Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 22:17



Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
laserdetector 
Auteur Bericht
Bericht laserdetector
Ik ben vandaag 3 x gelasered in Den Haag op 3 verschillende plaatsen. Ik was compleet verrast want ik werd door de zon verblind en ze hadden zich zodanig opgesteld achter de struikjes dat eer ik ze zag was het al te laat. Flink op de remmen trappen helpt dan ook geen flikker meer. Ben niet aangehouden, maar reed wel harder dan 50 binnen de bebouwde kom ± 70 - 75 km/u. Ook zag ik dat zijn maatje druk in de weer was met noteren in een notitie-boekje. Voor de echte hardrijders staat 100 meter verderop een politiebusje verdekt opgesteld. Binnenkort zal ik wel weer 3 ansichtkaarten uit Leeuwarden ontvangen. :evil:

Er bestaan toch zoiets als laser-detectors en laser-jammers??? Wie weet hier meer van.


13 jun 2006 22:06
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Voor wat het waard is: waar was het?


13 jun 2006 22:10
Profiel
Bericht 
FS1 schreef:
Voor wat het waard is: waar was het?


1. 's ochtends en 'savonds staan ze vaak opgesteld bij de A44 van Wassenaar
naar Den Haag Centrum, voorbij Duindigt en het eerste Shell-pompstation rechts. Meestal opgesteld pal achter de stoplichten en de struikjes middenberm. Lastig te zien.
2. T.h.v. viaduct bij Madurodam en Indisch Monument, gezien vanuit Scheveningen richting Bronovo Ziekenhuis. Ook hier verstopt achter de bosjes.
3. Machiel Vrijenhoekweg richting Kijkduin. Idem dito.


13 jun 2006 22:17
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: laserdetector
ECT schreef:
Er bestaan toch zoiets als laser-detectors en laser-jammers??? Wie weet hier meer van.


Info 8)


13 jun 2006 22:29
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
je moet toch aangehouden worden als je gelaserd bent en te hard reed? dat heb ik tenminste altijd begrepen.
Of kunnen ze door het opschrijven van je kenteken in een notitieboekje je al een bon geven? :? :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 jun 2006 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en TVR Griffith 500
Bericht 
horn schreef:
je moet toch aangehouden worden als je gelaserd bent en te hard reed? dat heb ik tenminste altijd begrepen.
Of kunnen ze door het opschrijven van je kenteken in een notitieboekje je al een bon geven? :? :shock:


Dat dacht ik dus ook :!:

Vandaag ben ik ook gelaserd vanaf een viaduct (A16 Rotterdam richting Breda ter hoogte van Ridderkerk) en ook niet staande gehouden. Het zal wel weer raak zijn. Reed zeker 130 km/u, 100 km/u toegestaan...
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


13 jun 2006 22:42
Profiel
Bericht 
horn schreef:
je moet toch aangehouden worden als je gelaserd bent en te hard reed? dat heb ik tenminste altijd begrepen.
Of kunnen ze door het opschrijven van je kenteken in een notitieboekje je al een bon geven? :? :shock:


Ze opereren in groepjes van 4 a 5 man heb ik inmiddels ervaren.
De "gunner" en zijn maatje met blocnote en portofoon. Die geven informatie door aan een collega motoragent en politiebusje om je 100 meter verderop welkom te heten wanneer je het te gek maakt. Ik werd niet aangehouden maar ze zaten wel druk in de blocnote te noteren. Doen ze ook niet voor de lol neem ik aan. Een flink aantal zondaars werden echter wel aangehouden.
Het is even afwachten op Leeuwarden, dan weet ik meer.


13 jun 2006 22:47
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Hier wat meer info. Klik op 'juridisch' en 'laser'.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 jun 2006 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Dat staande houden is naar mijn weten inderdaad verplicht bij de nieuwe laserguns die op veel grotere afstand al kunnen meten.

Bij de oudere types is dit niet verplicht.


13 jun 2006 23:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik zal er niet te veel over schrijven want dan val ik in herhaling, ik vind: gewoon aftikken en niet zeuren; je was er zelf bij.
Pas bij ons in Haarlem ook weer meisje doodgereden door hardrijder, nog div. voorbeelden uit het recente verleden.
Het flauwe vind ik altijd: als zo'n ongeluk gebeurt is de bestuurder terecht de kwaaie pier, zou hij 100 meter voor het ongeluk zijn aangehouden door een veldwachter dn had de hele wereld geschreeuwd: heb je niks beters te doen, ga boeven vangen. Da's flauw en niet netjes.
Met Havo 4 wiskunde kun je uitrekenen dat als je met 45 km/h nog net had kunnen stoppen, met welke snelheid je iemand overhoop rijdt als je 75 zou hebben gereden. Op zn Jan Boerenfluitjes zou je denken: het verschil, 30 dus... nou vergeet t maar. Je rijdt iemand hardstikke dood met ca 65 per uur.
Je ontneemt je omgeving de marge om fouten te maken. Dat mag je kinderen en andere verkeersdeelnemers niet ontnemen
Het wordt tijd dat het algemeen geaccepteerd wordt dat "te hard door de bebouwde kom" als asociaal wordt gezien.
Wat muij betreft kunnen de veldwachters er niet hard genoeg tegen optreden.


