Na een kleine 2 jaar en veel stuurplezier is mijn Cayman van 2009 te koop. Het betreft de facelift-versie uitgevoerd in Basalt Schwarz met een aantal leuke extra’s zoals het Sport Chrono-pakket Porsche Active Suspension Management met cruise control, stoelverwarming en elektrisch verstelbare sportstoelen dus ook prima te gebruiken als daily driver.
De auto heeft nu 235.000 km op de teller staan, maar de motor heeft minder gelopen. Die is namelijk bij 58.676 km onder garantie vervangen door Porsche. Het betreft hier de DFi motor, dus zaken als IMS en andere kwalen behoren tot het verleden. Daarnaast is de auto door Auto Resto voorzien van een gemodificeerde AOS (Air Oil Seperator)-modificatie. Een paar specifieke extra’s zijn: Parkeerhulp, Cruisecontrol, Xenon Plus dynamische bochtverlichting, PCM 3 Wijzerplaten instrumentengroep en stopwatch in zilver, Stoelverwarming links en rechts, Lederen Sportstoelen elektrisch verstelbaar, Carrera Classic wiel 19", PSM, Alarmsysteem, Climate Control, Sport Chrono-pakket Plus. Er is een PCM 3.0 Audio & iPod Input Kit geinstalleerd en het onderstel is recent vervangen door een KW-ST set waarmee niet alleen de inmiddels aardig versleten schokdempers weer als nieuw zijn, maar ook het weggedrag weer als vanouds is met een wat betere “stance”. De Cayman heeft gebruikssporen behorende bij leeftijd en kilometerstand en ziet er overall nog heel netjes uit mede vanwege de ceramic coating. Daarbij zijn ook de koplamp units weer helder gemaakt. In september 2024 is er een geheel nieuwe dakhemel bekleding in gekomen bij Van der Gugten. Technisch geheel op orde. Alle beurten zijn afgestempeld in het onderhoudsboekje, zie foto’s. De Cayman is ongevalvrij, het linker achterscherm is een keer om cosmetische redenen gespoten, verder 1e lak en daardoor wel wat steenslag op de neus.
Het betreft hier de laatste Cayman die is voorzien van een hydraulische stuurbekrachtiging voor de ultieme rij-ervaring. Ondanks het enorme rijplezier dat ik er mee heb gehad de afgelopen 2 jaar, ga ik toch weer voor een 911.
De Cayman wordt geleverd met 2 sleutels, Plastic vloermatten (origineel Porsche), PCM 3.0 iPod & iPhone Interface Cable.
Forumprijs 26995,-.