Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 19:50



Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
wel of niet 964 van voor '92 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 uit '91 996 cabrio uit 2000
Amsterdam
Bericht wel of niet 964 van voor '92
Heren,

Wat een prachtig forum, hulde aan de oprichters.

Als echt porscheliefhebber ben ik op mijn 20-ste begonnen met een 924, hierna kwam de 944 en daarna de 944 turbo. Inmiddels ben ik 30 en is het hoog tijd voor een 911. EN DIT MOET GEBEUREN VOOR IK 31 WORD IN NOVEMBER!!!!!!

Ik ben nu op zoek naar een 964. Inmiddels heb ik er al een hoop gezien en ook al veel goede raad van iedereen opgevold waardoor ik nog steeds geen exemplaar heb gekocht.

Ik heb nu een mooie 964 op het hoog. Hij is uit '89 en eigenlijk wilde ik altijd een 964 van na '92. Dussssssssss wat ik eigenlijk wilde weten:wat zijn de de zwaarwegende redenen om geen 964 van voor '92 te kopen (en dan heb ik het niet over de pakkingmodificatie).

Ik ben heel benieuwd naar jullie input, alvast bedankt en ik houd jullie op de hoogte van mijn zoektoch en de tikkende klok voor mij.
_________________________________________
Sapere aude


04 jun 2006 13:44
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Denk dat het jaartal niet zo veel zegt. Gaat meer om de algemene staat/kwaliteit van de auto, zeker als de pakkingsmodificatie wel is uitgevoerd.

Persoonlijk vind ik de eerdere 964'ers de mooiere (wielen, spiegels), maar lees net in een ander topic dat je juist wel cup spiegels en wielen wilt. Dan kun je misschien toch beter voor een nieuwere gaan...


04 jun 2006 13:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Na '92 wordt heeeeel lastig ('93 dus) :wink: . 1992 iets minder lastig, maar het beperkt je bereik wel behoorlijk. In ander draadje meldde je al je richtprijs van 20k. Realiseer je wel dat deze prijs icm deze richtprijs niet al te makkelijk zal blijken. Zoals je ziet heb ik ook een 964 van '92. Vond het zelf wel een prettig idee dat alle modificaties inmiddels af-fabrief zijn gebeurd.


04 jun 2006 15:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
MS964 schreef:
In ander draadje meldde je al je richtprijs van 20k.



IMO een (te) laag bedrag voor een knappe 964 .... ookal zou het een 89'er zijn :shock:


04 jun 2006 15:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Wél voor een knappe 964. Niet voor een in basis redelijke 964, met hier en daar wat minpuntjes.


04 jun 2006 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
964 uit '91 996 cabrio uit 2000
Amsterdam
Bericht 
MS964 schreef:
Wél voor een knappe 964. Niet voor een in basis redelijke 964, met hier en daar wat minpuntjes.


Dus als ik voor 20k een 89'er tegen kom, helemaal goed met alle modificaties en ook nog knap, dan heb ik een goede deal?
_________________________________________
Sapere aude


04 jun 2006 19:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Cash schreef:
Dus als ik voor 20k een 89'er tegen kom, helemaal goed met alle modificaties en ook nog knap, dan heb ik een goede deal?


yep ... maar laat wel een AKK daar uitsluitsel over geven :idea: :wink:


04 jun 2006 19:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Dan zou je een goede deal hebben ja. Maar de vraag is of het na een AKK nog steeds een knappe is. En met knappe wordt bedoeld: geen tot weinig onderhoud danwel vervangingen (zoals banden) nodig op korte termijn, goede opties, exterieur netjes, interieur idem, geen olielekkage, motorisch ook verder OK, onderhoudshistorie bekend, originele boekjes en stickers aanwezig, modificaties aantoonbaar verricht, niet al te veel kilometers, etc etc.


04 jun 2006 19:45
Profiel
PorscheForum Rakker
964 uit '91 996 cabrio uit 2000
Amsterdam
Bericht 
Nou heb ik er een op het oog die daar aan voldoet. Hij heeft echter schade gehad (voorscherm, deur en achter), dit is wel erg goed hersteld volgens de garage waar die vroeger onderhouden is geweest (nadat ik de rekeningen had ingezien, ben ik die garages gaan bellen).
Echter kon ik niet de rekening terug vinden van de modificatie, terwijl de verkoper maar bleef volhouden dat het wel gebeurd is.

Tja what to do, ik denk eraan hem gewoon een AKK te geven en dan zien we wel wat eruit komt.
_________________________________________
Sapere aude


04 jun 2006 20:05
Profiel
PorscheForum Rookie
zedelgem - Belgium
Bericht 
Zit met zelfde vraag, doch ik dacht dat motormodificatie al in modeljaar 1991, dus vanaf juli 1990, doorgevoerd was en het modeljaar 1992, dus vanaf juli 1991, enkel nog wijzigingen betrof m.b.t. cupvelgen en cupspiegels en die zitten veelal in optie op vroegere modeljaren of retrofitted.
De prijsvork in België ligt meestal tussen 18000 en 21000 € (particulier)ongeacht het modeljaar, alhoewel, bepalende factor heeft meestal te maken met KM.
Stel wel vast dat de meeste aangeboden auto's 200000 KM of meer achter de kiezen hebben. Lijkt wel of ze dan buiten moeten. Zou er een objectieve reden zijn om ze op dit KM van de hand te doen?
_________________________________________
ex MGB-GT, TR6, ex Lotus Elise, H-D FLH 1200


04 jun 2006 20:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Alle 964's lekken vroeg of laat. Ook de types met verbeterde cilinderkop afdichting.
Het is gewoon een kwestie van tijd, km stand en warmrijden.