Zo hehe, dat lucht weer op.....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


13 jun 2006 23:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
lindemans schreef:
Je ontneemt je omgeving de marge om fouten te maken.....


Wil die marge best handhaven - zolang de veldwachters ook daar hun aandacht aan besteden ..... de fouten die andere verkeersdeelnemers (bewust) maken :idea: maar dat is natuurlijk geen melkkoe


13 jun 2006 23:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ja hoor krijgen we die weer: eerst moeten de veldwachters alle anderen hebben aangepakt voordat ik pas aangepakt mag worden op mijn gedrag.
Als je die redenering volgt moet je dus uit winkels kunnen stelen zolang er nog mensen vermoord worden. Trouwens, niemand rijdt onbewust 50% te hard....
Leg mij nou eens uit waarom het even niet goed opletten van mijn dochtertje in ons 30 km/h straatje afgestraft mag worden met zwaar letsel door iemand die vind dattie daar 60 mag rijden:
- omdat er nog nooit wat was gebeurt (nee, die hond in Friesland had ook nog nooit wat gedaan...en die vogel in die CRX had ook nog nooit iemand doodgereden....))
- omdat er andere mensen zijn die ook dingen doen die niet mogen.

Geen respect dus voor je omgeving vanuit eigen normbesef, maar je eigen gedrag goedpraten door eerst naar andeen te wijzen.....
En alleen mensen bekeuren als vooraf al vaststaat dat ze anders een ongeluk hadden veroorzaakt.....bull....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


14 jun 2006 0:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
lindemans schreef:
Geen respect dus voor je omgeving vanuit eigen normbesef, maar je eigen gedrag goedpraten door eerst naar anderen te wijzen.....


Moeilijk begrijpend of 'anders' lezen :scratch: - ik heb het hier niet zozeer over (spelende) kinderen die geen besef hebben van de gevaren om zich heen ....

Wat te denken van o.a. ouders (met kinderen) die zich al fietsend niet aan de verkeersregels houden - dus a. niet het goede voorbeeld geven aan hun kroost en b. het risico lopen dat ik ze alsnog met een gangetje van 30 Km/uur ondersteboven rij :?:


14 jun 2006 0:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ja, vind jij dan dat je om die reden het recht heb ze met 60 aan te rijden; of is het toch wel lekker te weten dat je met 30 de kans op zwaar letsel vrijwel uitsluit.....het heet altijd nog OPENBARE weg....ik hoop dat mijn kinderen af en toe ongestraft foutjes kunnen maken, en ik zelf ook als ik 65 ben.
Zou toch jammer zijn als we de regeltjes allemaal zouden afstemmen op het snelle reaktievermogen opgefokte 30-ers ...
Vraag maar eens aan iemand die zelf te hard rijdend "zo'n eikel op een fiets" heeft doodgereden; ik heb er zoeen in mn omgeving; word je niet blij van.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


14 jun 2006 0:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Ik ben bang dat jij mij niet begrijpt en begrijpen wil - maar we halen hier twee dingen door elkaar ... ik ga er ook niet verder (op het forum) over in discussie ...


14 jun 2006 0:16
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
ECT schreef:
FS1 schreef:
Voor wat het waard is: waar was het?


1. 's ochtends en 'savonds staan ze vaak opgesteld bij de A44 van Wassenaar
naar Den Haag Centrum, voorbij Duindigt en het eerste Shell-pompstation rechts. Meestal opgesteld pal achter de stoplichten en de struikjes middenberm. Lastig te zien.
2. T.h.v. viaduct bij Madurodam en Indisch Monument, gezien vanuit Scheveningen richting Bronovo Ziekenhuis. Ook hier verstopt achter de bosjes.
3. Machiel Vrijenhoekweg richting Kijkduin. Idem dito.


Vaste prik daar..........vergeet niet dat ze ook vaak bij het crematorium Ockenburg staan te gunnen, en op het verlengde van de Lozerlaan ri. snelweg ter hoogte van de Hornbach/Esso.

Fijne vent die graaier van een Spee :twisted: :twisted: :twisted:


14 jun 2006 10:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
lindemans schreef:
nou vergeet t maar. Je rijdt iemand hardstikke dood met ca 65 per uur.


