Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 1:55



Antwoord op onderwerp  [ 2435 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 98  Volgende
Koopjes van het ogenblik - Deel XI 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Ja, forum post is aangemaakt in viewtopic.php?f=11&t=55600. Dank!


15 jul 2021 16:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Geen idee of € 125.000 een koopje is, maar te leuk om niet te delen: complete Politie 911 staat te koop in Duitsland…

https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/artikel/5246958/oude-porsche-rijkpolitie-te-koop-klpd-911-targa-zuiderhoek?fbclid=IwAR0X0D2A9zZMV35TrTjmexokKTuEDPeEi4Eh64YwgL3TJ-zYpQ8pN-HCPWE


08 aug 2021 20:43
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
De vraag is: wat is er stuk? Het numerieke toetsenbord van de verkoper of die 3.4 liter boxer...? Eén belletje en je weet alles over deze uiterlijk nette Cayman voor 14k.

Afbeelding
Afbeelding

https://www.autotrack.nl/a/porsche-cayman-benzine-2007-51517764


22 aug 2021 8:33
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Inmiddels 14k?
Maar dan nog…..
_________________________________________
footers zuigen! :D


22 aug 2021 8:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Zal wel weer een fake advertentie zijn, als je reageert krijg je een vaag verhaal in slecht engels terug dat de auto in het buitenland staat.
_________________________________________
Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail


22 aug 2021 16:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/por ... ndbak.html

lijkt het wel op...


22 aug 2021 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Scherp! :thumleft:


23 aug 2021 9:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Niet echt een koopje, maar zeer zeker een funcionele en bijtellingsvriendelijke ( :roll: ) 911!!!
Afbeelding
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/por ... ousPage=lr

Zo kunnen in elk geval de ski's mee....ik kreeg mijn ski's net niet in de 964 vanwege de deurstijl..... :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


03 sep 2021 12:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Als je we dan toch off-topic geen koopjes plaatsen en je zoekt een hele, hele goede en hele, hele mooie 996 Targa, kan ik deze persoonlijk aanbevelen:

Afbeelding

http://api.autotrader.nl/alle/voertuig/porsche-911-targa-3-6-tiptronic-benzine/4a9e2735-8ea1-42ed-9498-b570d990bb1a/?from=zoeken&index=3&cid=21829823

Verkoper Léon is jaren monteur bij Porsche Rotterdam geweest en voor zichzelf begonnen. Heeft altijd een of twee Porsches staan die hij helemaal uit elkaar trekt en met veel zorg reviseert.


03 sep 2021 12:56
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Das een tiptronic.... :roll:

:mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


03 sep 2021 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
dat zijn serieuze prijzen voor die targa's, beide boven de 40k :drive:
_________________________________________
vroem vroem.......


03 sep 2021 14:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Iig geen koopje. En blijft een vraagprijs, marktprijs is wel wat anders..


03 sep 2021 15:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Er staan meerdere P’s op bva. Enkel als tip, wie weet staat er wat bij deze keer. Ik zag in ieder geval een behoorlijk ehmm bijzondere replica met groene velgen waarvan ik me kan herinneren dat deze al eerder op marktplaats stond. Die zou ik trouwens mooi laten staan maar dat is een andere discussie :). Linkje lukt me niet vanaf de mobiele bva site, sorry


09 sep 2021 19:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Bij deze:
https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... ?page=1&f=
en deze:
https://www.bva-auctions.com/nl/auction ... nd:Porsche


09 sep 2021 22:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Natuurlijk overbodig om te zeggen, maar: ALTIJD gaan kijken op de kijkdag en anders echt niet bieden. Ik ben met twee Porsches van BVA bezig geweest. Op één had ik nog geen bod gedaan, maar tijdens de kijkdag beviel de auto me wel en het blok liep mooi (motoren mogen even stationair lopen). Die ging dan ook (te) duur weg. Op de tweede deed ik al een openingsbod, met een ‘veilig’ maximum. Maar toen ik de auto in het echt zag, wilde ik hem zelfs voor die lage prijs echt niet hebben.
Het zijn niet allemaal Japanse auto’s, maar veel wel. Tip is daarom ook om alle Japanse codes en kenmerken goed te snappen. Bij veel auto’s zit een statement van de veiling tav de staat van de auto, maar slechts gedeeltelijk in het Engels en de Japanse logica is bepaald niet de onze.
(Overigens uiteindelijk bij een dealer met AKK en grote beurt gekocht).


09 sep 2021 22:46
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Wie durft? 1965 911 project met NL kenteken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/59392/17841207?pid=23


18 sep 2021 8:11
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Laat de Gemballa kit je niet misleiden, dit is geen gepimpte 3.6, maar een echte 997 GT2, met (soort van) recent onderhoud bij PC Gelderland. BVA, dus moeiljke keuze tussen 'Koopje van het Ogenblik' of 'Snoepje van de Week'... Bieden start vanavond.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/59923/17971768?pid=62


04 okt 2021 8:28
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Ik heb daar al een keer een veiling "gewonnen" maar je krijgt het niet, wordt niet gegund.
Weet niet of iemand goede ervaringen heeft, maar het gaat om verkoop tegen hoge prijzen in soort veilingjasje, lijkt mij.
Door de extra kosten zelden een koopje te vinden, is mijn opinie.


