Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 2:12



Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
doorrijden of doorruilen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 sc,964/2 en weer op zoek...
Bericht doorrijden of doorruilen?
Hallo forumbewoners,ik worstel met een vraag en die is;
rijd ik door met mijn 911 sc uit 81 of ruil ik door naar een 964?
Ik hou van mijn auto zij doet het perfect, ik rij niet dagelijks en pik er graag een circuitdag mee om lekker te gummen.Ik hou ervan dat zij nog een beetje rauw is, om hard mee te rijden moet je werken.Ruikt lekker naar benzine heeft geen stuurbekrachtiging,om te remmen moet je hard trappen enzovoorts heerlijk.Ook bevalt het mij dat je een en ander nog zelf kunt doen aan de auto.Maar ze word wat ouder en heeft wat meer verzorging nodig,bijvoorbeeld rubbers en wat roest plekjes.
Aan de andere kant heb ik de auto nu zes jaar en heb ik ook doorgespaard om bv een 964 aan te kunnen schaffen,superieure techniek,hele mooie carroserie,vele malen sneller en in mijn optiek ook makkelijker om sneller te berijden.Maar daardoor moet je ook veel sneller rijden om van die sensatie te genieten.ik bedoel bij 160 denk je in de sc wow we gaan hard en in de 964 hmm ik kan nog veel harder rijden want ik heb nog geen kick te pakken.De 964 is natuurlijk nieuwer en beter qua onderstel,motor en remmen.Enzovoorts.Wie heeft ervaring met de overstap?


21 mei 2006 16:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
als ik je verhaal zo hoor - geld in sc stoppen en perfect maken...

je klinkt erg enthousiast over het oer-Porsche gevoel. 964 is weer een stuk meer auto, 180 rij je niet ongemerkt, maar wel makkelijk. zeker als je SC een goede is, is het de moeite om die te houden omdat je weet wat je hebt. Of je moet zoveel gespaard hebben dat je een écht goede kan kopen.

Ikzelf ben altijd erg enthousiast geweest over de 964 qua uitstraling en comfort.
Maar ik geef dan ook niet zoveel om zwaar sturen, koppelen en remmen... :twisted: :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 mei 2006 17:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Als ik het zo lees moet je geen 964 kopen. Ga anders voor een 3.2, is ook nog lekker spartaans en rauw, en ook nog eens sleutelvriendelijk.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


21 mei 2006 17:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Volgens mij kan je beter je gespaarde centen in je SC stoppen óf een 3.2 die wat minder Km's heeft en goed onderhouden is. Vind zelf ook de 964 en 993 mooier dan de "harmonica" modellen maar ik vraag me altijd af of ik in zo'n auto ook daadwerkelijk méér plezier zou hebben dan in m'n eigen 3.2 oftewel is rijden in een modernere P. het extra geld wel waard? Bovendien vindt ik een mooie oudere P. méér een bezienswaardigheid dan een modernere waar er gewoon véél van rondrijden. Maar ja, wie ben ik om te oordelen?


21 mei 2006 17:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
SC houden en perfect maken! Denk dat je met een 964 sneller door je geld heen bent als het op onderhoud aankomt dan met een SC/3.2. Vergeet niet dat je je SC niet op een nieuwe auto inruilt, de laatste 964's zijn ook alweer 13 jaar oud... en er kan volgens mij meer aan stuk!

Ik herken je verhaal over de SC maar al te goed, heb de voorloper, de Carrera 3.0, is volgens mij nog iets spartaanser en feller dan een SC. Vind dat inderdaad helemaal geweldig, dat oer-gevoel. Heb wel eens stiekum naar een 993 gelonkt, maar een wijs man zei mij eens tijdens een forum rit:" Dan leg je er weer een kleine 20K bij, maar heb je dan ook voor 20K meer lol? " :roll:

Wijze woorden!

En zo'n oudje is lekker goedkoop in de verzekering ! 300 euri allrisk! :lol:
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


21 mei 2006 18:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht Re: doorrijden of doorruilen?
gman schreef:
Wie heeft ervaring met de overstap?


