvloedt, hoe staat het met roest, zijn er daar nog zwakke plekken? Is het moeilijk aan onderdelen te komen?
_________________________________________
DENK HELDER


19 mei 2006 20:36
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Het belangrijkste voor elke auto: is er tijdig en vakkundig onderhoud aan gepleegd. Bij een 944 is het erg belangrijk dat de distributieriem met spanrollen op tijd wordt vervangen. Deuken en krasjes blijf je je aan ergeren, maar beinvloeden het rijgenot niet :wink:

Zwakke punten voor een 944 waren bij een type I de draagarmen en de motorsteunen. Bij de type II weet ik er zo geen, aangezien ik die ook niet heb gehad. Wat roest betreft hoef je je over het algemeen geen zorgen te maken, bij een enkeling zie je wel wat kleine plekjes bij de dorpels en/of de lasnaad avn het achterpaneel.

Onderdelenvoorziening: echt alles is gebruikt te vinden.
_________________________________________
NPC 0577


19 mei 2006 20:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.