Pagina 1 van 3
coupe of cabrio
Geplaatst: 05 jul 2006 9:41
door BS
is vast een veelgestelde vraag maar dan stel ik hem nog eens.
even afgezien van de looks, wat is het grote verschil? stijfheid carroserie? de saab 93 cabrio die ik had was erger dan de bocht zelf. het dak daarentegen maakte weinig lawaai, hoe is dat bij de 911? (964)
thanks!
Geplaatst: 05 jul 2006 9:58
door adu
Voorbeeld: Cayman t.o.v. Boxster

100% stijver
Bron: GT Purely Porsche -
als ik lieg doe ik het in commissie
Geplaatst: 05 jul 2006 10:01
door 2.2E_69
Hoe groot is dat percentage verschil bij de pre-73'es coupé's t.o.v. de targa's?
En hoeveel zijn targa's stijver dan vergelijkbare cabrio's? (bijv. 964)
Geplaatst: 05 jul 2006 10:32
door anton964
ik denk dat een targa stijver is dan een cabrio.op de targa zit nog een beugel.
anton964
Geplaatst: 05 jul 2006 10:35
door Harley
On topic: Ik denk dat het verschil minimaal is met de 997, heb laatst in de cabrio gereden in die flex-ed echt niet in snelle bochten
De oudere 911 cabrio's zullen er allicht wat meer last van hebben.
Off topic:
adu schreef:Bron: GT Purely Posche
Waar heb jij het nou over

Geplaatst: 05 jul 2006 10:48
door patrick911
anton964 schreef:ik denk dat een targa stijver is dan een cabrio.op de targa zit nog een beugel.
Dat mag ik hopen van niet. Vooral de pre-73er Targa's zijn echt niet erg stijf; vraag bv Gijs hier op het forum maar eens.
Geplaatst: 05 jul 2006 10:53
door Don
Mijn 964 cabrio was top in de zomer, 'swinters toch veel lawaai, beslagen ruiten, soms wat lekkage, en minder zicht naar achteren bij inhalen. De zomer was geweldig open rijden. Wel jammer dat je steeds dat dekzeiltje of beschermhoes( of hoe heet dat ook al weer) erover moest doen. Bij n plotse bui stond dat vrij jippie in de file.
Re: coupe of cabrio
Geplaatst: 05 jul 2006 10:54
door Olaf
BS schreef:.... stijfheid carroserie? de saab 93 cabrio die ik had was erger dan de bocht zelf. het dak daarentegen maakte weinig lawaai, hoe is dat bij de 911? (964)
In vergelijking met (in mijn geval) de Audi Cabrio heeft de 964 Cabrio MI veel minder (tot geen) last van Torsie ....
Lawaai

Ik heb 'n 964 Coupe gereden die veel meer windgeruis had dan m'n 964 Cabrio ... maar dat zou weleens aan die coupe hebben kunnen liggen
964 Cabrio heeft MI wel veel minder last van windgeruis dan z'n broertje 'de targa'.....
Geplaatst: 05 jul 2006 10:55
door John
oke,
Ik als 100% couperijder mijn mening.
Een Porsche cabrio zijn de beste cabrioos ter wereld, een stijvere carroserie zal je niet vinden.
Enkel moet je je afvragen, wrom een cabrio.
Een cabriorijder heeft over het algemeen een wat hoger cruise/genieten niveau als de coupe rijder, dus alle racekwaliteiten en gooi en smijt kwaliteiten van een coupe heeft ie niet nodig.
Vind je cruisen in een superauto met de kap open belangrijk, en af en toe stout doen met die auto, dan zit je bij een Porsche cabrio (ongeacht type) aan het goede adres.
Moet je wel houden van de cabriolooks.
Re: coupe of cabrio
Geplaatst: 05 jul 2006 11:21
door horn
Geplaatst: 05 jul 2006 11:23
door 2.2E_69
Wij hebben dan een pré-73 'er targa, wss rijden wij er niet zo hard mee, en hoeken we er niet zo extreem de bochten mee door, maar het torroderen vind ik toch wel meevallen.
Dit kan mss ook wel zijn omdat er (d8 ik) nog een extra stabilisator stang is gemonteerd.
Zijn er eigenlijk ook bepaalde waardes voor de stijfheid van een koets