Deze "overstap' is natuurlijk van alle tijden , en hebben velen van ons ooit al eens gedaan...911-964-993-996 en 997.
Blijft altijd een afweging tussen de charme van de oudere tegen het (vaak) betere van de nieuwe...


Hoezeer er vaak wordt "gestreden" voor de oudere , moet ik zeggen dat het opvallend is hoe "blij" degenen zijn die de overstap gemaakt hebben...de weg terug wordt slechts zelden gevolgd...


Mss heb je hier wat aan...en mss ook wel niet :wink: , blijft heel persoonlijk...


21 mei 2006 18:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Ik heb de weg terug :arrowl: wel gevolgd en er nog geen moment spijt van gehad :D .
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


21 mei 2006 18:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
MichM3 heeft ook de stap terug gemaakt, zelfs een veel grotere! maar hierover zal hij zeker meer melden! ga niet zijn verhaal melden ;)

Ik zou het laten afhangen van de kwaliteit van de wagens, als je een 964 koopt is die dan in betere dan je SC wanneer je daar je geld in stopt? zo nee, niet doen!
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


21 mei 2006 18:37
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: doorrijden of doorruilen?
gman schreef:
Wie heeft ervaring met de overstap?


Ik :wink:

Lekker in je SC blijven rijden .... waarde is inmiddels redelijk gestabiliseerd en zal IMO alleen maar meer worden :arrow: Om (met inruil van de SC en) met je spaargeld een 964 te kopen ben je er nog niet :idea:

Ik ben erg blij met de 964 - maar heb elke dag nog wel spijt dat ik geen SC meer heb :shock:


21 mei 2006 18:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: doorrijden of doorruilen?
Olaf schreef:

Ik ben erg blij met de 964 - maar heb elke dag nog wel spijt dat ik geen SC meer heb :shock:


Kunnen jullie toch gewoon ruilen :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


21 mei 2006 18:53
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: doorrijden of doorruilen?
ppp 356 schreef:
Kunnen jullie toch gewoon ruilen :wink:


:thumleft: :wink:


21 mei 2006 18:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 sc,964/2 en weer op zoek...
Bericht 
top! goed om jullie opinies te lezen,een 964 rs is way way out me budget hoor!zo goed kan ik nu ook weer niet sparen maar dat is inderdaad een soort benchmark voor me, wat betreft het gevoel waar ik van hou.
Zo ook een 3.2CS maar ook al zo onbetaalbaar,en vind er maar een.
Doorruilen naar een 3.2?hmm ik vind dat ze iets te hard in prijs gestegen zijn en m'n 915 bak en oersterke type 930.10 blok bevallen me te goed om het prijsverschil te rechtvaardigen.Zo ook qua prestaties overigens, te weinig verschil imo.(zonder te beledigen hoor!)


21 mei 2006 19:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
gman schreef:
Zo ook een 3.2CS maar ook al zo onbetaalbaar,en vind er maar een.
En wellicht een replica daarvan maken, met als basis je eigen SC? ;)


21 mei 2006 19:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 sc,964/2 en weer op zoek...
Bericht 
ik heb nu,grotere remmen die ik nog moet laten monteren(boxter callipers)verders RS deurpanelen en tapijt set(die ik nog moet monteren 8) Er word momenteel een cargraphic eindemper en voordemper onder gehangen,ik had al rvs ww.Verders was ik van plan om een veerpootbrug en dikkere stabi's te plaaten ik had al rode koni's voor en gele achter geplaatst.tsja...zoiets?


21 mei 2006 19:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Jurgen schreef:
de weg terug wordt slechts zelden gevolgd...



michael schreef:
Ik heb de weg terug :arrowl: wel gevolgd en er nog geen moment spijt van gehad :D .





Hier nog een 1 :D En ja, ik mis de 993 nog wel eens maar vind ander plezier met de 3.2. Dus spijt? Nee!
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


21 mei 2006 19:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
Wij hebben nooit spijt gehad van de overstap naar de 964. We wilde de wagen meer gaan gebruiken, het is soepeler rijden, meer luxe eigenlijk. Ik wil niet meer terug naar de SC.

