Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 4:25



Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Op bezoek bij 9ff... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
PF # 417
Overveen / London
Bericht Op bezoek bij 9ff...
Goed, nadat ik afgelopen zaterdag voor een gesloten deur stond heb ik vanmiddag mijn speurtocht naar de Cayman 9ff voortgezet. Ik woon ongeveer 5 kilometer van ze vandaan en na vanmorgen al wat gebrom te hebben gehoord had ik goede hoop.

Helaas, Jan Fatthauer (de chef) was er zelf mee weg voor de rest van de dag maar ik ben door de heren uitgenodigd om hem morgen te komen aanschouwen. Ze hebben een zilveren en een witte Cayman 9ff.

Ik vertelde ze over onze discussie over de velgen. Ze hebben daar al vele reacties over gehad. Bjoern (van de werkplaats) nam me mee naar achteren waar ze de velgen hadden liggen. Hij vertelde dat de zilveren velgen (zie foto) uit 1 blok aluminium worden gevreesd en dat ze bij het design natuurlijk gingen voor de optimale aerodynamische eigenschappen. Het ventiel is aan de binnenkant van de velg verwerkt zodat deze niet zichtbaar is aan de buitenkant! Ze zijn wel errug prijzig!!
De witte variant bestaat uit drie delen.

In de werkplaats stond verder nog een Nederlandse 993, welke een nieuwe diffusser kreeg en na van een 4 naar een 2 was gebouwd nu weer terug naar een 4 werd omgebouwd want door de PK-toename was dit weer nodig voor de balans. 8)

Hij liep toen even weg voor overleg maar toen hij terug kwam someerde hij me lachend mee te komen naar een hoek achterin de werkplaats waar wat "speciaals" stond..... Hier zegt hij; een 997 9ff, we zijn er nog mee bezig want we moeten een nieuwe test doen.... hij heeft namelijk 950pk :shock: :shock: en tijdens de torque meting sloeg de testapparatuur af bij 1050Nm!! :shock: :shock: we doen een nieuwe meting maar ik ben bang dat het aantal Nm's onmeetbaar gaat zijn.
Jean-Piere van sales kwam erbij, hij vertelde 0-200km/h in ongeveer 8 seconden is niet gemaakt voor het anticiperent vermogen van de mens en maakt je gewoon bang in deze auto. Trouwens deze 997 9ff had ook wel aardige velgen vond ik zelf.....

Kortom, na nog een beetje na te praten/te genieten en de tijd snel verstreek nog even wat foto's (met toestemming :wink: ) gemaakt en hopelijk morgen uiteindelijk de echte ontmoeting met de Cayman 9ff.

Ik zal een Porscheforum-sticker voor ze meenemen en hem een mooie plek geven! :wink: :wink:



Afbeelding De Cayman 9ff

Afbeelding De "witte" -variant bestaande uit 3 delen

Afbeelding De Zilveren-velg bestaande uit 1 stuk!

Afbeelding De 997 9ff met het subtiele 9ff logo

Afbeelding De 997 9ff Velg

Afbeelding 950 Pk!!

Afbeelding De workshop vol met lekkers......

(Zie mijn Personal Gallery voor de "grotere" foto's )

Enjoy :D
_________________________________________
Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden ! 8)


23 mei 2006 17:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Leuk verslag! Aardige mensen zo te horen.

Houd ons op de hoogte :D

PS: heeft de 997 9ff nog wat koelingsproblemen, dat het plaatwerk er niet allemaal op zit? Doet me denken aan de Trabi van weleer :P


23 mei 2006 17:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Mooi hoor. :wink: Erg aardig van ze om je gewoon te woord te staan en rond te leiden. Laat maar komen dat nieuws :cheers:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


23 mei 2006 18:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Daar zou ik ook eens graag een bezoekje aan brengen :P
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


23 mei 2006 18:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster.996 cabrio
Lelystad
Bericht Forumuitje
Misschien een idee voor een forumuitje,erug mooie spullen.
De velgen van de cayman mogen misschien niet de mooiste zijn maar wel vakmanschap.
Van de 997 zullen we spoedig meer horen denk ik.


