Mijn observaties:
De genoemde Recaro Sportstoelen, zijn wel recaro's maar niet het model dat origineel door Porsche geleverd werd en aanzienlijk minder waard dan correcte sportstoelen, zelfs nog minder dan goede standaard stoelen. (Zie zijwangen met bult)
Verder is het (rode) onderhoudsboekje een nieuw exemplaar dat je zo bij Porsche kunt bestellen voor een paar tientjes. Het originele boekje is kleiner van formaat en heeft een maroon rode vynil kaft met doorzichtig venster.
De omslag waar alles in zit is ook niet origineel, dat hoort namelijk niet van leer, maar van vinyl te zijn, zonder stiknaden.
Stuur is zo te zien een aftermarket Prototipo, die je op iedere hoek van de straat kan kopen. (als het een platte orginele is met oude datum, zijn ze juist weer heel veel geld waard...)
Dashboard lijkt een scheur in te zitten rechts naast de klok.
Maar dat zegt allemaal helemaal niets over de staat van de auto en de waarde ervan. Eengoede gerestaureerde auto met een gereviceerde motor etc. is gewoon veel geld waard en een goede investering. Een grote map met facturen is heel erg leuk, maar een recente goed gedocumenteerde restauratie en revisie zouden bij mij dan zwaarder wegen als alle oude historie.
De meeste van deze auto's, historie of niet, moeten op een zeker moment gewoon van de grond af aan opnieuw opgebouwd worden. In de 35-45 jaar dat ze op de weg zijn hebben ze gewoon heel veel meegemaakt en veel exemplaren hebben wel een ongelukje hier of daar gehad. Alleen als ie echt kaal tot op het metaal geweest is, weet je wat er onder de lak zit.
Er zijn mensen die enorm goed met plamuur overweg kunnen en alles weer helemaal strak krijgen, maar vroeg of laat gaat dat fout als het onderliggende metaal niet goed uitgedeukt is of de 'rotte' stukken vervangen zijn.
Bedenk wel dat dit natuurlijk wel oude auto's zijn en dat roest vrijwel niet te voorkomen is, al doe je de restauratie nog zo uitvoerig, vroeg of laat komt het weer een keer terug. Het is allemaal dubbel onbehandeld plaat materiaal gepuntlast etc. dus als de roest tussen de naden of in de holle ruimten zit, krijg je dat bijna niet weg. Goed voorbewerken en afsluiten met een goede laklaag en waxen is de enige optie. Droog stallen en goed blijven controleren hoort ook tot de taak van de bezitter van een oude 911, om het erfgoed te beschermen
Dus veel auto's gaan bekrijken zodat je een beetje gevoel krijgt bij prijs kwalitietsverhouding en dan de beste kopen binnen jouw budget (na keuring)