Maar jij hebt een goed gevoel bij de SC, als ik jou was zou ik mijn geld in de SC stoppen, anders krijg je spijt.
_________________________________________
Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~


21 mei 2006 19:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ik vind een 993 en een 965 ook helemaal geweldig, ga er dus uit eigen bescherming maar niet in rijden! :wink:

Zou met pijn in mijn hart die blauwe platen C3.0 wegdoen... :cry:

Doen we dus maar niet! :lol:

Gewoon voor een paar duizendjes naar Erwin voor een total make-over, kunnen we weer even voorruit!

8)

Nu alleen nog even wachten tot ie weer klaar is, mis de air-cooled huil iedere dag!
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


21 mei 2006 19:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Ben overgestapt van een 3.2, de harmonica vind ik weer mooier dan het gladde, wat groffe van de 964 :oops: , naar de 993. Heb geen spijt en wil ook niet echt terug, maar bedoel het precies zoals ik schrijf.

Mijn advies is wel: ga de uitdaging aan en maak een proefrit :!:

Toen ik (met mijn 3.2) een proefrit in een 993 Turbo had gemaakt, keek ik daarna eerst wel even naar die lange 'tractor versnelllingspook' maar genoot 15 minuten later voor de volle 100% op de Autobahn van dat pure Porsche boxer geluid :!:


21 mei 2006 20:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Ik denk dat iedere P-rijd(st)er na zn/haar droom P gevonden te hebben al weer aan een nieuwe droom (P dus) bezig is. Meestal een nieuwer model, maar moet zeggen dat ik de oudere steeds meer ga waarderen. Zeker nu hard/snel rijden steeds riskanter wordt.

Tijdje terug stond er in 911 Porsche-world een 964 die optisch "gedown-graded" was naar begin jaren 70. Maw wel de looks, maar dan met betrouwbaardere/modernere techniek. Lijkt me ook wel wat. :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


21 mei 2006 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
911 sc,964/2 en weer op zoek...
Bericht 
Citaat:
Gewoon voor een paar duizendjes naar Erwin voor een total make-over, kunnen we weer even voorruit!


tell me more!waar hebben we het dan over bij zo'n make over?
paar duizendjes?


21 mei 2006 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
gman schreef:

tell me more!waar hebben we het dan over bij zo'n make over?
paar duizendjes?


Afhankelijk van hoe ver je wil gaan ergens tussen een paar duizendjes en heel veel duizendjes...


21 mei 2006 22:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht blij mee
Heb 'm pas, maar al zo'n 3000 mee gereden en geniet er enorm van. Juist dat oergevoel doet me wat. Het rijdt goed, je moet goed opletten wat je doet en als het regent wordt ie link. Maar in elke versnelling is er vanaf 3000 tpm een hoop plezier te beleven, of je nou rustig toert dan wel tussensprintjes maakt. Voor het geld heb je veel Porsche-Plezier met een SC die in orde is... En het geluid is écht!
Maar ik zou misschien na 6 jaar ook anders praten... maar toch wel even nadenken voor ik veel geld in een andere stak als ik een goede SC heb.
_________________________________________
Rijden met die Porsche's!


21 mei 2006 22:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Tja, ik weet dat ik in een bevoorrechte positie ben, maar . . . . . .
. . . . . neem ze gewoon allebei, hoef je niet te kiezen ook.
Nou.....de enige keuze is dan nog, met welke ga ik vandaag op pad.

Genoeg gekheid, ik heb ze dus allebei, een 911SC en 993 en hoewel de SC mij altijd heeft bekoord, pak ik tegenwoordig bijna altijd de 993.

Aan de SC kan het niet liggen, met z'n RUF bumpers, SSI's, aangepaste remmen etc. etc. maar de techniek van de 993 is toch veeeel moderner en in mijn beleving fijner om te berijden.

En toch staat de SC nog steeds in de stalling, waarom . . . . ???
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


21 mei 2006 22:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Vermits je houd van je auto.
Vermits je houd van werken en de kick om te gummen.
Ga eens gummen met een snelle schakelkart en hou je SC.
De Porsche die je dezelfde kick kan geven is wsch boven je budget.


21 mei 2006 23:26
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.