23 mei 2006 19:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht 
950 PK :shock: uit een Cayman?
Nog meer dan de Carrera GT, lijkt me bijna onmogelijk.. serieus? :shock:
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


23 mei 2006 21:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
leander schreef:
950 PK :shock: uit een Cayman?


D'r staat toch echt duidelijk 997 9ff met 950 pk... 8)


23 mei 2006 21:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
leander schreef:
950 PK :shock: uit een Cayman?

Een Cayman cabrio Afbeelding :wink: :lol:

Iemand overigens nog commentaar op de stijfheid etc. van een cabrio nu ze deze uitvoering hebben gekozen om te voorzien van 950pk & >1050Nm :?: 8)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


23 mei 2006 21:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Ja, viel me ook al op dat ze voor een cabrio hadden gekozen, wel vreemd want als je van 0>200 gaat in 8sec. dan wapperen je haren ook wel zonder dat je er een dak voor open hoeft te doen :D


23 mei 2006 21:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
'T is maar goed dat het geen transaxle cabrio is. Die zou krom trekken als je naar het gaspedaal zou kijken.

D'r zit vast ook nog wel wat extra staal aan de onderkant, ter versteviging van het geheel, maar opmerkelijk is het inderdaad.

Ach, kun je in elk geval beweren dat je de krachtigste CABRIO ter wereld hebt.


23 mei 2006 22:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
0-200 km/h in 8 seconden is natuurlijk waanzinnig/ongelofelijk snel in autoland maar in motoland vind je een handvol exemplaren die daar euh vlotjes een seconde of meer van afknagen :shock:


23 mei 2006 23:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
Pffffffffff moet er niet aan denken, liggen m'n darmen op de achterbank :twisted: :wink:


23 mei 2006 23:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
EriC4C schreef:
Iemand overigens nog commentaar op de stijfheid etc. van een cabrio nu ze deze uitvoering hebben gekozen om te voorzien van 950pk & >1050Nm :?: 8)


die cijfertjes doen me een beetje aandeze E34 M5 denken
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


23 mei 2006 23:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
EriC4C schreef:

Iemand overigens nog commentaar op de stijfheid etc. van een cabrio nu ze deze uitvoering hebben gekozen om te voorzien van 950pk & >1050Nm :?: 8)


Hij zou alleen kromtrekken als de aandrijfas van voor naar achter zou lopen (of andersom). Als je iets krom wel laten trekken dan moet je wel aan beiden uiteinden een moment aanbrengen natuurlijk ;) Met een Carrera 2 heb je dit probleem niet omdat de motor vlakbij de aangedreven wielen zit: de langsafstand is minimaal dus de torsie die ontstaat is ook gering (de totale verdraaiing is het koppel delen door de torsiestijfheid, welke proportioneel is met de lengte in het kwadraat als ik het goed heb).
En zoals inderdaad is gezegd: bij een 4 zou je de boel idd redelijk scheef trekken...


24 mei 2006 0:28
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Inderdaad, zoals ik al aangaf, bij een transaxle model heb je dan een probleem.
Maar een bochtje of hobbeltje zal waarschijnlijk nog wél het één en ander doen torderen in deze 9ff :twisted:

En ineens denk ik..deze 997 heeft ook 4-wielaandrijving. Ander is dat vermogen waardeloos. Wielspin tot 160.


24 mei 2006 0:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Yep nu weet ik waar ik mijn 997 moet bestellen... :lol:

Bugatti ... Eat your heart out :!:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


24 mei 2006 12:57
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
leander schreef:
950 PK :shock: uit een Cayman?
Nog meer dan de Carrera GT, lijkt me bijna onmogelijk.. serieus? :shock:


wauwwwwie
als dat echt zo is, en de man liegt niet, dan moet de berijder hiervan een "kale bolus'' hebben want zijn haren is ie echt wel kwijt als hij optrekt :!: :twisted: :shock:
echt ongelofelijk deze getallen, je wordt er bang van.
ben benieuwd wat zo'n auto moet kosten en of deze in opdracht van een klant is gebouwd.


