Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 6:40



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
964 c2: dweilen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 964 c2: dweilen
gisteren de 964 c2 van pa opgehaald en uitgelaten in DLD, wat een ervaring, zo'n tip :!:
maar zelf schakelen vind ik toch prettiger, alsof je meer controle over het rijden hebt (maar voor paps is ie perfect :wink: ).
echter bij 200 + begon de auto te 'dweilen' over de voorwielen, ramen en dak dicht en weer proberen, nog steeds schommelen/dweilen, nu bij 180 km/uur :shock: :!:
meteen hebben we de bandenspanning gecontrolleerd, voor 2.8 en achter 2.5 :roll:
heeft het daaraan gelegen :?: (de spanning is nu volgens het boekje), moet erbij vertellen dat er afgelopen zaterdag achter nieuwe banden opgekomen zijn, voor niet.
is niet normaal, weet dat ze wat zoekerig worden maar dit was niet tof meer, alsof ik in vrachtwagengeulen reed :!:
stuur schud niet, hij trekt niet naar links/rechts, dus wat kan het zijn :?:
wil mijn pa niet meteen de stuipen op het lijf jagen maar dit leek me niet oke, jongens feedback graag :!:

ook namens pa, thx

craze die dit met zijn 3.2 niet heeft meegemaakt


13 jun 2006 12:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Ik had het zelfde voordat ik voor en achter nieuwe banden had en voordat eea werd uitgelijnd. Was wel met een model uit 1970, maar misschien heb je hier toch wat aan.

Succes iig.
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


13 jun 2006 13:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Zal wel hetzelfde verhaal zijn banden en uitlijnen :(
Heb zelf een 964 7 jaar bereden, en was er erg tevreden mee :lol:
De auto bleef echt perfect sturen ver boven de 200 :!:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


13 jun 2006 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Als de tank bijna leeg is word de 964 altijd wat zoekerig bij hogere snelheden.

:lol:
_________________________________________
Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992


13 jun 2006 14:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
tank was voor de helft nog vol, en dan nog.
dat dweilen begon de 2e keer bij zo'n 180 km/uur :!:


13 jun 2006 14:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Bandenspanning was niet in orde om te beginnen. Ten tweede: zijn achter dezelfde banden gemonteerd als voor? De 964 is daar gevoelig voor.

Uitlijning kan ook een probleem zijn.

Mijn auto loopt tegen de begrenzer in zijn 5 (om en nabij de 270 km/u echte kilometers als ik goed ben geïnformeerd) en is dan nog steeds stabiel.


13 jun 2006 15:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Uitlijnen en uit laten wegen (en evt. corrigeren) .... heb nog nooit last gehad van een zoekerige 964 - zelfs niet met een verkeerde bandenspanning :shock:


13 jun 2006 16:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Rij eerst de achterbanden maar in.


13 jun 2006 17:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Hoeft niet. Ligt dus aan iets. Mijn 964 lag bij 270+ als een strijkijzer op de weg. Mijn 964 Tip heb ik op Zolder hard op zijn staart getrapt en ook niks van dweilen gemerkt. Dus er is zeker iets aan te doen. Succes!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 jun 2006 19:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Voor 2.8 ??? ...en deze auto heeft deze week nieuwe achterbanden gekregen? Lekker bedrijf dan...niet eens even de voorbanden controleren :(

Volg de adviezen maar op en laat dit nakijken , is niet normaal.


13 jun 2006 19:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Mijn 964 Tip heb ik op Zolder hard op zijn staart getrapt en ook niks van dweilen gemerkt.

Logisch :roll: ...... als jij 'm op z'n staart kon trappen dan stond de tip stil of reed in ieder geval zo langzaam dat van dweilen geen sprake kon zijn. Afbeelding


Van dweilen bij mijn 964 op hogere snelheid heb ik ook last gehad. Volle of lege tank scheelde wel, maar ook met volle tank voelde het niet zo stabiel als je zou mogen verwachten. Nieuwe banden (zelfde merk/type) maakte ook weinig verschil ...... tot ik onlangs de schokdempers heb laten vervangen. Ze waren niet stuk, maar blijkbaar wel versleten. Een wereld van verschil :!:
Gezien de kilometerstand van de tip zou ik het zeker hier (eerst) gaan zoeken. :idea:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


13 jun 2006 19:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Ik had ook last van een slechte rechtuit-stabiliteit. Nam veel plezier van het rijden weg, vooral bij hogere snelheden en/of sterke zijwind. Een onzeker gevoel, niet passend bij een sportwagen.

Heb toen besloten om er iets aan te laten doen bij een op het Forum bekende techneut in Steenwijk. Op zijn advies 4x nieuwe banden met N-codering (Conti SportContact) laten monteren en onderstel opnieuw uitgelijnd.

Resultaat: na inrijden banden een heel anders sturende auto. Moest eerst wennen aan het nieuwe weggedrag, maar ik ben zeer tevreden. Alles voelt zekerder en strakker aan. Ook op hogere snelheden ligt de wagen nu als een trein op de weg. :D

M.a.w. er is genoeg aan te doen, en zeker niet onoplosbaar. (E.e.a. kon nog strakker door 4x gele Koni's te laten monteren, maar de bodem van mijn portemonnaie kwam in zicht...)


13 jun 2006 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
kijk eens naar de voorbanden hoe oud die zijn, ja dat scheelt echt
laat de auto uitlijen en uit wegen en wie weet staat de auto voor wel te hoog . die van mij stond achter te hoog.
En ik heb gele koni's , 8) heerlijk.


robert
_________________________________________
remmen is angst


14 jun 2006 0:20
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
rob964.c4 schreef:
kijk eens naar de voorbanden hoe oud die zijn, ja dat scheelt echt


Porsche adviseerd om banden na 5 jaar sowieso te vervangen :idea: :wink:


14 jun 2006 0:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
en dan is 5 jaar toch best nog lang.
:?



robert
_________________________________________
remmen is angst


14 jun 2006 9:54
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
EriC4C schreef:
Van dweilen bij mijn 964 op hogere snelheid heb ik ook last gehad. Volle of lege tank scheelde wel, maar ook met volle tank voelde het niet zo stabiel als je zou mogen verwachten. Nieuwe banden (zelfde merk/type) maakte ook weinig verschil ...... tot ik onlangs de schokdempers heb laten vervangen. Ze waren niet stuk, maar blijkbaar wel versleten. Een wereld van verschil :!:
Gezien de kilometerstand van de tip zou ik het zeker hier (eerst) gaan zoeken. :idea:

Aanvulling: mijn 964 was na montage van de nieuwe set banden (met N-codering :^: ) ook uitgelijnd en uitgewogen, zonder bevredigend resultaat m.b.t. het dweilen op hoge(re) snelheid. Montage van nieuwe schokdempers (gele Koni's inderdaad ;)) maakte het verschil. Afgelopen weekend nog duidelijk merkbaar tijdens de trip Zuffenhausen v.v. met een :D als gevolg :!:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


14 jun 2006 10:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geronimo78


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.