Helaas waar. Ik heb het zelf ooit mogen/moeten ervaren :cry:
Laseren en controleren in bewoonde gebieden waar erdegelijk gevaar is heb ik zeker niets op tegen.
Wie potje breekt moet potje betalen.
Doch laseren op grote 4 baansvakken zonder kilomersver huizen of leven te bespeuren waar ze dan 80 of 90 km/u bordjes hebben staan en daar gaan liggen laseren is diefstal.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


14 jun 2006 11:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
911-lover schreef:
Doch laseren op grote 4 baansvakken zonder kilomersver huizen of leven te bespeuren waar ze dan 80 of 90 km/u bordjes hebben staan en daar gaan liggen laseren is diefstal.
Deze stelling is eenvoudig omver te gooien, door de nog eenvoudigere vraag: "En waar ligt dan de grens?" 3 baans-wegen? 2 baans? Op de snelweg om 2:00 uur, of om 1:00 uur, of om 23:00, wellicht 22:48?

Regels zijn regels, daar heb je je aan te houden. Maar dat gaat volgens mij alleen maar op als de regels in je (algemeen!) eigen voordeel zijn he... Maar daar gaan we weer, dus zullen we hier over ophouden mensen?


14 jun 2006 11:36
Profiel Facebook 
Bericht 
lindemans schreef:
Ik zal er niet te veel over schrijven want dan val ik in herhaling, ik vind: gewoon aftikken en niet zeuren; je was er zelf bij.
Pas bij ons in Haarlem ook weer meisje doodgereden door hardrijder, nog div. voorbeelden uit het recente verleden.
Het flauwe vind ik altijd: als zo'n ongeluk gebeurt is de bestuurder terecht de kwaaie pier, zou hij 100 meter voor het ongeluk zijn aangehouden door een veldwachter dn had de hele wereld geschreeuwd: heb je niks beters te doen, ga boeven vangen. Da's flauw en niet netjes.
Met Havo 4 wiskunde kun je uitrekenen dat als je met 45 km/h nog net had kunnen stoppen, met welke snelheid je iemand overhoop rijdt als je 75 zou hebben gereden. Op zn Jan Boerenfluitjes zou je denken: het verschil, 30 dus... nou vergeet t maar. Je rijdt iemand hardstikke dood met ca 65 per uur.
Je ontneemt je omgeving de marge om fouten te maken. Dat mag je kinderen en andere verkeersdeelnemers niet ontnemen
Het wordt tijd dat het algemeen geaccepteerd wordt dat "te hard door de bebouwde kom" als asociaal wordt gezien.
Wat muij betreft kunnen de veldwachters er niet hard genoeg tegen optreden.


Zo hehe, dat lucht weer op.....


Even voor de goede orde.
De plekken waar ik gelasered ben is weliswaar binnen de bebouwde kom, maar op grote doorgaande routes, waar weinig bewoning is en nauwelijks kruisingen of oversteekplaatsen zijn. Ik ben geen roekeloze rijder en zal dan ook nimmer binnen bewoonde gebieden hard rijden. Heb zelf ervaren wat een ongeval is. Ben een paar jaar geleden zelf het slachtoffer geweest van een verkeersongeval door een idioot die te hard reed in een druk bewoonde omgeving waarvan je al van tevoren kunt bedenken dat het vragen is om problemen.


14 jun 2006 12:02
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
ECT schreef:
Even voor de goede orde.
De plekken waar ik gelasered ben...........



Mannen in het Haagse zijn veel wegen......jazeker strakke vierbaanswegen met ongelijkvloerse kruisingen waar je maar 50 mag.

Over uitlokken gesproken.


14 jun 2006 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Leuke discussie weer :roll: Iedereen rijd wel eens te hard daar waar het kan, dus niet in een 30 km zone. Maar goed het blijft een kat en muis spel, wordt je gepakt pech gehad! Maar neemt niet weg dat je er van baald. Maar om nou te zeggen, goed dat alle hard rijders gepakt worden :roll: Ik heb vaak het idee dat het meer met het spekken van de staatskas te maken heeft dan met de veiligheid :!:

Ik heb al een gods vermogen in die staatskas gestort, een heleboel bekeuringen zijn echt terecht en gewoon eigenwijzigheid van mijn kant :oops: Maar er zijn er ook bij dat ze gewoon zoeken om je te bekeuren :pukel:
_________________________________________
TURBO EARGASM !


14 jun 2006 12:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
je moet toch aangehouden worden als je gelaserd bent en te hard reed? dat heb ik tenminste altijd begrepen.
Of kunnen ze door het opschrijven van je kenteken in een notitieboekje je al een bon geven? :? :shock:

Short memory :?: :^: ..... overigens een "notoire snelheidsduivel" en gewild slachtoffer blijkbaar. ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


14 jun 2006 12:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
paSCal schreef:
... Maar daar gaan we weer, dus zullen we hier over ophouden mensen?


