Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

TK Porsche 912 bjr sept 1965

17 jun 2026 14:54

Te koop een Porsche 912 uit september 1965 1e kenteken 1/1/1966 in de USA . Irish green (6006)
Gedeeltelijk is de historie bekend ..auto staat ook in het 912 register in de USA met foto's . In 2012 naar
Frankrijk gekomen , daar gerestaureerd, alle bonnen aanwezig en rond 2020 op kenteken gekomen .. in april
2025 naar Nederland gekomen , en ik heb hem in December 2025gekocht .. in April 2026 is de auto op kenteken gezet.
Hiervoor uitgebreid nagekeken door garage met kennis van dit type . ( bon van 2500 euro is aanwezig ) Er is voor ongeveer
17500 euro recente nota's bij de auto , heel veel nieuwe onderdelen. zeer nette auto maar geen concour ..
Niet de originele motor maar in 1968 vervangen, wel de originele 5 bak ( zg dogleg ).. Waarom zo snel weg ? Ik heb een 996 gehad
( foto's staan hier nog ) en vroeger een G type, en eigenlijk ging ik ook kijken naar een G-Type , maar raakte verliefd op deze .. en nog
is dit mooier dan een G ( in mijn ogen dan ) . Maar ben er achter dat ik toch wat moderner wil ( dus een G - jaren 70-80 ben ik op naar zoek als deze weg is )
Het rijdt heel leuk sneller dan ik had verwacht , maar heb nog 2 klassiekers waar ik geen afscheid van kan nemen ( een TR6 en een TVR 3000M ) en het idee om
met de Porsche langere ritten te gaan maken , geeft mij het idee dat ik met een G type beter af ben.
Auto is voor de verzekering getaxeerd op 65.000 en ook voor dat bedrag verzekerd , Ik vraag 55000 euro , hetgeen heel redelijk is , maar is onderhandelbaar ( daar ik al een gop het oog heb)
Eventuele ruil is natuurlijk ook een mogelijkheid , maar zoek wel in deze prijsklasse .
Dus : 912 uit 1965/66 ** met 5 groene klokken ** kleur irish green (6606) ***dogleg 5 bak ** zwarte stoelen ( net opnieuw laten opvullen) en donker grijze bekleding . **originele velgen met chromen doppen en vredestein banden **mls 26600 ** blok is gereviseerd , geen bon ) ** carburateurs gereviseerd met bon ** foto's moet ik even kijken hoe te doen .. staat alleen te koop op FB 912 groep nederland /vlaanderen
Plaats een reactie