04 okt 2021 9:41
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Die ervaring heb ik ook met bva.
Je ‘wint’ een veiling maar dan krijg je hem niet gegund.
Ze bieden de auto dan aan voor hogere prijzen dan de markt.
Voelt als misleiding.


04 okt 2021 9:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Zeker, alhoewel ze het duidelijk neerzetten dat het gegund moet worden naderhand, is dit wel een kansloos iets. Zelfde met de andere veilingsites zoals the collectables, hoor daarover dezelfde verhalen. Je wint iets maar wordt niet gegund en je mag het dan voor een hogere prijs alsnog kopen. Mooie opzet, voor de verkopende partij dan:)


04 okt 2021 10:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
@mark996 Mijn ervaring is er maar 1, en dus anekdotisch, maar ik heb mijn 981 gekocht via TheCollectables.nl

Voor de meeste auto's die daar worden aangeboden, geldt een zogenaamde "reserve" oftewel een minimumbedrag dat geboden moet worden voordat gegund/verkocht kan worden. Dat is heel gebruikelijk bij veiligen. Sommige auto's worden aangeboden met "no reserve", die worden dus sowieso verkocht.

Terug naar mijn ervaring. Ik had op het einde het hoosgte bod (ik meen rond de €35K) gedaan, maar dat was niet hoog genoeg om de reserve te halen (wat op zich begrijpelijk was). Er is toen door Joris Roozen van Collectables contact met mij opgenomen met de vraag of er nog ruimte zat in mijn bod en of hij me in contact mocht brengen met de verkoper. Uiteindelijk ben ik (onder voorbehoud van een AKK en proefrit) een prijs overeengekomen.

Deze werkwijze is niet ongebruikelijk bij autoveiligen. Als je wel eens naar "Chasing Classic Cars" hebt gekeken op Discovery, dan weet je dat auto's regelmatig de reserve niet halen, en dat later alsnog een prijs overeen wordt gekomen door de hoogste bieder en verkoper.

Voor mij persoonlijk was kopen via de TheCollectables een hele positieve ervaring. Ik heb de auto die ik wilde, tegen een gunstige prijs onder de marktwaarde kunnen kopen.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


04 okt 2021 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Ha, dan is het hetzelfde als een aanbieding op marktplaats, maar dan zonder opgeld, daar kan je ook gewoon bieden op een advertentie.
Ik vind bij een veiling juist dat er een beetje risico in moet zitten en dat er een relatief scherpe prijs uitkomt.
Ik kijk veel naar c.c.c. maar daar betreft het bijna altijd fysieke veilingen waar dan weer ter plekke reserves eraf gehaald kunnen worden.
Bij de bva veilingen zoals deze is het beetje zinloze missie.


04 okt 2021 16:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Een veilingplatform neemt een verkoper behoorlijk wat werk uit handen en voorkomt daarnaast dat je allerlei vage figuren aan je deur krijgt die uiteindelijk niet tot koop overgaan. Alleen indien iemand daadwerkelijk jouw minimumprijs (of meer) wil betalen, komt er actie aan je deur, want het winnende bod is verplicht om te kopen.
Als verkoper krijg je waarschijnlijk meer dan bij inruil, maar misschien iets minder dan reguliere particuliere verkoop. Maar daar krijg je gemak en zekerheid voor in de plaats (want bij inruil gelden er ook verplichtingen t.a.v. informatieplicht over de staat van het voertuig, veel mensen staan daar niet bij stil)

Op Markplaats heb je als verkoper toch minder zekerheden en meer gedoe en gezeik naar mijn mening.

Voor de koper is er misschien minder verschil met MP. Maar wat maakt dat uit? Het is gewoon een extra verkoopkanaal voor particuliere verkoop.

Overigens mbt opgeld. Dat is natuurlijk iets dat je als koper gewoon mee moet rekenen in de koopprijs. Dus dat vind ik geen argument om niet voor een veiligplatform te kiezen. Bij TheCollectables is dat 6% en dat is aanzienlijk minder dan bij andere veilingsites.

Maar het het staat je vrij om niet via een veilingsite te kopen als dat je niet aanstaat, toch?
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


04 okt 2021 17:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Mooi is dat toch.. het ‘winnende’ bod (bij mijn weten win je overigens niks, maar dat ter zijde) moet dus afnemen maar een verkoper kan altijd aangeven meer te willen hebben. Zal aan mij liggen, maar ik mis de logica. Ik heb via bva en domeinen al eens gekocht, bij domeinen zelfs een auto, maar nogmaals een auto via een veiling sla ik nu wel over. Je betaalt de hoofdprijs, en dan nog mag je hopen dat het je gegund wordt of je mag leuk nog even meer betalen om toch de auto mee te kunnen nemen. Nogmaals, zal wel aan mij liggen. Daarom koop ik ook gewoon van particulieren, liefst in Duitsland, dan kom je toch eerder de koopjes of bijzondere versies tegen, maar ook dat kan aan mij liggen, ieder zijn ding


04 okt 2021 17:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Dit is de directe link naar de GT2 : https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/59923/17971768?pid=0 Bijzonder apparaat met dat Gembella pakket :!:

Vreemd om zo'n nummerplaat achterop te monteren...

Afbeelding
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


04 okt 2021 21:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2435 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 98  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.