Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 1:24



Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Autovisie: "Onafhankelijk, objectief" !? 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Autovisie: "Onafhankelijk, objectief" !?
Velen onder ons zullen het blad lezen of minstens regelmatig inzien.

Wat vinden wij van het geprenteerde "onafhankelijk" en "objectief" :?:


10 okt 2003 16:05
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Ik kan uiteraard niet ontbreken met een reply, bij deze.


Inderdaad valt het op dat bij gerenomeerde bladen als Autovisie (lees ik helemaal stuk) er regelmatig een oordeel cq voorkeur is voor bepaalde merken.

Bv het merk Donkervoort word in het blad enorm volgens mij bevoordeeld, tuurlijk zijn dit scheurijzers pur sang maar dat hebben ook andere exoten zoals daar zijn Morgan - Lotus ect. ect.

BMW heeft vroeger altijd wel de aandacht gekregen in de Autovisie uiteraard geen slechte kritiek op dit merk maar na de wisseling van hoofdredacteur (Nico de Jong <-> Ton Roks) viel het mij op dat ze meer een oog hadden voor Audi.

Porsche word altijd maar erbij gehaald bij vele testen cq vergelijken, Test een BMW hup vergeleken met een elfer, test een Alfa hup vergeleken met een elfer, test een Evo VI hup vergeleken met een elfer, test een Impreza hup vergeleken met een elfer, en ga zo maar door.

Onafhankelijk ???,.... nee dus ik denk als je als redactie testauto's aangeboden krijgt van een beter merk dan bedenk je je wel om dit neer te sabelen omdat je dan de andere types van dit merk moeilijker of totaal niet meer krijgt.

Ook de diverse autoprogramma's op de TV zijn van het zelfde hout gesneden.

En dan zal ik het helemaal niet hebben van die walgelijke (ik ben de beste die er is) Huub Stapel :evil: ., wat een sukkel die heeft echt geen verstand van auto's, rijd ie een test in een Murcialago en dan zegt ie mwah.

Word vervolgt.


10 okt 2003 19:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Waar ik me aan kan ergeren zijn die vet gesponsorde autoprogramma's op t.v. Niet normaal. Objectief? m'n reet! Wat me ook opvalt is dat heel veel aandacht wordt besteed aan Aziatische merken waar de honden geen brood van lusten. Deze merken worden vaak de hemel in geprezen terwijl ze gewoon slecht scoren in relatief objectieve tests. Hier op de locale televisie is het helemaal om te kotsen. Ik verdenk steekpenningen. Topgear vind ik dan nog wel de moeite waard.

Wat betreft automagazines vind ik Autovisie en Carros zeker de moeite waard. Autoweek koop ik dus al jaren niet meer, wat een aanfluiting. Autovisie wordt natuurlijk beinvloed door de persoonlijke voorkeur/liefde van de redacteur/makers. Dat valt bijna niet te voorkomen. En wat je zegt John, bepaalde mooie merken willen ze te vriend houden. Ik kan er wel een klein beetje inkomen, ook al is het niet juist. Objectieviteit is nou eenmaal zeer schaars jammer genoeg. Dat ze dan volgens jou die Cayenne neersabelen is dan toch weer niet te verklaren?

SharkS4


10 okt 2003 19:26
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Dat van de Cayenne was een persoonlijke constatering ik weet niet of andere het hebben gelezen (Humprey jij vind Autovisie toch een knudde blad) en het ook vinden.

Ach ja bij Autovisie is het denk ik niet verkeerd om een GT2 af te kraken wellicht krijgen ze dan wel een Lambo Gallardo als duurtester op de parking.

Autoweek is helemaal knudde, das echt voor de gemiddelde Yaris en Alto liefhebber, geen kwaad over deze auto's hoor want als je de prijs kwaliteit verhouding erbij haalt dan zijn ze top.