Persoonlijk heb ik liever een 964 van voor 1991 :roll:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


04 jun 2006 20:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
waarom liever een van voor 1991?
_________________________________________
964 c2


04 jun 2006 20:20
Profiel
PorscheForum Rakker
964 uit '91 996 cabrio uit 2000
Amsterdam
Bericht 
Renntech schreef:
Alle 964's lekken vroeg of laat. Ook de types met verbeterde cilinderkop afdichting.
Het is gewoon een kwestie van tijd, km stand en warmrijden.

Persoonlijk heb ik liever een 964 van voor 1991 :roll:


Ik zit net over jouw serviceverlening en AKK te lezen en vervolgens krijg ik deze tja wat zal ik het noemen 'tip' van je.
Ik zal proberen ook mijn verkoper te overtuigen om de AKK bij jou te laten doen, dan zullen we eens kijken of die boef lekt.
_________________________________________
Sapere aude


04 jun 2006 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
en wat voor invloed heeft warmrijden op lekkage?
_________________________________________
964 c2


04 jun 2006 20:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Bij netjes warmrijden ipv koud te stampen, heb je lang niet zo snel lekkage...


04 jun 2006 20:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
porscheaddict schreef:
waarom liever een van voor 1991?


Die hebben geen airbag.
De auto's zonder airbag sturen hééél iets fijner. En zijn hééél iets lichter :lol:

En je kunt er makkelijk een ander stuur inzetten.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


04 jun 2006 20:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Renntech schreef:
porscheaddict schreef:
waarom liever een van voor 1991?


En je kunt er makkelijk een ander stuur inzetten.


Bij de airbag ook, het is alleen prijziger...


04 jun 2006 22:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Devils son schreef:
Renntech schreef:
porscheaddict schreef:
waarom liever een van voor 1991?


En je kunt er makkelijk een ander stuur inzetten.


Bij de airbag ook, het is alleen prijziger...


En iets minder makkelijk... :? (zonder airbag kan ik het zelf nl. ook...)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 jun 2006 22:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
ok, duidelijk allemaal.
_________________________________________
964 c2


04 jun 2006 23:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:

En iets minder makkelijk... :? (zonder airbag kan ik het zelf nl. ook...)


Nog steeds geen rocket-science... Maar het vervangen hoeft ook maar één keer, dus of dit nu een reden is om een niet-airbag 964 te nemen?


05 jun 2006 9:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
..... dus of dit nu een reden is om een niet-airbag 964 te nemen?

Zeker niet aangezien je er ook nog eens een naar onder toe mooier afgewerkt dashboard bij krijgt. :idea: ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


05 jun 2006 9:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
EriC4C schreef:
Zeker niet aangezien je er ook nog eens een naar onder toe mooier afgewerkt dashboard bij krijgt. :idea: ;)


Wat het weer lastiger maakt om een radio in of uit te bouwen :wink:


05 jun 2006 9:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Olaf schreef:
EriC4C schreef:
Zeker niet aangezien je er ook nog eens een naar onder toe mooier afgewerkt dashboard bij krijgt. :idea: ;)


Wat het weer lastiger maakt om een radio in of uit te bouwen :wink:


Precies, en daar hebben wij weer last van. :lol:
Het gaat mij niet om wel of geen airbag.

Een paar jaar geleden vond ik hoe nieuwer, hoe mooier.
Een auto van 30.000 was per definitie mooier als een auto van 20.000.

Nu denk ik anders. Ik wil gewoon een auto die lekker rijdt met niet te veel onzinnige poespas. Daar past de 964 tot 1991 beter bij dan de jongere.
En ik geef er alleen maar bij aan dat het niet uitmaakt of je een 89-er of een 93-er hebt. Technisch gezien dan. Allemaal kunnen ze kapot. Allemaal zijn ze fijn :lol:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


05 jun 2006 10:07
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Dus 964 < april-'91 beter voor degene die (ook graag) sleutelen en 964 > maart-'91 voor degene die dat (liever) niet doen. 8)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


05 jun 2006 10:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
EriC4C schreef:
Dus 964 < april-'91 beter voor degene die (ook graag) sleutelen en 964 > maart-'91 voor degene die dat (liever) niet doen. 8)


Exact. En na '90 voor de mensen die uiterlijk vertoon belangrijker vinden dan lekker sturen :mrgreen:


WHOEIII
_________________________________________
http://www.renntech.nl


05 jun 2006 10:15
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carras70, jan911sc


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.