Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:31



Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
waarop te letten bij een aankoop van een 944? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Precies zijn de theoretische waarde,
praktijk is anders en de beestjes zijn al even wat ouder inmiddels
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


18 aug 2006 17:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
DeniS2 schreef:
Precies zijn de theoretische waarde,
praktijk is anders en de beestjes zijn al even wat ouder inmiddels

Idd, zo is er iemand op het forum die met zijn 924 met een volle tank maar rond de 400km doet.
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


18 aug 2006 17:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
FROST schreef:
Even kort: ik lees in jouw berichten dat je op zoek bent naar een leuke auto, wellicht een 944. Wat mij wel gelijk opviel was de minachting tegenover de 924.

:shock: ..... Na het verwijt van 968-liefhebber(s) aan het adres van 911-liefhebbers herhaalt het zich nu met het verwijt van een 924-liefheb(st)er aan het adres van 944-liefhebber(s). :roll:

Kom op zeg :!: :res: voor ieders persoonlijke voorkeur. Die zegt over dat betreffende model en niets over een ander model. :idea:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


18 aug 2006 21:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
behalve voor Porsche's draai ik me bijkans om in de auto o.a. voor tegemoetkomende: Renault 5 gt turbo's, Mini's (voornamelijk de oude) en Opel C kadetjes.











kom maar, kom maar, kom maar.









Waar blijven die reacties nou.
_________________________________________
FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD


18 aug 2006 22:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
DeniS2 schreef:
Welkom op een forum:
fo·rum (het ~, fora/~s)
1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.


ik kan niet wachten tot een horn in-the-mood hier zijn licht over laat schijnen :D - heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de term "deskundigen" mikpunt zal zijn :wink:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


18 aug 2006 22:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
EriC4C schreef:
:shock: ..... Na het verwijt van 968-liefhebber(s) aan het adres van 911-liefhebbers herhaalt het zich nu met het verwijt van een 924-liefheb(st)er aan het adres van 944-liefhebber(s). :roll:


Daar moet ik ergens iets gemist hebben want dat kan ik me niet herinneren :roll: :?
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


19 aug 2006 13:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
kampen
Bericht 
Hier Kamperbabe,

Geweldig als je kan beginnen in 1 van de klassiekers.
Ik mocht ook beginnen in een 924, daar kan ik wel een boek over schrijven, geweldig. Toen een 944 Turbo, zo'n enorme fijne Porsche.
Het commentaar is er altijd of het nu een 924 is of een "959 ."( ooh, dat zou super zijn !!)
Geniet er maar van zou ik zeggen, lees er veel over en ga er voor...
Je laat het ons wel weten he !
_________________________________________
Het is een virus ❤️


20 aug 2006 19:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
maarten-944 schreef:
behalve voor Porsche's draai ik me bijkans om in de auto o.a. voor tegemoetkomende: Renault 5 gt turbo's, Mini's (voornamelijk de oude) en Opel C kadetjes.











kom maar, kom maar, kom maar.









Waar blijven die reacties nou.


Bij deze ;)

Een kadett is voor een boer wat een l*l is voor een hoer


20 aug 2006 19:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Een knappe C-Kadett kan ook mijn aandacht trekken (en dan zeer positief bedoeld) :wink:

Een paar van mijn volgens Mijnheer Aard gewezen "dingen voor boeren" :twisted:

Afbeelding
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


20 aug 2006 20:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
911-lover schreef:
Een knappe C-Kadett kan ook mijn aandacht trekken (en dan zeer positief bedoeld) :wink:

Een paar van mijn volgens Mijnheer Aard gewezen "dingen voor boeren" :twisted:

Afbeelding


Scherp Koen ;)


20 aug 2006 20:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
:lol: :lol: :lol:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


20 aug 2006 20:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: waarop te letten bij een aankoop van een 944?
Beste allemaal,
Tijdens mijn zoektocht naar een leuke nieuwe oude auto, kwam ik de 944 een 924 tegen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een 944.
Inmiddels ben ik een concrete auto op het spoor die mijn interesse gewekt heeft. Ik vroeg mij af of iemand van jullie bekend is met het model en wat jullie mening er over is (met name technisch vlak). De auto is overgespoten in geel (was oorspronkelijk wit), de distributieriem en koppeling worden vervangen, er is ooit 1 (?!) draagarm vervangen.
Dit is de link: https://www.magalimoto.com/car-listing/ ... m=referral
Alvast heel erg bedankt voor jullie adviezen!