De plaatselijke omroep hier in het Westland heeft maar een auto programma dat word gepresenteerd door een directeur van een Opel dealer uit s'Gravezande en die is helemaal niet bevoordeeld hoor, die griezel :evil: (heeft mijn ouders op een gladde manier al vele kadett-jes in het verleden aangesmeerd want hij had ook aandelen bij pagina twee van de omroepgids, jeweetwel die van Frisia ect.) heeft het uitgevonden.

Topgear is inderdaad redelijk objectief en leuk.


10 okt 2003 19:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een autoblad objectief en onafhankelijk is of kan zijn :!:

Goed beschouwd is het een verzameling redacteuren met liefde voor auto's en dus emotie en voorkeuren. Dit is ook niet erg, sterker nog, juist fijn, want op een zuiver zakelijke weergave van bijvoorbeeld een ritje met de CarreraGT :lol: zit ik niet te wachten!

Kom er dan echter ook gewoon voor uit en zorg ervoor dat niet alle redacteuren dezelfde voorkeur(en) hebben :) .


10 okt 2003 19:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
He, niks over de Autoweek he... die heb ik!

Heb de Autovisie opgezegd, omdat ze alleen tevreden zijn over auto's die veeeeeeeeeeeeel te ver boven mijn budget liggen :)

Autoweek is redelijk reeel, al doen ze de laatste tijd wel veel rare vergelijkingen...

Maarja...


10 okt 2003 21:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Autovisie ben ik wel op geabonneerd, maar is eigenlijk de laatste jaren(zo'n beetje sinds Nico de Jong en Dick Braakhekke er weg zijn) meer wachtkamerlectuur geworden.
De nieuwtjes zijn meestal geplagiateerde stukjes van meestal de Engelse autobladen.
Evo,Car, Top Gear in iets indere mate zijn voor de liefhebber de betere bladen.
(En natuurlijk de bladen met de Porsche in de hoofdrol,
Purely Porsche en de 911World, )
deze Engelsen hebben niet voor niets benzine en alcohol in hun bloed.
Wat betreft onafhankelijkheid, daarin geloof ik niet.
Dhr.T.Roks kan niet te kritisch zijn want anders wordt er niet meer geadverteerd, en zoals het elders ook is de centjes moeten toch met deze advertenties verdiend worden.
En idd. worden bepaalde merken, Himmelhog, de lucht in geprezen.
Maar zo is het ook met de Auto,Motor und Sport, Sportauto iets minder, alhoewel de testrijder Horst von Saurma ook bij BMW op de loonlijst staat.
Juist.... daarom zijn de M3 en de M3CSL, de Porsches "klar" überlegen.
HvS. rijdt in een M3 Dienstwagen.
Dus ook daar kunnen ze het.
De auto-journalisten moeten maar eens een voorbeeld nemen aan Jeremy Clarkson en Tiff Needell.
Credo " Good is Good, and worse is much better, cause it sells".
Een afwijkende mening verkoopt, vooral als je deze ook nog eens met steekhoudende argumenten kunt staven.
Daarom ben ik het altijd oneens, heb een afwijkende mening en ben stronteigenwijs.
Mooi toch.. :lol:


10 okt 2003 22:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Autoweek krijg ik wel eens, da's dus helemaal niets.
Af en toe eens een leuke uitschieter, maar dat is geloof ik 1 keer per jaar.
Allerbeste autoblad was de voorloper van de EVO, Performance Car.
Helaas door hun eigenzinnige mening de nek omgedraaid, vervolgens opgekocht en op een iets mildere wijze verder gegaan als EVO.


10 okt 2003 22:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Ach, vind de autoweek wel leuk om op de hoogte te blijven. Voor mijn gevoel moet ik toch een autoblad hebben thuis, en de autovisie vind ik te duur voor wat je krijgt.

Zal toch es gaan kijken naar die porsche bladen enzo... :)


10 okt 2003 22:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Ik lees ook altijd het blad "gti tuning & design" binnenkort genaamd "auto & tuning", ik blijf graag op de hoogte van wat er zich allemaal in de "sjonniescene" afspeeld......... :lol: :lol:

Michael.


