Mijn kijk op de zaak: dit is een bijzondere Cayman waar er niet veel van zijn, dat zorgt dus voor een hogere prijs. Als je nadenkt over de doelgroep, dan denk je vooral aan verzamelaars / liefhebbers, die meestal iets diepere zakken hebben. Kijk je naar deze specifieke auto, dan is dat een Cayman R die gebruikt is om mee te rijden (chapeau!) en dus een km-stand heeft waaruit blijkt dat hij gebruikt is. En gezien het karakter van de auto, is het vooral een auto voor erbij. Niet echt geschikt als daily, maar vooral voor trackdays en af-en-toe een toerritje. Voor een lang weekend weg, of een weekje door de bergen rijden is het gewoon een vrij harde en spartaanse auto.
Nu komt het lastige: mensen op zoek naar een 987 Cayman R voor hun verzameling, zoeken er waarschijnlijk een met
een lagere km-stand, ivm waardebehoud (of zelfs waardegroei), en hebben ook diepere zakken om dat te kunnen betalen. De liefhebber die 55K te besteden heeft, heeft in deze prijsklasse behoorlijk wat te kiezen. En wil je de auto niet alleen gebruiken voor trackdays, dan is het stugge karakter toch wel een dingetje. Hier op het forum staan best voorbeelden van mensen die hun Cayman R, GTR3 of andere sportieve uitvoering weer hebben ingeruild omdat ze gewoon fysieke klachten kregen na een lange rit over de openbare wegen. Dus voor dat bedrag zou ik zelf toch ook kijken naar een meer allround Cayman, zoals deze
981 Cayman S.
Kortom: de doelgroep voor deze auto is erg klein, dus je moet geduld hebben tot de juiste koper voorbij komt.
Desondanks zal er vast een koper voor zijn. Het is een prachtig apparaat!