24 mei 2006 14:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
En hoelang dat rijdt, 250 pk per liter ofzo. :roll:


24 mei 2006 17:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Dat is echt niet meer normaal, idd, see you, Buggati :shock: :shock:
_________________________________________
E-J


24 mei 2006 20:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
944 guy schreef:
En zoals inderdaad is gezegd: bij een 4 zou je de boel idd redelijk scheef trekken...


Harald, jou eerste 964 C4 (die kromme) had die niet gewoon teveel Peeeekaaaaa's ipv een tikje gehad............ 8) :ass: :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


24 mei 2006 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Zo'n auto mag je ook alleen op het asvalt gebruiken, anders trek je de stenen er uit. :mrgreen:
_________________________________________
TURBO EARGASM !


24 mei 2006 21:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Goed heren,............. verslag Part 2!

....daar stond hij dan, de Cayman 9ff, nog warm van z'n laatste rit, een beetje vies maar zeker niet uitgeput....
Hij is eerlijk gezegt wel echt mooier in het real-life dan op de foto's.

De witte velgen zien er toch wel erg stoer en apart uit in het echt, al met al weet je gewoon dat als je zo'n auto hebt dat je iets origineels en speciaals hebt. De prijs?.... ach daar moet je natuurlijk geen klein prijskaartje verwachten, ik vond het ook niet gepast om zoiets te vragen aangezien je gewoon weet dat hij niet iets zal noemen waarvan je zou denken "Oh, dat valt me mee......"
De velgen kosten 9ff i.i.g. zelf alleen al meer dan 10.000 euro 8)
Ze willen er de komende weken nog wat kleine modificaties aan plegen maar ergens dit jaar gaan ze er nog wel mee het circuit op. Later in de middag zouden mannen van de pers komen om een verslag over de auto te schrijven dus hij moest weer weg om gepoetst te worden.

Goed, ik hoorde intussen op de achtergrond een hoop gesleutel en gepraat wat uit die hoek kwam van waar gisteren die 997 9ff stond...... en waarempel, het inmense 950PK blok lag eruit en ze waren wat metingen aan het verrichten. Deze keer had ik ook het gevoel dat de camera iets minder welkon was, liever geen detail foto maar alleen een overzicht was ok aangezien de chef er was en ik aan de mannen kon merken dat ze toch iets minder relaxed waren. Gelijk maar even mijn en onze vragen (van jullie over de stijfheid etc) gesteld. De wagen is een 997 Cabrio, ze hebben dus de karroserie volledig versterkt en binnen in de wagen 2 crossbars geplaatst welke volgens hun genoeg waren om kromming tegen tegaan. Hij is omgebouwd van een 2 naar een 4 en hij is voor een klant maar is tegelijk voor hun een goede test, aangezien ze later dit jaar plannen hebben...maar daarover straks meer.

Jort, --> Jou vermoeden klopte inderdaad, na hun eerste testritten waarbij ze naar de 350km/h gingen roken ze al wat vreemds bij het uitstappen, maar wat bleek zie je op de foto hieronder.....een mooi gat in de bumper gebrandt vanwege de immense hitte. Sindsdien hebben ze wel wat modificaties toegepast maar het moeilijke is dat de klant graag wil dat de body ervan buiten zo origineel en sober mogelijk uit blijft zien dus de inlaten aan de zijkanten kunnen ze dus niet echt vergroten.