10 okt 2003 23:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
paSCal schreef:
Ach, vind de autoweek wel leuk om op de hoogte te blijven. Voor mijn gevoel moet ik toch een autoblad hebben thuis, en de autovisie vind ik te duur voor wat je krijgt.


Liever één goed autoblad in het kwartaal dan 1 slechte per week.
Autoweek vind ik gewoon bagger, sorry Pascal. Als het dan om de kosten gaat, dan kun je toch beter af en toe een goed blad in huis halen dan een abonnement op autoweek? Die Porsche bladen geven ze ook niet weg hoor. Wat dacht je van een deal met één van je maten?

Ik ben iemand die eerst het blaadje door staat te kijken in de winkel. Als het een interessante uitgave is, dan koop ik het. Dat is echt mijn beproefde methode. :wink:


12 okt 2003 2:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Nee, gaat niet om de kosten...

Ik interesseer me niet alleen in Porsche, blijf gewoon graag op de hoogte wat er gebeurd in de autowereld. Dat kan op diverse manieren. Bij de AutoVisie had ik 80% van de keren het gevoel dat het "oud nieuws" of "subjectief" nieuws was... (en subjectief dan in de vorm van "Er staat een pagina grote advertentie van Renault naast het artikel wat Renault de hemel in de prijst)....

Vind/vond dat bij Autoweek wel meevallen. Ieder zijn eigen mening nietwaar. Ik vind het een leuk blad, als iemand goede alternatieven heeft, hoor ik dat natuurlijk graag...

*pom pom pom*....


12 okt 2003 10:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Ik moet zeggen dat topgear ook niet altijd objectief is hoor. Het is zeker verreweg de allerbeste autoprogramma die er is, maar ze zijn toch wel erg negatief tegenover porsche. Ze kraken het altijd af, en op de cool-wall eindigde de 911 zelfs onder un-cool! En totnogtoe hebben ze nooit gezegd dat porsche 'goed' is, het is altijd een meevaller vergeleken met de verwachtingen ofzo. En in clarkson's top 100 auto's aller tijden deed het hem zelfs pijn om toe te geven dat de 911 turbo de beste auto is die vandaag te koop is. Béétje jippie.
Mn enige opmerking over topgear hoor ;-) En over bladen kan ik niet zo goed meepraten, maar er zal altijd wel een beetje persoonlijke smaak in betrokken zijn.


12 okt 2003 21:21
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Top Gear is misschien niet objectief, maar het wordt in ieder geval niet gedicteerd door sponsors

Tuurlijk hebben die mannen een persoonlijke voorkeur (en dat is logisch, heb je zelf toch ook?)
Het voordeel van Top Gear is dat ze dat ook niet onder stoelen of banken steken. Je weet het dus!
Aan de andere kant zullen ze het niet laten om een auto genadeloos af te kraken als blijkt dat het troep is...
Bovendien is de humor van Clarkson onverbeterlijk :D

Die Nederlandse auto programma's zijn allemaal om te kotsen...
Staan zonder blikken of blozen de station van Alfa (de "sport wagon") als sportieve auto aan te prijzen en zijn vervolgens erg onder de indruk van het "roldekje" in de bagageruimte
Of een rij-impressie met de laatste nieuwe Ford transit (wel verlengd en verhoogd ja!)
Wie zit daar dan op te wachten?

De bladen...? Heel af en toe koop ik AutoVisie. Da's een van de weinige Nederlandse bladen waar je nog een beetje het idee hebt dat er liefhebbers aan het werk zijn.
Journalisten van veel andere autobladen hadden net zo goed de beursberichten kunnen schrijven... Je moet wat doen om je geld te verdienen
Een ander Nederlands blad wat ik regelmatig koop is Auto Motor Klassiek.
Veel leuke kleine berichtjes, en ja, die gasten kunnen ook nog eens objectief zijn. Waar ze over schrijven wordt toch niet meer gemaakt :D

Dan de Porsche bladen...
Op 911&Porsche World heb ik een abonnement (zit bij m'n NPC lidmaatschap)
Leuk blad. Goed gevarieerd qua inhoud. Ze kruipen af en toe een beetje bij Porsche AG in de kont, maar goed daar ontkom je denk ik niet helemaal aan (niet als je altijd in het laatste nieuwe wilt kunnen rijden)
Jammer dat ze zich zo tot Engeland beperken, en niet af en toe eens wat verder kijken wat er op het vaste land allemaal nog gebeurd...