29 nov 2021 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: waarop te letten bij een aankoop van een 944?
Zo wat dingen die ik me herinner van mijn 944:
1. Rijd tijdens proefrit met raam open. Achterklep dicht dikwijls niet goed af, waardoor je met name met raam open uitlaatgas gaat ruiken. Nieuw rubber kan helpen, maar bij niet goed herstelde schade mogelijk niet.
2. Benzinelucht in interieur tijdens rijden. Mogelijke oorzaken: injector of tankontluchting niet goed.
3. (ook hiervoor genoemd): water in ruimtes van kofferruimte. Oorzaken bv gaten agv roest, lekke rubbers achterlichten, rubber achterruitrubber

Als de auto langer heeft stilgestaan willen 1 of meer remmen ook nog weleens vast gaan zitten. Idem na langere stilstand kan er corrosie op contacten van diverse schakelaars gaan zitten, waardoor die niet meer goed werken (heb ik oa gehad met (extra) koelfan (circuitgebruik) en draaischakelaar ventilatie)

Als me meer te binnen schiet meld ik het nog wel.
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


29 nov 2021 14:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht Re: waarop te letten bij een aankoop van een 944?
Op de foto's een erg leuke auto. Zeker als de kilometers kloppen. Draagarm is niet heel gek. Zaten kunstof bussen in die vergaan. Heb ze bij mijn ex944 ook stuk gehad. Waren toen revisiesetjes via harry te verkrijgen. Het achterraam was ook een probleem. Had er 2, alletwee lek. Is te repareren maar wel de moeite om even te controleren. Koppeling is een zwak punt.
Daar zit een rubberen trillingsdemper in die kan scheuren.
Maar ik denk dat de meeste inmiddels wel met veren rond rijden.
Verder roest achter de deuren voor het achterwiel.
En er zit een soort van wormwieltje in de teller voor de dagteller die wel eens stuk gaat. Allemaal geen gekke dingen. Riemen en koppeling zijn wel de duurste dingen. Die worden gedaan. Lekker gaan kijken en rijden als hij netjes is.
Ik heb er erg veel plezier mee gehad.
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


01 dec 2021 9:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: waarop te letten bij een aankoop van een 944?
Ik hou zelf erg van originaliteit dus normaal gesproken geen fan van overspuiten in een andere kleur, maar moet zeggen dat dit geel enorm goed staat! Als de technische staat klopt is de prijs ook niet onredelijk. Los van alles wat al in dit topic staat zou je eigenlijk altijd een aankoopkeuring moeten doen, al was het alleen al om een zo goed mogelijk beeld te hebben van wat je koopt.

Succes, laat zeker horen of je hem gekocht hebt!
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


01 dec 2021 13:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: waarop te letten bij een aankoop van een 944?
Ik ben ook niet zo'n fan van deze kleur. Wel van een 944 op zich. Ik vind dat een mooie auto. Eigenlijk nog mooier dan de 924 die ik nu heb, maar de 944 is breder en dat veroorzaakte ruimte gebrek.
Ik ben nu bezig met de 924. Die is van 1984. Hoewel er veel aan vernieuwd was, zie je dus wel dat de auto uit 1984 stamt. Zijn er bij die gele ook nog facturen of is er nog andere documentatie waaruit blijkt welk onderhoud verricht is? Bij mijn auto zat een behoorlijke map met documentatie. Op basis hiervan en op basis van de staat waarin de auto verkeerde heb ik besloten om de auto te kopen.
Zie verder mijn verhaal op dit forum over het project van het perfectioneren van een perfecte 924........... :D
Succes met de aankoop.


01 dec 2021 17:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: waarop te letten bij een aankoop van een 944?
rij zelf al meer dan 10 jaar met een 944 turbo geweldige wegligging, heb al 8 jaar een S2 cabriolet geweldige 3 liter heel comfortabel toch heel vlot te rijden.
beide auto's met M030 stabi en big black remtangen de turbo met coilover onderstel de S2 met gele koni.


01 dec 2021 19:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: waarop te letten bij een aankoop van een 944?
Hey, het heeft even geduurd voordat ik wat van me heb laten weten, maar nog bedankt voor de adviezen en heb alles goed gecontroleerd!
Na de verplichte winterstalling mocht ik er dinsdag voor het eerst de weg mee op en ook nu rijdt ie heerlijk :D Hij ligt mooi strak op de weg en de motor heeft er zin in.
Cosmetisch is ie niet perfect, maar hij is meer dan netjes en daarmee is die voor mij perfect. Super aardige gasten ook waar ik 'm van kocht.
Op de zijkant staat een sticker in Porsche-stijl waarop een (volgens mij) oude bedrijfsnaam staat "OLDCARS", maar die ga ik komende week laten vervangen door "PORSCHE" ik durf er niet goed niks voor terug te zetten, omdat ik bang ben voor een te groot kleurverschil. Daarbij kan de auto het goed hebben denk ik ;)


04 maart 2022 20:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.