Vandaag stonden er ook nog twee 996 9ff's, een zilveren van een Poolse klant en een zwarte (zie foto) met een van hun eerste ontwikkelde 950PK blokken erin. Deze wagen was uitgevoerd met een extra systeem in het dashboard dat aangeeft wanneer er geschakelt moet worden maar omdanks dat was de klant na een maand terug gekomen aangezien hij de versnellingsbak na 4 weken volledig verrot had gereden. Deze wagen is gewoon niet door iemand zonder rij-ervaring/training te berijden.....heren hij staat nu te koop.... :wink:

Mijn hart ging even sneller kloppen toen hij plots zei, "Ja het spijt me maar ik kan je helaas niet aanbieden om er samen even een rondje in te rijden aangezien onze chef er zo aankomt met de klant en hij nog niet helemaal af is......" 8) 8) 8) 8) eehhh, "Nee joh geen probleem, begrijp ik volkomen, geen probleem...... (Porsche 912 --> DAMN DAMN DAMN!!! ) :?

We begonnen toen nog even te praten met Jean-Piere erbij over hun recordpoging van afgelopen jaar, de 388km/h. Ik vroeg nog af of de 997 9ff geplanned stond om wat records te gaan breken maar zoals boven omschreven was het meer een test voor hun was en om de wens van de klant te realiseren maar hij vertelde me dat ze bezig zijn met een kompleet nieuwe wagen waarmee ze het einde van het jaar een nieuwe poging willen gaan maken en overtuigd zijn de 400 km/h te gaan halen.

Inmiddels was de Nederlandse 993 nu weer voorzien van 4 wiel aandrijving bijna klaar en in de andere hoek stonden twee jonge monteurs te werken aan een oude volkswagen bus waarin ze een 996 motor gaan bouwen :D :D ......

Al met al, twee super middagen gehad bij 9ff en ik heb ze dan ook hartelijk bedankt voor hun tijd, openheid en uitleg. Bjoern wou uiteindelijk nog wat tips hebben aangezien hij volgende week naar Renesse op vakantie gaat 8) :wink:


Citaat:
Mooi hoor. Erg aardig van ze om je gewoon te woord te staan en rond te leiden. Laat maar komen dat nieuws


Klopt, ik moet wel even zeggen dat ik met intresse vorig jaar het 996GT project heb gevolgd en ze toen ook heb bezocht. Ik heb de heren ooit eens bij het Porsche Zentrum in Dormund ontmoet en heb ze meer dan 1 keer aan boord gehad als ik ze naar London vloog. Ze weten voor wie ik werk, waar ik woon (praktisch om de hoek) en hebben me sinds eergsiteren ook wel een beetje beter leren kennen en weten dat Porsche een hobby van me is, ik weet zeker dat mede daardoor ik veel geluk heb gehad dat ze me zo super vriendelijk en open te woord hebben gestaan. Ik heb me altijd netjes gedragen en aan iedereen netjes voorgesteld en ik heb zeker niet de indruk gekregen dat ze het maar normaal vinden of aanmoedigen dat men er zomaar op een middag komt binnen wandelen om foto's te schieten en nieuwsgierige vragen stellen.

Ik heb gewoon erg veel geluk gehad en ik deel dat dan ook graag met mijn mede-Porsche liefhebbers hier op dit forum. 8)

Nogmaals dank heren.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Zie wederom mijn Personal Gallery voor de grotere foto's....
EDIT EriC4C: Gewoon even op de foto's klikken voor (nog) grotere exemplaren. :salut:
(EDIT 2: Thanks Eric... :D )

Enjoy :D
_________________________________________
Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden ! 8)


Laatst bijgewerkt door Porsche912 op 26 mei 2006 10:25, in totaal 2 keer bewerkt.



25 mei 2006 13:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Mooi verslag. Ik heb het wederom met aandacht zitten lezen :wink:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


25 mei 2006 13:59
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Super verslag.
Als je het leest is het net alsof je erbij bent :thumleft:
En die +400km/u wagen die ze aan het bouwen zijn , is dat niet die kwazi GT1 lookalike die hier al eens voorbij gekomen is :?:

Afbeelding
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


25 mei 2006 14:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Man, man, man, wat is dat toch prachtig die auto's, alsook je verslag! Bedankt daarvoor.

Hoop ooit ook voor Porsche te werken (als ik mijn diploma ingenieur auto-elektronica heb)
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


25 mei 2006 14:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.