Geplaatst: 05 jul 2006 11:34
door adu
Harley schreef:(..)
adu schreef:Bron: GT Purely Posche
Waar heb jij het nou over
Ook ik maak wel eens een foutje -
adu
't is net een mens 
Geplaatst: 05 jul 2006 11:38
door adu
Harley schreef:Ik denk dat het verschil minimaal is met de 997, heb laatst in de cabrio gereden in die flex-ed echt niet in snelle bochten
De oudere 911 cabrio's zullen er allicht wat meer last van hebben.
De recensist van GT Purely Po
rsche dacht daar anders over. Vond de cabrio zeker niet verkeerd, maar had de nodige kanttekeningen. Aanleiding voor de test was de verkoop van een 997 cabriolet door een vriend. Die had de cabriolet na een paar maanden alweer ingeruild vanwege het weggedrag in de bochten.
adu - als ik lieg heeft GT Purely Porsche het gedaan
Geplaatst: 05 jul 2006 12:32
door Devils son
Off topic:
Zeg Adu, heeft jouw avatar speed geslikt?
Geplaatst: 05 jul 2006 13:24
door Valentijn
COUPE EN OF TARGA
Geplaatst: 05 jul 2006 13:43
door lindemans
Een gesloten 3.2 / 964 cabrio vind ik niet echt mooi kwa lijn, open met de cover over de kap ziet er wel leuk uit; maar ik vind de coupe kwa lijn veel mooier.
Toch heb ik al jaren heel veel plezier van mn open 3.2 omdat het gewoon erg lekker is om open te rijden. En ook dan kun je makkelijk dik over de 200 als het moet hoor.
Kwa stabiliteit heb ik absoluut geen klachten, wel iets meer geluid. Maar een niet al te oude goed gespannen kap gaat best goed.
Van de 993 / 996 vind ik de Cabrio niet lelijker dan de coupe.
Geplaatst: 05 jul 2006 14:33
door adu
Devils son schreef:Off topic:
Zeg Adu, heeft jouw avatar speed geslikt?

Niet dat ik weet

Waar blijft jouw avatar

zoiets
On topic: cabriolet breekt de 911-belijning, i.m.o. zonde
Geplaatst: 05 jul 2006 17:20
door Retep
Naast het evt. torderen is een cabrio meestal ook zwaarder dan een coupe, vanwege de electromotoren van de kap (indien electrisch) en verstevigingen aangebracht in de dorpels/bodem.
Dit komt met name de acceleratie niet ten goede.
Voorbeeld: mijn 968 cabrio weegt volgens de fabriek 1440 kg, tegenover 1370 kg voor een standaard coupe. Dit is een verschil van 70 kg, dus alsof je een extra passagier bij je hebt...
Ook veroorzaakt een dichte cabriokap meer 'drag' dan een coupe, wat je weer merkt in topsnelheid. De stroomlijn is iets minder.
Voor een 968 betekent dit een top van 247 km/h voor de cabriolet tegenover 252 km/h voor de coupe.
Van torderen heb ik persoonlijk geen last. Wagen is voor mij meer dan strak genoeg. Misschien als je de grenzen gaat opzoeken op een circuit dat je het merkt, maar daar heb ik mijn cabrio niet voor gekocht.
Ik neem alle 'nadelen' van een cabriolet graag voor lief. Er valt goed mee te leven, zeker met dit weer!

Geplaatst: 05 jul 2006 17:25
door WdePundert
Retep968 schreef:Ik neem alle 'nadelen' van een cabriolet graag voor lief. Er valt goed mee te leven, zeker met dit weer!

Hier sluit ik mee helemaal bij aan.
Geplaatst: 05 jul 2006 17:45
door 2.2E_69
=Dit is een verschil van 70 kg, dus alsof je een extra passagier bij je hebt...=] Retep968 schreef:
Dan laat je die toch voortaan thuis

Geplaatst: 05 jul 2006 21:35
door sir marco
Een cabrio is voor het type mens waarop de zon altijd schijnt.
Geplaatst: 05 jul 2006 22:00
door maurice
John4S schreef:oke,
Ik als 100% couperijder mijn mening.
Een Porsche cabrio zijn de beste cabrioos ter wereld, een stijvere carroserie zal je niet vinden.
Enkel moet je je afvragen, wrom een cabrio.
Een cabriorijder heeft over het algemeen een wat hoger cruise/genieten niveau als de coupe rijder, dus alle racekwaliteiten en gooi en smijt kwaliteiten van een coupe heeft ie niet nodig.
Vind je cruisen in een superauto met de kap open belangrijk, en af en toe stout doen met die auto, dan zit je bij een Porsche cabrio (ongeacht type) aan het goede adres.
Moet je wel houden van de cabriolooks.
Helemaal mee eens John
En kun je in een 996/997 coupe nog redelijk een kind mee nemen die daar goed kan zitten, in een cabrio is het zitcomfort achtein helemaal 0 door de naar voren hellende leuningen
Geplaatst: 05 jul 2006 22:11
door Jeroen C3.0
Ik vind een cabrio zo zonde van de mooie druppelvorm van het coupe dak. Maar verder blijf ik bij mijn statement, iedere Porsche is mooi!
De een alleen nog iets mooier dan de ander...
maar met deze temp, is een cabriootje nog niet zo verkeerd!

Geplaatst: 05 jul 2006 22:30
door EriC4C
Coupé natuurlijk
Wie wil er nou een lelijke(re), tragere, lawaaierige, krakende, torderende
911 hebben die minder geschikt is voor circuit-gebruik en bovendien minder zicht naar achteren heeft ..... en wanneer is het nou > 25 graden Celsius in NL zodat de kap open kan

:?:

Geplaatst: 05 jul 2006 22:41
door Henk
What took you so long EriC-openalshetmaarevenkanandershadikweleencoupegekocht-4C

?