Excellence koop ik altijd. Typisch Amerkiaans blad (het eerste artikel staat pas op blz. 60, daarvoor zijn het alleen advertenties).
Daarbij moet ik zeggen dat ik de advertenties misschien nog wel leuker vind dan de artikelen.
Er worden in Amerika namelijk heel veel fantastische onderdelen gemaakt door heel veel verschillende kleine bedrijfjes. Het is dan ook altijd leuk om te zien wie nu weer wat maakt, en wie het verder nog meer verkoopt.
Verder zijn de artikelen over het algemeen ook goed. Lekker veel diepgang en veel achtergrond info.

GT Purely Porsche is een absoluut bout blad. Die gasten denken echt dat ze met wat mooie fotootjes (want die zijn echt goed) een blad kunnen maken. Zet er dan gewoon geen tekst bij!
Ze hebben werkelijk geen benul waar ze het over hebben. Nul komma nul diepgang of technische info en zijn ook regelmatig op onjuistheden te betrappen... Typisch een blad voor en door mensen die geen Porsche rijden.
Als ik geile plaatjes wil kijken koop ik wel een playboy :D

En dan heeeeeeeeelemaal onder op de stapel is er natuurlijk nog het fantastische Porsche Scene.
De technische info die ze bij de foto's vermelden klopt in het Duits waarschijnlijk al niet, en dan laten ze het ook nog door een Belg zonder enige technische kennis vertalen. Het resultaat is dan ook rond uit lachwekkend...

gr.

Jeroen


12 okt 2003 22:32
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Eindhoven
Bericht 
Ik lees al jaren de Autovisie, misschien ben ik daarom niet zo objectief meer. Ik vind dit een van de beste Nederlandstalige autobladen die er tekoop zijn. Veel variatie in onderwerpen, veel verschillende auto's en vaak goed geschreven. Ik heb (e nog steeds) vele autobladen gelezen. Auto Motor und Sport (Erg Duits en op Duitse auto's, Merc en BWM bijna altijds 1 en 2 in vergelijking) maar ook veel interessant nieuws te melden. Uiteraard ben en blijf ik een fan van TopGear. Mijn grote favoriet op het gebied van onderkoelde meningen. Heerlijk BBC2 op zondag. Vaste prik. Daarnaast lees ik vele andere bladen echter wel incidenteel.

Peter v E


14 okt 2003 17:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
uhm... nog geeneen :(
Provincie Utrecht
Bericht 
Iemand al eens het blad autopodium gelezen?
Ik heb het een keer gekocht, omdat ze een recensie van de nieuwe GT3 hadden. Het is een redelijk verfrissend blad, niet zo uitgekauwd als al die andere, met eigen foto's, ipv de standaard persfoto's. Het enige nadeel is, dat het net als autovisie en autoweek, ook de dagelijkse file-auto's behandelen, en ik ben geen auto-liefhebber, maar een porsche-liefhebber... :)
Joost.
_________________________________________
Sed primum vivere, hic et nunc.


15 okt 2003 14:14
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Nog nooit van gehoord dat "autopodium" ik ga er naar op zoek, en inderdaad die file rakkers (nu al twee dagen op de a12 vast gestaan met m'n P.) ben ik zat.