Hahaha, wat denk je zelf paSCal? Ik denk dat dit een van die onderwerpen is die nooit zullen verdwijnen zolang Porsches de wegen moeten delen met de onderdanen van Spee.


14 jun 2006 12:33
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
lindemans schreef:
Ik zal er niet te veel over schrijven want dan val ik in herhaling, ik vind: gewoon aftikken en niet zeuren; je was er zelf bij.
Pas bij ons in Haarlem ook weer meisje doodgereden door hardrijder, nog div. voorbeelden uit het recente verleden.
Het flauwe vind ik altijd: als zo'n ongeluk gebeurt is de bestuurder terecht de kwaaie pier, zou hij 100 meter voor het ongeluk zijn aangehouden door een veldwachter dn had de hele wereld geschreeuwd: heb je niks beters te doen, ga boeven vangen. Da's flauw en niet netjes.
Met Havo 4 wiskunde kun je uitrekenen dat als je met 45 km/h nog net had kunnen stoppen, met welke snelheid je iemand overhoop rijdt als je 75 zou hebben gereden. Op zn Jan Boerenfluitjes zou je denken: het verschil, 30 dus... nou vergeet t maar. Je rijdt iemand hardstikke dood met ca 65 per uur.
Je ontneemt je omgeving de marge om fouten te maken. Dat mag je kinderen en andere verkeersdeelnemers niet ontnemen
Het wordt tijd dat het algemeen geaccepteerd wordt dat "te hard door de bebouwde kom" als asociaal wordt gezien.
Wat muij betreft kunnen de veldwachters er niet hard genoeg tegen optreden.


Zo hehe, dat lucht weer op.....



Helemaal mee eens..............
Elke keer weer dat gezeur dat men weer geflitst is. Als je dat niet wilt moet je je aan de regels houden, anders de gevolgen accepteren.


14 jun 2006 12:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
paSCal schreef:
911-lover schreef:
Doch laseren op grote 4 baansvakken zonder kilomersver huizen of leven te bespeuren waar ze dan 80 of 90 km/u bordjes hebben staan en daar gaan liggen laseren is diefstal.
Deze stelling is eenvoudig omver te gooien, door de nog eenvoudigere vraag: "En waar ligt dan de grens?" 3 baans-wegen? 2 baans? Op de snelweg om 2:00 uur, of om 1:00 uur, of om 23:00, wellicht 22:48?

Regels zijn regels, daar heb je je aan te houden. Maar dat gaat volgens mij alleen maar op als de regels in je (algemeen!) eigen voordeel zijn he... Maar daar gaan we weer, dus zullen we hier over ophouden mensen?


Inderdaad zijn regels regels.
Daar wil ik ook niet naast praten. Doch in mijn ogen zijn controles opde ene plaats veel belangrijker en effectiever dan op een andere plaats.
Het hangt ervan af waar de prioriteiten gesteld worden. Het is snel veel boetes uitschrijven dus grote inkomsten ondanks dat de gevaarkans klein is VERSUS minder overtredingen vaststellen en minder geld inkasseren maar daardoor juist gevaarlijke situaties verhinderen en levens redden.
Als jij beide punten evenredig belangrijk vindt is dat natuurlijk jouw persoonlijke mening. De mijne verschilt echter enorm van die en ik ben voor het verhogen van de verkeersveiligheid en het verlagen van ongevallen en slachtoffers.
Mij gaat het dus om aan te duiden dat men als het toch om de verkeersveiligheid gaat en het beschermen van levens , men die "enkel om staatskasvullende" controles vermindert en in de plaats daarvan gaan staan (lees verhogen) waar het wel nodig is (bebouwde kom, woonwijken , scholen , ...)

red devil schreef:
Leuke discussie weer :roll: Iedereen rijd wel eens te hard daar waar het kan, dus niet in een 30 km zone. Maar goed het blijft een kat en muis spel, wordt je gepakt pech gehad! Maar neemt niet weg dat je er van baald. Maar om nou te zeggen, goed dat alle hard rijders gepakt worden :roll: Ik heb vaak het idee dat het meer met het spekken van de staatskas te maken heeft dan met de veiligheid :!:
:pukel:


Mijn gedacht :wink:
Ik betaal ook mijn boetes en zeur niet, maar ik zou me meer schamen en tot nadenken komen als ze met tegen 40 in een 30 zone zou gepakt hebben (en toegeven dat het terecht was) dan tegen 110 op een snelweg waar je 100 mag (waar geen fietsers of voetgangers en mede-automobilisten mee in gevaar gebracht worden en waar geen kruispunten , verkeerslichten , zeebrapaden en tegenliggend verkeer is)
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


14 jun 2006 13:31
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JorisWes, outletvalve, robvanvliet911


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.