Gister en vandaag ff op de Autobahn geweest (Keulen op en neer) en het viel me op dat de gemiddelde Kaaskop met zijn Vectra (Wehkamp pak cq stropdas) ect. ect. daar net over de grens op weg naar Oberhausen dus even zijn J met de P karretje moet uitproberen en dus never nooit niet opzij gaat.
Dit vind ik dus een schande, dat altijd de gele nummerplaten niet opzij gaan in de "Heimat", de gasten met de witte weten hoe het hoort en daar kan je dus van op aan.
Zelfs niet opzij als je alle waxinelichtjes heb aangestoken, dan maar (tegen mijn principe) rechts er voorbij gespoten.


Wellicht is een idee voor een nieuwe topic, het rijgedrag van de niet Porsche mensen.


15 okt 2003 17:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Ook altijd heel typerend... kom je uit het buitenland (Duitsland of België) dan kan je bij de grens ook meteen vol in de ankers...

gr.

Jeroen


15 okt 2003 18:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
john radder schreef:
Wellicht is een idee voor een nieuwe topic, het rijgedrag van de niet Porsche mensen.


Ga je gang! :wink:


15 okt 2003 18:17
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Waarvan akte,


http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=97


15 okt 2003 19:24
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
De nieuwe autovisie ligt voor me op tafel en ga dus ff lezen wat ze schrijven over de Carrera GT.
Eindelijk een tof onderwerp, ik laat het wel weten wat Ik er van vond.
(en jullie??) :?: :?:

Ben ff een uurtje offline.


23 okt 2003 19:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 '89
Amsterdam
Bericht 
Top Gear is na de GT3 weer Pro-Porsche geworden. Verder is er ook nog Carros in autowereld, veel lekkers, hoog inleefgehalte maar ook weinig slechts of het moet tussen de regeltjes door staan.


27 okt 2003 11:17
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Voor de autovisie lezers.

Is Roks met vakantie of zit ie er volgende keer weer bij :?: :?: , teveel tests onder zijn niveau afgelopen nummer :wink:


Auto visie schreef:

MUSCLE CARS ZIJN VOOR MANNEN
30-mei-2004
De auto die vorig jaar in de VS het meest door mannen werd aangeschaft is een all American muscle car: de Dodge Viper, op de voet gevolgd door de Porsche 911 en de Chevrolet Corvette.

Slechts 9% van de Vipers werd door een vrouw aangeschaft. Vergelijk dat met de New Beetle Cabrio, waarvan liefst 76,8% een vrouwelijke koper was, en de Toyota RAV4 met 71,1% vrouwen.




09 jun 2004 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster na 997 cabrio 987 S 986 S 993 coupe en 964 coupe
Den Haag
Bericht 
Ik heb na 20 jaar lidmaatschap op Auto Visie het idee dat de heren een beetje inkakken, de testen hebben nog maar wijnig emotie, :( en veel nummers (sterretjes en Hartjes). :? het hooftstuk gevoel mis ik een beetje. :^:
Wel wordt er in het laatste nummer belooft dat het blad volledig op de schop gaat, meer pagina's :?: Met reclame :roll: en groter formaat. dat is vervelend voor mijn opbergsyteem, (past niet meer in de bakken).
Ik ben benieuwd naar het nieuwe nummer, maar denk toch dat het steeds commercieler word.

Wat betreft de nederlandse autoprogamma's :idea: Haal een folder bij de dealer daar heb je meer aan.

Alleen Top Gear scoort bij mij nog erg hoog, al merk je wel wat Engelse liefde, maar dit doet wijnig afbreuk aan het progamma.
Voor mij is het werklijk TOP.

groetjes.
_________________________________________
Gas is alles, maar alleen op gepaste momenten.


09 jun 2004 19:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Ik koop zelden to nooit autobladen want het is naar mijn idee gewoon steeds meer van hetzelfde. Echter heb ik dat met de meeste tijdschriften. Zo nu en dan koop ik Porsche Scene Live, zeker als er een leuke Porsche 964 middenposter in zit. Verder staat alle informatie wel ergens op internet :lol:

Maar verder moet ieder het natuurlijk voor zichzelf weten wat leuk is en wat niet.

Jan
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


09 jun 2004 20:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.